vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nliee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
on tää kyl kumma kun ennen viime sunnuntaita en tuntenu mitään liikkeitä ja nyt pikkunen potkii vähän väliä! on varmaan kääntynyt otollisemmin päin kun potkut tuntuu istuessakin!
Varsinkin syömisen jälkeen yleensä potkuttelee... itelle tuntuu ihan kädellekin potkut, mies ei oo vielä onnistunut kokeileen oikeeseen aikaan... liekö sit meidän "papu" ujostelee tota miehen kättä... :D

Mulla kans tapahtui sama. Ensin en tuntenu minkäänlaisia liikkeitä, mutta sitten ihan yhtäkkiä, oisko noin viikko sitten, rupes tuntumaan kunnon muljautuksia. Tänään sitten mieskin sai tuntea ekan kerran liikkeitä. :) Kun ite rauhoittuu niin sillon alkaa liikehdintä.

Pari päivää sitte oli tosi hiljasta.. Eilen alko taas kunnon potkiminen ja välillä itekki säpsähtää ku monottaa niin kovaa. Mitenhän sitte loppupuolella.. :nailbiting::grin

Olen ollut koko viikonlopun menossa ja en ole oikein ehtinyt masua kuulostella. Jotenkin alkoi tuntua tässä, että onkohan siellä kaikki hyvin, kun olen kuitenkin jonkinlaista muljahtelua siellä aiemmin tuntunut ja nyt on tuntunut niin kovin hiljaiselta. Oli pakko tänään, kun tulin kotiin, kokeilla dopplerilla, että mikä tilanne. Sydänäänet onneksi kuuluivat ihan hyvin niin kuin ennenkin. Nyt kun tässä jo sängyllä makaan, niin äsken kyllä tuntui taas jotenkinlaista muljuntaa masussa. <3

Meilläkään mies ei oo vielä tuntenut potkuja, kun heti lopettaa vaavi potkimisen kun mies laittaa käden masulle :D näin oli kyllä viimeksikin että ei meinattu saada miestä oikeeseen aikaan kokeilemaan kun sitte aina lopetti potkimisen kun mies ois kokeillu. Noh, onhan tässä vielä 5kk aikaa, eiköhän siinä ajassa ehi jokuset potkut tuntea :)

Oon nyt rv 20+1 ja niitä kuplia olen tuntenut, sitten semmosta muljahtelua, varsinaisia potkuja en oo vielä tuntenut kai.. mulla kyllä on taaksepäin kallistuva kohtu. Ja istukka oli viime ultrassa takaseinässä..

Täällä mies tunsi eilen ekan potkun :) olin just syöny ja otin miehen kädestä kiinni ja asetin sen ite mahalle niin ku itse aina omani laitan niin jopas :) "oliko tuo sun suoli vai vauva!??!!??"

Eilen illalla sängyssä mies kysyi, et joko vauva nukkuu. Tuumasin, et taitaa nukkua, kun on ihan hiljaa. N. puol minuuttia tästä vauva aloitti sit ihan hirmuisen metelöinnin ja potkimisen, et "enpäs nuku!!!" Tuntui ja näkyi ulospäin liikkeet, mm. potkas miestä päähän, kun kuunteli mahaa...

Onko ihan normaalia jos ei tunne vielä potkuja ? Nyt mennää 20+0.. Jotenki pelottaa että ei oo kaikki hyvin pienellä

Normaalia on! Ite tunsin ekat liikkeet 20+3.
Riippuu paljon vauvan asennosta et tuntuuko potkut! Myös istukan paikka vaikuttaa ja jos on esim taaksepäin kallistunut kohtu...

Mulla on toinen raskaus ja tunnen silti liikkeitä ihan satunnaisesti vaan. Viikkoja on jo 20+4. Eka raskaudessa tunsin ekat liikkeet (jotka varmasti tunnistin liikkeiksi) joskus vasta 23 viikolla. Sillon mulla oli istukka just edessä. Nyt en tiedä, mutta veikkaan, että se on edessä taas. Nyt oon kyllä tuntenut näitä satunnaisia liikkumisia ja viikolta 13, mutta jos ois kyse ekasta raskaudeta, niin tuskin vieläkään niitä tunnistaisin liikkeiksi. Niitä tuntuu siis ehkä kerran kaks viikossa...

Tulipas nyt sekava selostus :D. Mutta siis uskon, ettei tarvi huolestua :)

No kaikki oli hyvin,tultiin juuri ru:sta ja kyllä vaan..istukka edessä :happy: eikun odottelemaan että tuntuis liikkeet. Kiitos balancia ja pipridae vastauksista :)

Kuuntelin eilen dopplerilla vauvaa ja en oo ihan varma tunsinko ne liikkeet mitkä kuulu myös doppleriin :wideyed: tuntu samaan aikaan jotain, mut en osaa oikein kuvailla sitä tunnetta :D Eiku oottelemaan varmempia tuntemuksia :)

Kiva kuulla jannah, että kaikki oli hyvin :)

Meilläkin oli tänään ultra ja istukka on kuulemma takana tällä kertaa. Ja tyyppi huiteli menemään ihan hirveellä tempolla. Mutta mä en vaan tunne mitään :D

Aloin jo ihan ääneen epäillä, että onkohan mussa vikaa. Mutta kätilö vaan nauro ja sano, että nää on tosi yksilökohtasia juttuja, että toiset ei vaan tunne liikkeitä niin selvästi. Ei siis syytä huoleen vaikkei niin liikkeitä tuntiskaan :)

Nyt oon ihan varma, että tunsin liikkeitä! Syönnin jälkeen taas kuunneltiin dopplerilla vauvaa ja yhtäkkiä tuntu vähä navan alapuolella hipasu ja samaa aikaa ääni dopplerista :Heartred ja sit jonki ajan päästä siitä hirvee melu dopplerissa ja alko muljahtelee mahassa hirveesti :) viikkoja nyt 18+4

Eilen tuntu liikkeet jo niin, että mieskin tunti ainakin yhden voimakkaamman potkun mahan läpi :D Ensin ei meinannu vauva potkasta, kun mies koski vatsaa, mut lopulta sit potkas nii että tuntu... Niin outoo ku ei oo mahaa tyyliin yhtään ja silti tuntuu liikkeet noin hyvin :eek: vai johtuuko just siitä, että tuntee liikkeet näin hyvin?

No nyt! Tänään 22+4 on ihan yhtäkkiä alkanut tuntua ihan jatkuvasti liikkeitä, nyt on ihan selvästi monottanut vatsanahkaa useamman tunnin. Aiemmin olen tuntenut liikkeitä vain olemalla ihan paikoillani ja keskittymällä, mutta nyt juniori säikäyttää minut kun ajan autoakin... sen verran yllättäviä ja tuntuvia ne muljahdukset ovat.

Eilen illalla nukkumaan mennessä laitoin miehen käden masulle ja sit ooteltii liikkuisko vauva niin, että tuntee.. Laitoin silmät kiinni ja kohta tuli voimaikkain potku tähän mennessä! Säikähettiin vähän kumpikin, kun noin voimakkaasti jo potkas :) sit vähän ajan päästä tuli pari kolme vähemmän voimakasta potkua peräkkäin.. Sit pääskin nukkumaan hymy huulilla :)

Väillä tulee sellainen paineentunne virtsarakkoon, ei vessahätä vaan niinkuin joku painaisi rakkoa. Onkohan se harkkasupistus vai laskeutuuko vauva vaan mun rakon päälle? Yleensä tuntuu kävellessä ja sitten pitää hiljentää vauhtia. Kellään tietoa tai samaa fiilistä :D ?

Takaisin