Vauvan (ja äidin) unet

Meillä on poika nukkunu nyt viitenä yönä peräkkäin yön yli :) nukkumaan alkanut noin 21-22 ja heräillyt aamulla noin 6-7 aikaan. Sitten syönti ja nukkuu vielä 1-3 tuntia lisää :happy:

Päivät edelleen sitten vähillä unilla, joskin päikkärit ehkä jo hieman tasoittuneet niin että yhdet pidemmät päikkärit nukkuu.
 
Siis vautsi vau auringonkukka mitkä unet! Meillä ei 2-vuotiaskaan nuku noin pitkiä unia putkeen. Itelläni on nyt 2,5 vuotta katkonaisia yöunia takana. :hungover:

Vauva heräsi viime yönä 4 kertaa. Päikkäreille tytöt nukahti samaan aikaan ja sain itsekin nukuttua: jopa 15 min ja jo vauveli heräsi. Sitten vähän myöhemmin imetin sohvalla ja vauva nukahti syliin -----> nukkui siinä melkein 2h! Uskomatonta meidän vauvalta. :eek: Yöheräämiset vain lisääntyy meillä. Pikkuvauvana oli öitä kun vain yksi herääminen riitti ja olihan yksi yö kun vauva nukkui syömättä jopa. Toivottavasti nyt olisi kyse vain hulinoista, mutta jotenkin en usko...
 
Meilläkin vauva nukkui viime yönä 10h putkeen. :wideyed: Yleensäkin kyllä nukkuu tosi hyvin. Päivisinkin nukutaan tosi hyvin ja vaikka keskellä lattiaa, jos siinä kohtaa väsy tulee. Nukkuu monet päikkärit ja pisimmät silloin kun esikoinenkin nukkuu päiväunet. Molemmat saattavat nukkua kolmekin tuntia. En todellakaan voi valittaa, että lapset valvottaa.
 
Mie luotan siihen että nää lapset viimestään teini iässä alkaa nukkuu kunnolla... Esikoinen valvotti pienenä enemmän kun tää tyttö, 2v herää edelleen kerran tai kaks yössä kun pyrkii viereen nukkumaan, tää tyttö herää syömään muutaman kerran yössä. Sit vielä lisäks heräilen siihen kun isäntä lähtee töihin tai tulee töistä :meh: Mie en oo nukkunu varmaan ees viittä tuntia putkeen 2,5 vuoteen :dead: Mutta kyllä sekin aika vielä joskus tulee ettei lapset vaadi tissiä tai pyri viereen, siihen asti jaksettava. Oon kateellinen teille joiden vauvat nukkuu yöllä noin pitkää pätkää..
 
Meillä poika nukkui viime yönä 7h putkeen! Sitten söi ja jatkoi uniaan 2h, söi taas ja nukkui vielä 2h. Ei ole aiemmin nukkunut noin pitkää unipätkää ja nukkui vielä täysin ilman ähellystä tms vaikka onkin pienessä flunssassa ja räkää nenä välillä täynnä. Tosin koira sai yöllä useamman epilepsiakohtauksen joihin tietysti havahduin, onneksi mies hoiti koiran niin ei tarvinut itse nousta yöllä ylös.

Päikkärit nukutaan miten sattuu, yleensä päivään osuu kolmet unet joista yhdet on ns pitemmät ja kahdet pienet tirsat. Mutta 4h päikkärit on enää muisto vain.
 
Voi kun noi teijän muksujen pitkät unet tarttuis tänne meijän tyttöön! Meillä on syöttöjä klo 20-08 välillä noin 4, lisäksi muutama kerta on joku muu "ongelma" päällä... välillä musta tuntu ihan lepääntyneeltä, ei enää. Mä kestäisin kyllä kolme heräämistä, niissä tehokkaat syötöt ja yks vaipanvaihto. Mutta aikamoista pomppimista on nyt ollut noin viikon. Päivisin olen aika huono nukkumaan päikkäreitä "pakotettuna" samaan hetkeen vauvan kanssa.
Tyttö 2,5 kk
 
Mei neiti nukku 8h viime yön. Puolen yön aikaa söi viimeeks ja kävi yöunille ja sit 8 aikaa heräs syömää. Normaalisti jatkaa unia viel pari tuntii mut nyt ei sit nukkunukaa enää vaa hää iloisena höpötteli siel. Ku kävin tyrkkää tutin suuhu et nukkus viel hetken ni läväytti nii leveen hymyn et ei siel mikää tutti pysyny :D 9 asti kuunneltii miehen kans sitä höpinää ja noustii sit ylös :) Nyt katsellaan lastenohjelmia tyytyväisenä <3
Jännä mite erilaisii nukkujia meil on. Toiset nukkuu hyvin päivät, toiset yöt, ja toiset ei tunnu nukkuvan ollenkaa :grin
 
Mitää.. Meillä mennään nukkumaan 20-22 aikaan, heräillään muutaman kerran syömään ja ehkä 6-8 aikaan herätään pariksi tunniksi valvomaan ja nukutaan 11 asti. Sittempä saattaa olla ettei kunnon päiväunia nukutakkaan, tai jos käydään ulkona niin vaunuissa ehkä tunti? Päiväunia saattaisi nukkua paremmin jos saisi pitää tissiä suussa kokoajan..
 
Meillä on yöunet parantuneet tällä viikolla, herätyksiä enää sen 3-4, mutta yksi imetys voi kestää sen pari tuntia (tissin suuhun laitosta sen sieltä tippumiseen -> tehokasta imua varmaan puolet ajasta). Onneksi pystyn nukkumaan siinä samalla. Ed viikolla unet olivat 15 min pätkiä ja niitä oli 8-10 kpl. Mulla hajos silloin melkein pää. Onneksi äiti tuli auttelemaan. Mutta pidempien/parempien yöunien tultua kehiin on päikkärit pienentyneet max tunnin pätkiin. Aiemmin veti ulkona neljänkin tunnin siivuja. Nooh, mieluummin mä yöllä nukun paremmin, tämä uusi rytmi sopii siis paremmin.

Kaisukkene ja poju 11w3d
 
Lähettäiskö joku kiltti oman lapsensa 10h uniputkesta meille pari tuntia? :grin
Eilen illalla ei neiti meinannu saada unen päästä kiinni, kymmenen aikaan sammui ja sit ähelteli tissin perään kahteentoista asti, jolloin vasta sammui noin 3h uniputkeen. Tänä yönä nukuin tissi tytön nenän edessä koko yön, et heti kun neiti heräs ni tarras tissiin kiinni ja imutteli sitä sit hetken ja uinahti takas. Itekin nuokuin siinä imuttelun aikana ja nukuin paremmin kuin monena yönä, vaikkakin havahduin monta kertaa yössä kun tyttö imas tissin suuhun. Mut eipä äheltänyt yhtään.
Ei kumminkaan tavaks oteta joka yö tätä.. ja siis nukun itse sohvatyynyjen varassa takakenossa, ja on niin pienet tissit itellä et ei oo vaaraa et tissiin tukehtuis. :grin
Ooh, ens viikonloppuna saadaan ihanaa äiti-tyttöaikaa ilman yhtään miestä, mukaanlukien koiria. Mies lähtee tytön kummille viikonlopksi ja äitini ottaa koirat hoitoon yhdeksi yöksi. Saadaan tytön kanssa siis aamulla nukkua niin kauan kuin nukuttaa, ei tarvitse nousta koiria käyttämään. Eikä illallakaan tarvitse huolehtia koirien ulkoilusta. :p
 
Meillä oli eilinen jotenkin ihan outo päivä unien suhteen :D Aamu 8 herätiin mut vast 9 noustii ylös. Sit nukuttii reilun 2 tunnin päiväunet yllättävän helposti, kun yleensä saa taistella et kävis nukkumaa :wideyed: Sit illalla nukahti jo 8 yöunille kun yleensä ottaa pieniä torkkuja kunnes 11-01 aikaan nukahtaa yöunille. Pari kertaa heräs itkemää ilmeisesti vatsakipuja mut nukahti uudelleen. Puolen yön aikaan syötiin ja vaihdettiin vaippa ja takas unille. Sit herättiiki vast vähän yli 9 syömää ja noustiin ylös :woot: Rinnoista kyl huomas et oli tullu taukoo syöttämisestä, olivat räjähtämispisteessä :grin Vois kyl jatkossakin käyä aikasee yöunille ni sais äiti ja isi vähän kahdenkeskistä aikaa :)
 
Meidän unet oli viime yönä klo 24-08.30. Sinä aikana heräsin 4 kertaa: vauva söi 2 kertaa, 2vee heräsi kerran ja heräsin siihenkin kun mies teki lähtöä töihin. Mutta kuitenkin aika pirtsakka olo tänään ollut.

Voi joo, mäkin haluan kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa! Ei mitään mahiksia vielä täällä meillä kun vauveli nukahtaa vasta klo 24 ja silloin oon itekin aina niin naatti et nukahdan samaan aikaan. Kaipa se aika joskus koittaa, että vauva nukahtaa aiemmin ja saadaan edes hetki olla miehen kanssa kaksistaan....
 
Meillä ei kyl mitää toivoa et olis kahdenkeskistä aikaa illalla! Tyttö nukahtaa tissille ja usein herää jos tissi häviää. Ja kun nukkuu yöunille siinä klo 23 aikaan nii joutaa iteki nukkumaan ku yöllä kuitenkin tulee herätyksiä syömään. Meidän tytöllä on aika vakiintunu 4h pätkissä nukkuminen. Pitkä matka vielä siihen, että tytön sais ilman tissiä nukkumaan :D
Mileim, meillä toissayönä nukuttiin tississä, söi varmasti tunnin välein. Luulen että oli tiheän imun yö, kun viime yönä oli taas normaali 4h sykli. Itsellä sitten paikat aivan jumissa jos neiti nukkuu tississä kiinni.. :/
 
Ei ole meilläkään mitään kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa! Mutta kyllä se sieltä taas jossain välissä tulee :)

Kylläpä oli rankat ristiäiset eilen, kun neiti on nukkunut nyt 3h päikkärit ja aamupäivällä nukkui jo 2,5h! Ei ole ihan tällaista yleensä :) olenpa mäkin saanut vähän hengähtää. Toivottavasti yölläkin sitten nukutaan.
 
Meillä oli viime yö taas aika tiheää imua, mutta kyllä sen jaksoi, kun sitä edeltävänä yö oli mennyt sillä 3-4 syötöllä. Ja tänään veti sitten 5 tunnin päikkärit ulkona! Aika luksusta. Katotaan mites ens yö sitten taas menee. Kiva kun elämässä on jännitystä, tai jotain :D
 
Kaisukkene, mä mietin että voiko se 3 kuukauden hulina tulla jo tähän? Meillä on imetetty 2-3 tunnin välein vaihteeksi yöt läpi. Ei toivoakaan pidemmistä unipätkistä, paitsi jotku harvinaiset päikkärit. Tänään ei sitte semmoisia tullu, tuossa leluilleen kalkattaa. Itse oon ku nukkuneen rukous, on niin monta yötä menny ihan harakoille.
Meillä on joku pieruhässäkkä menossa ja en kyllä yhtään jaksaisi alkaa -ton -dieetille, mutta pakko kai se on. Jos sitä kautta saatais rauhallisemmat yöt. Disflatyliä menee, mutta kovin huisketta on yöt. En nuku, eikä varmaan pienikään nuku.
Tyttö 2,5 kuukautta ja vähän päälle.
 
Kaisukkene, mä mietin että voiko se 3 kuukauden hulina tulla jo tähän? Meillä on imetetty 2-3 tunnin välein vaihteeksi yöt läpi. Ei toivoakaan pidemmistä unipätkistä, paitsi jotku harvinaiset päikkärit. Tänään ei sitte semmoisia tullu, tuossa leluilleen kalkattaa. Itse oon ku nukkuneen rukous, on niin monta yötä menny ihan harakoille.
Meillä on joku pieruhässäkkä menossa ja en kyllä yhtään jaksaisi alkaa -ton -dieetille, mutta pakko kai se on. Jos sitä kautta saatais rauhallisemmat yöt. Disflatyliä menee, mutta kovin huisketta on yöt. En nuku, eikä varmaan pienikään nuku.
Tyttö 2,5 kuukautta ja vähän päälle.

Ootko miten pitkään antanu disflatyliä? Meillä nimittäin se aiheutti paljon paukuttelua, kipeämpää siis kuin ilman lääkettä..
 
Takaisin
Top