vauvan liikkeet

Mulla ei oo tuntunu koko päivänä kun pari muljahdusta, vaikka kuuntelinkin paikoillani joku 2 tuntia. Soitin sit meidän aluesairaalaan ja kävin kuppasilla laitteilla tarkistamassa että sydän edes löi suht normaaleja. Silmämääräsesti 130-140 kun ei siel ollut edes doppleria!! :dead: vähän kumma tää paikka. Kun päsin kotiin niin pakkanen oli vissiin virvoittanut pikkusen tajuntaa ja soitto tyksin päivystävään, käski juoda jotain kylmää ja kuulostella tunti. Kyllä se nyt alkaa virkoomaan!! Jes.
Mutta se tunne mikä mulla on ollu koko päivän ettei kaikki ole ihan hyvin, johdatti tarkistuksiin ja mielenrauhan sain tästäkin käynnistä, vaikkei oikeesti muuta laitteilla nähny kun että hengitysharjotuksia teki ja sydän löi. Siinäpä ne tärkeimmät :rolleyes:
 
Tyhmä kysymys.. onko liikelaskenta pakko tehä kylkimakuulla? Mä nimittäin en kyljellään ollessa tunne yhtään mitään. Oonki sit aina tehny laskennat istuma-asennos. Toka päivä ny ku muksu on vähä unelias ja rauhallinen..
 
Tyhmä kysymys.. onko liikelaskenta pakko tehä kylkimakuulla? Mä nimittäin en kyljellään ollessa tunne yhtään mitään. Oonki sit aina tehny laskennat istuma-asennos. Toka päivä ny ku muksu on vähä unelias ja rauhallinen..

Mullakin tuntuu yleensä paremmin istualtaan! Täälläkin oli edellispäivän ihan hiljakseen vauva ja tuli kauhee stressi ni kävin sit neuvolassa kuuntelee eilen sydänääniä ja kaikki hyvin:) siitä sit alkoki kauhee mylläys et ehkä oli vaan lepopäivä!
 
Täälä alettiinki liikkuun päiväkaffin jälkeen ja on ny tunnin verran pyöriny :) mäki joskus kaivan sit dopplerin esiin jos ei liikkeitä ala tuntuun herättelyistä huolimatta.
 
En mä ainakaan esikoisesta tehnyt aina kyljellään (tästä toisesta ei oo tarvinnut kertaakaan laskea, kun ei oo koskaan paikallaan :D). Oon ymmärtänyt, että kyljellään ne tuntuu yleensä parhaiten ja siksi suositellaan et se tehtäs niin.
 
Mä suosittelen tekeen istualleen ku kyljellään ei tunnu mitään :P ja on kyl ny liikkunu taas! Espanjan tunnillaki jouduin laittaan vähä kättä ja paperii eteen ettei kaikille näy ku muksu riehuu mahas :D
 
En oo tehny liikelaskentaa, mut selällään tunnen liikkeet paremmin kun kyljellään
 
Mulla tuntuu liikkeet parhaiten kyljellään. Erityisesti vasemmalla kyljellä ollessani vauva ryhtyy möyrimään. Toissailtana jo vähän huolestuin, kun möyriminen ei alkanutkaan tuttuun tapaan noin klo 21. Yritin painella mahaa ja vaikka mitä, mutta ei tullut vastapotkuja. Onneksi olin ostanut tammialesta kotidopplerin varuiksi, niin sillä sain sitten mielenrauhan, että hengissä ollaan, kun kuulin sydänäänet. Eilen olikin sitten taas vilkas ilta.
 
Kotidoppler on kyllä ollu hyvä hankinta! Itekki saanu sillä monesti mielenrauhan, välillä ku on niitä hiljasia päiviä. Oon kyl oppinu keinon herättään vauvam mut aina ei kuitenkaan hirveesti möyri herätyksen jälkeen
 
Takaisin
Top