Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon tässä maannu neljä päivää sängyssä flunssan takia niin on kyll ollu aikamoista menoa masussa. :D Tiiveröinen on pyörinyt, ties mitä ojennuksia tehnyt toisinaan potkujen lomassa. Rv 25+2.

Ajan kanssa, kun sitä makoilee niin on päässy tutkailee kunnolla liikkeiden tuntemuksia ja pitänyt kättä masun päällä tunteakseen näitä ihanuuksia. ♥ Vielä on tilaa mennä vipeltää masussa.. :)

Tosin viime yö oli hupaisaa... Nukkumaan mentäessä ajattelin, ett nyt saa vihdoinkin nukuttua kunnolla flunssan hellittyä. No mites kävi. Ei menny, kun hetki niin mies alkoi kuorsaamaan ja Tiiveröinen aloitti omat touhunsa. :D Hetken aikaa siinä ihmettelin jälleen menoa ja pian taisin itsekkin nukahtaa... :)

Liikkeitä on täälläkin ihasteltu mahan päältä sekä kädestä tuntien. Välillä villimpää menoa välillä rauhallista, mutta nukkumaan mennessä tai istuessa kaikkein parhaiten tuntee... Tosin saapi pysähtyäkkin välillä kesken liikkumisenkin ihastelemaan. Vk 25+1 :)

Täällä kans liikkeet jaksaa ihastuttaa päivästä toiseen :) Ihan selvästi on nyt jotenkin enemmän voimaa potkuissa. Mutta on vaan niin hyvä fiilis kun potkuja tuntee :) Ei tarvi pitkäkään tauko olla niin heti alkaa hermostuttaan että mikäs nyt, miksei siellä potkitakaan..

Tässä oli pari hiljaisempaa päivää kun ei niin rellestänyt masussa ni alko jo huolestuttaa et onko kaikki ok. Tänään kuitenkin aloitti aamun taas perus bileillä mitkä jatkuivat koko työmatkan (autoa ajaessa ei tunnu vieläkään hyvältä) :)

Tämä näköjään pääsee muljahtelemaan halutessaan, nyt on pää ylöspäin ja painaa kai mahalaukkua jotenkin kun oksettaa koko ajan. Tuntuu hirmu isolta tuo pää kun vielä puskee nahasta läpi.. :o käden ku laittaa mahalle, niin kohti yrittää tulla :) ja yleensä kun kuulee isin äänen pitkästä aikaa (työpäivän jälkeen) niin tulee potkua :)

Millä viikolla olet Mannikka? Kuulostaa kivalta että saatte miehen kanssa vastausta masusta. Meillä pikkuoravat vissiin leikkii kuollutta aina kun isä koittaa niitä jututtaa tai laittaa käden mahalle että tuntisi liikkeitä. Joudun iltaisin "huijaamaan" pikkusia niin, että pidän ensin omaa kättä mahalla, ja sitten vaivihkaa vaihdetaan tulevan isukin käsi samaan kohtaan. ;-)

Nyt rv29 menossa.. Nyt lähiaikoina on vauveli selvästi oppinut tunnistamaan isin äänen ja siihen sitten reagoi myös.. Aijemmin oli haastavaa miehen tuntea potkuja, kun vauveli aina lähti piiloon ja myöskin leikki kuollutta. :D

Toivottavasti mammasmurffi teilläkin kohta uskaltaa isää potkia pienet. Mietin jossain vaiheessä, että oisko isin käsi vähän eri lämpöinen kun äitin, kun jostain sen vauvelin on pakko erottaa kumman käsi on mahalla! :D ainakin tuntuu siltä..

Hassua, isi tuossa vähän lauleskeli niin heti alkoi vauveli puskea siihen suuntaan :)

Oli tosiaan ne pari hiljaista päivää ja nyt vatsa ihan hellänä ku tuntuu et koittaa jostain kohtaa tunkee ulos. Mieletön meno koko ajan päällä. Vatsa oikeen heiluu ku pikku likka pistää menemään :)

Viikkoja tänään 20+3 ja päivittäin tuntuu vahvat potkut. Liikkuessa ei tunnu mut kun paikalleni asetun niin ilmottaa pikkunen kyllä heti olemassaolonsa :) Ihan mahtava tunne ku neiti potkii!

Siis millä te tunnistatte kuinka päin pieni siellä mahassa on? kun minä vaan arvalen, että on jalat alas päin että ois potkuja alakertaan kun sattuu niin vietävästi välillä. Tää pienin menninkäinen kyllä liikkuu paljon nytkin on sempalot menossa koko masu liikkuu. :oops::rolleyes:

Pitäiskö 28+ viikoilla jo tunnistaa ensisynnyttäjän kuinka pieni on masussa? Ompahan mulla tänään paljon kysyttävää ja mietityttävää joka osaston puolella. :grin

En mä ainakaan nyt ekaa odottaessa sitä niin tunnista. Nyt 25+2. Tiedän olevan perätilassa, koska viimeksi on tiistaina ultrattu ja silloin näin oli :)

En kyl tunnista vielä kuin päin on, ehkä sit joskus viikoilla 35 tietää varmasti. Nyt tuntuu et saattaa joko nyrkkeillä tai potkia...

Mä luulen tietäväni välillä miten päin on. Potkut tulee oikeelle, isoin möykky mahassa on vasemmalla "kainalossa", luulen että se on yläpää, ja välillä varsinkin nukkuessa ihan tonne alas keskelle kohoo sellanen pienempi möykky, luulen että se on pylly :) Ainakin mittojen puolesta täsmäis sellaseen asentoon :)

Potkuista ja pienestä "sarjatulesta" pystyy yleensä päättelee hyvin missä raajat menee, mut sit kun ne vetää kuperkeikkoja tai jotain muita ihme muljahduksia niin saa kyllä olla ihmeissään.. Edelleen jos mies jotain kunnon liikkeitä tuntee niin vahingolta vaikuttaa, on onneks joitakin kertoja saanu kunnolla monosta. :p Tänään rv28+0.

Meillä tytsy makoilee usein oikealla puolella masua pää alaspäin tai sitten poikittain masussa jalat vasemmalla puolella. Eilen kun ajoin autolla niin silloin tuntuk kyllä että pikkuisen jalat oli alhaalla.
En mä ainaskaan osannu silloi kun ekaa ja toista odotin niin tietämään yhtää kummin päin poika oli masussa. Neuvolassa sanoivat että nyt on peppu tässää ym. Mut tää neljäs raskaus on kyl herkistänyt mun vatsan et tunnen ja näen melkein miten päin tyttö on siellä. Tosin mulla on istukkakin takana ylhäällä ni varmaa johtuu siitäkin.

Joko te tunnette miten päin maha-asukki aina on? Ennen joulua ultrassa näkyi kun pikku oravat oli päät somasti yhdessä ja pyllyt alaspäin, eli perätilassa kumpikin. Tiesinkin sen, kun oli potkut tuntunu alamahassa koviten. Sit tuossa viikko sitten erään kerran Taku (A-vauva) punki itteensä melkein mahasta läpi ja muljahti pää alaspäin, koska siitä asti sen potkut on tuntunu kylkiluissa. Tiku taas potkii selvästi edelleen alaspäin.. kai. Tänään se on tehny tosi ikäviä venytysliikkeitä eri suuntiin, enkä osaa sanoa enää miten päin se on.

Ja nuo oli vielä viistosti perätilassa sillon ultrassa, että näillä näkymin synnytystapaa tuskin pääsee ite valitsemaan. En tiedä vieläkö ne voi niin paljon kääntyä että olisivat mahdollista alakautta synnyttää jos Taku pysyy pää alaspäin.

Olin sillon su 28.12. Vain Elämää -konsertissa, ja siellä oli hauskaa (?) seurata kun aina biisin aikana pikkuoravat biletti ihan täysillä, ja sit kappaleitten välillä piti huilitaukoa. :grin Seuraavana päivänä päikkäriaikaan, milloin yleensä mellastavat, oli ihan hiljasta. Nukkuvat vissiin edellisen illan rasituksia pois, ja heräsivät vasta kun olin ite heränny ja noussu ylös. :laughing001

Hmmm oiskohan pää ylhäällä vielä kun jyskettä tuntuu lähinnä alhaalla..en osaa oikein hahmottaa. Tilaa kuitenkin vielä tuntuis olevan ku välillä selkeästi poikittain pungertaa. Kohta kyllä alkaa loppuun zembalot ja tila loppuu :D

Täällä on asukki pysynyt pää alaspäin jo pidempään. Tunnen selkeästi selän ja pyllyn aina jommalla kummalla puolella vatsaa, riippuen siitä, miten asukki on kääntynyt ja vastakkaiselle puolelle tulee sitten potkuja.

Mä en tunne päätä tai peppua, missä ne on, mutta suurin osa potkuista tulee navan yläpuolelle kylkeen, joten olen ajatellut, että olisi pää alaspäin. Mulla tosin vasta 28+1, joten kai tuo kerkeää siellä kääntyilemäänkin vielä.

Itse olin ollut perätilassa ihan viimeiseen asti ja äidilleni varattu aika käännösyritykseen, mutta olinkin päättänyt kääntyä itse edellisenä päivänä. Oli kuulemma tuntunut aikalailla, hyvin voin kuvitella...

Takaisin