Vauvan liikkeet

Mulla kans liikettä tuntuu. Välillä kun istuu niin housut puristaa niin tuntee iskuja takas. En ensiksi aatellu koko asiaa mut kun niitä potkuja alko tulla 7-8 peräjälkeen niin sit hoksasin siellähän ilmoittelee et housut puristaa. Se on kyl niin ihana tunne kun liikkeet huomaa. Mulla viikkoja 15+4 ja viikko sitte tuntunut ekat tönäisyt. ♡♡♡♡
 
Olen nyt rv 14 + 4 ja tänään tunsin jälleen hentoisen "kuplan poksahdus" tunteen. Olen jo pari kertaa tuntenut samanlaisen kuplan, joten voisiko se olla niitä ensimmäisiä liikkeitä? Odotan niin kovasti niitä ensimmäisiä liikkeitä, miltein kyynel tulee odotuksen ilosta.:Heartred
 
Eilen oli semmonen rumba menossa mahassa 17+3 illalla vain elämää ohjelman aikana, huh huh :rolleyes:
 
Mulla menossa rv 16 ja pari viikkoa sitten tuntui ensimmäiset "pyyhkäisyt" ja muut pienet tuntemukset..epäilin ensin onko tosiaan vauvan liikkeitä, kun edellisessä raskaudessa tunsin paljon myöhemmin liikkeet, mutta kyllä ne koko ajan on voimistunut niin ei niistä enää voi erehtyä :)
 
Tällä viikolla (17+) olen varmistunut, että tuntemukseni ovat vauvan liikkeitä. Tunsin jo pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran oudon erilaisen tunteen, mutta se on voinut olla suolistonkin möyrintää. Tosin nyt, kun tunteen on tunnistanut, niin tiedän, että aiemmatkin tunteet ovat olleet liikkeitä. Säännöllisiä nämä tuntemukset ovat olleet vasta ihan viime päivinä, ihana ihanaa!
 
Mä niiiiin odotan että alkais tuntua säännöllisesti liikkeet :) silloin tällöin(ehkä kahtena päivänä viimeisen viikon aikaan) on tuntunut pikkupulpahdus... Josko ne siitä... :Heartred
 
Ensimmäisen kanssa tunsin vasta joskus vk19, mutta pari päivää sitten (tänään 15+0) kun istuin jotenkin lysyssä ja vyö painoi vatsaa ylhäältä päin, niin olen varma että siellä joku aika kovasti pari kertaa potkaista napautti protestoidakseen! Enpä olis uskonu, mutta tietenkin toisella kerralla tietää vähän mitä hakea. Ei sen jälkeen ole mitään kuulunut...paitsi..NYT, mitä ihmettä? Hehe, ihan kun tyyppi tietäis mitä tässä kirjoittelen...joo varmaan. Mutta siis taas hipaisi. Mikä sattuma.
 
Mulla on päivittäisiä liikkeitä eikä ne kovin hipaisulta tunnu vaan kunnon iskuilta. Ekassa raskaudessa tunsin vasta 22viikoilla. Mut näitä raskauksia takana niin maha jotenkin herkistynyt tuntemaan, ihankuin mahan iho kerros olis ohentunut, hernopisteet pinnassa. Mut voi kuinka ne potkut ja muljahdukset tuntuu vielä niin ihanilta, loppuraskaudessa eloisa vauva voi olla jo harmi ja vaiva. No se on sen ajan murhe. Nyt nautitaan pikkuisten kommunikoinnista liikkeiden merkeissä.. tuli tänään mieleen edellisen koiran kanssa kun se odotti 12 pentua et mikä vilske sen mahassa on ollut.. mun mielestä tää kun tuntee kunnolla vauvan liikehdintää se on ihaninta raskaus ajassa.
 
Minulla tuntui eilen illalla (eilen siis 14+5) ihan selkeä potku, kun kävin sänkyyn nukkumisaikeissa. Sen jälkeen olin kyllä tovin hyvin hereillä :D ja mietin, voiko todella olla. Mutta en kyllä keksinyt mikä muukaan, oli niin erilaisen tuntuinen kuin mikään aikaisempi tunne.
 
Täällä tuntui ekat liikkeet 13+2. :) Nyt mennään 19+4 ja mieskin tunsi jo liikkeitä ihan vatsan päältä.
 
Mä aloin ilmeisesti tuntemaan vauvan liikkeet 13. viikolla. Ensimmäiset epämääräiset hipasut tuntui ultran yhteydessä, ja sen jälkeen tunsin aina jotain jos aivastin tai yskäisin selälläni maaten. Siitä se lähti pikku hiljaa voimistumaan selviksi potkuiksi, jotka olen tuntenut 17. viikosta lähtien asennossa kuin asennossa. On mukavaa huomata, että kuulo ainakin on kehittynyt normaalisti. Reagoii helposti voimakkaisiin tai tietynlaisiin ääniin.
 
Mulla on pari viikkoa ollut olo, että onkohan tuntemukset niitä pikkuisen liikkeitä. Oltiin viime viikolla miehen kanssa kattomassa jalkkispeliä, kun kesken kaiken sanoin, että "ihan kuin joku puhaltaisi saippuakuplia mahassa". Kun kumarrun ja masu menee ruttuun, tunnen pientä naputusta masua vasten. Ja joskus on tuntunut ihan vaan, kuin pikkuisen kissan kehräys, sellaista värinää. Voisiko olla liikkeitä... Olen muuten kauhean huolissani siitä, kun nukun usein mahallani (herään aamulla siihen, että oon mahallani). Onkohan se vaarallista vauvalle.... Viikkoja 16+6.
 
Muokattu viimeksi:
Masukas, mäkin usein käännyn unissani mahalleni nukkumaan. Ainakin mitä oon lukenut aiheesta niin sanotaan, ettei se olis vaarallista. Oon ladannut tän Vau:n mobiilisovelluksen ja siinä oli 14+1 päivän teksti näin: "Jos nukut mieluiten vatsallasi, voit yhä tehdä niin. Ajan myötä vatsan koko kuitenkin estää vatsallaan nukkumisen. Jotkut nukkuvat mukavammin tyynyjen avulla: kylkiasennossa voit esimerkiksi laittaa tyynyn polvien väliin tai vatsan alle."
 
Täällä tyyppi paukuttaa menemään niin, että hädin tuskin pystyn kirjoitushommia tekemään...olen ihan äimänä, kun viimeksi en todellakaan tuntenu tässä vaiheessa vielä mitään!
 
Takaisin
Top