Vauvan liikkeet

Tänään on rv 23+0 ja liikkeet on selkeesti vahvistunu. Eilen illalla oli ensimmäiset oikeen kunnon ninjapotkut, kun yritin mennä nukkumaan :) Ensimmäisen potkun kohdalla oikein säikähdin, kun oli niin kova jymäys.
 
Mulla on vähentynyt liikkeet nyt viimeisen viikon aikana :/ tai sit niihin on vaan tottunu? Toivottavasti kaikki on hyvin.. Viikko sitten potki niin, että maha hytky ja illalla isikin tunsi käteen potkut! Hyvä jos pysty nukkuun, kun melskas niin.. Tänään on tuntunut ehkä pari muksausta, mutta niitäkin pitänyt ihan kuulostella. Sama edellisinä päivinä. Toivottavasti vauvalla siellä kaikki kunnossa..
 
Käy nlassa kuuntelemassa sydänäänet, jos huolestuttaa (: mulla ei tuntunut yhtäkkiä juuri mitään liikkeitä muutamaan päivään ennen rakenneultraa, ultrassa kuitenkin kaikki hyvin ja erittäin liikkuvainen kaveri. En kyl silloin ultrassakaan tuntenut mitään, vaikka ruudulta näin et vauva heilui koko ajan :D se oli aika lohdullista kun näki konkreettisesti, että niitä liikkeitä ei aina oikeasti vaan tunne (:
 
Mulla oli kans yks ilta niin hiljasta, että itku tuli. Sit tuntu muutama potku ja eilen oli taas kunnon hulinat.
Mainitsin asiasta juuri synnyttäneelle ystävälleni ja hän sanoi, että näillä viikoilla (mulla nyt 22+4) voi olla hiljaisempia päiviä. Eli ilmeisesti ihan normaalia.
Mut kyllä se alko huolestuttaa, ku illalla ei alkanutkaan se tavanomainen potkintasessio.:eek:
 
Täälläkin muutama päivä hiljaisempaa aina välillä, vaikka muutoin möngitään ihan koko ajan ja voimalla.. Hiljaisempina hetkinä voi tuntea pienen pienen muljahduksen jos oikein tarkkailee.. Kai se vauva voi vielä olla toiseen suuntaankin välillä ja liikkeet menevät äidiltä ohi?
 
Kyllä mä varmaan soittaisin varmuuden vuoks neuvolaan ja tarkistaisin asian. Se on ihan normaalia että joskus on hiljasempi päivä mutta kun sulla on kestäny noin kauan jo...
Liikkuuko vauva jos tökit sitä? Herääkö sillon kunnolla potkimaan?
Mulle eilen neuvola neuvo sen liiketunnistus jutun että siis tunnin aikana pitää tulla 10 liikettä. Eli näillä viikoilla sitä voi alkaa jo tehdä :)
 
Joo tota 10 liikettä tuntiin sanottiin minullekin, mutta siis raskauden lopulla. Silloin vauvan tila alkaa olemaan niin ahdas ja seurantaa on hyvä tehdä kotona.
 
Mä oon myös ymmärtänyt, että näillä viikoilla vauvalla on vielä niin paljon tilaa liikkua, ettei läheskään kaikkia liikkeitä tosiaan tunne. Eli se miten äiti tuntee, riippuu ihan missä asennossa vauva milloinkin on :)

Itse tunnen nykyään tosi voimakkaasti jo liikkeet, mutta silti välillä esim. ultrassa en tunne yhtään mitään vaikka näen reaaliajassa, että kyllä se siellä mellastaa!
 
Kyllä mä tossa aamulla tarkkailin ja selkeesti tunsin ainakin neljä muksahdusta masusta. Onneksi on oma doppleri, jolla voi kuunella myös ääniä.. Onhan tää vähän hassua, että sama vauva, joka meinas tulla nahasta läpi, on nyt niin rauhallinen ja liikkeitä ei tunnu juurikaan :/ pitää hetki tarkkailla tilannetta ja jos pysyy näin, niin soitella neuvolaan. Täällä tosiaan 22+1. Jos masua heiluttelee itse, niin kyllä sieltä monoa tuli :)
 
Meillä on muutto reilu viikon päästä ja mun supistusten takia neuvola täti käski jäädä välillä johonki pötkölleen ja tehdä liikelasku.
Mä kyllä tunnen liikkeet jo tosi hyvin. Ja neuvola tätikin huomasi että on liikkuvainen ja hyvin tuntuvat liikkeet kun sydänääniä yritti kuunnella :D
Mulla on viikkoja jo 24+5
 
Me täällä työkaverin kanssa aherretaan ja tunnustellaan samalla mun vatsaani! Toimistotyön mielekkyys tulee aina välillä esiin :)
 
Kertokaahan tietämättömälle milloin liikelaskenta tulee aiheelliseksi? Onko jokin tietty viikkomäärä? :)
 
Jännä kyllä että nyt jo käsketään jossain laskemaan liikkeitä. Itsellä ne kyllä lisääntyy koko ajan, mutta en tunne liikkeitä joka tunti, saati että kymmenen. Ja sitten on niitä hiljaisempia päiviä ja liikkuvampaa päiviä.
 
Joo, ei täälläkään ole jatkuvaa liike tuntemusta. Joko vaavi nukkuu, tahi potkii jonnekin selän suuntaan. Välillä on sitten toooosi paljon liikettä, ja välillä muksaisu silloin ja toinen tällöin. En siis usko että pystyisin vielä mitään laskentoja tekemään. Tai jos tekisin, niin päähän siinä sekoaisi jos niitä liikkeitä ei aina tuntisikaan.
 
Vähän ku jotain sokerista syö niin alkaa kohta vilske (jos siis ollut hiljaisempaa). Kyykkyasento on kans hyvä. Heti tulee monoa tyyliin "tänne litistyy". :) Nyt on jo tosi säännöllistä vauvan liikkuminen eli alkaa masuasukilla olla oma rytminsä. Potkut myös näkyneet jonkin aikaa eli masu heiluu melkoisesti. :D
 
Muokattu viimeksi:
Äm85 mä muistelisin että just näillä viikoilla esikko kun esikko kääntyi ns. kunnolla raivotarjontaan oltiin miehen kanssa tosi huolissaan kun liikkeitä ei tuntunut juuri yhtään kunnes sitten doplerilla tajusin että on kääntynyt ja sitten jokusen päivän päästä sai voimaa niin paljon potkuihin että tuntuivat tuolla kylkikaarissa :)

Täälläkin liikkeet tuntuu yleensä aina kun on paikallaan, välillä liikkeessäkin. Mutta usein aamupäivät menee niin huiskatessa että iltapäivällä viimestään heitän pitkäkseen ja kuullostelen että sama myllerrys alkaa. Ja onneksi on toi dopleri, tosin en muista millon viimeks oisin sitä käyttäny kun liikkeitä tulee niin että ei ole onneksi vielä huolestuttanut.

Mulla ainakin loppuraskaudesta esikolta puhuttiin liikelaskennasta eikä silloinkaan koko ajan tunnu kymmentä liikkettä tunnissa vaan mulle neuvot oli että juo jotain sokerista ja asettuu kyljelleen lepoon ja sitten pitäs saada se kymmenen liikettä tunnin sisällä. Meillä usein kävi niin että likka nukku ekat 40min ja ei heränny vaikka kuinka tökki..sitten tunnin loppupuolella heräsi ja kauhea melskaaminen alko :D
 
Niin mäkin päättelin, että asento on muuttunut, kun liikkeet tuntuu niin erilaisilta. Kyllä sieltä ne pari muksautusta aina välillä kuitenkin tulee, niin vähän huolta helpottaa.. Jännästi mahallaan kun on, niin tunteenkin, miten on eri puolella ainakin vaavi.
 
Tietääkö joku millä viikoilla vauva voi jo kääntyä raivotarjontaan? Esikoinen oli jo kiinnittynyt vkolla 30 eikä lähtenyt enää irti. Nyt mulla on vko 23+6 ja liikkeet muutttu muutama pv sitten aika kokonaan. Ennen vauva muksi selkeesti joka puolelle ja tuntu et se oli hereillä koko ajan :grin Sit oli muutama hiljaisempi päivä kunnes tajusin, että liikkeitä kyllä tuntuu,mutta ne ovat "hiljaisempia" enkä tunne niitä paljon/jokapuolelle kuin ennen. Voikohan vauva olla nyt jo oikeinpäin ja siks liikkeet ei tunnu niin selkeinä? Onko sillä tilaa enemmän jos se on pää alaspäin?! :happy8
 
Mä tuossa ylhäällä valittelin hiljaisuutta masussa.. Pari päivää sitä kesti ja nyt taas eilen poika potki niin, että maha vaan heilu :) mieskin pääsi näkemään ja oli ihan ihmeissään. Tiijä miten päin siellä asustellaan, sillä osumaa tuli yhtäaikaa molempiin kylkiin ja lujasti. Eli vissiin sivuttain. Yö myös meni möyriessä. Nauroin, kun olin tissiliivejä katsomassa kaupassa ja alkoi kunnon potkiminen, että perus äijä..

Ja pipanat, nythän vauva nukkuu masussa enemmän! Mutta jos sielläkin on ollut tälläinen hiljaisempi jakso jolloin vauva mennyt toiseen asentoon ym.
 
Mulla ainaki sanottiin rakenneultrassa että on raivotarjonnassa vauva, tosin voi varmaan vielä liikkua ja vaihtaa asentoa ko on niin paljon tilaa, mutta kun jouduin käymään 2 viikonpäästä uudestaan ultrassa niin oli edelleen raivotarjonnassa.
 
Takaisin
Top