Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Menna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on onneks doppleri, tanaan viimeksi kuuntelin etta siella ollaan kotona, joten sen puolesta ei onneks tarvii huolestua, vaikkei liikkeita tunnukaan. :)
 
Minä aloin tuntea liikkeet (omasta mielestäni) viikko sitten eli viikolla 16. Tuntemukset ovat kuin pieniä hipaisuja vatsan sisäpuolella :)
 
Tunsin ekat liikkeet tiistaina,17+1. Tai ainakin luulisin,että on liikkeitä,eka raskaus. Ei niitä joka päivä oo tuntunut,tai jos on niin kerran pari :)
 
Mä olen kans nyt viikolla 16 ollut tuntevani pientä kuplintaa alavatsalla, jos makaan selällä hiljaa ja keskityn kunnolla tunnustelemaan. Toisaalta en osaa vielä sanoa varmasti, onko kyseessä vauva, vai vaan mun oma suolisto. :p
Ensimmäinen lapsi siis kyseessä, eli mulla ei ole liikkeistä vielä aiempaa kokemusta.
 
Täällä ei vielä ainakaan mitään selkeetä tunnu. Tosin en panikoikkaan, kun toisessa raskaudessa tunsin liikkeet vasta rv 20 :o . En oo kyllä kovasti kuulostellukkaan niitä nyt... Dopplerilla oon välillä kuulostellut ääniä että kaikki hyvin :)
 
Niin ja eikös se oo ihan normaslua ettei alkuvaiheessa tunnukaan joka päivä? Itellä ne on viel niin hentoja ettei aina tunnu/ ole ees aikaa kuulostella. Oon kuitenkin varma et liikkritä on koska ei ilmavaivat tunnu samalta ja noi tuntuu aina samassa kohdassa aivan keskellä alavatsaa :)
 
On normaalia, ettei tunnu joka päivä. Vauvahan pystyy vielä heittämään kohdussa jos jonkinmoista mukkia, niin jos potkuttelee esim. selän puolelle, niin ei ne varmaan tunnu.
 
tunsin ensimmäisessä raskaudessa liikkeet 20 viikolla, silloin vauvan liikkeet näkyi jo mahan läpi ja tajusin ne liikkeiksi. kakkosen kohdalla tunsin liikkeet rv 15-16, mutta kolmosen kohdalla vasta 18 viikolla... olin kolmosen kohdalla aivan paniikissa jo tuossa 17 viikon kohdalla, meinasin soittaa neuvolaan että kuuntelisiko hän sydänäänet... olin ihan kuvitellut että tottakai tunnen liikkeet KOLMANNEN kohdalla vähintäänkin yhtä aikaisin kuin kakkosenkin kohdalla, mutta ei...

saas nähdä milloin tästä neljännestä tunnen! :)
 
Mäkin tunsin ekassa raskaudessa liikkeitä vastarv 20+, samalla viikolla kuin oli rakenneultrakin. :) Toisen kohdalta en valitettavasti muista, se raskausaika hujahti edellisen vauvavuoden pyörteissä vähän huti... :( Nyt tosiaan viime viikolla tunsin jotain, mutta tällä viikolla ei yhtikäs mitään, ei hipaisun hipaisua. ...joten lopulta eilen huolissani soitin neuvolaan, varsinkin koska heräsin pe aamuna valtavaan vatsakipuun alavatsalla. Noh, pääsin kuuntelemaan sydänäänet ja siellä tasaisesti jumputti vahva syke! <3 Olin kyllä aika nolona, kun sinne menin. Kerroinkin että järjellä tiedän ettei mitään huolta pitäisi olla, mutta minkäs sitä ajatuksilleen voi. Pyytelin anteeksi ja naureskelin, että onneksi ovat varmasti neuvolassa tottuneet hysteerisiin odottajiin. ;) Terkka oli herttainen ja rempseä ja tokaisi että sitä vartenhan he siellä ovat.
 
Voiko olla, että tänään ensimmäiset liikkeet? Rv 14+6 ja leffaa katsellessa yllättäen alavatsalla semmosia hipaisujen tapaisia? Kuulostelin hetken ja uudelleen eri kohdassa. Voiko liikkeitö tuntea näin aikaisin? Neuvola kyllä terkka totes dopplerilla kuunnellessaan, että on erittäin aktiivinen vauva masussa :-) ♡
 
Voiko oikeasti tuntea vauvan liikkeet masun päältä jo,viikkoja nyt 17+6 (kun vuorokausi vaihtu jo :D) :eek:
Siis ihan tuola aika alhaalla,navasta alaspäin,mutta häpykarvotuksesta kuitenkin ylöspäin. Pidin käsiä siinä,kun läppärillä katselin ja yhtäkkiä tuntui sellanen tönäsy käteen ja toinenkin! Sit kun vähän "heilutteli" ja paineli kevyesti siitä niin kohta tuntu uus. Oon kyllä nyt niin hämmentynyt :grin:oops:
 
Mulla on ollu parina ei-peräkkäisenä päivänä sellanen olo kun olisin ollut tuntevinaan jotain ylimäärästä liikehdintää masussa?! Mitään en ole kädelle tuntenu mutta etenki tänään kun päivä ollut aika liikunnallinen niin on nyt illalla tuntunu jotain myllerystä,joka ei oo tuntunu ihan normi suolistokuplinnalta. Nyt siis rv 16+3. Oispa ihanaa jos liikkeitä alkaisi tuntua ku vasta 2.4.on seuraava ultraki :)
 
Mä tunsin ekasta jo 16. raskausviikolta ja omasta mielestä hyvin pian jo kädellä tunsin kun potkas, mutta mies ei tuntenut niitä heti. Voi olla, että se tuntui kädessä asti kun itse tunsi sen sisällä. Nyt olen tuntenut jotain tältä viikolta lähtien eli viikolta 15, mutta niitä ei kovin usein tunnu ja pitää oikein keskittyä tunnustelemaan.
 
Ellamariia, kyllä mä uskon, että liikkeet voi tuntua. Mäkin olen ollut tuntevinani liikkeitä samoihin aikoihin kuin sinä, ja mulla on kans ultrien perusteella tosi aktiivinen tyyyppi masussa. :happy:
 
Muo on kuplinu jo viikosta 12 ja oon vaa aatellu et vatsavaivoja mut kaipa se sitten voi olla siellä se pikkunen joka alkaa riehuu ku ite pääsee rentoutuu.. :) muista lapsista tunsin liikkeet vasta viikoilla 18 ja 19 et aika myöhään joten siks wn oo kuvitellukkaa tuntevani mitää liikkeitä
 
Itsellä istukka on edessä ja ensimmäiset liikkeet tuntu viime viikolla. (17+0) Oli aika selvästi tunnettavissa, ihan kuin olisi kutitettu sisältä päin. :D
 
Taalla tanaan 19+0 ja eilen duunissa istuessa tunsin ekaa kertaa ihan selvasti kuinka tyyppi moyri mahassa ihan villina. Kotona ma en juuri istuskele, ja makuullaan en oo tuntenu niin selvasti. Oli aika vinhan tuntuista, ihan erilaista kuin olin kuvitellut, teki jopa melkein kipeaa? Eilisen perusteella sanoisin etta oon kylla jotain tuntenut aiemminkin, mutta en tosiaan ole tajunnut niita vauvaksi. :wideyed:
 
Mä en osaa sanoa vielä mitään varmaa, mutta pientä hipsuttelua ja kutittelua oon mielestäni tässä viikon aikana välillä tuntenut! Tuntemukset on kylläkin olleet niiiin hentoja että voivat ihan hyvin olla mielikuvituksen tuotettakin :grin. Seurataan tilannetta vahvistuuko tuntemukset :)
 
Tällä viikolla olen tuntenut liikkeitä lähes joka päivä. Iltaisin ja aamuisin sängyssä maatessa ja silloin tällöin istuessa. Esim. tänään käytiin pilkillä, niin siinä istuessa potkutteli <3
 
Ihanaa lukea teidän kokemuksianne ensiliikkeistä! :Heartpink Nyt muutamana päivänä alavatsalla on ollut aikamoinen möyrintä ja tiedän, ettei se voi olla mikään muu kuin meidän Vumppa :Heartpink:Heartblue On se ihmeellistä, kuinka niin pieni voi tehdä jo näin onnelliseksi. Aamulla laitoin miehellekin työmatkalla viestiä, että Vumppiksella taitaa olla bileet käynnissä, kun sellaista elämää tuntui pitävän :laughing002
 
Takaisin
Top