Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hansunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Välillä on useampi päivä, että liikkeet tuntuvat huonommin ja sitten on niitä päiviä, kun vaan myllätään tuolla yksiössä. Nyt alkaa jo kunnon karatepotkutkin tuntua. Jos istun kumarassa asennossa, niin täällä aletataan monottamaan oikean rinnan alle. Vauva tykkää olla vinosti, pää vasemmalla alhaalla ja jalat oikealla ylhäällä. Tosin vielä on tilaa kiemurrella, niin hän myös vaihtaa itseään ylösalaisin mutta vino asento säilyy.

Täällä vauveli tykkää olla enemmän oikealla puolella. Eilen nauratti ihan kun tuntui että toinen puskee jalkaa, päätä tai peppua oikealle puolelle niin kovasti että massu "pullistui" siltä puolelta. :grin Tuntui kyllä aika jännältä. En tiedä ottaako masukillakin hermoon tämä kuumuus mutta aikamoista mylläkkää on ollut nyt muutamana päivänä.

Autumn. täällä kanssa viihdytään oikealla puolella. Selällään, kun makaa niin oikea puoli on kohollaan. Välillä yritän tökkiä tyyppiä vähän vasemmalle, mut sepä tunkee itseään vaan enemmän oikealle :grin

Muuten tuolla tynnyrissä näyttää olevan bileet menossa aika ajoin, kunnon kuperkeikkoja siellä väännetään ja aamulla potkitaan meikäläinen ylös ja lenkille :D

Täällä on potkittu viimeisen viikon ajan niin kovaa että sai isukkikin tuntea ekaa kertaa potkut mahan päältä. Jumppatuokioita tuntuu olevan useampaan otteeseen päivän aikana ja etenkin jos istun etukumarassa niin masuasukilta tulee potkupalautetta että eipäs viedä häneltä tilaa. Kun nyt keskittäisi noita jumppatuokioita enemmän päiväsaikoihin. Yhtenäkin yönä mun nukkumisesta ei tullut mitään kun eräs veteli voltteja monta tuntia. Mut kaipa hän vain valmistaa mua yövalvomiseen.:p
Ihana on tuntea että kaikki on hyvin. Heti tuppaan huolestumaan jos ei potkuja kuulu päivän aikana, mut onneksi pitkän unijakson jälkeen napero taas ilmoittelee itsestään.:Heartred

Viikosta 16 on täällä liikkeet tuntuneet selvästi mikä varmasti johtuu siitä, että istukka on takaseinässä. Edellisessä raskaudessa istukka oli etuseinämässä ja liikkeet tuntui huomattavasti vaimeammin, enemmän sisuskalujen puolella kuin vatsanahassa.

Viikkoja nyt 25+5 ja potkut ym liikkeet näkyy selkeästi mahassa, kamalaa hytkettä puolelta toiselle. KerttuInkeri pitää omia bileitä :). Toisaalta on huojentavaa, kun liikkeet tuntuvat niin selkeästi ettei tarvitse miettiä onko kaikki kunnossa. Tosin öisin on vaikea saada unta, kun helteen lisäksi potkut häiritsee nukahtamista.

Täällä ei liikkeet tosiaan häiritse nukkumista, eikä vieläkään tunnu mitään ellen ole makuulla sängyssä :D Pitäis varmaan olla tyytyväinen. Istukka on etuseinässä, niin se tosiaan varmaan vaikuttaa asiaan. Mitenköhän kauan vauva mahtuu heittämään kuperkeikkaa tuolla masussa? Kun täällä ollaan välillä myös tossa oikeassa reunassa, niin että vatsassa näkyy huvittava pullistuma, mutta liikehdintää ja potkuja tuntuu kyllä ihan joka puolella vaihtelevasti. Elättelen toiveita, että rauhallisemman puoleinen masuvauva olisi rauhallinen myös syntymänsä jälkeen, kuten isosiskonsakin oli :rolleyes::rolleyes:

Meitin vauva ei taija tehä kuperkeikkoja. Ei tosin kaks edellistäkkään oo tehny vaan ovat tiukasti istunneet. Potkuja ja nyrkkiä tullee ussein. Monta kettaa päivässä jo liikkeet tunttuu. Jännä, että yks vilkkain vaihe on, kun mie herrään (ihan sama mihin aikkaan) ja käännähän hetkeks selälleni. Sillon tullee melkkeinpä päivän kovimmat potkut.
Nytkun tätä kirjotan, alko pikkunen touhuummaan mahassa <3

Tänään lääkäri tunsi vauvan pään kun kokeili kohdunkaulaa ja sanoi että aika alhaalla on. Siltä se on tuntunutkin kun lantioliitoksia jomottaa niin vietävästi. Voisi nyt kyllä vaihtaa vielä asentoa kun tilaa siihen kuitenkin on!

Täällä ei liikkeet tosiaan häiritse nukkumista, eikä vieläkään tunnu mitään ellen ole makuulla sängyssä :D Pitäis varmaan olla tyytyväinen. Istukka on etuseinässä, niin se tosiaan varmaan vaikuttaa asiaan. Mitenköhän kauan vauva mahtuu heittämään kuperkeikkaa tuolla masussa? Kun täällä ollaan välillä myös tossa oikeassa reunassa, niin että vatsassa näkyy huvittava pullistuma, mutta liikehdintää ja potkuja tuntuu kyllä ihan joka puolella vaihtelevasti. Elättelen toiveita, että rauhallisemman puoleinen masuvauva olisi rauhallinen myös syntymänsä jälkeen, kuten isosiskonsakin oli :rolleyes::rolleyes:

Mulla kanssa ihan sama homma. Todella rauhallinen masuasukki on täälläkin. Vain selälläni tunnen potkut ja liikehdinnän enkä niitäkään aina. Viime ultrassa kaveri vaan nukkui vaikka miten välillä hypin ja pompin sitä herätelläkseni. Näin esikoista odottaessani oon ollu vähän huolissani, että onko tällainen rauhallisuus ees normaalia :(

Mamamehiläinen! Äitini kertoi veljeni olevan toooosi rauhallinen masussa, ei meinannu ikinä potkia ja vaikka äiti herätteli veljeä nii tosi laiskasti aina potkas :-) ja äitihän luuli paripäivää ennen ku veli synty, että nyt on jokin vialla ku ei mittää liikehdintää vaikka heilutteli mahhaa ja töni. No neuvolan täti tarkasti että on hengissä ja niinhän se oli ja tokasi vaa että nyt on poika valmistautumassa syntymään. :-) että kyllä näitä rauhallisuuksia löytyy !:-) veli siis on keskimmäinen lapsi :-) ekassa lapsessa (isosisko siis) äitillä hytky jatkuvaan maha eikä semmosta kunnon rauhallista hetkeä edes tullu :-D

Joops, itse näin oman mahan hyppivän rv24 voi sitä onnen määrää <3 ja nyt meneillää 26+1 ja selvästi näkkyy vauvan potkut ja tuleva isäki saa katsella niitä ja tuntea :-) ehkä se nyt paremmin ymmärtää että meille tosiaan vauva tulossa!!:-D oikealla puolella tykkää köllötellä enemmän ja yöllä on herättäny meikäläisen kovilla potkasuilla :D ratkiriemukasta aina vauvalla öisin xD

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Ensimmäistä kertaa täällä aletaan liikkumaan heti yöllisen wc-reissun jälkeen. Enhän mä olisikaan halunnut nukkua näin viiden jälkeen aamulla, kun lomaakin on kerran :) ehkä omalla asennolla on vaikutusta. Yleensä, kun menen suoraan jommalle kummalle kyljelle, mutta nyt oli sen verran hiki ja sängyssä tilaa, että pakko oli käyttää tilaisuus hyväksi ja leikkiä meritähteä selällään :D

Vauva on jo muutaman päivän ajan oleskellut melko alhaalla, kun liikkeet tuntuvat lähinnä häpyluun yläpuolella.

Mulla myös on vauva tosi alhaalla, kuten tossa aiemmin kirjoittelinkin... Painaa rakkoa ikävästi, tuntuu että koko ajan olisi pissahätä vaikka ei ole! Liikkeet on myös olleet vähän rauhallisempia tässä parisen päivää, lähinnä sellaista ihme möngertämistä mikä tuntuu ihan alavatsalla. Ja kädet taitaa huitoa siellä kohdunseinämiä kun tuntuu hassuja sivelyjä. Kamala kun alkaa välilä huolestuttamaan että miksei hän liiku yhtä reippaasti nyt kuin vähän aikaa sitten, mutta on näitä parin päivän hiljaisempia jaksoja ollut ennenkin. Voi kyllä olla että oman mielenrauhan vuoksi tarkistan dopplerilla tänään sykkeet että on ihan normaaleissa lukemissa. Tänään rv 28+2.

Täällä mennään muutaman tai kolmen päivän sykleissä rauhallisesti ja sitten jytkytetään päivä tai kaksi niin, että tuntuu :grin sitten taas muutama päivä rauhaksiin ja akut ladattu uutta touhupäivää varten :rolleyes: selvästi huomaa tiettyjä rytmejä pienen päivässä. Nyt esim. itse herään aikalailla kellolleen yöllä vessaan, kun toinen on liikkeellä :) Ihanaa, kun liikkeet tuntuu ja voi niistä päätellä kaiken olevan hyvin. Hiljaisimpina päivinä sitä välillä ehtii pelästyä, että onko kaikki ok. Täällä myös vaavi aika alhaalla ja selvästi pää alaspäin.. sen verran sähäkät on potkut ylämahaan ja kylkiin, että ne selvästi tulee kantapäistä. Alamahalla tuntuu pientä sivelyä ja möyrintää :Heartred Tänää rv 27+4.

Mä vähän ihmettelen kun mulle sanoi sekä neuvolatäti että lääkäri vauvan olevan pää alaspäin, mutta iskut tuntuu enimmäkseen ihan alavatsalla... Harvakseltaan nyt navan tuntumassa. Tiiä sitten miten linkkuun on taas itsensä kääntänyt! Vielä en ole huomannut selkeitä päivärytmejä, tai aina kun luulen että sellaisia on muodostunut niin pikkuinen päättää että ei tää olekaan hyvä rytmi ja muuttaa aikataulujaan. :grin Mutta päivittäin liikkeitä tuntuu, se kai se on pääasia.

Mulla tuo pikkuinen on selvästi pää ylöspäin kuten oli tulevalla isoveljelläkin. Napakoita potkuja tuntuu virtsarakkoon ja tuonne kohdunsuulle... Potkut rakkoon tekevät oikeasti kipeää, ei niinkään tunnu vessahädän tunnetta.

En tiedä mitä vauveli touhuilee silloin kun ei liikkeitä tunnu, mutta ainakin jatkuvasta pissahädästä päätellen harjoittelee päälläseisontaa :grin. Kuitenkin liikkeitä tuntuu melkein joka puolella, kuperkeikoista potkuihin ja venyttelystä nyrkkeilyyn.

Mä en ikinä oo hahmottanu kuinka päin vauvelit masussa on oleilleet :D oletan kuitenkin et nyt vauva pääsee heitteleen kuperkeikkaa vielä sen verran hyvin että on milloin mitenkin päin kun potkuja tuntuu siellä sun täällä :p

6Meidän tyttö viihtyy parhaiten vasemmalla puolella, melko alhaalla. Potkut tuntuu voimakkaina päivittäin ja näkyy usein myös päälle päin. Mieskin on kiinnostunut viime aikoina kovasti liikkeistä ja kyselee vähän väliä, onko liikkeitä tuntunut ja pitää kättä masun päällä maanitellen pikkuista potkimaan isille. <3 Tämä typy painaa virtsarakkoa enemmän kuin edelliset lapset ja sen huomaa siitä, että pidättäminen on vaikeampaa kun hätä tulee. Toisinaan herään myös yöllä pissalle, ja aamulla on kiire vessaan. (Toisin kuin tavallisesti, edes edellisessä raskauksissa)

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Täällä on neiti nyt muutamana aamuna potkinut äidin hereille.. Kun olen vähän heräilemässä ja yritän mahdollisesti saada unen päästä kiinni, neiti aloittaa semmoisen aamujumpan että oksat pois. Yritä siinä nyt nukahtaa sitten takaisin kun toinen heittää kuperkeikkaa ja potkii joka suuntaan.. Heti kun nousen ylös niin hiljaisuus alkaa. :mad:

Takaisin