Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Älä huoli Liinuska, kyllä sä vielä ehdit tuntea ne potkut :) mullakin se oli vielä tooosi epämääräinen tunne.

Täälläkin kovasti potkuttelua odotellaan, vielä ei oo muuta kun sitä kuplintaa. Noh, istukka edessä ni saattaa kyl vaimentaa sitä..

Täälläkin odotellaan ihan tuskissaan liikkeitä.. oon alkanut jo vähän huolestua kun en tunne mitään, mullakin on kyllä istukka edessä joten vaimentaa varmaan siksi ja jos on sellaisessa asennossa että potkut menisivätkin selkärankaa kohti.. Just eilen katsoin että esikoiselta olin alkanut tuntea liikkeitä jo aiemmin kuin mitä on viikot nyt mutta silloin oli kyllä takaseinäistukka.. Paljonko sulla Angii onkaan nyt viikkoja?

Tänään viikkoja 16+4 että onhan tää suht aikasta mutta sitä kuplintaa ollut jo niin pitkään et oletin et muutakin vois alkaa tuntua o_O

Mulla ei taas ollut ollenkaan tuota kuplintavaihetta, vaan myllerrys tuntui heti joltain ihan muulta. Voisiko se johtua juurikin tuosta istukan sijainnista? o_O Tiedättekö, että liikkeet tuntuisivatkin erilaisilta istukan sijainnista johtuen..? Ensimmäisessä ultrassa istukka oli ultraajan sanojen mukaan kivasti takana, joten ehkä me ohitettiin sen takia tuo kuplinta ja siirryttiin heti potkuvaiheeseen? Mutta ei hätää mammat, jokaisella on varmasti masussa kaikki hyvin!Kohta jo kyllästymiseen asti hoemme, kuinka vauva saisi olla rauhallisemmin mahassa :wink

Mullaki tuntu että sitä kuplintavaihetta ei ollu (tai sitten en vaan tajunnu) vaan suoraan siirryttiin muljahteluun ja potkuihin. Mulle sanottiin nt-ultrassa että istukka oli kehittymässä kohdun takaseinälle mutta lääkäri kun ultras niin en muistanu kysyä miten oli tilanne kehittyny. eli varmasti vaikuttaa tuo istukan sijainti. Itellä nimittäin kohtu taaksepäin kallellaan ja fläsää lihasten päällä joten ajattelin etten tuu pitkään aikaan liikkeitä tuntemaan. Väärässä olin. Onneksi :) eilenki tuli niin hyvä mieli ku toinen vaan monotteli ku yritin nukkumaan alkaa :)

Muoks. Ei niitä liikkeitä tosiaan joka hetki tunne. Yleensä on vasta iltapalan jälkeen innostunu riehumaan,päivät on yleensä ollu ihan hiljasia. Taitaa sitä tilaa vielä olla mihin mennä piiloon...

Mäkin olin ihan varma että joudun odotteleen pitkälle liikkeitä kun on taaksepäin kallistunut kohtu,mutta en onneksi :) Ekat tunsin 17+jtn ja siitä on vaan säännöllistynyt,nyt joka päivä edes parisen kertaa. Ja nyt oon eilen illalla kasin aikaan ja tänään illalla kasin aikaan tuntenut mahan läpi käteen ne muljahtelut <3
Eikä mullakaan ollut kuplimis tai kutitus vaihetta,heti muljahtelua tuntu :)

Pinguliini kertoi aiemmin vatsalla olevasta paineentunteesta, jonka jälkeen maha on hetken todella kova. Minulla on käynyt nyt näin muutaman kerran ja pohdinkin kovasti, mistä se johtuu? Tällein kävi viimeksi tänä aamuna, ennen aamuvessaa. Voisiko olla, että täysi rakko "pakottaa" lapsen nousemaan ylöspäin? Vauva oli oikeasti kyllä niin korkealla kuin kohdun ylin reuna, kun normaalisti hän tuntuu oleskelevan hieman alempana. Maha oli aivan kivikova, kunnes kävin pissalla. En tiedä teistä, mutta oma suoli on varmasti aika täynnä ja lapsen noin nopea siirtyminen ylös tuntui hieman epämiellyttävältä. Ei siis sattunut, mutta tuntui epämukavalta.

Voiko se olla harjoitus supistelua? Sitä ilmeisesti 20 viikon hujakoilla alkaa tulla. Eli kivutonta vatsan kovettumista?

Siis miten te tunnette missä kohdassa vaavi on? :eek: Mä en tunne viel yhtään.. Toki tota tukalaa olia on välillä varsinkin ultasin ja yöllä jos herää kovaan pissahätään niin eakon tyhjennyttyä kestää hetken et tukala olo mahalla hellittää.

Minulla tuntunut liikkeitä kovin korostuneesti nyt eilen ja tänään.. Sain eilen musertavan uutisen vanhan koirani eläinlääkäriltä, harmitomman hammaskivenpoiston yhteydessä oli löytynyt kasvain suusta mikä yltää luuhun asti ja tuomio tuli. Mennään nyt saattohoidolla hetki kerrallaan eteenpäin, mutta aika kova stressi/itkupiikki oli.. Tämä lapsi on ensimmäiseni ja pähkäilen nyt tuota kovaa myllerrystä..Voikohan kova stressi vaikuttaa siihen niin että on kovin epämukava olla? vai onkohan nyt vaan sattumaa, että olen alkanut tuntemaan liikkeitä paremmin?

Angii, en siis ole kyllä millään tavoin varma, tiedänkö oikeasti, missä vauva milläkin hetkellä makaa. :laughing002 Se on vain tosi outoa, kun yhtäkkiä tuntuu, kuin jotain isoa mötkälettä käännettäisiin kohdun kohdalla ja käännön yhteydessä se mötkäle siirtyy "poikittain" tehden sen paineen tunteen ja samalla pingottaen mahan :grin Kun aloin tuota pohtia myös niinä muutamana muuna kertana, niin aina rakko on ollut suht täynnä. Alussa varsinkin täysi rakkohan tuntuu nostavan kohtua ylöspäin, niin ajattelin, että jos rakko tekisi edelleenkin nostotyötään ollessa täynnä?Olo helpottuu, kun käy pissalla :confused: Ehkä kysyn tästä ensi viikolla, kun on neuvolalääkäri. Eipä jää sitten mietityttämään :)

Frosty, jaksamista arkeen! Muutama vuosi sitten oman eläimen menettäneenä tunnen surusi :sad001

Edit. Tai sitten tuolla mahassa makaa jo nyt joku 700 grammainen "keijukainen", kun tämä mamma ei ole osannut rajoittaa sokerinsyöntiään ajoissa o_O

Angii: mä en ole kuin ehkä kerran tuntenut missä kohtaa vauva on. Ellei sit innostu potkii mutta yks ilta pampula makoili alamahan kohdalla poikittain niin massukin näytti hassulle ja pää tuntui selvästi käteen :) ei ollut pampula moksiskaan tunnustelusta, yleensä jos masua yrittää tunnustella pikku kaverin potkiessa niin loppuu potkut aika äkkiä :D nukkui ilmeisesti niin hyvin että mies sai kans kokeiltua vauvaa masun läpi ♡ kohta alkaa varmaan olla sen verran vähän tilaa jotta vauva ei karkaisi aina käden alta pois. Jos masua yrittää töniä ja saada vauvaa liikkumaan niin ihan varmasti mitään ei tapahdu :D

Mä oon kanssa nyt tuntenu vatsan läpi potkun tuolta alavatsalta. Vitsi, miten oli hassun tuntusta, ihan, ku joku alien :p Mut tosiaan heti, jos yrittää kaveria tönästä masussa, niin kaikki liikkeet loppuu just siihen paikkaan. Iltaisin enemmän liikettä, mulla kans istukka edessä, niin liikkeet tuntuu sellasille kevyille tökkäsyille :love017

Mä tunnen iltaisin ja aamuisin, missä vauva on. Tää kaveri tykkää maata poikittain alavatsan kohdalla ja vähän laiskanpulskeana ei hirveesti viitsi liikkua :happy: Mulla on iho jo aika pinkeenä vatsan kohdalla, joten aika hyvin saa tunnusteltua ihon läpi, jos ei pikkunen oo piiloutunut selkärangan viereen. Päivän aikana en juurikaan ehdi kiinnittää kaveriin huomioo. Tänään tosin kipaisin töihin Starbucksin kautta ja Caramel Macchiato sai vauvaan vähän liikettä :pSe olikin eka kahvijuoma, jonka oon koko raskauden aikana nauttinut.

Minäkin oon huomannu että kofeiini saa vauvan liikehtimään. En ole juonut kahvia puoleen vuoteen (närästystä, yöh) ja nyt raskauden aikana hullu kahvihimo. Joten join pikku kupillisen ja juuri samana päivänä tunsin liikkeet ekan kerran. En sitten tiedä onko se kofeiini hirmu hyvä asia mutta noissa oppaissa sanotaan että kahvia max 3 kuppia/pv. Ei passaa kuitenkaan aiheuttaa pienelle kofeiiniriippuvuutta :whacky011

Mulla rv 16+5 ja en tosiaan yhtään erota missä kohdassa vaavi on. Toki mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, etuseinäistukka ja vähän ylipainoa niin tuntuu että vaavimaha aina saman muotoinen. Hoikemmilla ihmisillä varmaan näkyy/ tuntuu helpommin :)

Minä kun panikoin siitä liikkumattomuudesta ja sitten toissapäivänä tunsin ekan ihan oikean tönäisyn niin tajusin salo84 eilen tuon sinun viestin luettuani että minäkin join sinä päivänä ekaa kertaa kahvia koko raskausaikana ja nyt sit oon juonut päiväkahveilla sen yhden kupin myös eilen ja äsken ja niitä liikkeitä on nyt sitten tuntunut paljon enemmän :) Jospa se meidänkin masuasukki kofeiinista piristyi äitiään tönimään :)

Takaisin