Vauvan liikkeet

Terkku

Kommentoinnin ninja
Tammikuunmammat 2016
Muissa ketjuissa on liikkeistä käyty jonkin verran keskustelua, mutta ajattelin perustaa aiheelle ihan oman ketjun. Tässä sohvalla makoillessani tuntuu taas niin kummallista muljahtelua alavatsalla, että ei kai tuo voi mitään muutakaan olla kuin vauvan tekosia. Tänään rv 18+0, joten kai ne liikkeet tässä vaiheessa usein jo tuntuvatkin. Esikoista kuitenkin odotan; en siis tiedä, miltä liikkeiden "kuuluu tuntua".

Kiinnostaisikin tietää, miltä liikkeet teillä muilla tuntuvat tai miten kuvailisit niitä? Millä viikoilla aloit tuntea liikkeitä, kuinka usein liikkeitä tuntuu ja odotatko ensimmäistä vai onko näistä asioista kokemusta jo aiemmista raskauksista?
 
Minulla liikkeet tuntui ensimmäisen kerran kun viikkoja oli ultran mukaan 14+6 ja liikkeet olivat niin vahvoja, että tuntuivat myös mahan päältä. Jos liikkeitä aiemmin tuntui niin olen tulkinnut ne ilmakupliksi ja siltä ne siis minusta tuntuivat ne ensimmäiset liikkeet. Sittemmin liikkeet ovat tuntuneet enemmän nimenomaan potkulta/tuuppaukselta ja nyt jo tuntuu välillä siltä kun vauva selällä tai pyllyllään punkeaisi vasten vatsanahkaa :) viikkoja nyt siis ultran mukaan 16+2
 
Tänään tunsin alavatsalla pari kertaa jonkun pienen tömähdyksen, kun istuin töissä hiljaa tietokoneella, mutta en ole varma oliko se vauvan liike vai vaan jotain vatsan omia möyrinöitä. Toivon kuitenkin että se oli vauva ja että pikkuhiljaa alkaisin tuntea liikkeitä. En malta odottaaaaaaaa! :smiley-bounce022 Tänään siis 16+5.
 
Muokattu viimeksi:
Mä tunsin ekat liikkeet joskus 14+ jos oikein muistan. Silloin se oli sellasta kuplimista. Nyt rv 18+3 ja liikkeet on jo selviä potkuja ja möyrimisiä, joista osa tuntuu jo päällekin päin :) Vilkkaimmillaan on illasta aamuun, päivällä tuntuu vähemmän vaikka oliski ite ihan aloillaan. Jännittää tuleeko tästäkin yökyöpeli niin kuin esikosta.
 
Mä tunsin ekan liikkeen 15+2 kun tuli niin kova tuuppaus virtsarakkoon että alko pissattaan, muutamia harvoja kertoja olen sen jälkeen liikkeitä tuntenut. Tuuppimista, potkuja, möyrintää.... tuo möyriminen tuntuu ympyrämaisena tai ylös alas liikkeenä, suoliston liikkeet mulla tuntuu yleensä sivulta toiselle, etuseinä istukka vaimentaa kyllä tehokkaasti liikkeitä mulla, joten en osaa olla huolissaan niiden puuttumisen takia.
 
Täälläkin liikkeet tuntuneet jo pitkään, esikoisesta tunsin viikolla 18 (nyt menossa 17+5). Liikkeet painottuu selkeästi alkuiltaan/iltaan, vielä en ole öisin liikkeitä tuntenut. Esikoisen piti minua öisin hereillä kun oli silloin vilkkaimmillaan.

Liikkeet oli aluksi kuplintaa ja sellaista pientä hipaisua, nyt kunnon muljahduksia/tömähdyksiä. Olen tuntenut jo vatsanpäältäkin
 
Kaikilla muilla on ollut tuntemuksia jo tosi aikaisin! Mulla eilen illalla (23+2) tuntui ekan kerran siltä että oliko nuo nyt niitä. Olin nukkumaan ryhtymässä ja puoliksi vatsallaan ensin oikealla kyljellä ja käännyin vasemmalle. Heti tämän jälkeen tuntui kerran ja sitten toisen ja sen jälkeen ei mitään. Itselle tuli sellainen kupla mieleen siitä tuntemuksesta. Ei mikään ohut saippuakupla vaan joku oikein paksun aineen kupla joka ei poksahda vaan raskaasti hajoaa :D minulla istukka on edessä joten tiesinkin että voi kestää mutta on ollut aika pitkiä päiviä odotella (sitäkin). Ja tosiaan ensimmäistä odotan.
 
Mulla tuntu ekat potkut jotka mää ainoastaan oon tulkinnu vauvasta lähtöisiksi, tuntui 17+4. Nyt menossa nyt on menossa 19+0. Potkuja tulee kun ite rauhoittuu sohvalle makaamaan. Mulla eka tulossa. :)
 
Tänään 15+4 tuntunut paljon selviä tönäisyjä ja pyörähdyksiä. Viimeisen viikon olen kyllä tuntenut pieniä kutitteluita satunnaisesti levätessä, mutta nämä liikkeet tuntuvat ihan touhutessakin.
 
Täälläki alkanu myös seistessä ja touhutessa tuntua ihan minitökkäisyjä. Levossa tuntuu joskus selvemmin, mutta hyvin hentoja ovat vielä :) nyt viikkoja ultran mukaan 15+2. Omien laskujen mukaan tasan 16. En oikein tiiä kumman mukaan laskisi..kai on mentävä ultran laskujen mukaan :)
 
Jännä kun vasta kirjoitin ettei paljon liikkeitä tunnu niin kyllä ne tuntemukset alkaa joka päiväisiä olla, harvoin päivän aikana tulee, mutta yleensä kun istun ni tulee pikku tökkäsyjä alamahalle.
 
Mä taisin tänään varmasti tuntea ensimmäiset lepattavat liikkeet! Tuntui kun joku kutittelisi mahaa sisältä. Työkaveri vieressä hätkähti kun hihkaisin, että 'tää tyyppi liikkuu!' Mulla siis 16+3. Aiemmin olen pari kertaa ehkä kuvitellut tuntevani jotain. Mutta tämä kerta oli ehdottomasti selkeämpi.
 
Mulla on pari päivää tuntunut jo ihan kunnon monotuksia. Satunnaisia kovempia potkuja tuli jo viime viikolla, mut tällä viikolla on jo joka päivä tullut ihan kunnolla monoa :) pikkuinen viihtyy kai pää alaspäin tai jotenkin vinottain kun kovimmat potkut tulee aina "ylöspäin" tai viistosti oikealle ylös. Hassu tapaus. Mä en vieläkään tiedä missä mulla istukka on. Oisko edessä kun liikkeitä ei tunnu siinä ollenkaan?
 
Minulla on nyt muutaman päivän tuntunut sellaista pientä "kuplintaa" mahassa, ihan kuin pienet ilmakuplat menisivät alhaalta ylöspäin. En oikein osaa päätellä, johtuvatko nuo vauvasta vai ovatko ilmavaivoja tai suoliston mörinää. Tuntuvat usein vähän ruokailun jälkeen, mikä ei auta asiaa ollenkaan...
 
Vauvahan piristyy usein syömisen jälkeen kun hänkin saa istukan kautta aika nopeasti ravintoa. Joten varmaan ne on vauvan liikkeitä sinulla :)
 
Voi ihanaa niin moni tuntee potkut :) ( täällä yksi huolestunu) eli esikoisen aikaan tunsin viikoilla 16-18 ekat potkut ja nyt menossa jo 19+2 eikä vielläkään mitään :sad001 tosin joo istukka on nyt edessä ja vaimentaa mut silti on huoli niin kova :sad001 neuvola on vasta torstaina. Mut toivottavasti tiistaina tulis se doppleri kun vihdoin sai sen hommattua :) eli jos en osaa käyttää niin huutopotkuraivari voi tulla :sad001
 
Mä veikkaan et täällä tyyppi on pääosin istualtaa tai poikittain ku monottaa paljon alavatsalle ja kohdunsuulle päin.
 
Täällä on ollut hiljaisempaa liikkeiden suhteen kun muutamia päiviä sitten, mutta toisaalta joka päivä on tuntunut ainakin kerran niin voimakas liike (joku voltti varmaan), että koko maha on heilahtanut.
 
Täällä on oikeastaan tämän viikonlopun aikana liikkeet selvästi vahvistuneet. Aina syömisen jälkeen alkaa semmoinen mönkiminen vatsassa, että ei voi erehtyä. Kutittaa. Ja välillä tulee tökkäisyjä: esimerkiksi viime yönä kävin hereillä ja käänsin kylkeä, ja saman tien tunsin kaksi pientä tökkäystä alavatsassa. Ei olis vissiin saanut vaihtaa asentoa :D
 
Aphrael mä oon kans huomannu aktiivisuustasossa päivittäisiä eroja. Suurin piirtein joka toinen päivä on tosi vilkas ja joka toinen sit rauhallisempi liikkeiden suhteen.
 
Takaisin
Top