Vauvan kanssa

Hellu paranemisii sinne :sorry: tääl on lahjat käärästy, Ja ne oottelee komerossa huomista ajomatkaa mun veljen tykö,jossa me kaikki sisarukset perheineen kohdataan :playful: plus meidän äiti tulee myös. En oo jaksanu kummemmin ressailla...ehkä se viimehetken paniikki iskee huomenna sit:hilarious:
 
Hiljasta on! Mitäs keskustelun aihetta sitä keksis..

Mulla on aina aikomuksena tuo siivous. Nytki mietin että suursiivous ennenkö vuosi vaihtuu.. sitte mietin sitä taas uudestaan pari päivää myöhemmin ja tajusin että alle viikko aikaa. Eihän siinä ajassa kerkeä paljon mitään! Varsinkaan kun tyttö haluaa olla kannettavana. Suosiolla sitten päätin tän urakan jättää ja sitte yrittää kevät siivousta parin kk päästä. :rolleyes::grin
 
Enkkumamatobe,täälläki vähä siivoilut jäänny vähemmälle...huomenna kyllä aattelin siivota kunnolla :joyful: tääl ollaan oltu aika väsyjä koko poppoo,poika ei yöllä oikeestaan koskaan oo itkeskelly mut ihme ähinää joka yö..nyt on poju ollu flunssassa viel kaiken kukkuraks:dummy:
 
Ninamommy pikaista paranemista pikkuselle!
Joo täälläkin kämppä ois taas siivouksen tarpeessa... noh jos sit ens vuonna:wink
Imuroidaan kyl joka päivä ja tehdään muut pakolliset (asiat,pyykit,vessat) mut isommin siivous meinaa olla aika vähäistä ajan/jaksamisen takia:/ oli hetkellisesti ihanan siistiä kun ennen joulua siivottiin mut nyt näyttää siltä että ei täällä mitään siivottu olla o.O
Mitenkäs joulun vietto meni uusien vauvojen kanssa?
Me oltiin vaan yhdessä ja syötiin:) pukkikin kävi mutta Siiri nukkui koko vierailun ajan:p ja kohtahan sitä vietetäänkin jo vuodenvaihdetta... onko perinteitä siihen liittyen?
Me käydään kattomassa kunnan järjestämää ilotulitusta, syödään nakkeja,lihapullia, perunasalaattia ja pizzaa.. ja sit oikeaan aikaan nukkumaan:wink miehen kanssa tulee yhteistä eloa 10v täyteen uutena vuotena... kakkukin pitäis ehkä tehä...
 
Voi että pikaisia paranemisia!

Mieki tosiaan pyykkejä pesen ja tiskejä koneeseen plus imuroin joka viikko mutta me miehen kans molemmat vähän huonoja laittaan tavaraa takas paikalleen kun on käytetty nii esim. ruokapöytä on lähinnä tavaran säilytyspaikka nyt.. Reilu puol vuotta tässä asuttu mutta varmaan max. 10 kertaa siinä syöty. Ei tää meän kämppä mikään läävä sentään oo mutta tulee vaan aateltua että kai mie siistimpänä voisin tätä pitää kun kumminki olen kotona "vaan". :p
 
Ah niin helpottavaa kuulla että kellään muullakaan ei oo siistiä.. :D meilläkin jouluksi siivosin kunnolla, mutta nyt koko pakka on ku jyrän alle jääny. Meillä molemmat lapset keuhkokuumeessa, ja itelläki flunssa päällä ni ei oo tullu paljon ressattua siisteydestä. Nyt on vaan pitäny poikia hoitaa, ku ovat kovin kipeitä.

Mitä vuoden vaihtumiseen tulee, niin meillä ei oo mitään perinteitä kehittyny. :) nyt varmaan ollaan ihan kotona, ja jos vaan lapsilla kunto sallii mennä ulos ni käydään jotain sädetikkuja polttamassa ja syödään jotain erilaista kun normaalisti. :D
 
Hellu voi ei:sad001 pikaista paranemista sinne, varsinkin lapsille! Keuhkokuume on kyl ihan kamala tauti...
joo ei sitä siisteydestä kannata ressata kun lapset on pieniä, koskaan kämppä ei oo siisti jos on pieniä käsiä sotkemassa vaikka siivois kuin o.O
Mitenkäs muuten, Ootteko vielä miettinyt mitä vanhempain vapaan jälkeen? Ootteko kotona vai lähdettekö töihin? Mä oon meinannut olla kotona siihen asti kun Siiri täyttää 3-v! Tänään laitoin hakemukset pomolle ja kaipa se pitäis laittaa kelaankin menemään... inhoan tätä byrokratiaa ja papereiden pyöritystä!
 
Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille! Meilläkin on flunssat ja mahataudit sairasteltu, yök. :wtf:

Joulu oli ja meni, kivaa oli. :) Vaikkakin mies sairastui vuorostaan mahatautiin, mentiin sit poikien kanssa illaks mun vanemmille viettämään joulua, sai toinen sairastaa rauhassa ja että edes lapsilla oli joulu. Jos sitten ens joulun pystyttäis viettämään koko perhe yhdessä... :)

Uuden vuoden suunnitelmia ei vielä(kään) ole, voi olla että mennään miehen porukoille syömään ja ampumaan raketteja ja muutenkin viettämään aikaa.

Mä kans aion olla kotona ainakin siihen asti että toukokuinen on 3v. Pienenä en haluu hoitoon laittaa ja muutenkin tuntuu niin hyvältä olla kotona kasvattamassa lapsia ja seurata huimaa kehitystä vierestä. :) Pitää nauttia, kerranhan sitä vaan pieniä ollaan. :Heartred
 
Niin ja mitä tohon siivoamiseen tulee, niin joka päivä tulee jollakin tapaa siivottua. Mä ite viihdyn kotona paremmin jos on siistiä, pää meinaa hajota jos nään likaa/sotkua. Välillä voisin kyl ottaa rennommin ton siivoamisen kanssa, meinaan välillä olla liiankin tarkka. :smiley-angelic006 Mut ei liian siistiä pidäkään olla lapsiperheessä. :wink
 
Kiitos, eiköhän tästä joskus parannuta. :)

Mulla olis vielä vuos hoitovapaata jäljellä, ja sit on auki et haenko vielä siihen asti sitä hoitovapaata et tää nuorempi on kolme. :) luultavasti. Töissä odottavat jo kovasti että meen takasin, ku oon ollu jo kaks vuotta pois. :) mut saa nähdä, miten tuo mieli kehittyy.

Talvitintti on kyllä oikeesti paljon mukavampi olla ku on siistiä. :) tuntuu heti paljon virkeemmältäkin ku on paikat kunnossa. :)

Mulla tän toukokuisen jälkeen on ollu voimat ihan loppu, ehkä pientä masentuneisuuttakin niin ei oo vaan jaksanu pitää sitä siisteystasoo samana mitä meillä normaalisti olis.
 
Äippälomalle jäädessä töihin paluupäiväksi merkattiin 1.4 vaikka tiesin etten oo menossa takas. Täällä englannissa sitä äitiyspäivärahaa saa ekat 9kk ja sen jälkeen ei saa yhtään mitään! Tai no on täälläki lapsilisä 80£ joka tulee mutta ei muuta. o_O Kotiin jään kuitenkin. Minun palkasta jos ottais päivähoidon hinnan (reilu 800£/kk) ja toisen auton hankkimisen kulut plus työmatkakulut nii käteen jäis joku ihan pieni summa. Ei paljon kannata. :dead:

Jotain osa-aikasta tai keikkaa voisin tehä jos se ei mee liian hankalaks. Mies kun on tosi paljon töissä nii en vuorostaan niitä hänen harvoja vapaapäiviä haluais olla pois kotoa töissä kun ei pakko oo.

Näillä näkymin siis myös kotona kun tyttö täyttää 3. Paitsi että sitä ennen jos on onni myötä niin toinenki lapsi ois jo. Saa nähä. :D
 
Juu sen kerran kun jaksaa siivoskella niin on kyl paljon mukavempi mut ne hetket kun poju ei roiku tissillä niin käytän ne johki muuhu:joyful: onkos tääl vielä muita imettäjiä? Miten se on niin hankala lopettaa...tää on niin kamala tissillä olija...ei tuu mittää lopettamisesta:playful: onhan tää pikkusen vähentyny kun kiinteitä on tullut enemmän kuvioihin...en kyl ite tiiä kauan olisin kotona pikkusen kans..toisaalta tekis mieli lähtee opiskelee,saas nähhä:cool:
 
Enkkumama, samaa meilläki on mietitty, että ei kannattais päivähoitomaksuja maksaa, ku menis tulot ihan +/- nolla.. mutta, ehkä just oman mielen takia menisin mielelläni töihin. :) mulla ei oo paljoo sellasia kavereita tässä lähellä ketkä olis samassa tilanteessa, ni tuntuu hirmu yksinäiseltä. Ja työpaikka ois sellanen missä näkis päivittäin paljon asiakkaita, ni sais jutella yms. :)

Hankalia päätöksiä, ku hirveesti tekis mieli olla kotonakin, kun lapset on kuitenki vaan kerran pieniä. Mut sit kuitenki tekis mieli ihmistenilmoille. :-D
 
Äippälomalle jäädessä töihin paluupäiväksi merkattiin 1.4 vaikka tiesin etten oo menossa takas. Täällä englannissa sitä äitiyspäivärahaa saa ekat 9kk ja sen jälkeen ei saa yhtään mitään! Tai no on täälläki lapsilisä 80£ joka tulee mutta ei muuta. o_O

Just tällaisia juttuja lukiessa/kuullessa on kiitollinen siitä, et suomessa maksetaan siitä että on kotona lapsen kanssa siihen kolmen vuoden ikään asti. Vaikka se kodinhoitotuen määrä tuntuu kovin pieneltä, niin just tämmösinä hetkinä osaa olla kiitollinen siitä. :)
 
Sepä se Talvitintti. Nyt oisin niin mielelläni Suomessa. Ei se klisee oo että siellä on asiat hyvin. :D Kyllähän täälläki toki elelee ei sen puolesta. :P

Hellu94 mulla on samat ajatukset. Kiva ois päästä ihmisten ilmoille vaikka vain se yks työpäivä viikossakin ois kiva. Meilläkään kun ei perhettä tai ystäviä täällä oo niin joskus meinaa ottaa nuppiin yksin(tai kaksin:dummy1:) olla vaan kotona. Ajan kans nää asiat tässä varmasti pikkuhiljaa lutviutuu. Itestä vaan tuntuu just siltä nyt että mieluummin menetän sen rahan mitä mahd. saisin kun sen ajan lapsen kans. Töitä kerkeän sitte myöhemminki.
 
Mää tulisin sinne mut en tajuu mistä,oon laittanu viestii et hyväksyis sinne ryhmään...mut ei oo tullu vastauksii:sorry:
 
Takaisin
Top