Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hansunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamulla oli "herkkä" hetki ku masuvauva työnteli itseään aika näkyvästi ulospäin ja äidin toinen vauva (lue:poika 1v 3kk) ihmetteli masua, kovasti yritti tätä pattia taputtaa alas ja hermotki meni ku ei patti totellut toista. :D sitten kun patti katosi alkoi hirmuinen läiskintä äidin masuun ku se niin pitää hauskaa ääntä taputtaessa.

Täällä onneksi saa nukkua ihan rauhassa, kertaakaan en ole herännyt siihen että mahassa oltaisiin jumpalla tai potkunyrkkeilytunnilla :D kyllä sitte kun sängystä nousee keittämään aamukahvia ja istuu sohvalle niin sitte toivotetaan hyvät huomenet parilla potkallu :)

Eilen tuntui, että pikkuinen on melko rauhallisesti ottanut koko päivän, joten pakko oli pitkästä aikaa kuunnella dopplerilla sydänääniä. Siitähän tää meidän kaveri innostuikin. Koko ajan pyörähti pois alta ja jos kiinni sain niin, iskua/potkua alkoi satelemaan :D kyllä ne sykkeet kuuluvat nykyisin vaan niin paljon paremmin, kun toinen on kasvanut. Ihan hämmästeltiin kun muisteltiin kuinka hiljaiselta ne kuului alussa vaikka doppler oli täysillä. Tarvitsee tässä joku päivä tallentaa sykkeet myös koneelle muistoksi.

Heräsin yöllä siihen että joku yritti tulla navasta ulos.... :) Oliskohan siinä ollut takapuoli :rolleyes: No aamulla häräsin uudelleen siihen että herra potki kylkeen kun olin kylkiasennossa.. Sen verran kovaa potki että heräsin siihen.... No kaikki on siis hyvin kun helteiden aikaan potkut on ollu hieman laimeita, no dopplerilla olen kuullut sydänäänet että kaikki hyvin on....

Lähdinpä pitkästä aikaa salille hikoilemaan, tähän asti oon nautiskellut kirmailusta ja ulkona olemisesta. Noh salillahan "tynnyristä" sitten kannustettiin... kiva tehdä hauiskääntöä, kun toinen potkii oikein sarjatulituksella ja crossarilla ollessa piti sitten nähtävästi kuperkeikkoja heitellä. :grin

Täällä kanssa liikkeet tuntuu päivittäin ja aika selkeinä jaksoina. Aamu ja iltajumpat on vakiot ja yöt sitten nukutaan. Liikkeet on niin terävät että masu hytkyy mukana :D Sitä odotellessa kun alkaa jalka työntyä masusta ; D

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Täällä kans selkeesti aamu ja iltajumpat tulee tehtyä! :grin eilen illasta oli ihana seurata ku koko maha pomppi mukana. Vatsalle poristessa näytti siltä että vauva olisi "vastannut" porinaan.. :grin :love017

Täällä hypitää ja pompitaa Äitin ja Iskän jutellessa. Mut anna olla jos vieraampi ääni tulee niin eipäs hytkytä eikä potkita enää :eek: Ihan hauska juttu minkä nyt oon huomannu useassa hetkessä :)

Möngin, möngin, minä poika möngin... Täällä on ihme möngerrysvaihe meneillään tällä viikolla. Kunnon potkuja on tuntunut tosi vähän, mutta sellaista muljuamista ja kyljenkääntämistä kyllä. Onko muilla ollut tällaisia jaksoja? Mietin vaan että pitääkö tästä(kin) kohta jo huolestua... Maha on kyllä kasvanut nyt hurjaa vauhtia, olisiko vauvalla jokin rauhallisempi massankasvatusvaihe meneillään tai jotain. Sykkeet on dopplerilla kuitenkin normaalit siinä 130-150 paikkeilla.

Muokattu viimeksi:
Täällä lupailtu tytön tyllerö liikkuu joka päivä ja paljon! :happy090 Saa ns. potku hepuleita ja sitten rummutetaan oikein kunnolla, niiden välissä tasaisempaa liikehdintää :Heartred Tuntuu ja näkyy hyvin, vaikka istukka edessä. Rv 25+5. Unta ottaa vissiin yöllä niinkuin itsekkin, ei ainakaan pidä mua hereillä öisin. :) Oi kun ei malttaisi odottaa että saa jo pikku mönkiän syliinsä :love2

Meillä möngitään kans mahassa välillä niin et koko pötsi heiluu. :p Isiäkin on potkittu, mut ketään yhtään vieraampaa ei suostu potkasemaan. Pojan kanssa jo "leikkivät" niin että poitsu tökkäs varovasti mahaa ja sano tööt ni hetken päästä Nunnu potkas takasin. Esikoinen ei vaan jaksa ootella ja kuulostella käden kans potkuja ni ei oo kunnolla saanu tuntea liikkeitä, mut nähny kyllä. Pitkin päivää potkitaan enempi ja vähempi, mut illalla ehtii tietty ite parhaiten liikkeitä kuulostella. Tämä vaavi potkii öisinkin, joskus herään joskus en. Saa nähä millanen yökukkuja hää on synnyttyään :D

Heipähei pitkästä aikaa!
Täällä möngerretään ja muljitaan minkä ehditään. Tiettyihin kellonaikoihin on huomannut liikehdinnän olevan aktiivisempaa... :)

Pikkuinen saa jotain ihme potkuhepuleita, jolloin monotusta tulee oikein sarjatulella niin että maha heiluu.:grin Välistä taas rauhallisempia potkuja. Selkeästi tunnistaa jo isänsä äänen kun se saa yleensä hepulin aikaiseksi. Aamulla antaa mun nukkua melkein klo 11 asti (lomalla kun ollaan), mutta rauhoittuu vasta klo 2 jälkeen yöllä. :happy090

Ihania nuo pienet huomion hakemiset esim herätessä kun tulee pieniä potkuja että joko sais aamupalaa ja sitten kun mennään nukkumaan niin tunnistaa jo tuutulaulun, jota olen soittanut ennen nukkumaan menoa. Pieniä potkuja muutama ja sitten hiljenee unille.:Heartred

Täällä kans ihme möngerrystä jo monta päivää, ei siis enään niitä selkeitä potkuja tai lyöntejä. Mylvii paljon mutta erilailla kun ennen. Olisko asentoa vaihtanut :) Mulla ei oo mitään tietoa nukkuuko yöt vai liikkuuko paljonkin, itse saan nukuttua jokatapauksessa. Mut niin oli esikoisen kanssa myös, edes viimeisillään en herännyt öisin... Paitsi vessaan :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meidän masukki on viime päivinä muuttunut huomattavasti vilkkaammaksi tai sitten itse tunnen liikkeet vaan paremmin. Aina, kun olen hetken istunut, niin masussa alkaa sellaiset möngerrykset, että massukin hytkyy puolelta toiselle :) on se näin ensikertalaisena jännää kuinka nuo liikkeet muuttuvat sitä mukaa kuin vauvakin kasvaa.

Jep, täällä palattiin tänään loman jälkeen töihin ja onko sitten reilua alkaa asiakastapaamissa möngertämään oikein kunnolla :grin. Ihmettelinkin kun pari päivää on potkuista ollut vähän rauhallisempaa, mut tyyppihän vaan keräs voimia töiihin paluuseen.

Koko päivän on tuntunut oikealla puolella kuin joku koittaisi tunkea mahasta läpi. Ja selällään makoillessa oikea puoli on selvästi koholla, näyttää kuin olisi pieni vuori siinä. Taitaa tuo vaavi tosissaan viihtyä sillä puolella. Kädellä tunnustellessa tuota kohoumaa tuntui myös kova muoto joka liikkui joten taisinpa sitten tuntea ensimmäistä kertaa maha-asukin pään/muun osion. Mieskin kokeili ja tunsi ja kyllä hymy levähti korvasta korvaan. :D

Möngerrysvaihe täälläkin meneillään, tuumasin jo illalla että taitaa neiti uutta ennätystä yrittää peräkkäisissä kuperkeikoissa :wink. Käteen tuntuu kanssa pyörimistä, eli paljon liikkeitä isohkolla alueella samanaikaisesti.

Isin ääni on tuttu myös meillä, ei tarvitse kuin muutama sana vauvalle osoittaa, niin johan alkaa jytä :p. Taitaa äänensävy olla erilainen, kun normaalikeskustelu ei saa erityistä liikehdintää aikaan.

Viikonloppuna potkusarjaa piti yllä Paha vaanii -kappale, äiti on ihan tyytyväinen jälkikasvun musiikkimakuun :cool: - vielä :grin.

Meillä tuntuu potkut päivittäin ja varsinkin illalla kun rauhoitun alkaa potku, nyrkkeily oikein kunnolla. No tiedän että kaikki on hyvin vaikka sunnuntaina kaaduinkin. En mennyt mahalleni vaan polvet edellä....

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin