Vauvan (ja miksei äidinkin) nukkuminen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja herne
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuon hyvin nukutun yön jälkeen onkin ollut vain katkonaisia öitä, viime ja toissayönä poika heräsi taas kahden tunnin välein. Ja pojan herätysten välissä koirat ravaavat pyytämässä ulos, kun raukoilla on edelleen masut sekaisin. Eli ei aloitettu unikoulua tänäkään viikonloppuna...
 
Eilen tyttö oli nukkunu aamulla päikkärit klo 10-12, sit ip ei millään.. 18 osoitti merkkejä, mut en enää silloin antanut mennä, vaan valvotin tunnin ja pistin seittemän jlk yöunille. Puoleen yöhön asti se heräs tunnin välein syömään, sit aamuyöllä jossain vaiheessa ja viiden aikoja heräs ihan virkeenä. Puol tuntia tappelin 'ei kun NUKUT nyt!' mut sit otin sen lattialle leikkimään ja torkuin ite vieressä lattialla, pää tyynyllä. Kuuden aikaan se oli valmis nukkuun takas ja niin muuten oli äitikin!!
Taas aamuja, jolloin tuntuu, ettei muuta vois tehdäkään kuin nukkua.. Mun nukkuminen on vähentyny entisestään, ku menin töihin, koska herään aiemmin ja sit tyttö nukkuu "yhteiset" aamupäikkärit yksin, eikä välttämättä ip ollenkaan. Kauanko tätä jaksaa.. -.-'
 
Meillä meni ihan ok. En tiedä, milloin poika heräsi ekan kerran tissille, mutta toisen kerran hän heräsi puoli kolmen aikaan, kun vaippaan oli tullut kakka. Voi olla, että heräsi myös koiriin, jotka mies lähti viemään ulos samaan aikaan. Poika sai puhtaan vaipan ja tissiä, sen jälkeen ei uni heti tullut, mutta ihan siivosti tuo huhuili omassa sängyssään ilman itkuja, kunnes katsoi parhaaksi jatkaa unia. Seuraavan kerran poika heräsikin vasta aamusta 7.15, eli ihan kohtalaisesti tuli nukuttua, vaikka silloin puoli kolmen aikaan vähän ahdistikin :)
 
Terveisiä taas täältä Nights from hell-osastolta :sad015

Poika taas vaihteeksi möyrii ja ulisee ympäri sänkyä koko yön. 5 aikaan tuli en tiedä monesko "minulla-on-jokin-vialla-ja-minä-huudan"-kohtaus ja jouduin kantaa sylissä ympäri kämppää jotta rauhoittui ja puolen tunnin jälkeen nukkui mun sylissä hetken ja lopuksi tunnin ihan mun kainalossa kiinni. Ja auta armias jos mies edes yritti lähestyä poikaa :eek: Päivisin tuo on hyvällä tuulella eikä mikään vaivaa, päikkärit nukutaan nätisti ja rauhallisesti. Mutta yöunet ovatkin sitten ihan eri tarina. Mikä voi olla? Nyt ei ole enää kuuma. Jos tulevat hampaat ovat niin kipeät, niin eikö niiden pitäisi vaivata myös päivällä? Samoin jos on masu kipeä, niin kai se olisi myös päivällä? En tiedä, mutta nyt on taas sellainen olo että taju lähtee :sad015
 
sympatiat sophie :/ nukutaanko teillä kuinka monet päikkärit?

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Tällä hetkellä kahdet n 1h (9-10 ja 14-15). Pitkään meni yksillä kun poika nukkui vähän paremmin.. Täällä taas optimisti luulee saavansa nukkua ensi yönä :laughing021
 
Meillä on nyt mennyt pari yötä aika hyvin, ensin kaksi yhden herätyksen yötä ja viime yö kahdella herätyksellä. Miinuksena sitten jostain kumman syystä neiti on ruvennut heräämään normaalia aikaisemmin, eilen 6.30 ja tänään jo 6.00 (normaalisti 7-8 välillä). Eihän siinä, jos oikeasti olisi jo silloin pirteä, mutta kun makkarissa vaan huutelee ja naureskelee, sitten kun totean että taitaa olla hereillä ja lähdetään aamutoimille, niin tyyppi on ihan unessa, itkee ja kitisee ja hieroo puurot naamaansa ja hiuksiinsa. Sitten kun päätän laittaa ulos aamutorkuille, niin se on yhtä sotaa, kauhea huuto, "en varmasti nuku", nousee istumaan, loukkaantuu kun laitan takaisin, tätä tänään puolisen tuntia ja aina kun luulin että nyt nukkuu ja lähdin itse aamupalalle, niin tyyppi alkoi taas vinkumaan. Heti kun liekutin oli unessa, heti kun lopetin alkoi itku. Nyt se on ollut ihan kunnolla unessa 45 minuuttia, mutta jos minä menisin nukkumaan niin varmaan heräisi heti. Vähän rasittavaa tämäkin.
 
Todella kummallinen päivä, mitä tulee pojan nukkumisiin. Poika heräsi puoli seitsemän maissa, kun oli taas kakkahätä (eilinen ja tämä päivä ollut vatsa jostain syystä tosi sekaisin). Ei sitten nukkunut enää, vaan koko perhe nousi ylös. Päikkäreille oli mennyt vasta puolen päivän jälkeen ja nukkui kuulemma PUOLI TUNTIA! Eikä sen enempää koko päivänä. Yöunille meni puolisen tuntia aiemmin kuin yleensä ja nukahti samantien, ylläri ylläri. En kyllä ymmärrä miten on mahdollista selvitä puolen tunnin päikkäreillä koko päivä, kun on vielä herännyt normaalia aiemmin. No, josko tämä tietäisi pitkiä yöunia. (Ei tosin äidille, kello soi joka tapauksessa puoli seitsemän jälkeen...)

Meillä on nyt parin viime viikon ajan sujunut yöt tosi hyvin. Yleensä poika ei herää yöllä kertaakaan tai korkeintaan kerran. Mies hoitaa kaikki yöherätykset niin kauan kuin on kotona. Näiden seikkojen ansiosta olen jaksanut töissä suht hyvin, tosin edelleen odotan sitä että saisi nukkua joskus niin pitkään kuin haluaa ja unta riittää. Saisi vähän kuitattua univelkoja pois, kun ei ne noilla normi yöunilla mihinkään katoa.
 
Onko Latteäiti päässyt jo aloittamaan unikoulun? Mua kiinnostaa kuulla kokemuksia :)

Poika nukkui taas tosi levottomasti viime yönä ja heräili herkästi milloin mihinkin ääneen. Kävi jälleen kerran mielessä, että olisi voinut olla tiukempi tuon yötissittelyn kanssa jo aiemmin... No, tulevan viikonlopun mies on reissussa, mutta seuraavana voisi olla sitten sen unikoulun aika meilläkin.

Niin ja, tänä aamuna kahvi oli loppu. Fail.
 
Ei olla vielä tällä viikolla aloitettu, kun mies on viikonloppuna lähdössä pienelle reissulle, eli ensi viikolla luultavasti. Huoneen järjestely on myös vielä vähän vaiheessa, siellä on pari laatikkoa jäljellä, mutta ne ovat täynnä kaikkea "aarteita", joten niihin saa helposti kulumaan aika paljon aikaa...
 
Meidänkin pitäisi tyhjentää pojan oma huone muuttolaatikoista pikimmiten, mutta on jotenkin turhauttavaa kun kurkkaa johonkin laatikkoon ja toteaa, ettei tiedä mihin niitä tavaroita laittaisi ja sitten siirtyy seuraavalle laatikkolle, jonka kanssa sama homma :angry3. Luulisi, että kaikelle löytyisi paikka kun neliöitä on kuitenkin 35 enemmän kuin edellisessä asunnossa, mutta ei se sitten kuitenkaan niin helppoa ole. Olen laittanut melko kovalla kädellä tavaraa roskiin ja kirpparikasseihin (koskakohan sinnekin ehtii), vaikka luulin tehneeni niin jo tännepäin muutettaessa.

Mutta siis nukkumisesta piti sanoa, että meillä on kanssa tarkoitus yrittää siirtää poika omaan huoneeseensa nukkumaan ihan lähiviikkoina. Itse palaan töihin lokakuun puolivälissä, enkä halua jättää siirtämistä lähelle sitä ajankohtaa, koska silloin tulisi kaksi liian suurta muutosta samaan aikaan. Vaikka jatkankin töitä osittaiselle hoitovapaalla eli teen vain max.90h töitä kuukaudessa niin on se kuitenkin niin iso muutos pojalle kun ollaan oltu niin tiiviisti yhdessä koko hänen olemassaolonsa ajan. Ja kun selkeästi on äidin poika:Heartpink , ainakin vielä. Luulen, että itse ainakin nukun hieman paremmin sitten kun nukkuu omassa huoneessaan kiltisti. Tietenkin voi olla, että siihen menee tovi, who knows.
 
Meillä myös edessä pojan muutto omaan huoneeseen, tai oikeammin minä ja mies siirrämme oman petimme makuuhuoneesta olohuoneeseen. Ja sama juttu kuin teillä Antonia, että arvelen itse nukkuvani paremmin, kun en ole pojan vieressä. Poika herää jo niin tottumuksesta öisin, ettei äidin häipyminen vierestä yksinään varmaan auta.

Ensi viikonlopun nukun sohvalla, kun mies on poissa :)
 
Voi kun edes joskus olisi virkeä kun herää. Aamuisin tuntuu ettei millään meinaa saada silmiä auki. Neiti on herännyt monena yönä puolilta öin eka kerran ja seuraavan kerran neljän maissa, sitten onkin syötön jälkeen ollut huutoa enemmän tai vähemmän ennen kuin nukahtaa uudestaan. Itse ei uskalla hievahtaakaan kun kuuntelee vaan nukahtaako, eikö nukahda.. Tänä aamuna neiti vielä heräsi jostain syystä hirmu huudon kera, joka jatkui vielä sylissäkin. :( Outoa, kun yleensä herää niin hyväntuulisena. Meilläkin neiti siirtyy jossain vaiheessa omaan huoneeseen, mutta ajankohta on suuri arvoitus kun pitäisi tehdä jos jonkinmoisia järjestelyitä sitä ennen... Syvä huokaus.
 
Meillä eilinen ilta oli todella vaikea. Neiti oli virkeä, joten ei edes yritetty nukuttaa ennen yhdeksää. Sitten ei suostunut olemaan tissillä, mutta huusi heti kun laitoin sänkyyn. Huusi isälle. Minä yritin uudestaan, nukahti tissille, huusi heti kun laitoin sänkyyn. Lopulta tyyppi nukahti klo 22.20. jolloin piti jo itsekin lähteä nukkumaan. Yöllä kolme herätystä, mikä kait on ihan siedettävissä vielä, mutta lievästi väsyttää kyllä. Että syvä huokaus täälläkin.

Meidän neuvolatäti sanoi, että monelle kulmahampaat ovat kipeämmät, ja niitä tuo nyt taitaa tehdä, en taas tiedä kuinka kauan. Ylipäätänsä olen nyt huomannut, että mulla on paljon pahempi univelka kuin luulin. Silloin alkukesästä kun mies oli viikon lomalla riitti se, kun parina päivänä nukkui pitkään, sitten aloin herätä virkeänä jo 9 tai 8 maissa. Nyt tuntuu, että nukun 11 asti ja herään väsyneenä ja olen koko päivän väsynyt. :(


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ihan mielenkiintoinen tuo kulmahammaspointti, meillä tehdään niitä myös ja levotonta on ollut...
 
Viime yönä minä nukuin sohvalla, mutta poika heräsi tutut kolme kertaa joka tapauksessa. Normaaliin verrattuna sain kuitenkin varmaan vähän enemmän lepoa, kun en kuullut pojan jokaista liikettä ja ähinää ja varonut omaa kyljenkääntämistäni, ettei poika vaan herää. Koirat nukkuivat kanssani sohvalla, joten vähän ahdasta ja lämmintä oli kyllä :grin
 
Tänään oli taas aika vaikea nukutus. Tuli aika paha iltavilli, joka ei meinannut mennä ohi millään, lopulta laitettiin nukkumaan vasta 21.30 maissa. Ei nukahtanut tissille, isä otti nukutusvastuun, seurasi huutoa, kunnes lopulta hellyin. Kun tulin makkariin, niin pinnasängystä kuului iloisella äänellä "hehe, tissi". Ei siis suinkaan "äiti", vaan "tissi". o_O
 
Tissii, tule tänne. Tissiii, mulla on nälkä. Tissiii, tuli kakka.... Tissiiii... pikkulatella on pipi :laughing021:laughing021:laughing021

Huoh.. tän mamman kannattaisi varmaan mennä nukkumaan :smiley-ashamed008
 
Takaisin
Top