vauvan liikkeet

Nliee

Satasella mukana keskusteluissa
Eli millä viikoilla olette tunteneet ne monesko raskaus? Ja millasilta ne tuntuu? Itselläni ensimmäinen raskaus ja 19+0 paukahti täyteen. Makasin eilen illalla sohvalla liikkumatta kun yht'äkkiä tuli tuohon karvoituksen yläpuolelle semmonen kuplamainen tunne siaältäpäin, meni hetki ennenkun tunsin taas samanlaisen kuplatunteen ja taisin vielä kolmannenkin tuntea. Jossain muistan lukeneeni että ekat liikkeet tuntuu kutittelulta tai kuplamaiselta. En oo ennen tätä liikkeitä sen koommin seurannu.
 
Mulla myös eka raskaus. Ensimmäiset liikkeet taisi tuntua jo 14+ hentoina hipaisuina ja mahalleen maatessa pientä muljumista. Joskus 15+ oli melkein viikon taukoa liikkeistä, jolloin vähä huolestuinki. Missä lie piileksi. Nyt 18+2 ja liikkeet tuntuu hyvin ja näkyy. Juurikin esim sohvalla maatessa alkaa elämöinti ja potkut tuntuu hyvin muksahduksina/ isolta kuplalta. Kovaa muljumistakin välillä. :)
 
Mullakin on eka raskaus ja ensimmäiset liikkeet tuntui rv 15. Tuntui just noina hentoina hipaisuina, kuplimisena ja välillä muljuamisena :) Ensimmäinen selkeä potku tuntui eilen, nyt 17+4. Yhessä vaiheessa oli kans taukoa liikkeistä useampi päivä mut sen jälkeen on kyllä tuntunut päivittäin :)
 
Niinkuin oon muuallekin jo kirjoitellut, niin täällä ei tunnu minkäänlaisia liikkeitä. Tai ainakaan en osaa yhdistää mitään tuntemuksia liikkeisiin. Ja rv 20+3 menossa. Rakenneultrassa pikkunen oli poikkitilassa, jalat selkään päin, niin ei varmaan sen takia tunnu potkut. Istukka mulla on takaseinässä, joten sen ei pitäis vaikuttaa tuntemuksiin.
päällepäin tuskin tuntuu vielä hetkeen, kun tossa mahan päällä on tollanen kiva pelasturengas läskiä päällä... :D

liikkuvainen kaveri meillä kuitenkin on molemmissa ultrissa ollut, joten huolestunut en ole. Onneksi pääsee taas reilun viikon päästä katteleen meidän pikkutyttöä uudestaan! (meen siis uusiks rakenneultraan, kun ei nähty kaikkia rakenteita tarpeeksi hyvin sikiön huonon tarjonnan ja pienen koon takia. ru oli siis 19+5 ja pikkunen oli pari päivää pienempi, kuten nt:ssäkin.)

Muutenkin pääsen onneksi useasti ultrattavaksi kun mulla on insuliinihoitoinen radi, niin on seurannat 4vko välein ja samalla sit aina ultrataan... :) Tosin tästä lystistähän saa maksaa sen 30+ e per kerta, mut käynnit on pakollisia joka tapauksessa...
 
Toinen raskaus ja ensimmäinen lapsi täyttää 10 vee.
Ekat hennot hipaisut tuntuivat rv 15 ja nyt masuasukki potkuttelee reippaana välillä turhankin tomerasti.
:love7
Rv 20+2
 
Täällä odotellaan ensimmäistä ja istukka etuseinämässä. Liikkeet tuntunut jo aika voimakkaina rv 17 lähtien, nyt rv 20+0. Voimistuu vaan koko ajan ja nykyään tuntee jo seisoessakin. :)
 
mulla kolmas ja istukka takaseinässä. Täytyy sanoa että tästä kolmosesta en niin paljoa odottamalla odottanut tuntemuksia,joka voi selittää sen että rv16 tuntui muljumista ja rv17 rupes jo potkumoottorit käymään. Siinä se sit viikon hiljaisuutta piti ja sit taas rv18 lopulla alkoi potkutteleen. Jäi toi kuplavaihe vissiin vähän välistä :). Kun juoksee kahden pikkusen perässä päivät pitkät niin en yhtään ihmettele etten tuntenut pikku kuplituksia. Esikoisen kohdalla tunsin rv17 kuplimisia ja ne oli sitten ihania. Ajattelinkin aina että se ui sielä kuin kala vedessä ja päästää ilmakuplia suustaan :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: M3L
Mua on alkanut pikku hiljaa huolestuttaan, kun en tunne liikkeitä. Nyt on rv 17+6. Noin viikko sitten tunsin illalla sängyssä makoillessani sellaisen kuin ison ilmakuplan puhkeamisen, mutta sen jälkeen en oo havainnut mitään (ja saattoihan se oikeasti olla vain ilmaa).

Nt-ultrassa kätilö kuitenkin sanoi, että luultavimmin liikkeitä alkaa havaitsemaan vasta puolivälin paikkeilla, joten ei kai tässä paniikkiin ole syytä, kun sykkeet kuitenkin dopplerilla löytyy. Mutta ihmettelen ja kateellisena lueskelen kuinka aikaisin ja usein te muutte (ensiodottajatkin) olette liikkeitä tuntenut ja jopa nähnyt! Siksi tässä olen alkanut huolestumaan...

Istukka mulla on etuseinämässä(oli ainakin vielä nt-ultrassa), kohtu taaksepäin kallellaan ja "fyllinkiä" mahassa sen verran, että voisko noi sitten vaan vaikuttaa kaikki siihen, ettei liikkeitä tunnu...
 
Mulla neuvolan täti sanoi viime viikolla, että kyllä ne liikkeet yleensä viimeistään 20 viikolla alkaa tuntumaan, kun sanoin etten oo ihan varma olenko tuntenut liikkeitä.
 
17+1 tunsin "muljumista", kun pidin kättä alavatsalla selällä maatessani. Koko viikon ajan tuntemukset voimistui ja mieskin pystyi ne tuntemaan. Loppuviikosta tunsin "kuplia" istuessani ja nyt on pari päivää tuntunut liikeitä myös seistessä.

Odotan ensimmäistä ja tänään 18+3.
 
mää tunsin tosiaan ekat liikkeet eilen illalla, rv 20+3. Ekaa odotan.
Se oli sellaista muljuamista käden alla ja käteen myös tunsin pieniä potkuja. Muuten en oo tuntenu mitään. En siis mitään kuplia tai "perhosen siipiä".
Tänään aion taas illalla sängyssä tunnustella, josko tuntis uudestaa! Ja siis selällään maatessa, kädet alavatsalla tunsin niitä liikkeitä! Muuten ei tosiaan mitään hajua mistään liikkeistä oo ollu...
 
Mulla neuvolan täti sanoi viime viikolla, että kyllä ne liikkeet yleensä viimeistään 20 viikolla alkaa tuntumaan, kun sanoin etten oo ihan varma olenko tuntenut liikkeitä.
Minä olin tänään rakenneultrassa, eikä kätilö pitänyt yhtään outona sitä, etten vielä viikolla 20 ole tuntenut mitään liikkeitä. Hän sanoi, että kannattaa käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, jos liikkeiden puuttuminen huolestuttaa. Minä totesin, ettei huolestuta, kun kaverinikaan ei tuntenut liikkeitä ennen kuin viikolla 25.

Meitä on paljon, joilla liikkeet eivät vielä tunnu, mutta eniten vauvapalstalla liikkeistä kirjoittavat ne, jotka niitä tuntevat. Toisaalta se on ymmärrettävääkin, mitä sitä kirjoittamaan liikkeistä, jos ei niitä ole yhtään vielä tuntunut.
 
Mulla eka raskaus, ekat kuplat tunsin 17+3, sen jälkeen viikon ajan sillon tällön. Nyt lauantaina 18+3 tunsin selkeemmin ja sen jälkeen onki tuntunu päivittäin asennosta riippumatta. Tän päiväsestä kamalasta hammaslääkäri käynnistä vauveli ei varmaan tykänny ku piti melkosta rumbaa sen jälkeen n. 4h. Eikä helpottanu se et käynnin jälkeen oli töis kiire ja ressi :)
 
Mä tunsin jo viikolla 15 ensimmäiset liikkeet, vaikka olen esikoisrn odottaja. Sellaisia ilmakuplia ja muljahtelua. Rakenne-ultrassa istukka takaseinässä johtuu kuulemma siitä.
Tällä odotan, että milloin alkaa näkyä ulospäin liikkeet...
 
on tää kyl kumma kun ennen viime sunnuntaita en tuntenu mitään liikkeitä ja nyt pikkunen potkii vähän väliä! on varmaan kääntynyt otollisemmin päin kun potkut tuntuu istuessakin!
Varsinkin syömisen jälkeen yleensä potkuttelee... itelle tuntuu ihan kädellekin potkut, mies ei oo vielä onnistunut kokeileen oikeeseen aikaan... liekö sit meidän "papu" ujostelee tota miehen kättä... :D
 
Mä oon huomannu että tytsky lopettaa potkuttelun välillä jos laittaa käden masulle. :D ja etenkin ku mies laittaa käden ihan "väärin" siihen ni heti hiljenee. Sit ite välillä tönäsen masua ja ku oottelee hetken ni pikkunen potkasee takas päin.
 
Meillä poju potki eilen ihan hirveesti koko illan ja monesti yritin miestä neuvoa ja auttaa et tuntis kans liikkeet. Noh kertoi ehkä tunteneensa yhden potkun. Taitaa meidänki poju olla vähän ujo :D
 
Takaisin
Top