Vauvan liikkeet

Huh kaikki kunnossa kun synnärillä kävin. Pieni kääntynyt selkä minun masua vasten joten tämänpä takia en ole tuntenut liikkeitä. Nyt saa unen päästäkin kiinni :)

Mä niin tiedän tuon tunteen. Viime raskaus oli tuollaista tämän tästä etuseinämäistukkakin vielä. Nytkin kun tyyppi kääntyy niin saattaa olla pitkiä aikoja hiljaista ja kyllä mä huolestun. Sitten kaivan doppleria kaapista ja tönin tyyppiä että vähintään tunnen kuinka muljahtaa vähän peppu vatsaani vasten.

Onneksi synnärille voi soittaa ja käydä tarvittaessa.
 
Ultrattiin ja käyrä otettiin. Säikähti niin kovasti just et se mahakipu johtui jostakin tai aiheuttanut jotain ku ei ikinä ennen ole ollut noin kauan ollut hiljaa. Aika menevää tyyppiä meinaa olla. Tänään mellastanu taas samaan tapaan kuin ennen. Maha vain tärisee :D
 
Siis oon varmaa vähä kauhee mut mua alkaa jo välil vähä melkei raivostuttaa ku toi vaavi hilluu tuol mahas niin paljon..potkii kylkiluihin iha koko aja ja vääntää ja kääntää et joka puolel näkyy sata päätä ja persettä!
 
No kyllä vauva välillä vois vähän hillitä liikkeitä täälläkin, kyselen siltä aina, että onko ihan pakko :) Sattuu aina mahaan, kun on niin ihme asennossa ja punkee menemään joka suuntaan yhtäaikaa. Mutta oikeesti ihanaa, kun liikkuu
 
Jep, vauvalla on kanssa kaksi asentoa, joista kumpikaan ei oo ihan kivoin. 1. On poikittain ja venyttää mahan kamalannäköiseksi, ja tulee kiristävä tunne. Pään työntää aina oikealta puolelta pintaan ja sen pallon tuntee kädellä. Vasempaan laitaan suoristelee koipiaam. 2. Hilluu jalat alaspäin ja potkii rakkoa. Muljahtaminen näiden kahden asennon välillä tuntuu aika ällöttävältä, kuin sisuskalut meinais pullahtaa ulos yhtäkkiä. Ihan kivaa tuntea liikkeet tällä kertaa hyvin, mutta mutta...
 
Kunusiini, meillä on vauvalla vähän samanlaiset asennot ja tuo poikittain oleminen ei tunnu minusta mitenkään mukavalta, kiristää kylkiä ja mahaa ym.
 
Meillä A liikuttelee päätään välillä aika ilkeästi kohdunsuulla ja B viihtyy poikittain, eli ei ne liikkeet kovin mukavilta aina tunnu täälläkään :D.
 
Pakko kompata tätä!:D siis niin ihania kuin liikkeet onkin,ja niitä arvostan yli kaiken!! Mutta silti,aika ajoin sattuu ja tuntuu ilkeältä tuo remuaminen!kylkiluihin,rakkoon ja välillä muuten vaan kun nahka venyy ja paukkuu joka suuntaan.Ajoittain hankalaa istua ja maata,joskus vaan pakko nousta seisomaan kun helpompi olla niin kun tuntuu että vauva tulee väkisin mahasta läpi.Yöllä ei tule nukkumisesta mitään silloin kun liikutaan. :)
 
Meillä pienokainen vielä näin puolitoistakiloisenakin kieltäytyy käyttämästä toista puolta kohdusta. Niinpä hän punkee pyllyllään oikeeta kylkee niin että se näkyy takaapäin peilistä :D Kyllä on kivaa...
 
Täällä mennään Rv 31+6 vaavi potkii ja liikkuu sen minkä kerkee; poikittain, punkee oikealle puolelle pyllyllä näin ollen, hyppii tai heiluttaa päätään alaspäin että oikein juilii, oikeaan kylkeen tykkää paukuttaa että henki salpaantuu.
Kyselempä aina vaa että "minne matka?"
Pahinta kun makaan kyljelläni että kaivuu työt alkaa juuri samalla puolella, iha ku olisi läpi tulossa!!
 
Tuttua juttua. Minulla napa saa kyytiä. Beibin selkä on minun vasemmalla puolella, enemmän ehkä selän puolella. Tästä seuraa se et jalkoja koitetaan suoristella oikeasta kyljestä lävitse, ja vaihtelevasti navasta kans. Päätä toki tungetaan jo kohdunsuuta vasten (verrattavissa papa-kokeen ottamiseen, nuo tuntemukset), mutta onneksi sen homman voi vielä keskeyttää kun menee selälleen ja nostaa takapuolen ylös ja vähän huljuttelee.. Niin beibi valuu ylemmäksi lantiosta.
 
Samaa täälläkin :D peppua kovasti puskee oikeaan kylkee josta kauheat kivut sit eikä voi istua ja välissä sit sanooki et onko ihan pakko ku äitiin sattuu, mut onhan nuo kaikki potkut ja puskemiset ihania et tuntee:)
 
Miun mahassa asustaa kovin jääräpäinen tyyppi. Eilen illalla yritin vaihteen vuoks nukkuu oikeellakyljellä kun aina nukun vasemmalla. No eihän siitä mitään tullut kun tyyppi alko riehuu sen minkä kerkes, oli mieskin ihan ihmeissään. Vartin koitin olla oikeella kyljellä, sit oli pakko kääntyy vasemmalle ja heti pikkunen nukahti. Yöllä yritin kääntyä taas oikeelle kyljelle kun ipana tuntui nukkuvan, mutta sit alko taas sellanen melske, että luovutin ja jatkoin unia vasemmalla kyljellä lonkka kipeenä painumisesta. Ja heti jatko pikkumieskin unta. Aamusta sit seiskan maissa käänsin vielä kerran kylkee, ja sillon tais ipana olla ite niin sikeessä unessa ettei heränny. Ehdin nukahtaa onnellisena kyljenkäännöksestä, mut sit kissa alko oksentaa, ja oli pakko nousta siivoomaan. että jes, se siitä oikeella kyljellä nukkumisesta. Meillä määrää näköjään kissat ja syntymätön lapsi tän missä asennossa mie nukun ja kuinka pitkään. :grin
 
Ei onnistu oikeella kyljellä nukkuminen ollenkaan kun ipana komentaa että ihan kipeetä tekee. Ja alkaa potkii sit mahalaukkuu myös ja se ei oo kivaa tällee refluksitautisena :D Luin että vasemmalla kyljellä on fysiologisesti paras asento nukkuu ku nestekierto toimii ja munuaiset ei rasiru ja ei paina virtsarakkoo. Myös närästysoireet pysyvät niin päin poissa. Ilmeisesti masussani asustaa terveyspoliisi, joka pitää huolta miun hyvinvoinnista. Ja toisaalta, muksu köllii edelleen poikittain ja pää on oikealla, joten kukapa sitä päällään haluaisikaan nukkua. Vasemmalle kyljelle käntyessäni poitsu nukahtaa saman tien. On tähän kyl jo tottunut, ei enää lonkkaakaan särje kun lisäsin tyynyjä jalkoihin ja mahan alle. Ja kissa nukkuu myös mahan alla ja toimii asentotyynynä :) viime yönä nukuin jälleen katkotta. Harvoin yöllä joutuu vessassa käymään, korkeintaan vasta aamusta herää ku miehellä soi kello. Silloin käyn vessassa jos jaksan nousta ja jatkan unia :D
 
Pinkkis*, mun annetaan nukkua ainoastaan oikealla kyljellä :/ Hirvee riehuminen alkaa heti jos kehtaankin yrittää vaihtaa kylkeä. Oman lonkan takia olisi kiva vaihtaa joskus kylkeäkin... No ehkä vauva tietää parhaiten mikä on mulle paras asento :D
 
Melkosia tyranneja kasvatellaan... jännä miten ne keskellö yötäki herää pomottamaan kääntymään takas mieluisalle kyljelle... onneks sentään saan varioida, että nukunko puoliks mahallaki tai ihan jalat suorana kyljellään tai sit jalat koukussa tai vaan toinen jalka koukussa eli 5 versioo vasemmalla kyljellä nukkumisesta :D välillä tyyppi talloo patjaa ja kissaa miun mahan läpi, oon varma et se osaa kävellä syntyessään.... :D
 
Takaisin
Top