Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kasvetaan nyt 19+4. Tällä viikolla tuota tukaluutta ollut. Istun tosiaan päivät pitkät töissä ja on kyllä ollut todella epämiellyttäviä palaveritunteja, kun pieni pitää kunnon bileet potkien ylöspäin. Jos tää pari sataa grammaa tekee tämmöset olot, en halua edes kuvitella miltä kolmikiloisen potkut tuntuvat. Varmaan olo helpottaisi asentoa vaihtelemalla, mutta ainakin toistaiseksi huomaan yrittäväni käyttäytyä mahdollisimman normaalisti huomiota kiinnittämättä. Eli istun kuin tatti ja kärsin. Fiksua, kypsää :D Siellä se Tintti opettaa äitiä lapsentahtisuuteen, eh.

Imme, on mulla muulloinkin kovettunut maha, mutta aamulla sen ehkä huomaa helpommin. Päivällä keskittyy muihin asioihin, mutta aamulla ja illalla sängyssä on aikaa tutkailla mahaa. :)

Kerro sitten, mitä lääkäri sanoi. Multa asia jäi neuvolalääkärissä kysymyättä.

Nanna_h, lääkäri katsoi käynnillä, että paikat on kiinni - ei ollut huolissaan vatsan kovettumisesta/supistuksista. :)

Jännittävää muuten huomata, että tällä viikolla on supistanut vain pari kertaa (nekin heti ensimmäisenä matkapäivänä, kun kävelimme pitkiä matkoja). Kyllä loma vaan tekee tehtävänsä myös supistuksien hallinnassa. Ensi viikolla, kun työt alkavat, pitää todella yrittää jo ottaa rennommin.

Meillä taidettiin eilen illalla kokea ekat oikeat potkut! Istukka siis edessä niin tähän mennessä ei ole muuta kuin kutittelua tuntunut (rv 21+2) mutta eilen tosiaan nukkumaan mennessä kun kävi makuulle niin tunsin itse mielestäni potkuja ja ne tuntui kädellekin masun läpi! Mieskin tunsi. Jospa ne tästä sitten lähtisivät tuntumaan!

Täällä 21 + 3 ja en edelleenkään tunne liikkeitä. Istukka edessä, joten kait se sitten viivyttää niiden tuntemista..

Taalla viikkoja 22+4 ja liikkeita tuntuu jo ihan tosi paljon, varsinkin iltaisin on kunnon potkunyrkkeilyharjoitukset menossa, tuntuu seka sisalta etta ulkoa. :grin

Kävin tänään neuvolassa ja sielläkin sanoin etten edelleenkään tunne liikkeitä kutistusta kummempana (rv. 22) ja hoitaja sanoi että kyllä ne siitä voimistuu - täytyy vaan odottaa. En vaan jaksaisi enää odotella että itsekin pääsisi päivittäin tuntemaan liikehdintää!

Mulla huomenna tasan 20 viikkoa, ja liikkeet tuntuu tosi satunnaisina muksahduksina. Yleensä parhaiten silloin jos istun vähän huonossa asennossa eli olen lysyssä :oops:. Mutta hiljalleen ne tuntuu vähän voimistuvan, ehkä parin viikon päästä tuntuu useammin ja ehkä jopa mies pääsisi kokeilemaan mahan päältä.

Tänä aamuna rakenneultrassa vauva oikein villiintyi ja potki ja heilui niin, että koko maha heilui. Oli ultraajalla haastetta pysyä pikkuisen perässä :)

Toffee: Mulla oli tismalleen samanlaisia tuntemuksia! Nyt ru:n jälkeen on alkanu tuntua muutenkin liikkeitä. Tosin houkuttelemalla vaavi vain hiljenee. ;) Omaan tahtiinsa hän vain muksauttelee ja nyt välillä hellemmin hiiputtelee myös.

Täällä maha heiluu ison osan päivästä :grin nytkin pallerolla taitaa olla jumppatuokio menossa, kun iskuja ja potkuja tulee joka suunnasta :Heartblue kyllä sitä ymmärtää olevansa onnekas, kun onsaanut jo pitkään tunnustella vauvelin liikkeitä :) pieni hetki menee, niin viimeisetkin meistä elokuisista pääsee jakamaan tuntemuksia potkuista ja kunnon muljahduksista :)

Täällä on liikkeet tuntunut jo kolmisen viikkoa ja viimesen viikon aikana ne on voimistunut hurjasti! Kyllä huomaa, että pikkunen on kasvanut ja saanut voimaa :happy: Edelleen suurin osa liikkeistä on aivan alavatsalla. Iltaisin nukkumaan mennessä kaveri hivuttautuu ylemmäs ja tökkiminen tuntuu navan seudullakin. Alhaalla tuntuu kuitenkin viihtyvän ja ilmeisesti kintut rakon päällä, kun vessakäynneistä on tullut aikamoinen operaatio :rolleyes: Tänäänkin kävin kolme kertaa puolen tunnin sisällä pissalla ja joka kerralla rakko tyhjeni vähän ja heti kun nousi pöntöltä niin taas pissatti o_O

Täällä tuntuu nyt muutaman kerran päivässä isompi muljahdus/hassu tunne joka kestää hetken. Luulen että sillon vaavi vaihtaa jotenkin isommin asentoa. Selkeitä potkuja/tökkäisyjä en tunnista vaikka ajoittain tukala olo on vatsan alueella ja sekin menee sit ohi ajallaan. Istukka tosiaan on edessä joka varmaan vaimentaa aika paljon. No, kohta 20 viikkoa täynnä niin ei tässä pitäis enää kauan joutua odottelemaan :)

Angii, sieltä ne liikkeet alkavat pikkuhiljaa voimistua! Enää ei mene montaa hetkeä, kun saatte puolisonne kanssa ihmetellä pikkuisia töytäisyjä myös vatsan päältä :)

Angii, mulla tuntuu just tuolleen samalla tavalla. Välillä mahan toiselle puolelle nousee oikein kova möykky ja sitten se taas laskeutuu; luulen että johtuu siitä että vauva vaihtaa asentoa. Varsinaisia potkuja ei tunnu, mutta tuota muljumista ja paikallista tukaluutta kyllä :p Mulla siis istukka myös edessä.

Meillä potkitaan kyllä ihan kunnolla. Ja vauvasta on tosi kivaa hakeutua vyön kohdalle kun mamma istuu! Ai että se tuntuu pahalle. Oikein painaa itteään vyötä vasten :rolleyes:

Ai kamala, ma en ole kayttanyt vyota enaa aikoihin! :wideyed: Kaikki mika vahankaan puristaa vyotarolla, on ihan nou-nou.

Täällä kans jumpat tuntuu jo iha reippaasti ja jopa kädellekin. Iltaisin on vauhtia ja nukkumaan käydessä. Samoin joskus viiden aikoihin aamulla, krhm toivottavasti tuo noin aikaisin aamulla liikehdintä ei enteile ulkomaailman heräämisrytmiä :rolleyes:

Takaisin