Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dalinski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on ollut viime viikolla niin kamalaa myllerrystä koko ajan että alkoi jo vkonloppuna hieman tuskastuttaakin kun tuntui ettei vauva ole hetkeäkään rauhassa. Nyt Rv 29+4. Itse hytkyen ja pompin vähän väliä kun tulee niin kova isku ja muuten väliajan möyryää menemään. Aamuyöstäkin heräsi melskaamaan ja piti mua hereillä. Eilen olikin sitten todella hiljainen pv, vaan pari kertaa muistan tunteneeni pienen nykäisyn ja viime yönkin meni todella rauhassa. Kontrasti on niin iso että väkisinkin hiukan hiipii mieleen huoli. Onko se nyt pyöriny siellä niin et napanuora on kiertyny ympäri vai miksi ei nyt liikukaan... Onneks neuvola tänään reilun tunnin päästä ja kuunnellaan Sydänäänet.

Mulla on ollu nyt pari päivää hirveetä myllerrystä (31+6) mutta on antanu kyllä nukkua! Mulla on yleensä myllerrysten jälkeen ollu pari päivää rauhallista, ehkä se sit nukkuu ku on pitäny kauheet jumppatuokiot pari päivää :)

Sitä se varmaan oli täälläkin. Nyt iltapäivästä jo tuntunut enemmän liikettä. Kaikki neuvolassa ok, Sydänäänet kuulu hyvin ja vauva kääntynytkin jo oikein pää alas. Toivottavasti pysyykin nyt sitten noin.

Viime päivinä pojan liikkeet on muuttunu aika rankoiks. Eilen illalla tuli sellasia potkuja kylkeen, et sattu. Ei o ennen tonne kyljen puolelle potkinu, liikket tuntunu lähinnä navan ympäristössä.
Liikkeet ollu sitä luokkaa, et on alkan pelottaa, et meinaako poika kääntyä ympäri. o_O Nyt siis pää alaspäin, eli ei ois tarvetta kääntyy mihinkään. Onkohan se mahdollista, et vauvalla on tarve kääntyä oli se lähtö asento sitte mikä tahansa...?

Mulla tuntuu et alkanu liikkumaan vähemmän nyt ehkä ainaki viikon ajan. Tänään siis 31+4.

Meillä poika heittää vielä volttia, neuvolassa on joka kerta melkeinpä ollut jo pää alaspäin, mutta nyt on taas viihtyny toisinpäin tai poikittain, ihanaa... Mikäli on äitiinsä tullut niin ei se kyllä ennen synnytystä asetukaan mihinkään. Ja että tuntuu kaikki potkut ihanasti, kun lapsivettäkin on niin vähän, välillä vois vähän itkeäkin! :/

Meilläkin välillä meinaa itku päästä kun likka pyörittää päätään tuolla rakon luona, samoin kun junttaa itsensä tonne alas niin hoosiannaa tekisi mieli huutaa! :/ huhhuh...jospa kohta tila käy niin vähiin että liikkeetkin rauhottuu pikkusen...

Mutta kai tässäkin kohtaa pitää vain olla iloinen siitä, että ainakin lapsi liikkuu, eikä tarvi murehtia o_O:p

Se on totta :) vaikka joskus kyllä tulee iso huoli kun riehuu niin että pelkään potkivan kalvot rikki itseltään...toivottavasti ei kuitenkaan :O hyvä kun liikkuu..mutta kyllä vähempikin melskaaminen välillä riittäisi :D ..tän kun nyt sanon niin kohta valitan kun ei toinen liiku tarpeeksi :rolleyes::rolleyes:

MarinaMelina, mä oon miettiny ihan samaa. yks päivä kun poika olikin rauhallisempi oli pakko tökkiä mahaa, että toiseen saa vähän liikettä, kun mikään ei koskaan ole kuitenkaan hyvä :p

Mites teillä muilla, kääntyileekö vauvat vielä potkimaan eri suuntaan? Täällä ollaan oltu monta viikkoa samoin päin.. Pylly nousee samassa kohtaa rintalastaan saakka ja nyt on jalkojen kovat potkut kadonneet, mutta jokin kyynerpää tms tuntuu vatsanahan läpi kun möyryää, mutta aina samassa kohtaa.. Eikö siellä enää ole tilaa kääntyä potkimaan toiseen kylkeen tai taaksepäin vai mikä jumitus nyt on menossa?

Oon pitkään jo yrittänyt ottaa pientä pätkää videota, ku tällä on vilkkain hetki menossa. Siinnä kuitenkaan onnistumatta. Aina saadessani puhelimen käteen se lakkaa, ku ajatuksesta. :grin eilen illalla sen kuitenkin sitten viimein sain. :grin oli aivan kamala elämä menossa pienellä. :love017 välillä kyllä tulee tökittyä itsekkin mahaa, jos ei ole liikkunut. :) mulla ei ole mitään hajua tän asennosta.... luulen et se mahtuu vielä vaihtamaan sitä. :)

Täällä ollaan pää alaspäin, pylly työntyy ylös hieman oikealle, selkäpuoli mun mahanahkaa päin ja jalat linkussa potkii vasemmalle ylös välillä niin et samalla tuntuu työntö molemmille puolille mahaa kun peppu puskee oikealle ja jalat vasemmalle. :p Enemmän puskee pepulla kyllä ja välillä liekö sit nyrkit kun iskee tuonne alas rakkoa kohti. Kauheeta myllerrystä päivittäin, kovin aktiiviselta tapaukselta vaikuttaa!

Meillä alkoi uudelleen volttien heittäminen kun lapsiveden määrä väheni, hirveet bileet aina välillä ja se muuten sattuu oikeesti kun yrittää työntää sitä jalkaansa vatsan läpi :D

Mariel meille kätilö sano eilen kun ihmettelin, et vauva on kokoajan samassa asennossa ja et onko se normaalia, niin hän totes et se on vauvalla vähän sama kuin meillä sohvalla olo. Siinä pyöritään ja hyöritään kunnes löytyy hyvä asento jossa olla :grin Ei kuulema läheskään aina ole keskellä mahaa vaan vauva hakee sen parhaimman paikan ja jää siihen köllötelemään. Tää vauva on pää alhaalla, selkä vatsan oikealla puolella ja jalat ja kädet vasemmalla puolella mahaa. Toivottavasti pysyy pää alaspäin loppuun saakka.

Mulla toissavkolla neuvolassa oli tyyppi raivotarjonnassa, reilu viikko sitten svo:lla ultratessa oli kääntyny perätarjontaan, ja nyt eilen neuvolassa oli taas pää alaspäin. Neukkutäti sano että on siron tuntuinen tyyppi, mikä selittää sitä että vielä pyörii noin paljon. Lisäks tuumi että ei ihmekkään jos supistelee kun mahassa vajaa parikilonen vetää tollasta kuperkeikkaa!

Monen viikon jälkeen viime yönä on nyt sitten käännytty toisinpäin.. Nähtävästi tilaa siis vielä on.. Yöllä unenpöpperössä tajusin jo, että nyt tuntuu eri puolella "tallominen" kyljellään nukkuessa ja aamulla tuntui hikka aivan eri paikassa kuin ennen.. Ajattelin jo, että nytkö täälläkin on valahdettu alaspäin kun hikka tuntui niin alhaalla, mutta kohta tuli kipeät potkut oikealle kyljelle melko ylös (jossa siis monta viikkoa ollut pylly nojailemassa) ja kyllä kipeää tekee kun ei tuo puoli vatsasta ole noille potkuille ja käsien liikkeelle turtunut kuten toinen puoli :grin

Onko teillä vauvalla ollut usein hikka? Kerran olen tunnistanut, että varmasti hikka kyseessä (säänöllisesti tuli pieni muksaus samaan paikkaan, ehkä muutaman sekunnin välein ja pidemmän ajan). Muutoin ei semmoista ole ollut, vaan epärytmistä muksauttelua vähän joka suuntaan.

Eilen illalla tosin potkittiin taas niin, että napa heilui. Aika vähän niin kunnollisia liikkeitä on tullut niin mies ei ole niitä juurikaan nähnyt.

Meillä neidillä hikka aivan jatkuvasti :) nyt vaan jo aika ikävän tuntuista kun koputtelee välillä pitkäänkin suoraan kohdunsuulle...

Takaisin