Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, luin just et rv 30 alkaa tapahtuu käännöksiä pää alaspäin. Tunnen normaalisti nuo potkut ja käsillä huitomiset aina tietyissä kohtaa, mut mahan painelu on sen verran ikävää että en kyllä päitä ja peppuja kokeile oikeestaan millonkaan. Sit vaan kun on jotain ihme karhuasentoja tai kuperkeikoilta vaikuttavia liikeitä niin pepun saattaa nähhä jo silminkin. Jossain vaiheessa iltasin on aina sellaset bileet että tulee ihme potkuaaltoja ympäri mahaa, ne on hurjia. Alkaa vaan mielessä soida Nissenpolkka: "on vilinää, vilskettä, helinää helskettä pienten tiukujen, on pulleita massuja, häntiä tassuja korvia vilisten..." vai miten se meneekään... :grin

Meillä oltiin maanantaina neuvolassa pää alaspäin. Aivan mieletöntä myllerrystä ollut viimeiset viikot. Sitten tuli kahden päivän hiljaisuus. Lisäksi alkoi viiltelevät supistelut. Pelästytti oikein kunnolla, mutta päästiin äippäpolille tarkistamaan tilanne. Onneksi syke löytyi ja liikehdintä alkoi tietysti heti, kun lääkäri alkoi ultrata. Nyt on pää taas ylhäällä, eli ilmeisesti mahtuu vielä kääntymään hyvin (tänään rv tasan 28). Toivottavasti ei jätä kääntymistä kovin myöhäiseen vaiheeseen... Tosin parempi sekin, että myllertää ja venyttää vatsaa kuin se, että on ihan hissukseen.

Joulun aikana oli kyllä menoa ja vilskettä( liekkö ruualla ollu osuutta asiaan ja herkuilla) mutta ainakin itsellä viellä tunnostaa että pyörii ympäriämpäri, viimeksi 22.12 oli poikittain masuasukki mahassa joka kyll tuntukin ihan siltä. Nyt melkein enemmän asukki möyrii ja venyyttelee vatsanpintaa kohden, kun potkii silleen räsynukkemaisesti. Mutta potkuissakin mitä tulee paljon päivisin on kyllä voimaa jo aikalailla :) :gen014 Oliskohan että olisi pientä hallintaa liikkeisiin tullut :)

Onko teillä muilla masussa hikkaa?
Nyt viime aikoina ollu kokoajan hikkaa täällä :D masu nikottaa ja nytkyy vähän väliä, monta kertaa päivässä...

Täällä nyt vauvveli on pää alaspäin. Mutta pyörii usein vielä. Meillä tää oikea puoli on jotenkin lemppari paikka kun siellä puolella usen maataan. Ja ite huomaan kun nukkumaan mentäessä käännyn oikealle kyljelle kun se painavampi puoli tuntuu olevan. Hikka tuntuu kyl. Muutaman kerran on tuntunu jykevät potkut kylkiluissa oikein.

Tässä sitä valvotaan, vauva ja minä.... Alunperin heräsin ja oli levoton olo, en ole saanut unta. Tähän päälle vauva potkii erittäin aktiivisesti, yritäppä tässä nyt nukkua...

Mulla on kans hikotellut nyt ehkä viikon verran joka päivä :) Tuntuu tuolla aika alhaalla ja oonkin olettanut että yläpää on siellä.

Täällä oli kans masussa ihan hurja rymistely eilen illalla, potki hullun lailla koko illan ja venytteli vatsanahkaa tuolta oikeelta sivusta. Taitaa tehdä itselleen lisää tilaa. Nukkumaanmennessä sama meno jatkui, mutta vähän rauhottui kun asetuin oikeelle kyljelle. Aamulla kun nousin niin sama venyttely alkoi tuolla oikeella. Melkonen epeli! :)

Joo, hauskaa kun nuo vauvat hikottelee niin nopeeseen tahtiin verrattuna aikuiseen. Jos ite hikottelis sekunnin välein niin ei ehtis vetää happee ollenkaan.. :eek:

Mulla on hermot ihan riekaleina tästä aiheesta :D neuvolassa puhuttiin liikeseurannasta, ja sen jälkeen oon ollu ihan neuroottinen. Varsinkin kun tuo välistä möyhii koko päivän ku hullu ja toisena päivänä on niin hiljasta, pikku raapasu tuntuu ku keskittyy. Kerran käytiin jo mittaamassa sydänkäyrä ja liikkeet, se oli lähinnä miehen panikoinnin takia että lähdettiin mutta ihan hyvä kun käytiin. Nyt tekisi koko aika mieli olla puhelin kourassa soittamassa -_- alkaa pikkuhiljaa hahmottua se vanhemman huoli. Ja tämähän on vasta alkua :D

Joo siis se on ihme kuinka huolissaa on jos ei kuulu mitään masusta. Mut noikin on et missä kohtaa se istukka sijaitsee. Mä en poikia odotellessa tuntenut niitä liikkeitä kovin usein. Oli monta päivääkin et ei tienny oliko siel masus ketään elossa. Mä oon tän raskauden aikana ollut aika neuroottinen vaikka aika eloisa baby onkin masussa mut heti kun hiljenee ni tulee mieleen onko kaikki kunnossa. Mut luulen et mun kohdalla on se et tätä raskautta ennen tuli keskenmeno. Ni huoli entistä kovempi.
Hyvä kuitenkin kun käytte tarkistuttamassa aina kun huolettaa .

Pikkuoravat on kivasti taas molemmat perätilassa ja potkii siis molemmat alamahaan. Oon ihan sekoamispisteessä, kun varmaan 10min välein tuntuu et pitäs pissalla käydä. Oikeesti ei tarvii, mut tuo alamahan pommitus tuntuu siltä et ois hätä...

Ja tuo liikkumattomuus on sit välillä kanssa..! Ensin huokaa helpotuksesta, kun saa maata rauhassa, ja parin sekunnin päästä on huolissaan, mikä toista vaivaa kun ei liiku... Taku kun oli kääntyny takas pää ylöspäin, oli pari vrk aika hissukseen, tai jotenkin niin että en tuntenu liikkeitä. Sit kun parina peräkkäisenä yönä alko sattuu just sen puolelle mahaa, aloin pelkää pahinta. Onneks oli eilen se radiseuranta-ultra niin näki et siellä on kaikki hyvin!

Mulle ainakin neuvolassa kerrottiin, että niitä liikelaskentaohjeita olis muutettu, kun ne oli liian tiukat ennen ja aiheutti turhaa ahdistusta. Otin sen uuden lapun mukaan, mut olen sen jonnekin hukannut. Omassa mahassa on myltätty sopivaan tahtiin, joten en ole viitsinyt laskea erityisesti liikkeitä. Istukka edessä oli kyllä tehokas valmentaja alussa.

Mun masussa kans riehutaan öisin, ollu tosi rikkonaiset yöt tän viikon .... huoh...
ja hän kun on Poikittain niin jotenkin sattuu liikkumiset. Sais luvan kääntyä vähän järkevämpään asentoon! Liikkeistä en oo huolissani kun tuntuu olevan aktiivinen plikka. Tosin on alkanut mietityttään et luoja, tän touhu tytön kanssa ei varmaan päivät käy sit pitkäks kun syntyy :D saatika yöt...apua

Meillä on nyt semmoinen viikko kun tyttö herää samoihin aikoihin kun me muut. Ja voi liikkua 2tuntia putkeen. Sit tulee hiljaista kun ruoka aika lähestyy ja muutamat suupalat saa tehtyä niin sit toinen on selvästi virkku. Potkuja tuntuu päivän mittaa kun ei kerkee lepäilee. Illal tuntuu liikkeettä kun nukutan poikia. Silloin närästyskin vaivaa. Sitkun ite oon menos nukkumaan niin alkaa discoilut mahassa. Eikä siinä pysty nukkuu...
Musiikista tyttö tykkää. Monesti kuuletut kappaleet ainakin on lemppareita. Tunnistaa siis.
En tiiä oonko maininnu aikaisemmin mut toista kun odotin katottiin usein serranon perhettä, sitku poika synty ni selvästi rauhoittu kun kuuli et nyt tulee serranon perhe telkusta. Espanja siis kiinnosti toista. Vieläkin kun käymme espanjassa sen kielen opettelu on kiinnostanut poikaa ja se tuntuukin onnistuvan pojalla hyvin.

Pari päivää oli pää alaspäin , nyt poikittain. Saa nähä kyllä miten päin tää neiti ulos haluaa. Kovasti se pokittää päänsä kans väärää kohtaa. Ja se sattuu kun se puskee kovaa. siis alaspäin mut sivulle.... ei tarvis vielä ulos tulla kuitenkaan.

Mulla vaihtelee kans tuon pää alaspäin ja poikittain välissä.. Pään tunkeilu alavatsan läpi taitaa ahdistaa eniten mut tuntuu kyllä se poikittainenkin venyttely :) Kovasti potkuttaa mut öisin on toistaseks antanut hyvin nukkua :) Ne on vaan sit omat lonkat mitkä haittaa sitä nukkumista...

Takaisin