Vauvan kanssa

Hammaslääkäri kutsua ei oo vielä kuulunut mutta eiköhän se kohta puoliin tuu... mut ei kyl oo vielä hampaitakaan:D

Meillä kuus hammasta. :) ja tosiaan täällä se eka hml käynti on ns vanhemmille tarkoitettu saarnauskerta miten hampaita hoidetaan..tämä siis 8-9kk ikäisenä. Seuraava käynti on sitten 2v iässä. :)

Meillä herätään vaihtelevasti 8 jälkeen tai 9 aikoihin. Aamupuuro syödään 10 aikoihin. Liikkuvissa vaunuissa saattaa nukkua 11 aikoihin pienet unet, maximissaan 30min.
Klo 13 aikoihin lounas ja 13.30 aikaan päikkäreille, nukkuu 2,5 - 3h.
Klo 17 aikoihin päivällinen.
Illalla klo 20 jälkeen iltapuuro, iltapesut ja 20.30 aikoihin nukkumaan. :)

Mies siirsi pojan 3 viikkoa sitten esikoisen kanssa samaan huoneeseen, ja poika on siitä lähtien nukkunu täydet 12 - 13h yöunet. Meillä makuuhuoneen vaihto oli pelastus, koska meidän yöt oli tosi rikkonaisia vielä kun poika nukkui meidän kanssa samassa huoneessa.

Me ootellaan että tulis kutsu esikoisen 2v hammastarkastukseen, siellä samalla tsekkaisivat toukokuisen hampaat. Ja meillä nyt 6 pientä hammasta. :)

Mukava että teillä talvitintti tuo huoneen vaihto auttoi nukkumiseen. :)

Kunpa meilläkin olis mahollista siirtää lapset omaan huoneeseen, mut on vaan yks makkari ni ei oo vaihtoehtoja.:) vaikka meillä se tuskin rauhoittas öitä, vaikeuttas vaan kun joutuis juosta toiseen huoneeseen rauhottelemaan parkuvaa lasta.. meillä tää toukokuinenkin on sairastanut korviaan jo moneen otteeseen ni siinäki taitaa olla yks syy miks ei uni maita.

Mutta hei mistä tollasia lapsia tulee jotka nukkuu reilun kahden tunnin päiväunia? :D ei meillä oo kumpikaan nukkunu päivällä niin pitkään missään elämän vaiheessa. :)

Meillä näin:

n. Klo 8 herätään ja aamupuuro
n. Klo 10 maitoa ja päikkäreille nukkuu n. 1.5h
12 aikoihin lounas
14 aikoihin maitovälipala ja päikkärit n. 1.5h
16.30 päivällinen
19.00 iltapuuro
20.00 sängyssä maito ja unille

Öisin ei enää syö mut heräilee vaihtelevasti 2-huonoina öitä 8 kertaa istumaan tms:grin

Ja meillä 4 hammasta alhaalla ja 4 ylhäällä, ei tietoa tuosta hammaslääkäristä ei oo neuvolassakaan puhuttu mitään :)

Tekeekö teidän lapset sitä et työntää sormet kurkkuun ja oksentaa.... meillä sitä harrastetaan ihan päivittäin ja alkaa hermo mennä, kun saa siivota iha liian monet oksennukset pitkin päivää. Tätä on siis meillä tehty jo nelisen kuukautta ainakin. Oon miettiny että liittyykö jotenkin tohon refluksiin ja närästykseen, vai ihanko vaan huvikseen tuota tekee... :o

Tekeekö teidän lapset sitä et työntää sormet kurkkuun ja oksentaa.... meillä sitä harrastetaan ihan päivittäin ja alkaa hermo mennä, kun saa siivota iha liian monet oksennukset pitkin päivää. Tätä on siis meillä tehty jo nelisen kuukautta ainakin. Oon miettiny että liittyykö jotenkin tohon refluksiin ja närästykseen, vai ihanko vaan huvikseen tuota tekee... :eek:

On varmaan turhauttavaa!! Meillä ei onneks oo tollasta hokassu rueta tekee.

Meillä kyllä saattaa sohasta nieluun että kakoo mutta vetää samoin tein sormet pois kun tuntuu ikävälle... ei oo oksentanut!

Meillä on tehny tota,muutamasti oksentanu...mut siis tää on iha hirvee sihtikurkku,ei siis mee pikkurakeiset ruuat...alkaa kakoo:facepalm: mut sormin kun syö nii ei yökio_O

Meillä usein nimenomaan kun laittaa ruokailua varten siihen omaan tuoliin istuun nii alkaa sörmia sörkkiin kurkkuun..

Meillä sama ninamommy, ei mene pilteistä ne noppaperunat.. oon sitte alkanu soseuttaa ite kasviksia ni menee alas. Lihaa lisäilen sitten joukkoon jos tarvis. :)

Ja joo, sormiruokaillen menee karkeampikin.

Meillä enkkumama tuota sormilla sorkintaa tehdään joka paikassa, rattaissa, leikkiessä syöttötuolissa, nukkumaan mennessä jne jne... :facepalm:

Me ollaan alettu pikkuhiljaa karkeuttaa siirin ruokia ja hyvin maistuu sitä huolimatta :) nykyään enää vedän sileeksi liha+kasvis ”kastikkeen” ja perunan/pastan vaan tilsin pienemmäksi haarukalla... riisin jyvät ei tuota mitään ongelmaa:)
Ihanaa kun on niin hyvä syömäinen tää meidän pikku neiti:)

Meillä on opittu uusi taito eli puolien pitäminen! Jos joku siskoista erehtyy ottamaan kädestä lelun niin voi hyvä luoja mikä huuto siitä tulee:D ei ole siis joka tuulen vietävissä tämäkään tyttö:)

Meillä on opittu uusi taito eli puolien pitäminen! Jos joku siskoista erehtyy ottamaan kädestä lelun niin voi hyvä luoja mikä huuto siitä tulee:D ei ole siis joka tuulen vietävissä tämäkään tyttö:)

Meillä myös, on muuten hirvittävä hälinä jos isoveli vie lelun :D

Mä oon ilmoittanut töihin, että oon tän vuoden pois töistä.
Saa nähä tekiskö vloppuja vaikka syksyllä joskus :shy:

Takaisin