Vauvan liikkeet

Jee, taisin tuntea just ekaa kertaa varmasti vauvan liikkeet. Nyt 16+3. Oon jo niitä vähän ehtiny kaipailla, kun ekassa raskaudessa tunsin nuo liikkeet suunnilleen viikkoa aiemmin. Vartin verran tuntui sellaista "kännykän värinää" alavatsalla - tutut tunteet, jollaisina itse tunsin ekat liikkeet myös viime kerralla. Ihanaa. <3
 
Ihanaa kun tuntee pienen liikkeet :) Mutta kyllä vaan taas heti huolettaa jos meneekin tovi ettei tunnu liikkeitä.. Huomenna 18 viikkoa täynnä ja tuntuu jo seistessäkin liikkeet kunnolla. Mulla kohtu edessä niin jos vauva potkii mahaan päin niin kädellekin tuntuu jo :) Ihana.
 
Tunsin ekassa raskaudessa rv 13 ja risat, tällä kertaa rv 12 ja risat. Ja ihan selkeästi molemmat. :) Ekalla kertaa muistan kun huolestuin aina kovasti jos en tuntenutkaan joka päivä liikkeitä. Mutta niin tälläkin kertaa, mulla on välillä monta päivää välissä etten tunne mitään, ainakaan selkeästi. Ja nyt 17 rv! Huoli meinaa pukata, vaikka viimeraskaudessa opittu että ei ne liikkeet aluksi säännöllisesti tunnu (ainakaan mulla). Onneksi on toi kotidoppleri millä voi välillä kuunnella sydämmen pamppailua, tulisin muuten varmaan hulluksi! Odotan niiiiin innolla että tunnen masun päältä ekat potkut ja että mies pääsee tuntemaan ne! 
 
kyllä toi kotidopleri on pelastus ollut mullekin, kun olen tämmöinen, joka alkaa myöhään tuntea liikkeitä. En vieläkään pysty sanomaan mitään täysin varmaa noista liikkeitä, ei ne ainakaan päivittäin tunnu. Doplerissa on tietysti se, etten aina heti saa silläkään mitään kuuluviin. Mutta kyllä sieltä pienen etsinnän jälkeen tai jos vähän ajan päästä koittaa uudestaan, niin kyllä vain on jumputus kuulunut :)
 
Täällä tuntu joskus viimeviikolla ekan kerran tunnistettavasti vauvelin liikkeet. Nyt sit eilen aamulla ku makoilin sängyssä puolittain vattallani ni tuntu ekan kerran semmottinen kunnon sarja :) Aikasemmin siis potkut on tuntunu yksittäisinä tumauksina. Täällä kans ootellaan innolla et alkais jotain tuntumaan uloski päin ni toi ukkeliki pääsis liikkeisiin mukaan <3
 
NYT MENEE RV 19 JA LIIKKEET ON TUNTUNUT PÄÄLLEPPÄINKIN JO PARI VIIKKOA.
MIEHELLE TÄMÄ ON ENSIMMÄINEN LAPSI JA ON OLLUT KYLLÄ HAUSKAA SEURATA SEN IHMETTELYÄ JA KIINNOSTUSTA.

eN MUISTA ETTÄ ENSIMMÄISESTÄ OLISI NÄIN AIKAISIN TUNTUNUT NÄIN KUNNOLLA, MUTTA SIITÄ ON JO TOSIAAN 10.V ...

IHANAA TÄÄ KUITESKII ON ! KUTITTELUA JA KUNNON POTKUJA !
 
Täällä odotellaan edelleen ekoja liikkeitä! MÄKIN HALUUN! :D
 
musta on tuntunu täs viikon ajan että joku sielä liikkuu aivan varmasti, vaikka ekaa ootellaan :D
ihme kuplimista ja muljahduksia välillä! :)) tokikaan ei voi aivan täysin varma olla, mutta silti.. :D
 
Täälläkin ekat liikkeet! Ei mitään selvää, mutta pienen mykellystä se oli oltava.

Neuvolassa kokeili vatsan päältä missä lapsi on. Kotona sitten kokeilin samalta kohdalta kevyesti painamalla. Pyöriminen tuntui paljon heikommin kuin ilmakuplat.
Pian pitäisi tuntua liikkeet muutenkin. Ollaanhan nyt 16 viikolla ja viimeksi tunsin selvästi 19 viikolla.
 
Ihana koputtelija löytyy nyt täältäkin :). Edellispäivänä tunsin jotain epämääräistä ja eilen sekä tänään on tullut sellaista koputtelua, ettei voi enää liikkeistä erehtyä emoticon . Dopplerikin tömisi välillä kunnolla, kun kuunneltiin sydämen ääniä neuvolassa tänään. Pojista tunsin liikkeet rv 17+ jotain, eli nyt siis suunnilleen viikkoa aiemmin tästä kolmannesta. Oma pieni muru!
 
Tunsin epämääräisiä "kuplia" viikon 16 paikkeilla ja nyt (vk 18) liikkeet ovat muuttuneet selkeiksi ja tuntuvat joka asennossa. Esikoisesta tunnistin liikkeet vasta viikolla 20.

Pikkukaveri tuntuu olevan aika vilkas tapaus ja reagoi syömisiini tosi selkeästi. Hiukan syömisen jälkeen liike rauhoittuu ja pikkuinen taitaa makustella, mitä äiti on syönyt. Eilen kun söin itselleni epätyypillisen pihviaterian vatsa hiljeni pitkäksi aikaa hämmästelemään tilannetta. Taitaa olla herkkusuu tulossa.
 
Täällä on 19. viikkoa täynnä eikä vieläkään liikkeet pahemmin tunnu. Sillon tällön muutama hassu tuntemus. Ekan kerran tunsin 14. viikolla jotain potkuja, ja sen jälkeen ollut ihan hiljaista. Kävin jo kerran neuvolassa hätäpäissäni kuunteluttamassa sydänääniä, että onko kaikki kunnossa, ja hyvin kaikki oli. Terkkari lohdutti, että toiset voi tuntea liikeet kunnolla vasta 22. viikostakin lähtien vaikka olisi uudestaan raskaana.

Ekasta tuntui jo liikkeen hyvin ulospäin rakenneultraan mennessä, ja mielestäni tässä vaiheessa hyvin aktiivisesti päivittäin, no tietysti ne raskaudet on erilaisia ja sikiön asentokin kohdussa vaikuttaa, vaikka viimeksi oli istukka edessä, ja ilmeisesti nyt takana koska ei ainakaan dopleriin kuulu istukan kohinaa. Ehkä on vaan rauhallisempi yksilö, ja jalat/kädet mahdollisesti mun selkää vasten.
 
Mä oon ollut tuntevinani jo muutaman kerran liikkeitä, mutta mistäpä sitä vois satavarma olla ettei oo vaan kuplia mahassa :D Sen lisäksi mulla on istukka edessä, joten sekin vaimentaa noita tuntemuksia. Maha on ainaki kasvanu, et kaipa siel kaikki hyvin on :)
 
Mä oon ollut tuntevinani jo muutaman kerran liikkeitä, mutta mistäpä sitä vois satavarma olla ettei oo vaan kuplia mahassa :D Sen lisäksi mulla on istukka edessä, joten sekin vaimentaa noita tuntemuksia. Maha on ainaki kasvanu, et kaipa siel kaikki hyvin on :)
 
Minulla ensimmäiset liikkeet tuntuivat viikko sitten, rv 18+0. Ensin en ollut varma, että ovatko vauvan liikkeitä, kun esikoinen on tulossa mutta kyllä ne niitä on. Vatsassa kiertävä ilma tuntuu ihan erilaiselta kuin tämä. Varsinkin iltaisin liikettä tuntuu ja aina vasemmalla puolella vatsaa. Huomasin, että monella muullakin on näin. Onkohan siihen joku syy?

Perjantaina sitten rakenneultraan niin päästään varmistamaan, että pikkuisella on kaikki hyvin. Liikkeitä kun ei vielä joka päivä tunnu niin sitä huolestuu :(
 
Mulla tää on toinen raskaus, mutta oon tullut skeptiseksi noiden tuntemusten kanssa, kun kerran synnytyksen jälkeen tuntui samanlaisia "hipasuja" kuin raskaana ollessa ja silloin olin ajatellut niitä lapsen liikkeinä xD 

Mutta mullakin tossa vasemmalla puolella välillä tuntuu sellasta tökkimistä...
 
Täällä jotain pientä hipsutusta kuvittelin tuntevani viikolla 16, mutta viikon 17-18 välillä alkoi tuntumaan pieniä potkuja. Nyt potkut tuntuvat jo päivittäin selvänä :))
 
Nyt mä oon ihan varma että olen tuntenut liikkeitä monena päivänä :). Varsinkin eilen töissä istuskellessa tuntui kunnon menoa ja tänään aamullakin jonkun verran. Menossa on 19. viikko. Edellisellä viikolla tunsin pari kertaa yksittäisiä liikkeitä, mut kaikki sitä ennen olleet oli kyllä varmasti enemmän vaan suoliston möyryämistä.
 
Täällä on liikkeitä tuntunu muutaman viikon ajan, mutta nyt ei ole moneen päivään tuntunu liikkeitä, ei sitten ensimmäistäkää :( piti eilen tilata jo se doppleri niin saa ny nähä että tuleeko sillä helpotus vai lisää stressiä. Tänään siis viikot 16+2. Esikoisesta liikkeet tuntu oikestan vasta joskus 20 viikolla, oli istukka etuseinässä.
 
Kolmas raskaus menossa vkolla 17 ja noin 5 pv:n ajan olen tuntenut varmasti hipaisut. Aikaisemmissa raskauksissä hipaisut ovat tuntuneet vasta vkoilla 20-22.
 
Takaisin
Top