Vauvan kanssa

Jos ei oo kaupoissa sitä newborn 3 ni kannattaa ostaa niitä touch 3 vaippoja. Ne on paljon parempia näille pienemmille ku ne comfortit.
 
Ihanaa oli parin päivän tauon jälkeen nähä että täällä 21 uutta viestiä. :D

Meidän tyttö on yks tän porukan vanhimmista kun alle viikko enää nii ollaa jo 3kk vanhoja. Meillä käy vielä koon 2 vaipat. Yks 50vaipan paketti jo hankittuna niin jos sen käyttäs loppuun ja ostan koon 3 sitte. Näytti vaan niin isolta.. Kakkaa kuuluu meillä harvoin tulevan esim. nyt on viikko edellisestä ja tää mamma odottelee sitä suloista plöräystä tai "tuoksua" että ois jotain tullu.. :hilarious: Pissat kun pysyy hyvin vaipoissa. Yöllä yritän olla vaihtamatta jotta hän jatkais helpommin unia.

Rytmi kyllä pikkuisella tavallaan on. Nukkumaan ns.yö unille käy 20-22. Aina nukahtaa tähän sohvalle meän kans. (Pitäs alkaa opetella kantaan omaan sänkyyn) ja sitte saattaa hetkeks herätä kun mennään nukkumaan ja lasken hänet sinne omaan sänkyynsä. Vähän riippuen mihin aikaan syöny ja koska menty nukkumaan saattaa herätä klo1 hiukan syömään ja/tai klo4 sama juttu. Neljän aikaan joskus herää tunniksi ja joskus taas nukahtaa melko pian. Kello 7-8 saattaa herätä joko tissille tai siksi että on jo nukuttu tarpeeks. Joskus jatkaa uniaan samantien klo 10kin. Jos herää 7-8 niin sitte ekoille päikkäreille täytyy yleensä nukahtaa yhdeksään mennessä.

Tyttö nukkuu ehkä 3 pitemmät päikkärit päivän aikana mutta torkkuu kyllä varmaan 10 kertaa lyhyitä pätkiä.
 
Niin ja sitä piti sanoman kans että mullakin on vauvakuumetta jo ilmassa. :nailbiting: Tyttö on 18.7 päivä sen 3kk vanha eikä mikään pikkuvauva enää! Niin haluaa jo kovasti seisoa omilla jaloilla ja kattella kaikkia kivoja juttuja. Telkkaria esim. kiva tuijotella kun välkkyy ja liikkuu jottain siellä.

Onko teillä muuten mikä ehkäsy käytössä? Itellä oli kapseli ennen tätä raskautta ja sen ajattelin takas laitattaa kun se on niin helppo. Ei tarvii joka kerta/joka päivä muistaa jotain.
 
Kumi varmaankin sit aikanaan kun oon jo steri jonossa ja hormonaaliset ei sovi mulle:p ainut vaan et kyseiseen toimenpiteeseen on yli 6kk jono, et jos ei mies suostu kumia käyttää niin on suht varmaa että kohta taas paksuna :D
Vauva kuume siis mullakin vaikka en siitä meinannu miehelle sanoa kun tiedän jo etukäteen et sieltä tulee ehdoton EI!
 
Mä ajattelin kuparikierukkaa,ainaki neuovolassa oli puhe. Kyl se työnti tollasen minipilleri pakkauksen mukaan vaikka sanoin että ne ei mulle sovi:shifty: (oon siis tätä ennenkin kokeillu). Mutta sitä kierukkaa ootellessa:smug: huh, vauvakuumetta jo, vaikka nämähä on vielä ihan pikkuruisia vauvoja. Ite oon kyl päättäny et lapsimäärä jäis kahteen..tai no mistä sitä ikinä tietää kun oonhan mä viel aika nuori:hilarious:
 
Meillä kumi käyttöön, yrittivät tyrkyttää pillereitä mullekin vaikka mulle ei hormonaalista enää tule, pistää koko luonteen suunnilleen uusiks :shifty:

Täällä ei varsinaisesti vauvakuumetta oo mutta ikävä välillä tämän neidin ekoja viikkoja kun oli niiiiin pieni :shy: hirveetä välillä muistaa että kohta tää kasvaa eikä oo enää tämmöinen pieni ja pyöree hampaaton hymyilevä pötkylä..

Meidän kiukkuiita keksi eilen kiljua koko päivän, pelättiin että mitä yöstä tulee mutta nukahtikin jo ennen puoltayötä (yleensä vasta 1 jälkeen) ja nälkä herätti 9 aamulla :nailbiting: äippä panikoi kuitenkin hereillä melkeen tunnin keskellä yötä että herättää vaiko eikö, että ei kai se nyt kuole nälkään :hilarious:
Olikos täällä ketään joilla nukutaan läpi yön? En kyllä usko että jatkuis näin, tais olla yhden yön ihme..
 
Yasminit on käytössä kun ei ole enää rintamaidolla, palasin tuttuihin ja turvallisiin joita useita vuosia käyttänyt ennen muksua.
 
Vieena, tääl nukutaan melkei aina koko yön... viime yö oli kaikista pisin tähän asti, nukahti kello kaheksan ja heräs ekan kertaa kello kuus,söi,vaihoin vaipan ja takasi nukkuu ja nukku siihe puol 10:pompus:-paino on koko ajan ollu hyvä ja kasvussa:dummy:
 
Huippu kuulla että ees jonku vauva nukkuu läpi yön, tai et on ees selkee järkevä rytmi siinä yössä. :) meillä nukku yhtenä yönä 8h putkee mut eipä oo sen jälkeen sit enää nukkunukkaan, vaan syöny öisin kahden tunnin välein. Huoh...:facepalm:

Mulla ei oo yhtää vauva kuumetta.. :happy118 vaikka kumpaakaa lasta en antais mistää hinnasta pois, ni jotenki tuntuu et ei kiitos enempää ...... :woot: mää jotenki tykkään hirveästi siitä ajasta ku vauva on joku 4-10kk, kun se kehittyy niin hirveän nopeesti ja oppii uutta. :) ihan pikkuvauva aika ei oo mun juttu, varmaan siks koska oon ite vaan väsyny ja äkänen ku en saa nukuttua.
 
No ei tod tälläkään nukuta koko yötä putkeen:p 2-3h putkeen ja jos "hyvä tuuri" niin aamuyöllä valvotaan 1-3h ja nukahdetaan just silleen et isommat jo nouseekin... 3 aikaisempaa nukkua posotti menemään yöt läpeensä jo pari viikkosesta mut esikko ja tää onkin sit toinen stoori! Niin eikä meilläkään mitään päivä rytmiksi kutsuttavat oo:D
 
Ai niin tänään käytiin siirin kaa neuvola lääkärissä ja kaikki kivasti, oli jo 4,6kg (4,2kg) ja 53cm (52cm) suluissa siis 5vko mitat ja ikää nyt 6,5 viikkoa:)
 
Meilläkin tyttö kerran tai kaks nukkunu 8 tunnin yhtenäiset yöunet ja aamulla kun heräiltiin niin mietin että voiko tosi olla että ei oo yön aikana herätty. :'D

Itse tosiaan mulla oli kapseli 1,5v ennen kuin alettiin yrittään. Jonkun verran tuli ehkä mielialojen vaihtelua ja alkuun runsasta vuotoa mutta helppouden vuoksi haluaisin sen takas. Toi vaikutus mielialoihin lähinnä mietityttää mutta saahan sen aina pois. Ja täällä ei käsittääkseni tarvii maksaa itse. Pitää vielä varmistaa ettei tuu 200£ yllätyslaskua.. Onko kukaan kokeillu niitä ehkäisylaastareita tai renkaita?

Meidän tytöllä oli neuvola kun oli 9viikkoa vanha. Pituutta oli 59,5cm ja painoa 5.36kg. Melkeen lisää 10cm pituutta ja reilu 2kg painoa lisää syntymämittoihin. Täällä on muuten ihan hassua kun tosiaan 6-8viikkosena ja toinen vasta 9-12kk ikäsenä. Ei kauheasti seurata kasvua.
 
No kyllähä poika ähisee mut törkkään tissin suuhun niin hää jatkaa uniaan:dummy: tää on jo toinen päivä kun ei oo tissi niin kovasti maistunu. Siis syö, tulee pissaa, vähä vähemmän kakkaa..onko teijä mukuloilla väli et syö vähemmä? Tai sit oon vaan tottunu yleensä siihe et on koko ajan syömässä:playful: enkkumamatobe, on kyllä aika harvoin..mut onneks voi viiä aina lekurii jos ilmenee jtn erikoista..
 
Meillä oli jo välillä jakso et söi neljän tunnin välein.. nyt on joitaki päiviä menny et söi maks parin tunnin välein ja maitoo ei vaan tuu vaikka poika kuinka tilaa. Nyt sitte pakkasesta maidot hupenee mitä alkuimetyksessä kerty. :) mut hyvä niin, jos maito loppuu itsekseen niin on helpompi lopettaa imetystä sit ku sen aika on. En vieläkää oikeen tykkää tosta imettämisestä ni ei haittais yhtää vaikka maito loppuis... :D
 
Hellu,ymmmärän..mäkään en niinkää välitä, mut poika edelleenki on tilannu liikoja, saan pumpattuu viel imetyksen ohella..mut eipähä jäbä huoli pulloo, vaikka omaa maitoo siellä on:arghh: mä voisin lähettää sitä maitoo johki ku menee aina kaikki viemärii:bored:
 
Huoh, just ku poika alko rauhottua ni nyt sit huudetaan sen rotarokotteen takia.. :sad001 toivottavasti ei kestä kauaa tuo mahanvääntö ja mönkiminen.
 
Meillä alkoi eilen vähän rauhoittua illalla jo rokotteen vaikutuksesta.. To ilta ja pe päivä oli ihan kamalia kun rokotteen annosta oli kulunut viikko.. Öisin huutaa edelleen, viime yönä klo 3-8 vähän väliä pitkiä aikoja.. Tänään aamulla oksenteli.. Nyt kuitenkin on viihtynyt jo pitkiä aikoja sylissä ilman keinumista ja sitterissä katselemassa.. Sitä ei ole tapahtunut rokotteen annon jälkeen ennenkuin nyt..
 
Täällä ei mainittavia oireita rotarokotteesta tullu..odotan innolla (lue kauhulla) oireita sitten kun kuun vaihteessa on ne kolme rokotetta sitten :facepalm:
 
Täällä mennyt pojan kans nytte tosi hyvin, todella hymyilevä ja tyytyväinen vauva :Heartred maha vaivat on jo ohi (onneks) kitisee silloin kun on joku huonosti. Öisin nukkuu n.22.30-3.30 ja herää kuudelta ja jatkaa unia vielä kahdeksaan. Korvikkeella mennään ja syö 120-160milliä. Sakeuttajaa käytetään, auttanut pulautteluun todella paljon! Ja poika sai nimekseen 9.7 roni erkki joakim :) ja painoaki tullu reippaasti, kasvaa liian nopeaa:D
 
Kyffii_ mukava kuulla että on mennyt hyvin! Hieno nimi pojalla! Meillä on kaste ens sunnuntaina. Voin sit tulla paljastaa nimen tännekki :wink Ja ei sitä turhaan sanota et se vauva aika menee nopee ohi:dummy:
 
Takaisin
Top