Vauvan kanssa

Meillä nyt flunssassa ja reissussa nii nukutaan 3h pätkissä.. Kyllä se siitä varmasti helpottaa kun pääsee omaan sänkyyn nukkuun.
 
Mä kanssa pullo juttua mietin.

Kun meijän poju ei oo ikinä ees pulloa testannu, saanu tissiä vaan.
Niin mistäs sitten kannattaa vettä antaa, kun sen aika sitten tulee? :grin
 
Vettä voi vaikka hörpyttää -> osaa sitten aikanaan juoda lasista
tai antaa pullosta -> saa annettua kerralla enemmän, jos on jano
tai ihan kokeilla. Ei ole olemassa mitään ainoaa ja oikeaa ratkaisua, mikä vain sopii teille.

Esikoiselle en tainnut antaa vettä kuin vasta vuoden jälkeen. Meni ihan tissimaidolla eka vuosi (matkoja kuumiin maihin, kesä Suomessa jne). Sen jälkeen isänsä (minä ei koskaan muistanut) tarjoili ahkerasti vettä ihan nokkamukista tai lasista ja hyvin meni alas.
 
Ai miten ihana tunne kun täällä nukuttu pari yötä ihan ilman sen isompia yöherätyksiä 20-8. Ei ole herännyt syömään ja jääny se tasaiseen tahtiin aamuyöllä herääminen pois(äitikin saanu nukkua ilman herätyksiä). Liian aikaista varmaan tuulettaa mutta nyt pitää nauttia jos tää vaan jatkus.:smiley-bounce016
 
Nonii, meillä tässä sitte viimeaikoina menny yöunet niin päin peetä et ei tosikaan. Ährätään ja ähistään ja itketään ja kitistään läpi yön. Pisin pätkä mitä on nukuttu ni on se puol toista tuntia. En tiiä että mikä se nyt sitte pojalle iski. Ei näy tulevia hampaita eikä mitään muitakaan näkyviä syitä oo. Tässä alkaa ite olla nii väsy et ei jaksa enää mitään, joka päivä meinaa pystyyn nukahtaa ku ei edes päikkärimahdollisuutta oo tässä talossa.. :(
 
Meillä käyny sama kun teillä hellu94. Oltiin reissussa lähemmäs 3 viikkoa jossa nukku minun vieressä joten nyt pari yötä kotona ei oo osannu nukkua omassa sängyssä. Oon sitte pitäny vieressä.. silti heräiltu useamman kerran mutta yleensä pari tuntia putkeen ja sitte aamu yöstä vähän useammin heräiltu taas.
 
Tääl ei oikeestaa itketä mut ähräämistä ja ähisistä on aina ollu tosi paljon:wideyed: ja vieressä poju nukkuuu,aina nukkunu...vähä jännittää miten saan sen omaan sänkyy nukkuu:cat:
 
Meillä nukutaan yleensä omassa sängyssä, ja se on ihan meidän sängyssä kiinni. :) nyt ei oo nukkunu siinä, ei vaunuissa, eikä vieressä.
 
Ajattelin et alan sit yrittää enemmän omaan sänkyyn kun ei ole enään tissillä:dummy: tääl on löytyny lemppari maku ja se on luumu! Sitä tää herra vois syyä yllinkyllin:playful: mitkäs on teijä vauvojen lemppareita jotka on jo kiinteitä alotellu:pompus:?
 
Meillä nyt tyttö vähän reilu 5kk vanha ja täysimetyksellä vielä. Viikon tai parin päästä aateltiin kiinteitä alkaa maisteleen.
 
Meillä tykätään hirveästi mangosta. :) mutta oikeestaan ihan kaikki menee.

Täällä näyttää siltä että kaura aiheutti mahanväänteitä pojalle oikeen kovasti. :( ostin sitten mannapuurojauhetta, mutta tyhmä minä, koska olisko vehnä muka sen parempi sitte ku kaurakaan.. :o mitä ootte mieltä? Olis pitäny ottaa se riisipuuro....
 
Meillä menee paremmin kasvissoseet kuin makeat hedelmäsoseet.. Peruna-porkkana ja kasvikset (valmispiltit) on parhaita.
 
Joku sano että täällä on paikallisissa vauvojen valmisruuissa hirveästi sokeria.. pitää tarkemmin vilkasta seuraavalla kauppareissulla ja alkaa kohta vähän tehtaileen niitä tuonne pakkaseen.
 
Meillä kahtena aamuna maisteltu vähän kaurapuuroa, ihan pikakaurahiutaleista tehtyä, vähän hienontanu ensin niitä hiutaleita. Ei toistaseksi vielä oireita ainakaan. Riisi on sopinu hyvin ja se on ollu helppo tehdä siitä olikohan muksun riisipuurojauhe.
 
Täällä aateltii alotella kans puuroja nyt lähipäivinä...:) mukavaa huomata että poika alkaa kasvaa! Ja hellu, koittaisin riisipuuroa ehkä =) mut täällä tuntuu kyl reagoivan vähän kaikkiin uusiin makuihin:dummy:
 
Siiiis mun on pakko hehkuttaa jossain, toivottavasti en nyt jotenkin kiroa tätä :grin Meidän poika nukkuu pihalla toista tuntia! Siis ei ole nukkunut näin pitkiä päikkäreitä ekojen viikkojen jälkeen. En ole kyllä nukuttanut ulkonakaan pitkään aikaan kun ajattelin ettei se auta sen kummemmin, mutta ehkä nämä viilenevät ilmat vaikuttaa? Toooivottavasti sama meno jatkuu muillakin päikyillä. Hysteerinen äiti vaan käy vartin välein tarkistamassa, että hengittääkö se :shy:

Meillä kävi tänään MLL:n "uni-ihminen". Hyviä neuvoja tuli miten totuttaa nukkumaan sänkyynsä ja hän juuri patisti laittamaan ulos ainakin parit päikyt päivässä. Suurimman osan jutuista kyllä tiesinkin, mutta oli se hyvä kuulla ammattilaiselta niin on varma, että tekee oikein.
 
Hei te jotka ootte nukkunu perhepedissä. Onko vauva/taapero/lapsi aina nukkunu välissänne? Meillä mies pelkää että kolhii pientä unissaan kun huitoo jonkin verran niin tyttl on nukku toisessa laidassa ja minä keskellä. Nyt ollu next2me crib sillä vauvan puolella että ei pääse putoamaan mutta mitäs kun hän alkaa enempi pyöriin ja liikkumaan.. onko ollu samaa tilannetta kellään?
 
Meillä on! Poika vie tilaa iha älyttömästi vaikka noin pien on...itellää on iha sairaan pieni tila nukkua,nukun siis keskellä...poika nukkuu seinän ja mun välis,ukko mun selän takana..ja kovasti jo ootellaa että ei ois tissillä nii onnistuis ehkä paremmin se oma sänky...sitä ootellessa:arghh::hilarious:
 
Niijustiin. Itsekin eilen yön pimeinä tunteina mietin että pitäskö meidänki pistä sänky seinään kiinni vai millä kun ei tuota next2me sänkyäkään voi kohta enää käyttää jos alkaa tyttö istumaan jne.. Suositusikä 0-6kk siinä.

Meillä tyttö nukku jo omassa sängyssä mutta oltiin reissussa pari viikkoa ja siellä sai nukkua minun kylessä kiinni tissi suussa nii nytpä sitä ei enää tuosta irti saa. Mutta sama toive että kun yösyötöt vähenis ja alotetaan kiinteät kohta nii mieki saisin oman tilani EHKÄ takas.

Tuosta omasta tilasta sängyssä ymmärrän kyllä täysin. Mulla kun on tyttö tississä kiinni ja unissaanki sen hamuaa suuhun ja mies toisella puolen selässä kiinni nii joskus tuntuu että ahtaan paikan kammo iskee. xD
 
Takaisin
Top