Vauvan liikkeet

Komppaan täysin tipusta tässä asiassa. Kyllä ne liikkeet sieltä pian tuntuu ja niihin ehtii jopa vielä kyllästyäkin raskauden edetessä :wink
 
Sama kuin Huldalla.. Kun liikkeet tuntuivat parina päivänä selvästi ja sitten taas kaksi päivää meni ettei mitään vaikka koitti vähän tökkiäkin niin kaikenlaiset ajatukset pyörivät mielessä, mitä jos... :eek: Onneksi maltoin mieleni enkä hysterisoinut asiaa vielä miehellekään kun eilen illalla taas tuntui selvää möyrintää :) Vatsakin tuntui olevan vähän pienempi, ainakin selällään maatessa tuossa hiljaisessa jaksossa, taisi asukki olla vain jossain eri paikassa retkellä.. Eilen liikkeiden tuntuessa tuntui taas vatsakin selvästi kohonneena selällään ollessa.
 
Mua just neuvolassa terkkari muistutti, et vielä voi olla pitkiäkin aikoja, et ei tunne liikkeitä. Vauvalla on viel niin paljon tilaa liikkua.
 
Meillä ultrassa lekuri totesi hyvin kun kysyin missä asennossa neito on niin hän vastasi "pää alaspäin, ei hetkonen..nyt on peppu alaspäin...Jaahas ja nyt poikittain" enkä tuntenut juuri mitään sillä hetkellä eli suurin osa liikkeistä vielä meidän rekisteröimättömissä :) ei huolta! Mulla viikkoja nyt 18+1.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en oo mitään hipsuja tuntenu missään vaiheessa. Ensimmäinen oli het kunnon muljahdus, josta tuli melkeinpä huono olo. Ei siis vatsavaivoja vaan juuri liikettä paikassa, missä koskaan ennen ei ole liikehdintää tuntunut. Loppujen lopuksi aika harvoin näitä muljahduksia tulee, tihenevissä määrin tosin :D

Oon huomannu, et puoliksi mahallaan makoillessa alkaa Sintiäinen ilmeisesti osoittamaan mieltään ja asentoa on vaihdettava.

Mulla on tuntunut aaltomaista liikettä navan alla jo pitkään. Todella tasainen liike, kuin syke, mutta lähes oman sykkeeni nopeudella. Tämä aaltoliike on jatkuvaa. Oisko istukan virtausta tahi jotain?? Muilla samaa? Edessä oleva istukka selittäisi myös sen miksi Sintiäisen puljaamiset tuntuukin aina vasemmalla reunalla kohtua kun taas tää aaltoliike ihan keskeltä oikeaan reunaan saakka.
 
Kuuntelin tässä illalla meiän pientä doplerilla niin toinen rupes elämöimään masussa kamalasti, ihanaa ku tuntee liikkeitä ja kuulee sydänäänet samalla :Heartred
 
Mä havahduin tänä viikonloppuna huomaamaan kuinka voimakkaiks ne liikkeet onkaan tullu! Tänään (kun mies oli jo lähteny kohti uutta työviikkoa.. =/) tuntui ekat kunnon monotukset kädellekin ulkoa päin, siis sellaset että oon ihan varma että ne ois jonkun muunkin käsi tuntenu ku vain oma! Omalle kädelle tunsin aiemmin viikolla. Tuntuu ihanalta!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään tuli kyllä monoa kun nukuin mahallaan ja käännyin. Sellainen vilske kävi, ettei meinannut enää uni tulla :)
 
Liikkeet tuntuu jo tosi hyvin ja omaan käteen jo uloskin päin. Mies ei vielä ole onnistunut niitä bongaamaan. Vauveli tuntuu aina liikkuvan eri kohdassa kuin miehen käsi on. :)
 
Mulla oli kauhea nälkä yks ilta ja mies innoissaan koitti mahaa, navan yläpuolelta vielä ja kauhean onnellisena hehkutti miten tunsi liikkeet! Totesin vaan, että tais olla nälkä mikä kurisi ja mies uudestaan kokeilemaan ja totesi saman :D Nyt vois kyllä jo tuntua, semmonen rähinä oli käynnissä! Aiemmin on tuntunut pari muksahdusta, nyt peräkkäin kauheat rumpusoolot koko aamun ajan :)
 
Onko joku jolla ei liikkeet vielä ole tuntuneet? Mä en mitään selvää liikettä ole tuntenut, vaikka dopplerilla kuunneltaessa ne kuulee selvästi.. Viikkoja 18+6 tänään :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä en tunne edelleenkään mitään, ainakaan minkä tunnistaisin vauvaksi.. nyt 19+1 ja alkaa jo vähän huolettaa. Onneksi ens viikolla ultra.
 
Mäkään en o tuntenu viel mitään, mistä voisin olla 100% varma, et se on vauva. Meillä kans ens viikol ultra, ylihuomeen neuvola. Odotan niitä kyllä kovasti, et saa varmuuden, että mahassa on joku kotona. Viikkoja 19+3.
 
Jos istukka on edessä niin liikkeitä ei tunne juuri ollenkaan ehkä koko aikana. Se on kuin paksu tyyny siinä edessä joka vaimentaa potkut. Rakenneultrassa ne kertoo missä se istukka on.

Mulla on nyt 20+3 ja tunnen kunnollista pyörimistä ja potkimista joka päivä. Aina se saa hymyn huulille. Jos se jumppaaminen jatkuu pitkäänkin niin tulee jo tunne että vois se Pikkuinen jo rauhoittuakin. Mies tunsi ensi potkun vkolla 18. Yleensä Pikkuinen rauhoittuu kun isi laittaa käden mahan päälle. Esikoisella oli sama, en ymmärrä miks...
 
Voi älkää olko huolissanne!! ♡ Vau-opus sanoo rv 20 kohdalla että "Jotkut tuntevat ensimmäiset potkut tällä viikolla, joidenkin täytyy odottaa vielä viikko tai pari." Varmaan turhauttavaa lukee täällä kun toiset hehkuttaa jo viikosta 15 että nyt tuntuu liikkeet, mutta älkää lannistuko tai huolestuko! On ihan tavallista ettei tunne niitä ekoja hipsutteluja ollenkaan, vaan sit yhtäkkiä kunnon potkuja tai muljauksia - VARSINKIN jos se istukka on tiellä. Malttia mammat! ♡♡

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Onkohan muilla ollut vastaavaa, tänään tuntui todella tukalalta alhaalla häpyluun kohdalla, aivan siinä yläpuolella ja vauvan liikkeet tuntuivat samassa kohtaa, todella alhaalla.. Liikkeet siis tuntuivat selällään maatessa ja tukala olo seistessä/kävellessä..
Menin makaamaan ja vähän tönin vatsaa niin jonkin ajan päästä tuntuivat liikkeet taas ylempänä niinkuin ennenkin.. Onkohan tuo normaalia että pieni "tipahtaa" noin alas?
 
Vauva liikkuu ja on virkeä sanoi kätilö, mutta et varmaan tunne kun alamahassa liikkeet, istukka on ylhäällä ja edessä. Jeps. No onneks alhaalla ees tuntee jotakin. Muuten sitä varmaan koko ajan vahtais dobblerilla sydänääniä
 
Minulla istukka peittää oikean puolen mahasta, enkä siltä puolelta ole tuntenut yhtään liikkeitä. Vasen puoli taas liikkeitä tuntuu. Huomaa hyvin eron, jonka istukka tosiaan tekee.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla tuli tänään sellainen kova paineen tunne alavatsaan ja olen ihan varma että se oli supistus.. kesti jonkun aikaa :) liikkeitä tuntuu vähän joka puolella, mutta ne on edelleen sellaista kutitusta vaan :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top