Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei edelleenkään tunneta liikkeitä, nyt 19 + 4! Istukka edessä viime viikon neuvolalääkärin ultrauksen mukaan. Ylihuomenna sit jo rakenneultra.
 
toffee 18 viikko starttaa täälläkin eikä mitään tuntemuksia ole. yksi ilta tuntu selvää tykytystä vasemmassa nivusessa mutta en sit tiiä oliko vauva vai mikä, kun ei sen jälkeen ole mitään tuntenut! :)
 
Kyllä ne liikkeet tulee vielä teilleki jotka ette vielä tunne! Täällä on välissä ollu pari hiljasempaa päivää että vain muutama pikku töpsäys on vattan päällä tuntunu, tänään sitten muksahuksia on tuntunu taas selvemmin niin töissä kun kotona. Varmasti vauvan asento vaikuttaa niin paljon siihenki kuin tiheään ja missä kohtaa tuntuu.

Niin ja kädelle en ole edelleenkään kun sen yhen kerran tuntenu potkun.
 
Täällä ruvennu tökkäisyt tuntumaan useimmiten ruuan jälkeen :) nyt viikolla 20 ja edelleen käteen tuntenut vaan yhden potkun. Edelleen jos laittaa käden mahalle, kun tyyppi liikkuu niin hiljenee samantien :D
 
Oon nyt flunssassa ja ottanut tänään vain rennosti eli nukkunut ja sohvalla makoillut. Pitkin päivää pikkuinen on rummutellut massussa. Tätä ennen oon tuntenut potkuja vain iltaisin. Vaikuttaakohan flunssa pienen liikkeisiin? Tai nyt on vain aikaa kuulostella liikkeitä :)
 
Täällä ollu pari päivää aivan hiljaista taas. nyt ei minkäänlaista liikehdintää enää oo tuntunu,edelliskerran hiljasina päivinä sentään hieman tuntu. Alkaa kohta hiipiä paniikki päälle...
 
Isle, täällä oli myös eilen ihan hiljainen päivä. Nukkumaan mennessä yritin pikkuista "herätellä" mehulasilla, mutta eipä toinen silti liikkunut niin paljon, että itse olisin liikkeet tuntenut :sad001 vasta aamulla heräsin hirveään möyryämiseen ja muksintaan. :wink Älä siis suotta huolehdi. Vauva saattaa vain olla eripäin ja potkia johonkin toiseen suuntaan :)
 
Täällä ei vieläkään, rv 20+1, mitään tuntemuksia potkuista tai möyrinnästä...Satuinnaista kutittelua mutta sekin on mielestäni vähentynyt verraten viikolle 18 :sad001 Onneksi on kotona doppler, sillä sentään saa vahvistuksen että kyllä siellä massussa vielä mukana ollaan :happy: Ja oma vatsakin kyllä vaan kasvaa :shy: Että kai tuolla jotain kasvua tapahtuu vaikken potkuja/liikkeitä tunnekaan. Onneksi ensi tiistaina (ja tietysti keskellä päivää) on vihdoin rakenneulta, odotan sitä sekä innolla että panikoiden - kumpa kaikki vaan olisi hyvin!
 
Pientä möyrintää ja hipasuja 14-15 viikosta lähtien ja eilen 17+2 kunnon bileet♥ oli kiukus varmaan neuvolantädille ku paino niin lujaa mahaa..esikoinen ihan sama juttu ekat liikkeet 17+2 ja aina klo: 20- 04.00 oltiin hereillä:-D oli sama juttu kun synty;-)
 
Täällä 18+1 eikä mitään pientä kutittelua edes havaittavissa :sad001 Tiedän kyllä, että on hyvin yksilöllistä milloin alkaa liikkeet tuntua, mutta voisi nyt edes jotain pientä tuntemusta ilmaantua, kun niin moni jo tuntuu tuntevan ihan potkujakin. Masennun ja ahdistun kohta, jos ei ala mitään itsestään ilmoitella pikkuinen..
 
Ei kannata ahdistua♥ mutta jos huolestuttaa niin saahan neuvolassa käydä kuuntelemassa sykkeet:-D
 
Imme,oikeassa olit :) töihin ku pääsin niin alkoi heti liikehdintä ja kotosalla tässä ruuan teon yhteydessä aina kun istahdan niin alkaa koputtelu. Luojan kiitos...
 
Mitään varmaa en ole vielä tuntenut, mutta välillä luulen, että tietyt muljahdukset ym. tuntemukset ovat vauvan liikkeitä, yksi päivä tuntui myös kevyttä tökkimistä sisältä päin, tiedä sitten. Edelleen siis odotellaan sitä varmistusta, että voisi olla varma, että se on vauva. Tänään ei ole kyllä tuntunut mitään.
 
18+4. Liikkeet tuntuneet pian kolme viikkoa vatsan päälle. Vauva alkaa olla jo niin iso, että tällä viikolla olen joka valveillaolotunti saanut tuntea muljahdiksia, potkuja tai hilluntaa vatsan päälle. Töissä istun paljon muistikirja sylissäni, meinaa keskittyminen hajota kun pieni punkee sitä vasten. Tekis mieli lopettaa muu ja kutitella takaisin.
 
Tekeekö liikkeet kellekään tukalaa oloa? Huomasin eilen et heti kahvinjuonnin jälkeen alkoi ihme tukala olo alavatsalla ja kesti ainakin tunnin, sama homma iltapäivällä. Nyt aamulla herätessä kans ihmeen tukala olo vatsalla, rupes hellittää kun silittelin pitkään vatsaa makuulla. En tunnista selkeitä liikkeitä mut voisko toi aiheutua beben riehumisesta? Tänään rv18+0. :)
 
Kylla! Mulla on usein just vaan semmonen epamaaraisen epamukava olo, esim. kun yrittaa nukkua, tai nyt kun on yovuorot menossa, niin oli melkein koko yon vaan semmonen tukala olo, enka muutakaan syyllista keksi kuin vaavi. :)
 
Kiva kuulla että jollain muullakin samaa :) jospa ne potkut alkais sit pikkuhiljaa jossain vsiheessa selvemmin erottuakin.
 
Mulla nyt rv 21+5 ja varsinkin edeltävä viikko on ollut niin aktiivista masussa, että ei ole jäänyt epäselväksi kuka siellä muljahtelee. :D Eilen illalla nukkumaan mennessä tulin laittaneeksi käden vatsalle vauvan liikehdinnän aikaan ja sain ensimmäisen käteen tuntuvan potkun. :)

Mulla on välillä kans sellanen olo, että vauvan liikkeet tuntuvat jotenkin epämukavilta, välillä taas ei.
 
Rakenneultrassa selvisi että minulla on istukka etuseinämässä eli vaimentaa nuo liikkeet, tänään rv. 21+0 ja en tosiaan vieläkään ole tuntenut mitään kädelle masun päältä enkä muutenkaan varsinaisia potkuja, vain kutittelua. Mutta odotellaan, jospa ne potkut sieltä tulee :)
 
Takaisin
Top