Vauvan kanssa

Neta 82, on reissattu. Jo esikoisen kanssa ja nyt myös tämän toisenkin. Vauvat ovat erilaisia ja eri ikäkaudet varsinkin ovat erilaisia, eli lentäminen 4kk kanssa on aivan eri kuin 8 kk kanssa. Paras vinkki on, että nukkukaa vanhemmat hyvin ennen lentomatkaa. Koneessa ei välttämättä voi nukkua, lapsi vänkää ym. eli aikuinen (tai jopa molemmat) ei pysty lepäämään lennon aikana. Jaksaa paljon paremmin kaikki säädöt ja vauvan oikut, väsykitinät ym. kun itse on levännyt ennen matkaa.
 
Muokattu viimeksi:
Me lennettiin just Nigeriaan ja takas tän meidän 11kk vanhan typyn kans. Menolento oli päivällä mutta raukka oli kipeänä rokotuksista nii oli ihan pöllyssä ja nukku lähes koko reilu 6h lennon. Paluulento oli 00-06 yölentona nii nukku tosi hyvin sylissä koko yön.

Lyhyempiä matkoja on lennetty suomeen ja espanjaan ja ok neki menny. Toisinaan ois kiva touhuta enempi ko mitä tila antaa myöten. :facepalm:
 
Enkkumama (nimimerkki näemmä muuttunut :wink ) teillähän on tottunut lentäjä siellä:) ihanaa että teidän Nigerian lennot meni hyvin:) itse odotan jo kauhulla kesällä tulevaa Keski-Suomen reissua... 5h autossa, hohhoijaa o.O
 
Tervetuloa keski-suomeen äippä. :D

Meidän pisin auto matka on ollu sen 5h, ja voi terve oli yhtä tuskaa. Tosin poika oli sillon vasta 4kk. Isomman kans pisin matka autossa oli 800km ja se meni oikein nätisti, oli silloin jotain 1v2kk :)

Pienemmän syntymän jälkeen ei oo paljo reissattu kun sen kans ne matkat on ollu niin vaikeita, vaikka ois ollu kuinka lyhyt.
 
Hellu kiitos:) oon sieltä päin kotoisin niin sukuloimaan pitäis tulla... se matka on vaan tuska o.O
 
Enkkumama (nimimerkki näemmä muuttunut :wink ) teillähän on tottunut lentäjä siellä:) ihanaa että teidän Nigerian lennot meni hyvin:) itse odotan jo kauhulla kesällä tulevaa Keski-Suomen reissua... 5h autossa, hohhoijaa o_O

Pitihän se muuttaa ku ei olla enää mamatobe vaan ihana mama. :Heartred Täällä kun kolmannessa maassa asutaan ja molemmilla perheet vielä eri maissa nii siinä on valmiiks aikamoinen paketti kasassa. Matkustelulta ei voi välttyä! Autossa matkaaminen kyllä hankalampaa ainaki kun on pakko olla istuimessa.. lentokoneessa ja junassa saa jalotella melkeen millon vaan.
 
Tulen varmaan jälkijunassa mutta meidän Siiri on toista yötä pinnasängyssä nukkumassa (kopkop) ja nukutettuna suoraan sänkyyn kädestä kiinnipitäen... oli muuten homma mutta tunnin jälkeen vissiinkin nukahti!
Viimeisenä niittinä vieressä nukkumiseen tuli kun Siiri alotti unissaan konttaamisen:eek: siis konttaili meidän päällä silmät kiinni ja unissaan:eek: pelkäsin tosissaan että tippuu sängystä... tai että tulee polvesta ja aamulla silmä mustana :wink kaipa se oli jo aika, 10kk iässä:p mitenkäs muiden ”vauvat” nukutaanko omissa sängyissä ja osaavatko nukahtaa itse?
 
Minun kainalossa edelleen. :rolleyes: Se on semmonen tissi tyttö että siinä on paras. Ahasta vähän on.. Pinnis ostettiin ja ois viikon päästä tsrkotus alkaa siihen totuttaan.. saa nähä miten menee.
 
Meillä nukkuu vielä ihan vieressä. Meillä ei ole pinnasänkyä ollenkaan. Pitäisi kai tässä katsella, mutta on niin kiirus, ettei oikein ehdi. Kesällä viimeistään, kai. Ostettiin tuossa alkusyksystä leveämpi sänky (180 cm), joten ei haittaa.

Meidän poika on ollut todella itkuinen öisin viikon verran. Herää monta kertaa, ei rauhoitu syliin, vaan jatkaa itkua ja venkoilua. Kuitenkin nukahtaa heti, kun laitan takaisin sänkyyn. Klo 1 ja 4 aikoihin nukahtaa edelleen vain maidon jälkeen. Eli yösyötöt jatkuvat. Tuntuu, että poika on kasvanut, toimii määrätietoisemmin, jatkaa leikkejä tauon jälkeen, menee ympäri kotia tietoisesti esim. etsii minua. Seisoo vain yhdellä kädellä tukien, joten motoristakin oppimista on tapahtunut. Luulen, että kaikki tämä tulee uniin. Toivottavasti nämä yöhulinat loppuisivat pian.

Kesää kohden! Saa nähdä miten ruvella poika kesällä on, kun alkaa varmaankin kävellä tässä parin kuukauden sisällä. Onneksi näyttää siltä, että poika ei ole kahko kiitäjä, vaan vähän tuumailee ja tutkailee.
 
Meil on nukkunu jo omassa sängyssää hyvän aikaan...:) alkoi olemaan ahdasta...joka toinen yö nukun siel huoneessa patjalla ja joka toinen yö mies nukkuu sielä..
 
Hih, oisin voinut vaikka vannoo että oon ainut jolla vielä ”vauveli” vieressä:D muuten ois saanut mun puolesta vielä hetken vieressä nukkuakin mutta toi sen hyrrääminen alko olla jo ihan mahdotonta...
Noh ainakin yksi muutos vähemmän siirin elämään kun uus vauva syntyy :wink
 
Juu Äippä, täällä nukutaan vielä vierekkäin. Päikkärit poika nukkuu yleensä paljon paremmin vieressä. Usein otettaan yhdessä reilun tunnin unet Pikku Kakkosen aikaan. Kotiin tultaessa tyttö katsoo lastenohjemaa ja minä ja poika nukumme vierekkäin. Hyvä järjestely.
 
Hih, oisin voinut vaikka vannoo että oon ainut jolla vielä ”vauveli” vieressä:D muuten ois saanut mun puolesta vielä hetken vieressä nukkuakin mutta toi sen hyrrääminen alko olla jo ihan mahdotonta...
Noh ainakin yksi muutos vähemmän siirin elämään kun uus vauva syntyy :wink
Mä otan vauvelin viereen kun herää yöllä, imetän sen yleensä uneen. Meidän esikoinenkin tulee meidän sänkyyn joskus aamu yöllä. Ahdasta meinaa välillä olla :hilarious: pitäis kyllä molemmat pojat opettaa että nukkuisivat vain omissa sängyissään, mutta ei raaski :bag: tai vaavin kyllä monesti jos vain jaksan (joskus pakko jos esikoinen nukkuu levottomasti ja pyörii ettei sitten pyöri vaavin päälle tms) niin nostan takaisin pinnasänkyyn, mutta esikoista en oo lähenyt viemään takaisin omaan huoneeseensa/sänkyyn, liian pitkä matka :p
 
You
Olen huomannut tälleen 3 yön jälkeen että Siiri nukkuu paljon paremmin yksin:eek: ei myllääkkään samalla lailla... mitä nyt nukahtamiseen menee helposti tunti:p

Mie vähän mietin samaa että nukkuiskohan tyttö paremmin omassa sängyssä.. alku varmasti hankalaa kun tottunu että tissi on siinä parin cm etäisyydellä nii entä kun ei oiskaan.
 
Kyllä, paremmin nukkuu omassa sängyssään :) ei herää edes ähräämään mitään :eek: mahtavaa:) ois voinut tänkin tehdä aikasemmin niin ois saanu itsekin nukkua :p
 
Meillä kävellään tuen kanssa ja noustaan joka paikkaan seisomaa. Mutta jätkä kiipeää ihan joka paikkaan, rakastaa kaikkea ratin muotoisia ympyröitä, joita voi pyörittää kun pörisee samalla sekä tiputtautuisi mistä vain jos ei pitäisi kiinni! Käytiin paino kontrollissa oman huoleni takia (kaikki hyvin) jossa hoitaja nauroi, että tuosta pojasta ei voi ainakaan sanoa ettei liikkuisi :,D
 
Kuinka moni muuten vielä imettää? Itse imetän päivin/öin, mikä on pitänyt kuukautisetkin hienosti poissa kohta 11kk :D Tarkoitus olisi imettää 2v. saakka, jos jätkä haluaa.
 
Siirikin löytänyt jalat ja liikkumiseen ilot, nousee hienosti tukea vasten ja saattaa välillä ottaa muutamia askelia mutta ei kyl varsinaisesti kävele... ottaa varovasti:) rappuset kiinnostaa ja osaa kiivetä 1 askeleen ylös:eek: tämän huomasin kun mies oli jättänyt alakerran lapsi portin auki.. onneksi ei tullut selälleen (tai päälleen) alas!
Ihanaa muuten kattoo kun Siiri ja Sanni (2.5v) on kun paita ja peppu... tänäänkin konttailleet pitkin kämppää ja voi juku mikä kikatus:D siskot on ihan parhautta :Heartred
Meillä ei muuten herätä enää kertaakaan öisin! Kyllä oli muuten hyvä juttu siirtää typy pinnikseen :wink
 
Takaisin
Top