Vauvan liikkeet

Minä taas en ole tuntenut elohiiriä, hipsutteluja enkä kutitteluja, vaan ensin tuli muljahdukset ja sitten jo kunnon tömähdyksiä. Ehkä vähän aiemmin tunsin liikkeet tässä toisessa raskaudessa. Ainaki reilut pari viikkoa potkut tuntuneet jo selvästi (selkiytyy/kovenee/lisääntyy tietty koko ajan) ja oiisko eka muljahdukset olleet siinä rv 16 tietämillä. Mieskin tunsi potkut jo viikko sitten. Se olikin eka kerta, ku kokeili. Esikoiselta hällä meni paljon pidempään.
 
Minä aloin tuntea liikkeet vasta 19+5 ja ehdin tietenkin jo huolestua. Ensimmäistä odotan ja istukka on etuseinässä. Aluksi tuntui pienenä hipsutteluna alavatsalla, mutta jo parin päivän päästä korkeammalla sivuilla kutinana, niin että piti aivan raapia mahaa. :D Neuvolassa vauveli oli sydänääniä kuunneltaessa niin liikkuvaa sorttia, että karkasi lähes välittömästi joka kerta kun saatiin äänet kuuluviin.
 
Täällä tuntunut viikon-kaks pieniä hipaisuja. Eilen tuntui ensimmäiset selkeämmät "tökkäisyt". Nytkin tuntuu kutittelevan vasemmalla alavatsalla, kun makailen rauhakseen sohvalla. :)
 
Meil on jo tarkat ajat ainaki tällä hetkellä milloin hän mellastaa :grin Klo 10 aamulla ja illalla
 
Eilen ja toissailtana havaittu liikettä ❤️ eka aattelin et varmaa kuvittelen, mut kahtena iltana nukkumaan mennessä möyrintää. Mulla tais jäädä välistä hennot perhosen hipsutukset ainaki jos samalla tavalla jatkuu!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jee täälläkin pikkukaveri jo antanut itsestään merkkiä.
Jonkin aikaa on ollu sellasia pieniä tuntemuksia, mutta ei niitä oo voinu vauvan liikkeiks varmasti tietää, kun ensimmäinen tulossa. Nyt kuitenkin aamulla kun löhöilin sohvalla niin rupes käymään sellanen meno tuola vatsassa ettei voinu erehtyä :grin Viikkoja nyt siis 17+2:)
Olinkin jo odottellut että koska, koska, koska!
 
mulla on viikkoja nyt 19+2 ja kolmatta lasta odotan. Liikkeitä ei juuri tunnu, mutta kätilö viimeksi np-ultrassa sanoi istukan olevan etuseinässä joten eiköhän se vaikuta asiaan. Välillä kyllä kun olen malttamaton luonne niin ärsyttää kun liikkeitä ei tunnu! :D
 
Täällä ekat liikkeet tuntu parina päivänä kolmisen viikkoa sitten, olivat kyllä suht voimattomia. Sitten en taas tuntenut, tai ollut tarpeeksi paikallaan niitä tunteakseni. Sittemmin liikkeitä on kyllä tuntunut aina vaan voimistuen, mutta jotenkin tuntuu, että on joko laiska lapsi, tai sitten on istukka edessä, kun liikkeitä tuntuu ainakin omasta mielestä tosi harvoin. Oon kyllä antanut kakaralle luvan potkia massua, vaan ei usko. Tottelematon lapsi jo pienestä pitäen.
 
Täällä tuntuu potkut/muut muljahdukset jo ihan selvästi♡ aktiivinen on pikkuinen! Onneksi, että tietää hällä voinnin ainakin vielä olevan hyvä. Tänään "tunsin" ensimmäisen kunnon potkun ulospäin..dopleria vasten potkasi ja koko dopleri nousi :D

Mellu rv 17+5

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Tuntuu! Tunsin potkun ensimmäistä kertaa vasta viimeviikolla! Siitä asti onkin tuntunut ihan jokapäivä liikehdintää :) Nyt 20+3.
 
Voikohan nuo käteen tuntuvat muljahdukset jo lukea vauvan liikkeiksi (17+4), joita on nyt muutaman päivän ajan tuntunut kun menee selälleen rauhassa makaamaan. Tänään ei aluksi tuntunut mitään, mutta hieman tönin vatsaa niin kohta tuntui ensin pieni muljahdus ja kohta useampi voimakkaampi jonkin aikaa kunnes taas rauhoittui.. Mies ei usko että voisivat olla jo vauvan liikkeitä joten ovatkohan sitten vain suolen / lihasten muljahduksia? o_O
 
Olin tänää hammaslääkäärissä ja kun hammaslääkäri käytti jotain poraa/laitetta jossa oli todella korkea ääni, minityyppi alkoi potkimaan masussa hurjana. Tais olla selvä viesti :grin tää ääni on kauhee äiskä lopeta heti
 
Mariel luulisin että ehdottomasti on vauvan liikkeitä..meillä ainakin tuntuu käteenkin jo jos kunnolla monottaa!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Ihanaa tietää, että kaikilla muillakin tuntuu lapsen liikkeitä vatsassa :Heartred:Heartred:) minullakin nyt raskaus menossa 20+4 ja potkuja tuntee jo vähän enemmän.. Sain miehenkin tuntemaan yhden kerran hänen kädellään vauvan liikkeitä. Jännittää ihan hirveästi, kun rakenne ultra on perjantaina,, saas nähä että millaiset liikkeet siellä näkyy :)
 
Mulla tuntunut hipsuttelut ja muljahdukset jo muutamia viikkoja. Viime viikonloppuna tuli ensimmäinen "HUI KAMALA mitä se tekee" liikehdintää :) nyt pari päivää ollut hiljaista ja panikoituttaa

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään 17+3 ja ensimmäiset selkeet liikehdinnät tuntui kun makoili rauhassa selällään :) hullua! Aiemmin ollut sellasia epävarmoja tuntemuksia mut nyt ei voinu enää epäillä.. Ulospäin ei kyllä tunnu vielä, miehen harmiksi :)

Sent from my LG-D855 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä kuvailin myös miehelle, että töissä tuntui alavatsalle kohdun vasemmalla puolella elohiiri, kunnes hetken päästä tajusin, että sen oli pakko olla vauva.
Yöllä nukkumaan mennessä olin puoliksi vasemmalla kyljellään ja puolittain vatsalla, ja tunsin oikealla alavatsalle ikään kuin sydämen sykkeen kahdesti. Meni taas hetki, ja tajusin että sekin oli joku potku.

Muuten on kyllä todella hiljaista. Se doppler olis kiva just siitä, että kuulisi sykkeen ja liikkeet. Sitten kun tuntee liikkeet, niin eihän sitä doppleria niin ehkä enää tarvitse, joten en ajatellut ostaa tässä vaiheessa.
 
Kyllä ne liikkeet tuolla massussa vaan koko ajan voimistuu. Istuin just koiran ulkoilutuslenkin jälkeen alas soffalle, ja nostin jalat ylös, ja käsi oli tossa paljaan vatsan päällä, niin kyllä taisin jo kädelläkin tuntea pyörähdyksen. Sama oli tänään ennen ultraa, tuntu että sätki ja potki oikein urakalla. Ultrassa olikin kätilön mieliksi jo uninen ja haukotteli vaan, eikä tanssahdellut karkuun, hiukan vaan heilutteli käsiä ja jalkoja, ja pari kertaa kääntyili.

Kyllä mullakin ehti olla moneen kertaan doppleria ikävä, kun ei niitä liikkeitä ens alkuun kunnolla tuntenut. Niin ja istukka olikuin olikin edessä, eli ei se ihme, että kesti vähän kauemmin ennen kuin liikkeet tuntui kunnolla.
 
Nyt kun liikkeet on jo kertaalleen selvästi tuntunut, meinaa väliin herätä vähän epäilyksiä, että onko siellä masussa enään ketään kun vääntämistä ei sitten kuulukkaan pitkiin aikoihin, vaikka kuinka yrittää hiljaa paikallaan kuulostella.
 
Hulda- Juurikin saman tunteen ja pelon kanssa sitä itsekin oli pitkään. Malttia vaan, kyllä se pieni vielä potkii sua ihan riittämiin =)
 
Takaisin
Top