Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi muuten hyvin enteillä :grin
Just tässä kauhistelin miten jaksaa sit herätä aikasin aamulla ja keskellä yötä yms.. Ehkä se on eri juttu kun ei tarvi töihin mennä mut kyllä varmaan väsymys on aikamoista alkuun!
 
Ja hormoonit auttaa jaksamaan! Ihan eri oli heräillä yöllä useati vauvaa syöttämään kuin aikoinaan koiranpentua pissittämään. Yöllisten pissitysten jälkeen tunsi olevansa puolikuollut, mutta vähillä unilla pärjäsi loppujen lopuksi ihmeen hyvin pikkuvauva-ajan yli :)
 
Mulla ilmeisesti myös istukkan edelleen edessä. Liikkeet tuntuvat vain aivan alhaalla vatsalla.. Kotidopplerilla kun kuuntelee, ei saa vielä usein sellasta kunnon naputusta, vaan syke kuuluu useimmiten vähän suhinalla, ilmeisesti istukasta johtuen juuri. No torstaina rakenneultra, jossa selviää enempi :)
Mulla ollut pidempää myös toi pissaongelma, eli wc -käynnin jälkeen on melkein heti mentävä uudelleen, kun rakko ei tyhjentynytkään loppuun o_O
 
ei tunnu liikkeitä vielä täälläkään :( rv 21 starttaa huomenna, ja pikkuhiljaa alakaa vähä jo huolettaakki että onkohan siellä nyt kaikki hyvin ku ei tunnu mitään selkeetä vielä.. No torstaina ru, joten sitteppä se selviää viimestää.
 
Reirei, mulla alkoi tuntua vasta 21. viikolla liikkeet, tarkemmin 20+2 oli viikkotilanne. Kyllä huoletti ennen liikkeitä et onko kaikki hyvin, kun tuntui että kaikilla muilla liikkeet tuntunu mahan läpi käteen jo pitkään.
Nyt alkoi just 22. viikko, ja liikkeet tuntuneet ekan kerran jälkeen päivittäin.
Veikkaan että mulla on istukka etuseinässä, kun meni sen verran "pitkään ", ehkä sullakin on.
Vau.fi:n sivuilla sanotaan 21. viikon kohdalla, että "jotkut tuntevat ensimmäiset potkut tällä viikolla, joidenkin täytyy odottaa viekö viikko tai pari. "
Itseä ainakin lohdutti tuo lause, kun epätoivoisesti odotin niitä ekoja potkuja! :)
 
Liikkeitä tuntuu melkeinpä aina kun malttaa olla paikallaan, en tiiä onko potkuja vai pepun töytäisyjä kun vauva kääntyy mutta ihanaa niitä on joka tapauksessa tunnustella :) ja alhaalla majaillaan täälläkin :D oon saanu jo kännykälle kuvattua videoo kun näkyy ulospäin. Ja viikkoja on nyt 20+4, liikkeet alko tuntuun jo rv 16 mikä oli kiva koska en ostanut doppleria..istukan sijainnista ei tietoa! Oikeestaan liikkeet on ainoa asia mistä tällä hetkellä tiedän olevani raskaana koska vatsakaan ei oo vielä kasvanu :P
 
Minulla 20+4 eikä vieläkään mitään varmasti tunnistettavaa liikehdintää. Pientä muljahtelua silloin tällöin on tuntunut, mutta voi olla myös ihan vaan mahan toimintaa :rolleyes: Minä kävin neuvolassa sydänäänet kuuntelemassa viikko sitten saadakseni mielenrauhan ja hyvin siellä sydän jumputti. Huomenna ru, ei malttais enää odottaa :happy:
 
20+3 ja nyt on muutaman päivän ajan tuntunut päivittäin ihan tunnistettavia potkuja, enimmäkseen ihan alamahassa. Päällepäin ei tunnu mitään vieläkään, joten mies saa odotella vielä vähän. Parhaiten jumpat tuntuu iltaisin, taitaa meidän juniori olla yökukkuja...
 
Täällä on tuntunut pientä liikettä rv 17-18 asti. Nyt viikolla 22 tuntuu että tuolla olisi bileet vähän väliä menossa :P Mieskin sai viime viikolla tuntea potkuja :grin Ei kannata olla huolissaan vaikka ei vielä kaikilla tunnu. Riippuu vauvan asennosta, istukan paikasta jne. tuntuuko liikkeet. Itse luulin ekoja potkuja ilmavavoiksi :P
 
Mulla kävi samalla tavalla, et just kun aloin kunnolla murehtia liikkeiden puutetta, niin jo alkoi vauva pian potkutella:)
Eilen kävin rakenneultrassa, ja siellähän se oli istukka etuseinässä potkuja pehmentämässä. Sillä sitä vissiin saikin niitä liikkeitä odotella sinne 21. viikolle:)
 
Täälläkin vihdoin eilen (21+2) ekat satavarmat potkut tunnusteltu kun kättä piti masun päällä selällään maatessa <3 Ja aamulla sama meno jatkui. Pidemmän aikaa on kyllä silloin tällöin tuntunut et menee masussa sisuskalut ympäri samalla tavalla kun menis jossain vuoristoradassa :D
 
Täällä myös liikkeet tuntunu jo pari viikkoa, kun on istukkakin takaseinällä :).
Edellisessä raskaudessa istukka oli edessä ja tunsin ekat liikkeet vasta rv22.
Jännä, kun liikkeet tuntuu niin "kovina" jo alkuun verrattuna edelliseen raskauteen.
 
Taalla seka tuntuu etta nakyy potkuttelut, tanaan kuvasin aamujumpasta pienen videonkin ja lahetin mutsille ja parille kaverille. :grin Yks duunikamu paas myos kokeilemaan milta tuntuu monotukset kateen. :)
 
Oli eilen illalla täälläkin semmoset bileet masussa, ettei voinut enää erehtyä luulemaan vatsantoiminnaksi :smiley-bounce022 Ja tänään siis jo 22+0 :) Rakenneultrassa vahvistuikin istukka edessä olevaksi, joten on saanut liikehdintää odotella ja nytkin tuntuu ihan alavatsalla.
 
Potkut ovat alkaneet tuntua täälläkin (tänään rv. 24) selvemmin tällä ja viime viikolla. Käteenkin onnistuu joskus tuntemaan mutta suurimman osan tunnen edelleen sisäisesti. Istukka on edessä joten se vaikuttaa toki potkujen tuntemiseen. Mutta mukava on kyllä tuntea kun pikkuinen potkuttelee :happy:
 
Yks yö heräsin siihen kun mahassa oli luultavasti menossa aerobic tunti :D käänsin kylkeä mutta sama meno vaan jatkui. Aww :')
 
Takaisin
Top