Vauvan kanssa

Osa on varmaan jo käyny jälkitarkastuksessa, miten se meni/millanen oli?


Mulla oli viime viikolla ja hohhoijaa..... lääkäri tyrkkäs ensimmäisenä sen kelan lapun kouraan ja ei ois edes mitään tarkistusta värkkiin tehny ellen olis pyytänyt.. ihmettelen hiukan ku kuitenki episiotomiat yms tehtiin synnytyksessä ja nyt parantumista ei ois edes katottu. Lähinnä tässä ihmettelen et onks kaikilla muka tollasta et lääkäriä ei vois vähempää kiinnostaa miten sä oot synnytyksestä palautunu.. :eek:
 
Mulla kyllä kattoi haavan parantumisen ja kohdunsuun kokeili ja pyynnöstä vatsalihasten tilanteen. Kyseli kaikkea ja jututti miten on mennyt ym.
 
Mulla tarkistettii haava ja kohtu, mut lääkäri oli hieman epämääränen nuori mies joka tokas mulle etten oo hengenhädässä:hilarious: että niih..pitää kuulema seurata tilanteita:pompus:
 
Mulla oli jälkitarkastus muutamia viikkoja sitten.
Lääkäri kyseli kaikkea ja teki sisätutkimuksen ja kokeili vatsalihasten tilanteen. Ja papa-kokeen otti samalla, kun ei olla hetkeen otettu.
Ja toki tarkasti sektio haavan.
Hyvin oon palautunut, mutta erkaumaa on 2cm luokkaa, niin vatsalihaksia en saa treenailla vielä.
Haluisin jo pömppömahasta eroon! :wacky:
 
Mullakin oli tarkotus kysyä tuosta vatsalihasten erkaumasta kun en itse osaa sitä "mitata" vaikka ohjeita googlettelin..

Jälkitarkastus oli tytön 6-viikkoistarkastuksen yhteydessä kun tyttö oli 9viikkonen. Alakerran tilannetta ei katottu enkä kokenu tarpeelliseksi kun tuli ihan pieniä repeämiä vaan ja muutama tikki. Multa otettiin vaan verenpaine ja kyseli millä mielin oon ollu mutta ei muuten ollu kummonen.

Meidän tyttö nyt 3kk vanha. :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä mennyt pojan kans nytte tosi hyvin, todella hymyilevä ja tyytyväinen vauva :Heartred maha vaivat on jo ohi (onneks) kitisee silloin kun on joku huonosti. Öisin nukkuu n.22.30-3.30 ja herää kuudelta ja jatkaa unia vielä kahdeksaan. Korvikkeella mennään ja syö 120-160milliä. Sakeuttajaa käytetään, auttanut pulautteluun todella paljon! Ja poika sai nimekseen 9.7 roni erkki joakim :) ja painoaki tullu reippaasti, kasvaa liian nopeaa:D

Minkä ikäinen poika teillä, ja miten usein annatte tuon 120-160ml ? :) meillä kans samoja määriä korviketta.
 
Mulla jälkitarkastuksen teki nuori kandi, samalla kun oli vauvan eka neuvolalääkäri käynti. Tuntui kyllä olevan vähän pihalla vielä kaikesta se naikkonen.. :D papa koetta yritti ottaa vaan ei onnistunut, joten kävin myöhemmin terveydenhoitajalla otattamassa :D

Meidän typy on viikkoa vaille 3kk. Ihan käsittämätöntä miten nopeasti kasvaa.. miehen siskolle syntyi muutama päivä sitten vauva, jota käytiin tänään katsomassa .... Ja voi ihme miten pieni ihminen se oli tämän oman pian 3kk ikäisen rinnalla. Siinä Tuumasin jo vitsinä ääneen, että voih kun minäkin haluan vauvan! :D

Meidän typy on kasvanut hyvin rintamaidolla. Aiemmin ehdin pelästyä että tuliko jotain allergiaa, kun kasvot tuli täyteen ihottumaa ja punoitusta. Neuvolasta veikkasivat sillon kyllä jo että on vain todella ärhäkkää hormoninäppylää, kun ei ole muualla mitöän ihottumaa eikä muita oireita.. mutta en meinannut uskoa.
Sitä kesti pari viikkoa ja sitten alkoi iho kuivumaan ja rasvailun myötä hävisi ne iho-ongelmat. Huh helpotus!

Ja vaippa koosta kun oli puhetta, niin mie jo mietin tänään että joko kohta pitää 4 kokoon siirtyä :eek:
Tyttö käyttää 62-68 kokoisia vaatteita.

Ja vielä kerrottakoon, että meillä on alettu harjoittelemaan jo mahalleen kääntymistä! Hui kun toisella on kiirus. :Heartred :eek:
 
Täälläkin on kasvettu tissillä hyvin, vaikka oonki ollu vainoharhanen et kasvaako..puntarilla kävin pojan kanssa niin hää painaa 6,4 kiloo:dummy: iloinen pikku kaveri hönöttelee paljon ja jutustelee :Heartblue
 
Joo,siiis tota tekee myös..ja se kuuluu asiaan mut tuo tekee sellasta tyyliin ku on iha väsyissä....niin pidättää hengitystä ja kuuluu sellane jännä ääni..eilen googlettelin nii sitä on vissii muillakin...esikon kanssa ei ollu vaan tollasta..täytyy viel ottaa puheeks neuovolassa
 
Mullakin oli tarkotus kysyä tuosta vatsalihasten erkaumasta kun en itse osaa sitä "mitata" vaikka ohjeita googlettelin..

Tätä oon kans miettinyt. Mittailin kanssa, ja kaikesta päätellen erkaumaa ei olis. Mut en tiiä uskallanko luottaa siihen että oon ite sen todennu et ei oo. :nailbiting:
 
Ku en synnytyksen jälkeen kokeillut miltä se erkauma tuntuis nii ei oo mitään mihin verratakkaan. Samalta pehmoselta se maha tuntuu niinku aina ennenki. laughing6
 
Kuinka paljon teidän vauvat puklailee? Päivittäin? Kuin monta kertaa? Tuleeko runsaasti puklaa vai vähän?

Meidän tytsy on puklailevaa tyyppiä.. Välissä se jo väheni ja aattelin että jes mutta nyt taas puklailee enempi ja aika paljon. (Ei siis kuitenkaan enempää ku ihan pienenä) Kasvanut on kyllä myös että ei sentään kaikki ruoka ulos tuu. Ja aina mielellään syö lisää. Harsoja menee helposti kymmenen päivässä enkä edes joka puklan jälkeen vaihda vaan yritän käännellä ja taitella uusiks.. Asennollakaan ei niin väliä miten vaan on niin tulee. Tytöllä on rokotukset taas parin viikon päästä nii aaattelin kysästä sitte hoitajalta.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ei juurikaan enää puklata, ehkä kerran päivässä? Sekin jos on alkanut "riehumaan" ruuan päälle... esikko oli kova puklaamaan ja lopettikin vasta kun alko saada kiinteitä, jospa se teilläkin ajan kanssa:) ja tosiaan jos huoletta niin kandee jutella hoitajalle:wink
 
Meillä pikkumies ei oo oikeestaan pulautellu..vähän verrattuna esikkoon,jolla ei pysy kyl millää sisällä.. alotinkin sit vähä aikasemmin kiinteet, niin alkoi saamaan painoakin:happy: tääl saatiin tänään 3kk:n rokotukset...pojalla nous kuume ja huutanu koko päivän ressukka:arghh: onneks nyt jo parempi...mites teil jotka imetätte,onko samaa sorttia kun tämä meidän Luka,elikkäs koko ajan pitäs tissillä olla? On alkanu raivoo tissillä,kun maha täyttyykin nykyään nopeemmin:hilarious: pikkunen ei siis edelleenkään siedä tuttia,eikä tuttipulloakaan huoli..
 
Niin mieki aattelin että kiinteitten alotuksen jälkeen pysyy varmaan paremmin sisällä.

Kyllä täälläki tyttö viihtys mielellään tissilla pitkiä aikoja mutta sitte menee leikkimiseksi. Tutti ja pullo ei hällekkään käy.
 
Meilläki poika pulauttelee paljon. Eikä mitään pikkipukluja vaan niin että vaatteet menee heti kaikki vaihtoon äitiltäki. :sad001 en tiiä mikä sen tekee, tässä parin viikon aikana pahentunu.. ja meillä on vakiintunu kakkaaminen kahteen päivään viikossa, ja se selkeesti häiritsee poikaa ni kävin tänään hakee mallasuutetta apteekista ni katotaan mitä se vaikuttaa.. jos ees vähä auttais. :) rotarokotteen jälkeen poika on ollu tosi kärttynen, ja siitä on kohta kolme viikkoa jo aikaa. En tiiä aiheuttaako rokote ton pulauttelun ja kärttyisyyden. Tuntuu kyllä oudolta että noin kauan vaikuttais yks rokote.. :eek:
 
Hellu se rokotehhan on pahimmillaa noin viikon päästä..mut ei kai se ennää vaikuta:bookworm: tääl poitsu sai onneks yöllä nukuttuu 12 h,.vaikka ilta näyttikin synkältä:pompus:
 
Takaisin
Top