Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en enää valita, että ei tunnu liikkeet... Nyt on kaveri päässyt kunnolla vauhtiin. Viime yön vauva riehu aamuyöhön asti ja sain nukuttua vaan pari tuntia :rolleyes: Tais tietää, että mammalla oli tänään vapaapäivä. Harmi vaan, että olin sopinut menoja koko päiväksi heti aamusta lähtien. Niin ihania kun ne liikkeet onkin, niin toivon ensi yöltä myös vähän unta :p
 
salo84 mulla esikoinen aloitti aina illalla kello 11 riehumisen ja olisi riehunut aina aamun pikkutunneille asti... Rupesin soittamaan kännykästä hiljaisella rauhallista musiikkia ja siihen se sitten rauhottui :)
 
Siis millä viikoilla ootte tunteneet selvän potkun??
Täällä vielä odotellaan, rv 17+1.
 
Itse tunsin ensimmäisen kunnon potkun just viikolla 17 (+1 tai 2). Potkua ennen tunsin viikon 16 alusta möyrintää ja muljahtelua. Mulla nt-ultrassa istukka oli takana, joten se saattanee auttaa tilannetta. Liikkeet tuntuvat edelleen parhaiten, kun istun. Kaipa vauvan tila jää silloin pienemmäksi tai jotain :) ja itseasiassa nyt liikkeiden tuntu on paljon vähäisempää, jonka uskon johtuvan vauvan asennosta.

Mutta huoli pois Angii, kyllä sielläkin päästään ihan varmasti kohta ihmettelemään vauvan potkuja ja möyrintää :)
 
Eka selkeä potku tuli 16+6 ja sen jälkeen on tuntunut ihan päivittäin yleensä iltaisin kun on aikaa rentoutua. Mulla tuntuu liikkeet parhaiten kun makaan selälläni.
 
Angii, en minäkään ole vielä kunnon potkuja tuntenut ja nyt 19+3 Tunnen kyllä vauvan liikehdintää mutta vain sellaisena sisäisenä kutituksena. Minulle ei nt ultrassa sanottu mitään istukan sijainnista joten sitä en tiedä, mutta makuulta en tunne liikkeitä vaan nimenomaan istuessa. Rakenneultrakin on vasta viikonpäästä...
 
Istuessa tuntuu liikkeet paremmin, makuultaan tuntuu melkein enemman mahan paalta kuin sisalta liikkeita! Tanaan 20+2. Mun suurta hupia on kylla vaan maata sohvalla ja tunnustella missa kohtaa vaava hengailee, tuntuu viihtyvan enemman oikealla kuin vasemmalla. Valilla on niin ylhaalla etta navan vieressa on hirvea muhkura (oletan, etta paa), ja valilla taas niin alhaalla ettei meinaa edes loytaa mahalaskien alta. :)
 
Mulla tänään 17+0, vähän möyrintää/muljahtelua olen mielestäni havainnut, ei mitään selkeää.. Itselle istukka edessä (oli ainakin ekassa ultrassa).. Vielä 3,5 viikkoa seuraavaan ultraan. Onneksi lääkäri käynnillä sai nähdä pikkuisenviikko sitten ultralla nopeasti, siellä ainakin liikuskeli
 
Mulla kanssa tuntuu liikkeet istuessa sekä maatessa selälteen. Ja kun makaa selälteen niin melkeimpä joka liike tuntuu läpi :)
Mä kans vaan makaan sängyssä ja pidän käsiä masun päällä :grin
 
Se on muuten totta, että istualtaan liikkeet tuntuvat "sisällä", kun taas selällään makoillessa potkut tuntuvat käteen. Mieskin norkoilee nykyään jatkuvasti mahan luona, jos vain selällään olen, jotta hänkin pääsee tuntemaan pikkuisen liikkeet.
 
Imme, mulla on ollut täsmälleen tuota samaa kuin sulla. Vatsa tuntuu aamulla kovalta möykyltä, mutta pehmenee kun olen käynyt vessassa. Olen arvellut, että ne olisivat harjoitussupistuksia. Ehkä täydellä rakollakin on vaikutusta asiaan.
 
Oih, söin pakastevadelmia niin pampula innostui potkimaan hurjasti :) ♡ hassua miten joku ruoka saa vauvan liikkeelle :)
 
Mä söin popcornia mutta en viel tunne potkuja.. o_O
Ei malttais enää odottaa!
 
sen yhden muljahduksen jälkeen en ole tuntenut mitään varmasti vauvasta lähtevää liikettä :( neljä päivää seuraavan kontrolliin, tää ei yhtään auta siihen hiipivään huoleen että onko kaikki varmasti kunnossa... Tänään 17+0, tiedän ettei vielä välttämättä tunnekaan mitään, mutku kaikki muutkin niin mäkin haluun...:sorry:
 
Angii, mä en myöskään vielä 19+2 tunne potkuja, vaikka istukka on takana. Pelkkää möyrintää ja/tai eräänlaista puskemista. Jos menee samoin kuin aiemmin, niin kohtu on tilava ja vettä runsaasti, joten varsinaisia monotuksia saankin odotella kunnes babyllä alkaa olemaan ahtaampaa.
 
Nanna_h, tänäänkin sain ilokseni herätä kovan pallon kanssa :grin Menen keskiviikkona lääkärineuvolaan, jossa ajattelin vielä tarkistaa, että kyseessä on ihan normaalit harjoitussupistukset, joista ei olisi haittaa. Nanna_h, kovettuuko sinulla vatsa muulloinkin kuin aamulla? Eilen nimittäin kävelylenkillä huomasin, kun vatsa ajoittain koveni ja sitten taas pehmeni. Sama toistui vielä muutaman kerran kotona lenkin jälkeen. o_O
 
Takaisin
Top