Vauvan liikkeet

Täällä on ollut jo pari päivää semmosta rumbaa mahassa, että en tiedä mitä enteilee. Nyt on kyllä rauhallinen kun aamupäivän ja yön jumppasi. :playful:
 
Päivällä ku koitin ottaa päikkärit niin pikku neiti keksi et hän voi kantapäillä rummuttaa mun kylkiluita... Koita siinä sitten nukkua. Tälläkin hetkellä on hirveet bileet menossa ja sattuu niin pirusti kun tuntuu et koittaa tulla kyljestä ulos.
 
Täällä oli eilen hiljaista, niin hiljaista että päädyin tekemään liikelaskennan. Liikkeitä tulikin kuitenkin hyvin ja mielirauhoittui. Puolituntia siitä bileet alkoi ja jatkukin pitemmän aikaa :) Ensimmäisen kerran huolestuin, voikohan oma tressitila vaikuttaa minkäverran? Pitemmä aikaa vauvva oli pääalaspäin mutta paripäivää sitten "tuntuvasti tuntui"kun kääntyi ja nyt majaillu joko peppu alaspäin tai jalat alhaallapäin :eek: Kipeetä tekee välillä.
 
Loisto: täällä kanssa mietin tota liikelaskentaa täytyy rupee laskeen. Eilen ja tänään ollut liian hiljasta. :/
Illalla tosin oli liikkeellä, mutta nyt taas aamusta ei mitään.

On kyllä ihan kamala stressi kaikista asioista. Suurimpana murheena tuli toi meitin kissa, huomasin sen etukulmanhampaan heiluvan ja soitin eläinlääkäriin perjantai iltana. Kertovat hinnan rötgen/nukutus/poisto operaatiolle, hinta oli kova 500e ylöspäin -> onneks istuin penkillä, halvemmaksi tulee siis lopettaa kissa ja se kaivertaa nyt niin mieltäni. Kissalla on lisäksi molemmat lonkat kuluneet ja ajoittain kipeät. Ikää 6 vuotta. Tuntuu, että mitähän pahaa mä olen tehnyt kun kokoajan tulee vaan huonoja uutisia?

Ei ihme jossei tää pikkunen oikeen tykkää äitinsä stressin määrästä. Onneks sain nukuttua viime yönä jotenkin yskältä, että olen vähän pirteämpi kun eilen. :meh::shy::smug:
 
Täällä on kyllä liikuttu nyt hyvin, mutta kuitenkin meinasin muutaman päivän tehdä tuota liikelaskentaa tai omanmielenrauhan vuoksi vaikka loppuun asti. Oon kyllä tullu siihen tulokseen että paljon vaikuttaa vauvvaan jos ite tressailee asioita. Tressi teijät pois suljettu, toivottavasti mitään ei tule enää :)
 
Voi kissalasi parkaa, onko se joku yksityinen eläinlääkäri kun noin paljon maksaa? =o
 
Eläinten hammashommat on ihan järkyttävän kalliita, keskimäärin tuon 400-500€ per hammas... Ja kyllä kaikki muutkin eläinten hoitojutut maksaa suhteellisen paljon.
 
Loisto: Joka puolella Tamperetta maksaa hammasoperaatiot paljon, enempiki. Yhdestä sain hinta-arvion yli 600e :sad001
 
lelutus: ootko kysynyt hinta-arviota tren kaupungin eläinlääkäriltä? Oli ainakin koiran hammaspuhdistus edukkaampaa ku yksityisillä.
 
Mile: noh sieltä en ole kyllä vielä kysynyt.

Tein sitten sen liikelaskennan ja sain 10 liikettä aikaan 1h sillä. Onhan tämä pieni nyt liikkunutkin taas. Mutta kyllä kaikesta saa stressin aikaan. Nyt yritän olla hyvillä mielin ja käydä lukemaan kirjoja. :bookworm:
 
Olen huomannut, että tukivyö päällä vauvan liikkeitä ei tunne niin hyvin kuin ilman. Kannattaa siis kiinnittää huomiota myös siihen että ei oo kovin tiukat vaatteet päällä. Ja seisaaltaan tuntuu myös huonommin kun istualtaan... Ainakin täällä. :)
 
Mä oon viime viikosta alkaen tunnustellut kun liikkeet tuntuu eri paikassa ku aiemmin. Tänään oli sit neuvola missä todettiin että heppu on kääntynyt poikittain! Marraskuusta asti ollut pää alaspäin ja nyt sit päättänyt vaihtaa poikittain :D Täytyy yrittää tehdä jotain "jumppaliikkeitä" jos sais kaverin houkuteltua takas oikeeseen suuntaan :) Ai niin ja viikonloppuna oli muutenkin masussa tosi rauhallista. Viime yönä olikin sitten melkoset bileet, tais vaan kerätä aiemmin voimia :D Hirmuset potkunyrkkeilyt ja kesti vaikka kuinka kauan, yritin vaihtaa kylkeäkin mutta meno vaan yltyi :)
 
viimeyönä heräsin siihen että olin melkei kokonaan mahallani nukkunut, toinen jalka koukussa ilman että mitään oli koukistuneen jalan alla. Karvat pystyssä ajattelin kauheita(onko se liiskaantunut,tai jos vaikka istuka on painautunut eikä se oo sanu happea) kun yleensä jos yöllä herään niin pikkunen on ollu jumppatuokiolla tai armoton veskihätä nyt ei kuitenkaan kumpaakaan kuulunut/tuntunut. Käänsin kylkeä ja koko maha oli kipeä, mutta liikkeitä alkoi sen jälkeen tulla sarjana hetken kunnes toinen tuas rauhoittui. Liikkeitä on aamupäivän/alkupäivästä kyllä tullut mutta jäi jotenkin itseä ahdistamaan jollain lailla. Onhan se lapsivesi mikä suojaa jonkun verran mutta kuitenkin jos sitä painautumista olisi kestänyt useamman tunnin. Onko kokemuksia muilla? 33+0
 
No ei uskois että on mitään haittaa siitä että nukuit vatsallaan, Loisto, kun sen jälkeen vauva on liikkunut taas. Äitini sanoi että oli nukkunut mahallaan melkein koko raskausajan kun odotti minua, enkä ole ollut mitenkään "litistynyt" vauva /lapsi /aikuinen... :wink
 
Näin minäkin haluaisin uskoa mammasmurffi :) Oon kyllä itekkin kuullu että on niitä jotka läpi raskauden on nukkunu mahallaan, mutta ainahan sitä jotenki kauheimman kautta ensin ajattelee. Ensimmäistä kun vuottaa niin on jo tiedon/kokemuksen kohdalla niin untuvikko että kaikki huolettaa jollainlailla.
 
Mä nukun kanssa välillä sillai että maha tuntuu painuvan lyttyyn ja säikkynä mietin että mitähän nyt. Toinen on se (varmaan kuulostaa ihan pöljältä mutta kaikkee tulee mieleen) että kun kyykistelen laittaan vaikka kenkiä ja sukkia tai istun autoon tms.niin maha menee ihan kaksinkerroin. Koko ajan paniikissa että voiko vauva siitä jotenkin vaurioitua?? Ääh.
 
Mä nukun kans aikalailla vatsan päällä, nukkunu aina. Näin raskaana ei ihan kokonaan pysty oleen mut sillä lailla sivuttain/osittain. Ja kaks ihan tervettä lasta tullu :)
Huolet pois! Jos se sattuis vauvaan, sattuis se äitiäkin...
 
Kyllä se sieltä takasi puskee jos käy liian ahtaaksi olot,huomasin ku leikkasin varpaan kynsiä!:schocked028:laughing001
 
Takaisin
Top