Vauvan liikkeet

Mariel, kyllä se lapsi taitaa pistää menemään ihan koko yksiönsä laajuudelta ja muksii milloin missäkin. Ainakin mulla tuntuu jonkun kerran ylhäältä navan tuntuvilta, ja sitten välillä sivuilta ja jonkun kerran sitten alempaa. Jos lapsi muksii alhaalla, niin osunee aika helpolla virtsarakon seutuville, mikä tuntuu kyllä ikävälle. Mulla ei ehkä huomaa lapsen alhaalla oloa niinkään paineena ja liikkeinä, vaan enemmänkin ehkä siitä, että joutuu vessassa käymään tiheämmin.
 
Mulla ainakin tältja esikoltakin välillä sellasta paineen tunnetta alavatsalla ilman että liittys supisteluun..lääkäri totesi että muksu painaa kovemmin alaspäin niin sillon voi tuntua painetta...ikävän tuntuista on kyllä kun tuntuu että kohta tulee läpi alavatsalta :eek:

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt kun mulla nukkuu koira vatsan päällä, niin tunnen liikkeitä etualaosassa. Parin viime päivän aikana liikkeet ovat selvästi lisääntyneet ja voimistuneet.
 
Iltasella oli vähän huono olo ja päivälläkin oli välillä sellasta jotain kipuilua vatsan seutuvilla ja aattelin vaan että nytåkö sekohtu joutuu sitten tosissaan venymään :)
Ja kun sänkyyn pääsin niin sellanen meno alko masussa että ei mitään rajaa. Yritin kokeilla vatsan päältäkin mutta ei oikein osaa tietää että tuntuuko vai ei kun tuntee sen kuitenkin sisäpuolella.
 
Mies tunsi eilen ekan kerran vauvan potkun masun päältä ja viikkoja sillon 21+5 ♥ Toki, jos on vähemmän muuta massaa masussa, niin voi tuntua aiemminkin. Mut meillä pikkujunnu menee pakoon lähes aina, kun mies laittaa käden masulle, että aika säkää oli, että potkas ja vieläpä niin, että käsi oli just sillä kohdalla :)
 
Hyvä, että muillakin tuota paineentunnetta joskus, lienee sitten ihan normaalia :)
Itselläni ei ylimääräistä "pehmustetta" ole yhtään, joten liikkeet tuntuvat pelottavan selvästi. Nyt liikkeet ovat muuttuneet alkuajan elohiirimäisistä nykimisistä selkeäksi myllerrykseski joka vaihtaa paikkaa useammin kuin tuo "elohiiri". Nyt kun tietää, että se todella on vauva joka siellä tuntuu mylläävän niin olen koittanut löytää tilaisuuden, jotta mies voisi myös koittaa kun ne niin hyvin omaan käteenkin tuntuvat, mutta selvästi pieni saanut lisää voimaa ja hallintaa liikkumiseensa, eikä kauan viitsi yhdessä paikassa olla :)
 
Mulla tänään 18+6 eikä oo tuntunut liikkeitä vielä, esikoinen tulossa. Pari viikkoa on tuntunut jotain pientä omituista tunnetta vatsassa, mutta en tiedä et ovatko vauvan liikkeitä vai jotain suolistoperäisiä. Sais tuntua jo, koko ajan mietin et onko kaikki hyvin kun mitään ei tunnu :sad001

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla selvis tänään rakenneultrassa että istukka on edessä, se alkaa reilusti navan vasemmalta puolelta ja jatkuu koko kohdun matkan oikeaan kylkeen asti. Siksi siis meillä ei liikkeitä juuri tunnu kun vasemmassa kyljessä :)
 
Huh, mitä riehuntaa! Vilkas lapsi tulossa? Liikkeet tuntuu erittäin selvästi, välillä jopa ärsyttävän hyvin.
 
Meilläkin mies tunsi tällä viikolla ensimmäisen kerran vauvan liikkeet! Ja nyt siis rv 19 menossa. Tosi hentoja potkuja vielä, mut eiköhän saada monet naurut tulevaisuudessa potkujen voimistuessa :)
 
Mun maha on alkanu elää ihan tässä muutaman päivän sisää. Ihana tunne, kun tajuaa, että toi liike on oikeesti vauva, eikä mikään ilmakupla. :love7
Mies tunsi myös liikkeet eilen illalla, ku katseltiin Hellboyta. Vaavi halus ilmeisesti näyttää omat äksön muuvinsa. :p
 
Mä täällä myös hetki sitten valitin kun en oo vieläkään tuntenut mitään selvää, mutta nyt kun tänään tuli täyteen 21+0 niin oon jo useampana päivänä tuntenut pieniä muksahduksia ja muljahduksia mahassa silloin tällöin :love7 Älkää siis huolestuko, jos vielä ei mitään tunnu, kyllä ne potkut sieltä pikkuhiljaa voimistuu ja alatte huomata ja tuntea liikkeet :)
 
Täällä on oikein innokas potkijainen. Tuntuu, ettei aina saa nukkumaanmennessä rauhaa kun meinataan vetää ihan biletykseksi koko touhu. :grin Mutta tuntuu ne vaan ihanilta ... :Heartred
 
Mä pääsen kyllä ihan hyvin nukkumaan, ehkä siitä syystä, että aika usein olen illalla aloillani, niin pieni ehtii siinä muksimaan tarpeeksi. Tänään (jälleen) töissä työpisteellä ollessa piti omaa showtaan. Piti vaan ottaa asentoa enemmän takakenoon, ja koittaa olla huokailematta liian suureen ääneen.
 
Mulla alkanut tällä viikolla selkeästi tuntumaa, rv. 19+4 menossa siis. Just alkuviikosta lääkärissä sanoin että en oo varma oonko tuntenut niitä vielä, nyt voisin sanoa että oon ihan varma. Ja DT, pakko mainita kun mietit että onko vilkas lapsi tulossa: mun esikoinen oli ihan järjetön liikkuja mahassa, ja kaikki sanoi että varmasti on vilkas myös synnyttyään. No ei todellakaan ole, ihan perus skidi :D Ei se mahamöyrintä välttämättä mitään kerro, enemmänkin varmaan siitä että pikkuinen ei viihdy ahtaissa tiloissa :)
 
Mami1986, juu itseasiassa pitiki lisätä, että meidän esikoinen oli rauhallinen masuasukki, mutta aivan toisenlainen synnyttyään. :D
 
Meillä pikkutyyppi piti niin kovat bileet toissailtana, että näkyi ihan ulospäinkun makoilin selälöäni. Olin vaan nii haltioissani etten tajunnut videoida :)
 
Täällä on nyt kahen viikon sisään alkanu kova myllerys ja hyörinä käymään, rv nyt 18+3. Aivan mahtava tunne vaikka samalla tuntuu oudolta että uus ihminen siellä vipeltää mun mahassa :) Ensimmäistä siis ootellaan. Vatsan päälle ei vielä oo tuntunu ja jos isä laittaa käden mahan päälle niin samantien loppuu hyörinä :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top