Vauvan (ja äidin) unet

Ootko miten pitkään antanu disflatyliä? Meillä nimittäin se aiheutti paljon paukuttelua, kipeämpää siis kuin ilman lääkettä..

Olisko nyt menny kolmisen viikkoa... mun mielestä vähensi tuskaisuutta, mutta ei oo vähentänyt kaasun määrää. Olen antanut 1-2 kertaa päivässä, erityisesti illalla. Joku ilta jäi välistä ja ihan samanlainen show oli yöllä käynnissä. Kokeilenpa tänään ilman, hyvin vähän menetettävää.
 
Katjusha, mielestäni kyseisen lääkkeen vaikutus on juurikin tuon pierun pilkkominen eli kaasua kai tulee toki ns sama määrä mut pierut ei oo kipeitä "kovia" paukkuja vaan pienempää pierua. Ompa vaikea selittää :facepalm:
 
Kaisukkene, mä mietin että voiko se 3 kuukauden hulina tulla jo tähän? Meillä on imetetty 2-3 tunnin välein vaihteeksi yöt läpi. Ei toivoakaan pidemmistä unipätkistä, paitsi jotku harvinaiset päikkärit. Tänään ei sitte semmoisia tullu, tuossa leluilleen kalkattaa. Itse oon ku nukkuneen rukous, on niin monta yötä menny ihan harakoille.
Meillä on joku pieruhässäkkä menossa ja en kyllä yhtään jaksaisi alkaa -ton -dieetille, mutta pakko kai se on. Jos sitä kautta saatais rauhallisemmat yöt. Disflatyliä menee, mutta kovin huisketta on yöt. En nuku, eikä varmaan pienikään nuku.
Tyttö 2,5 kuukautta ja vähän päälle.

Joo mä oon ainakin sitä mieltä, että 3kk hulinat alkoivat vähän etukäteen meillä. Yöt ovat yhtä huitomista ja ölinää, johon vain tissi kelpaa. Varmaan tilailee lisää, mutta myös jotain muuta älämölöä ilmassa. Aamusin oon ihan kuollut, mutta se tunnin parin ulkoilu herättää niin hyvin, ettei sitten tuon päikkäreiden aikaan enää nukuta. Olen sitten nyt lueskellut Unihiekkaa etsimässä -kirjaa, jos sieltä saisi vinkkejä miten poika saataisiin nukkumaan pinnasänkyyn ja pois ainaisesta tissillä olosta. Siellä sanottiin, että ennen 3kk:tta pitäisi tuo siirto tehdä taikka odotella siihen 6kk:een. Odotamme sitten sen 3kk, koska en kyllä nyt jaksa alkaa siihen hommaan...

Me käytettiin alkuun Cuplaton, mutta vaihdettiin Disflatyliin ja se on auttanut juurikin siinä pierukipuilussa. Munkin pitäisi alkaa dieettaamaan, koska ilmaa on vatsassa koko ajan tosi paljon. Huomenna viimeinen vyöhyketerapia, siitä on kyllä vatsakipuihin ollut tosi paljon apua. Suosittelen lämpimästi!
 
Voi olla läheisyyskaipuutakin, kun periaatteessa nukkuu äp-laatikossa, mutta on jotenkin enempi aloillaan vieressä jos ottaa klo 5 jälkeen syötölle ja saa jäädä kylkeen. Aamun tunteina se paukuttelu ei niinkään vaivaa, eniten 02-05 välillä.
Tänään on imetetty tiuhaan, nännit hellänä. Jospa tämä olis johonkin hyvään tarpeeseen, niin äitikin jaksaa tsempata tämänkin hulinan läpi... Voi kun pystyisikin napsauttamaan itsensäkin päikkäreille tosta noin vaan, sais pikkusen ladattua akkua.
 
Mulla unia haittaa myös unettomuus. Ei vaan saa unta vaikka poika nukkuisikin sikeästi vieressä. Ja kissanpenteleetkin aloittavat maankuulun kohta kello lyö puoli kuusi ja saamme ruokaa -hepuloinnin jo kolmelta. Ja niin, täysikuukin on vielä kaiken lisäksi. Mutta kyllä se taas tästä, ennen seuraavaa vaihetta :D
 
Ihanat kissat, Kaisukkene :hilarious:
Meillä yön ähellysjakso on klo 5-8.. kyl ennen sitäkin ähelletään, mut ei niin paljon. Tänäkin aamuna herättiin ennen kuutta äheltämään, syömään, äheltämään ja kokonaan noustiin 7.45 kun ei vaan tullut mitään enää kenenkään nukkumisesta. Ja koko tän ähellysajan meidän koirat kuvitteli, että nyt se äiskä herää ja lähdetään aamulenkille. (Jalkopäästä ampasivat kumpikin lattialle kun varvasta liikauttaa.. ja siitähän lähtee toki ääntä siitäkin kun hyppii ja ravaa, tyttö äheltää sit vielä enemmän ja säpsähtelee. Prkl.) Vaikka ulkoilu tapahtuu joka aamu klo 9... niiden sisäinen kello korvien välissä viiraa vissiin :grin
 
Meillä tyttö nukkui viime yön ilman tissiä poskella/suussa! Kyllä on äidillä hieman vähemmän kroppa jumissa, jopa suorastaan levännyt olo! Nukkuikin syöntien päälle hyvin vielä. Typerintä oli yöllä n. kahden tai kolmen kieppeillä, kun heräsin itse vaikka tyttö nukkui! Varmaan sitten omalla unituskailullani herätin tytönkin... No söi ja nukkui. Hämäävintä on ollut kun olen itse nukahtanut aina ennen imetyksen loppumista ja sitten vain myöhemmin havahtunut, että aijaa tyttö nukkuu sikeästi ja tissikin on pudonnut kauemmas :D toivottavasti tämä jatkuu niin saa itse nukuttua paremmin :) päivänhän neiti roikkui tississä eikä malttanut aamupäiväunien jälkeen nukahtaa uudelleen ollenkaan, vain minitorkkuja oli vaikka väsytti... Nauratti myös, kun hirvee kiukku oli et tissille pitää päästä nii sitte ku otin siihe nii pari imua ja huomasin et tissikin pudonnu suusta ku neiti unohtu telkkaria kattomaan :D joko se näin nuorena alkaa..
 
Kokeilin yötä ilman Disflatyliä, ja meininki ei poikennut edellisistä öistä. Taidanpa skipata ne tipat vähäks aikaa, jos ilman huutoa pystytään ilmankin vetämään. Suotta lääkitä, jos vaikutusta ei enää huomaa.
 
Just kun eilen pääsin sanomasta, että meijän ähellys ajoittuu ennemmin aamulle, ni eikös tyttö herännyt yöllä klo 3 ja kirkkain silmin killitteli pari tuntia kattolamppua ja yritti seurustella.. o_O sit nukku 5-7 ja huomenta. En arvostanu pelkkiä 5h yöunia, mut jos ens yönä.. eilen vetäs 2h päikkärit mitä ei yleensä tee, johtuuko yökukkuminen sit siitä... tänään ku äippä haluis kans nukkuu päikyt ni eihän tää rinsessa nuku ku 30min...
 
Mulla unia haittaa myös unettomuus. Ei vaan saa unta vaikka poika nukkuisikin sikeästi vieressä. Ja kissanpenteleetkin aloittavat maankuulun kohta kello lyö puoli kuusi ja saamme ruokaa -hepuloinnin jo kolmelta. Ja niin, täysikuukin on vielä kaiken lisäksi. Mutta kyllä se taas tästä, ennen seuraavaa vaihetta :D
Mulla oli unettomuutta keskimmäiseni vauva-aikana. Hän kun nukahti kunnolla aina vasta aamuyöllä klo 4-6 aikaan ja nukkui päivällä vain pikku pätkiä, ja mun piti aamuisin kesken tytön pisimmän unipätkän herätä esikoistani kouluun laittamaan niin mun väsymys meni niin yli, että en meinannut saada unta silloin kun tyttö nukahti.

Nyt kun mulla olisi kerrankin vauva, joka nukkuu ihan hyvin öisin, niin herään muiden takia. Viime yönä vauva söi 2 kertaa, mutta 2vee heräsi 3 (kolme!!!) kertaa. Kyllä en ymmärrä... Ja kerran heräsin taas siihen kun mies oli lähdössä töihin. Yht. 6 heräämistä, joista vain 2 vauvan takia. Hohhoijaa :bored:
 
Pidempien päiväunien salaisuus on tainnut löytyä sitä myöten kun tyttö unissaan möyhää itsensä mahalleen. Massullaan nukkuu posottaa monta tuntia. En vaan osaa olla vahtimatta hengitystä kun mahallaan on, eilenkin unissaan käänsi pään vaan suoraan naama patjaa kohden. Oli pakko kääntää tytön päätä pois patjasta..

Viime yö oli toinen farssi putkeen. Edellisenä yönä neiti valvoi klo 3-5 ja viime yönä klo 5-7.. nukkunuthan hän olisi toki, mut klo 5 heräsi syöpöttelemään ja turautti löysät vaippaan. Lähdin sit vaihtamaan vaipan ja pesemään pepun, heräähän siinä nyt kuka hyvänsä. Viime yönäkin ois mielellään valvonut tuolla aamulla tuon pari tuntia, mut ite en vaan saanut unen päästä kiinni ennen klo 2. En ymmärrä... käytiin nukkumaan yhdeltätoista ja siitä asti yritin ja yritin, ei.. tyttö söi kahdelta ja vasta sitten tuli uni itsellekin.. paitsi että tyttö möyhi itseään mahalleen ja koira yökki, et enpä saanut sitä kolmea tuntia nukkua putkeen sitäkään. Aamulla 7-9 nukuttiin hyvin, jipii :grin
 
Meillä oli nyt puolestaan toinen hyvä yö putkeen! Pitkästä aikaa. Poika heräili vain noin kolmen tunnin välein. Yöunille alkoi kymmenen maissa illalla ja aamulla heräsi lopulta puoli kymmenen maissa. Näitä öitä ennen hän heräili tunnin - puolentoista tunnin välein. Ilmavaivoja oli kovasti ja ne taisi valvottaa. Miten ihana levännyt olo onkaan pitkästä aikaa! Pitää toivoa, että nämä hyvät yöt jatkuisi vaan.
 
Meillä on melkein viikon ajan nukuttu läpi yön heräämättä :eek: Siinä 11 maissa yöunille ja sit 9-10 aikaa vast syömää. En tiiä onks se hyvä vai huono juttu et nukkuu noi pitkii pätkii syömättä ku vaippa on suht kuiva sit aamulla. Mut kyl sitä pissaa ja kakkaa päiväl tulee ihan normaalisti. Ite herään sit kauheen aikasee ja en meinaa saada kunnol enää unta mut en jaksa nousta viel sängystäkää ni oottelen vaa sit millo neiti herää syömää.
 
Meillä on melkein viikon ajan nukuttu läpi yön heräämättä :eek: Siinä 11 maissa yöunille ja sit 9-10 aikaa vast syömää. En tiiä onks se hyvä vai huono juttu et nukkuu noi pitkii pätkii syömättä ku vaippa on suht kuiva sit aamulla. Mut kyl sitä pissaa ja kakkaa päiväl tulee ihan normaalisti. Ite herään sit kauheen aikasee ja en meinaa saada kunnol enää unta mut en jaksa nousta viel sängystäkää ni oottelen vaa sit millo neiti herää syömää.

Voittaja sen takia että nukkuu läpi yön. Ei musta se oo mitenkää huono juttu. Ja koska ei yöllä syö/tankkaa nii ei kai sitä pissaakaan voi kovinkaan tulla... luulisin. Jospa joku viisas kommentoisi tuohon.
 
Täällä kans nuo yön yli nukkumiset jatkuneet ja vaipat suht kuivia aamuisin täälläkin. Päivällä sit ihan runsaasti saa vaippoja vaihdella ja pissaa siis tulee ihan normaalisti :)
 
Täälläkin välillä nukutaan yön yli. Herätetään tosin kahdeksalta syömään, jos ei ennen herää, joten en tiedä miten pitkään nukkuisi.

Miten teillä yönylinukkujilla, ja muillakin, onnistuu päiväunet? Meillä on neiti selvästi väsynyt oltuaan pari tuntia hereillä, mutta nukkuu päivällä tosi huonosti. Vaunuihin nukahtaa ja teen yhden lenkin päivässä. Vaunulenkiltä herää herää heti jos vaunut pysähtyy, tai joskus jo kesken matkan ja itkee loppumatkan kotiin. Iltapäivällä ja illalla saan nukkumaan vaan tissille. Jos otan tissin suusta ja lähden pois vierestä, itkee 2-10min päästä. Tänään neiti oli niin huonolla tuulella, että makoilin hänen vieressä tissi suussa 1,5 tuntia. Eli silloin nukkuisi kyllä, mutta oma aika nollilla ja paikat puutuu jo tuossa ajassa. Illalla nukkuu sylissä kun katson telkkaria. Ei nukahda vaunuun sisällä, omaan sänkyyn laitettaessa itkee ja aika kauan saa huutavaa lasta kannella, jos yrittää kantaen nukuttaa. Aloitan nukutusyritykset kun on haukotellut muutaman kerran, eli väsynyt pitäisi olla.
 
Voi ku ihania vauvoja joilla nukkuu koko yön. :)

Pitkän aikaa mentiin parin tunnin syöttöväleillä. Olikin luksusta nykyiseen verrattuna. Noin viimesen viikon verran neiti on nukahtanu kymmeneen mennes, puksuttanu ekan välin pari tuntia ja sit se on sellasta 1-1,5 tunnin välein heräämisiä ja aamuviidestä eteenpäin ähisemistä. Lopulta noustaan seiskan, kasin aikaan. Olen kyllä ollut ihan sekaisin öisin. Jos esim. joudun heräämään tunnin päästä niin lykkään tuttia ja ajattelen että eikö neiti ny nuku ku se just söi ja sitten vasta huomaan katsoa että tunti jo mennyt tai ajattelen noustessani turhautuneena pullon kanssa (kun olen nukahtanut tyhjä pullo kädessä) että ei maito riittänytkään ja katson kellosta että onhan tässä nyt mennyt jo se puoltoista tuntia. :D

Itelläni menny väsymys jo sen verran överiksi että kolmen jälkeen ei tahdo uni tulla tai se on sellaista epämääräistä painajaisissa pyörimistä ja heräilyä.

Cuplatonista ei ole missään välissä ollut mainittavaa apua joten sitä on antanut lähinnä mies silloin tällöin paremman toivossa. Neiti paukuttelee joka tapauksessa ja onneksi ei nyt kauhean itkun kanssa aina tarvitse vääntää ilmaa pihalle.

Oon nyt viime päivinä pyrkinyt nukkumaan päikkäreitä tai edes lepäämään pienen tovin, riippuu ihan nukkuuko neiti 5 min tai ennätyksellisen tunnin verran päikkyjä.
Toivo paremmasta elää, koska ei tämä onneksi ole mennyt aivan jatkuvaksi tunnin välein syömiseksi. :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top