Vauvan kanssa

Itelläni alkoi aika runsaana ja kestivät 2vko ja tosiaan heti perään ku kerkes hengähtää että jea jälkivuoro loppui nii eiku uutta putkee
 
Itellä kesti jälkivuoto 6vk, ja 8vk kohalla alko tosiaan noi menkat, mut ei mitenkää kauheen runsaana eli niinku mulla aina normistikki. Saa nähä kauanko kestää... :/

Esikoisen aikoihin tuli samalla lailla, sitte vaan seuraavat menkat tuliki vasta parin kk n päästä ensimmäisistä, että oli kierto aika sekasin sillo. Palautu sit imetyksen lopetuksen jälkeen normaaliksi.
 
Tuttiasiaa! Onko teidän vauvat tykästyny/hyväksyny tutin? Itse yritettiin tuttia tarjota joskus kun tyttö oli neliviikkonen mutta ei oppinu. Edelleenki "tyrkytetään" ja joskus jopa ottaa suuhun ja lutkuttaa tyytyväisen oloisena muutaman minuutin. Ootteko joutunu kokeileen erilaisia/merkkisiä tutteja vai kelpaako kaikki? Oletteko onnistuneet opettaan vauvan syömään tuttia?

Tiedän ettei se todellakaan ole välttämätöntä että vauva hyväksyy tutin mutta kun meän tyttö on alkanu nyrkkiä/peukkua imemään.. Mieluummin tutti!
 
Meillä nyt eka vauva kun ei oo niin kovin innostunut tutista. Alkuun ei kelpuuttanu ollenkaa, nyt sentään edes joskus. Haluaisin kovin, että oppis sitä syömään koska se helpottaa aika paljon. Ja mulla ei oo siitä vierottamisestakaan mitään huonoja kokemuksia. Meille tuli lahjaksi monia eri mallisia tutteja, mutta oon huomannut, että niistä vain tietyn malliset kelpaa. Siis vain yhden malliset. Eli suosittelen kokeilemaan useampia erilaisia jos ei meinaa ekalla onnistua :)
 
Meidän esikoinen ei suostunut syömään tuttia, mutta imi nyrkkiään aivan pienenä. Se jäi pois puolen vuoden iässä. Olen ymmärtänyt, että mieluummin nyrkki kuin peukalo. Nyrkki jää todennäköisesti itsekseen pois aika nuorena.

Tämä toinen syö tuttia vaihtelevasti. Nyt on ollut tänään joku imemispäivä ja kun ei voi koko ajan tissillä pitää, niin olen laittanut tuttiakin suuhun ajoittaisella menestyksellä. Yleensä ei syö, mutta toisinaan vähän.
 
Juu mieluummin nyrkki kuin peukalo mutta hän aina välissä "osaa" juurikin sen peukun vahingossa laittaa suuhun.. kun oppii paremmin käyttään käsiään niin pelkään että alkaa sitten peukkua imemään.. mutta katsotaan miten menee ja josko löytyis joku mieleinen tuttimalli.
 
Meillä tytölle niin pieni suu että jos on liian iso tutti alkaa kokomaan, eka kokeilin mam merkistä tutia ja ei onnea, löysin sit hiukan pienemmän aventin Tutin ja sen lutkutus kyl onnistuu ilman ongelmia:) joten kyllä merkillä on väliä samoin koolla ja muodolla... itse kans kannatan että ennemmin söis tuttia kun nyrkkiä/peukaloa:)
 
Täälläki yritetty tuttia kun poika pitää vähän väliä mua huvituttinaan. Ei maistu! Kolmee erilaista on kokeiltu, eikä kelpaa..nyrkki maistuu:bag: niin ja on vähän ongelmia ton pullosyötön kanssa myös,jos oon pumpannu maitoo..yökkii vaan menemään kun tuttipää osuu suuhun..ihme ronkeli:shifty: :hilarious:
 
Meilläki tuttia kokeiltu, montaa erilaista. Mut ei osaa syödä sitä itekseen. Imee kyllä jos sitä pitää sen suussa mut ei osaa imee ite sitä niin että se pysyis suussa pitämättä.

Haastavaa.. olis niin helppo ku pystys tutilla hiljentää ees jotkut itkut mut ei... :/
 
Meillä pysyy myös tutti suussa vaan pitämällä, yleensä käytän sitä vaan nukahtamiseen kun on ne viimeiset väsyitkut ennen nukahtamista, ei herätä itseään kovilla äänillä (ja samalla kun sitä pidän hellästi paikallaan voin samalla pitää käsiä rinnalla ettei niilläkin onnistu läimimään itteään naamaan :p) joskus harvoin siinä sitten jääkin tutti hetkeksi kiinni suuhun ja sitä "tissittelee" kunnes täysin unessa. Hereillä ollessa ei toivoakaan että auttais rauhottumaan, kiukkuaa vaan kahta kauheemmin.

Eilen tuttujen häissä päätti myös yllättäen että pullo on hyi, joi ehkä 30ml, loput vaivalla pumpatut 300ml roskiin :shifty:

Tällä typyllä on vähän jo idea että kaikki itku ratkeaa tissillä, ja kun syötötkin on sen 30-45min ja hereillä ollessa melkeen tunnin välein niin ois kiva jos ne välit menis edes joskus ilman tätä liitännäistä sylissä :grin

Meillä muuten myös nyrkki on kova sana, em tosin pistä pahakseni kun yöllä on hurjan paljon mukavampi herätä siihen slokslokslok nyrkki-imuun kun raivohuutoon mitä nälkä yleensä aiheuttaa :eek:
 
Meidänkään typy ei ole oppinut tuttia syömään.. alkuun kokeiltiin tarjota aina välillä, mutta se pisti vain yökkäämään..
Ja tuttipullolla sama reaktio :D

Meidän mini vie käsiään suuhun ja nuoleskelee ja imeskelee käsiään kyllä, mutta ei semmoisella tutti/tissi-imu meiningillä..
Tuo nyrkkien syönti kuuluu vauvan kehitysvaiheeseen! :)
 
Meidän Toukokuiset mussukat vaikuttaa siis kaikki olevan ronkeleita tuttien ja pullojen suhteen. :D
 
No eipähä tarvii tutista vierottautua..haluuks teijä vauvat syyä mahakipuun? Tai kakkihätään? Tää poitsu tekee paljon sitä, tuskin edes nälkä on kun ährää samalla ja vääntää...:wideyed:
 
Meillä syyän sitten vissiin tuttia teiänkin eestä. Väsyitkuun ja vähän nälkäänkin imetään tuttia niin kovin, ettei sitä saa suusta pois. Myös pullosta syyän nätisti, joskus nälkäraivarin iskiessä jopa paremmin kun rinnasta. Meiän tyttö aloitti elonsa teho-osastolla ja rinnalle pääsi ekan kerran yli vuorokauden vanhana. Siellä ne opetti tutille ja pullolle, helpottaa kuulemma eloa ja oon ihan samaa mieltä. Ei vaikuttanu meillä mitenkään imetykseen tai imetysotteeseen.
 
Miki, meijänki esikoinen oli lastenosastolla ekat kaks vrk niin ei päässyt tissille. Siel työnnettii heti tutti suuhun ja tyttö kyl söikin tuttia toisin kuin tämä:)
 
Meiän tyttö vääntää ja ähisee ja päästelee kaasuja vähän väliä.. usein haluaa olla tissillä tai iholla jos raivarit iskee. Tuttia kun ei osaa imeä nii oma nyrkki tai tissi rauhottaa.
 
Meidän esikoinen oli reilun kaksi vuorokautta lastenosastolla. Siellä syöttivät pullosta ja antoivat tuttia. Silloin söikin tuttia, sillä oli kova imemisentarve. Kotona ei sitten myöhemmin koskaan sen jälkeen huolinut tuttia. Pullosta syöttö onnistui vaihtelevasti. Aluksi ekat kuukaudet ihan ok rinnan ohella, mutta kun tuli taukoa, niin sen jälkeen ei enää huolinut tuttipulloa ollenkaan. Oma nyrkkiään hän siis imi ekat noin puoli vuotta, minkä jälkeen se vain jäi pois. Ei niistä koskaan tiedä, omat persoonat ja halut kaikilla.
 
Meillä on taas pari päivää itketty väsymystä kun ei niin millään malttaisi päivällä nukkua :sorry: ja viimein keksin kokeilla rullaa kainaloiden alla niin nyt onnistuu massuaika vihdoinkin kun yleensä vaan rääkynyt naama lattiassa :joyful:

Mites teillä muilla nukutaan, noin asennon puolesta? Meidän typy keksi nyt että kyljellään on mukava, aina siihen asti kun herää pää ihan tappiin asti takakenossa, eikä muka osaa siitä suoristautua (unissaan osaa kyllä mutta herättyään ei :grin)
 
Miten sen rullan laittaa? Pyöräyttää niin että rinnan kohdalla keskikohta pyyherullan päät kainaloissa? Meillä joko alkaa itku kun pienen hetken malttaa olla tai sitten poski alustaa vasten ja nyrkkiä luttuutetaan :rolleyes:

Hyvin menee kyl että poika tyytväinen ja mitä nyt välillä kiukutaa väsyneenä mutta rytmi on tullu aika tarkkaan. 22 maissa viimestää nukkuu ja malttaa omaanki sänkyy nukahtaa hyvin ku iltamaidon saa, sit herätään tasasesti siinä 2-3 välii ja sit 5 ja 7 aikaa ja aamulla vähä tunnin välein sit saatetaan äännähdellä tai tai vähä maitoa maistella mutta sit 9 pintaa heräillää. Ja 3 päikkärit nukkuu tai jos torkahtaa välillä vaa vartiks nii sitte voipi laskea useammatkin..rotarokotteestakin selvitty pienellä lisääntyneellä kiukkusuudella että muuten ei tullu mitää muuta, en tiedä oliko vatsanpuruja että siks kiukkuinen vai mikä aiheutti huutoa vähä enemmä.
 
Takaisin
Top