Vauvan liikkeet

Mun masussa ollu kans harvinaisèn hiljasta. Sain pikkusen käännettyä ite pää alaspäin ni liikkeet vaan hävis. No tuntuu möyrimistä kuitenkin. Sit mä eilen taas liukastuin ja kaaduin kyljellee. Nice. Äiti hankki heti piikit kenkiini.

Tänää kyllä supistellu ja särkenyt alamahaa... viikon päästä lääkäri.
 
Onko nyt jotkut maanlaajuiset lepopäivät? Nugetti ollut kans aika hissunkissun. Yleensä innostuu yöllä mekkaloimaan kun käyn vessassa, ja aamulla kun miehen herätyskello soi. Nyt vaan vähän kyljenkääntämistä tuntunut. Vähän sain sitä suututettua kun sormilla "taputtelin" mahaa, ilmeisimmin naamaan :D, niin muutamalla äkäsellä potkulla vastasi. Nyt varsinki ite jotenkin herkkänä kun sanottiin että se on pikkuinen ja tilannetta seurataan, niin on extraherkkänä huolimassa että onko sillä kaikki hyvin :eek:
 
Olin just tulossa kysyyn, että onko teillä vauvan unijaksot pidentyneet.. Ilmeisesti kyllä. :)
Meilläkin on yöllä ihan selvä rytmi jo ja pitkiä unitaukoja. Välillä herään siihen, että on jo pidempää ollut hiljasta enkä nukahda ennen, kun toinen kääntää kylkeä. hassu odotus :Heartred
Ehkä keräävät voimia tuleviin koitoksiin. :wink

Meillä on koko ajan oltu rt-tilassa ja liikehdintä ollut pääsääntöisesti nimen omaan enempi möyrimistä. Toki jalatkin potkii, mutta möyrintää enempi. Peppu pyörii puolelta toiselle.
 
Möyrimistä jep. Mun mahassa on yöt nyt rauhoittuneet noin viikko sitten (kuuluisat viimeiset sanat...), mutta päivisin onbpitkiä liikkumisjaksoja. Liikkeet ihan suorastaan sattuu, joten kyllä odotan kun vartaloni saan taas itselleni...
 
Kyllä! Just noin, ilmeisesti vauva lepää yöllä eikä tuu herättyä itsekään niin paljoa ja usein. Jopa vessaan herään max 1krt/yö, usein en ollenkaan. Ihan luxusta. Tosin nyt täytyy nauttia ku voi taas muuttua meininki loppuakohti.
 
Joo olishan se luksusta kun vauva syntyis ni sama uni rytmi olis jo. Meidän nuorin alko 2viinkoisrna pitää samaa rytmiä kun muutkin. Eli yöllä pää sääntöisesti nukuttiin muutaman syönnin välilöä. Toivon kovasti et tää pirpana olis yhtä helppo tapaus.
Nyt kuitenkin yöllä nukutaan ja päivällä ollaa hereillä. Et samantapaista rytmiä.
 
Täällä on kanssa yöt oltu ihmeen rauhallisia, nukuttua saanu paremmin kui moniin kuukausiin. Yleensä on vauvva aamulla potkien herätelly aamupalalle mutta nyt jo toinen aamu kun on vain vaisusti riipaissu :eek: Eilinenki aamupäivä oli hirmu rauhallinen vaikka jäätelöä söinkin, onneksi alko päivällä liikkumaan. Liikelaskentaa tehny joka päivä, eiliseen mennessä hyvinki tasasesti liikkeitä tuntunu. On taas tulossa hiljainen aamupäivä :/ Ei se normaalistikkaan mikään vauhikas ole klo. 9-11 aikoihin, mutta ollut vaisumpi kun normisti.
 
Täällon tosiaan aika tuntuvia vauvan venyttelyt ja iskut kun tuntuu että tulee läpi ihosta. Voimaa siis löytyy. Nyt just kun istun teellä kaupungilla ja odottelen seuraa niin piru kun sattuu toisen vääntelehtiminen! Pää jo laskeutunut ja kiinni, raajat huitelee miten sattuu ja minne sattuu...huh
 
...ja öisin kuitenkin rauhallinen edelleen. Ainoa mihin yhden kerran heräsin viime yönä oli se kun käänsin kylkeä ja häpyliitoksesta kuului karmea *POKS* ...:angry5
 
Mulla edelleen masussa öisin nukutaan ja iltapäivästä iltaan asti pidetään möyrimistä :) Aamulla kestää aika pitkään ennenkö potkuttelut alkaa. Muutamana yönä on ollut sellasia puolen tunnin sätkyjaksoja, mistälie johtunut. Yleensä nimittäin reagoi vaan siihen ku vaihdan kylkee niin saattaa pari kertaa tömäyttää hiljaa, vaihtaa varmaan siellä itekin asentoo :)
 
Eilen oli joku ihmeen riekkumispäivä pikku likalla kun illalla oli maha tosi kipeenä ku koko päivän tasaiseen tahtiin potki ja pyöri.. Toivottavasti ihan noin vilkkaita päiviä ei ole enää masuasukki aikoina tiedossa.
 
Kyllä se masuasukki lepopäivänsä ottaa. Ihan mielenkiinnosta kysyn että kuinka paljon saatte liikkeitä liikelaskennassa esim 30min aikana? Itellä 20-35 riippuen kyllä laskenko illasta vai päivällä :) vauhikas ja elävä tapaus :D
 
Mä en oo jaksanut tehä liikelaskentaa.

Samaa oon ottanut merkille et aamupäivällä vasta alkaa heräilee et nukkuu ihan hyvin aamulla. Ja sit vast alkaa venyttely. Päivällä ajoittain tuntuu liikehdintää. Yks päivä oli pakko kuunnella dopplerilla et onks siel ketää elossa kun ei tuntunu mitää surempaa liikettä.
 
Mä en myöskään ole tehnyt laskentaa, koska sen verran paljon tota möyrimistä tuntuu. Ja melkein on helpottunut olo, sillon kun mahassa nukutaan...mulla noi liikkeet tekee aika kipeetä jo nykysin, koska on sen verran alhaalla tuo tyyppi.
 
Heips. En ole aiemmin tänne kirjotellut, seuraillut vaan. Nyt rv 36+5 menossa. Sellaista tässä mietin, että onko muilla semmosia kipuja ihan alhaalla häpyliitoksissa kun vauva todennäkösesti päätä pyörittelee tai jotaki kun täytyy ihan ääneen huutaa ku käy niin kipeästi. Ja tuntuu että päivä päivältä enempi tämmösiä tuntemuksia. Jos samanlai jatkuu nii oon miettiny että kuin tätä kestää loppuun asti huh! Jopa toivoo että ennemmin potkis kylkiin ku liikuttelee jotain tuolla alhaalla. Esikoisen kans ei kyllä ollut mitään tällaista.:shifty:
 
Heippa petite fleur, kuulostaa tutulta! Mulla tuntuu et se vauvan pää suorastaan tunkis jo läpi tuolla alhaalla, oon huomannu et varsinkin jos istahdan vessanpöntölle niin juilasee alapäätä ja hermokipu tuntuu reisissä asti. Ja tää mun kävely, vaapun ku ankka vaikka aika siro maha.
Ihanasti mun kampaaja tänään tokas että "ei uskois et oot loppumetreillä, niin siro oot vielä!" ...tuo lausahdus oli Erittäin tervetullut :hello2
Mut mulla mahan koko ei vaikuta oloihin vaan se että paikat silti halkee liitoksistaan.
 
Liikkeistä: tuntuu et vähentynyt meuhkaaminen, selkeästi joku unirytmi pikkusella. Mut sit kun on hereillä niin kyllä mama saa tuta mahan sivuille ja kylkiluiden alle :dead: välillä otan ihan jalasta kiinni ja työnnän sen takas alemmas!
 
Mulla on kans tota ollu ja kutsun sitä poraamiseks ku tuntuu et oikeen koittaa puskea itteensä alemmas.. (tunkin sit samalla ulos asti :rolleyes:)
 
Joo aika poraamiselta se tosiaan tuntuu, niinku repiäis alapää irti ja oikeen rusahtelu tuntuu. Noh eikait se auta ku kestää loppuun asti :) On myös ilmestyny vasempaan sisäreiteen suonenvetoja aika ajoin että mitäs kipuja sitä vielä kerkiää iskias sun muitten lisäksi tulla ennen synnytystä. Onneksi harjotussupistuksia ei oo tullu moneen viikkoon!
 
Takaisin
Top