Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varmasti öljypakkauksessa kannattaa kehottaa aloittaan aikaisin... Varnasti kelpais vielä muukin rasva. Tosin mulle tullu jo pari kiloa ja vatsa jo niin turvonnu että ties vaikka alkais jo venyä! Etenkin ku reisissä valmiiksi venymisarpia aiemmista painonvaihteluista :/

Jes! Kiitokset selvennyksestä! Oon taas paria asiaa fiksumpi :D yks mikä vielä vähän mietitytti tuossa bio-oilissa, kun se sisältää A-vitamiinia. En kyllä tiedä onko sisäisesti ja ulkoisesti "nautitulla" vitamiinilla jotain vaikuttavia eroja. Mietin vaan, että onko se neljäs raskauskuu aikaisin milloin ko tuotteet käytön saa ylipäänsä aloittaa, jotta se on turvallista... Voiko ihminen tulla enää tätä vainoharhaisemmaksi raskauden myötä? :D

s. mainitsit tosta kookosöljystä, kerropa vähän tyhmemmällekin että onko se ihan ruokaöljyä vai jotain muuta öljyä ? Eli mistä sitä kannattais kaupassa lähtee ettimään :D

Sitä saa kaupasta kuin kaupasta, usein nykyään taitaa olla erikseen ns. terveysosastot, josta löytyy lisäravinteet ja muut terveystuotteet niin sieltä yleensä myös kookosöljy :-) Jos ei sieltä niin varmaan sit samassa paikassa kuin muutkin ruokaöljyt. Voi siis käyttää myös ruoanlaitossa ja ihonhoidossa.

Mä luin jostain, että nuorille odottaville tulee helpommin raskausarpia kuin vanhoille odottaville. Jotain ihon kimmoisuuteen liittyen, nuorilla ilmeisesti iho on kimmoisampi ja siten alttiimpi raskausarville. Tosin palautuminen on huomattavasti parempi nuorilla.

Ja joo, ehkä kuitenkin enemmän on kyse minkätyyppinen se iho on. Ja jos on aikaisemmin ollut altis arville, niin luultavasti niitä tulee uudestaan, oli ikä mikä tahansa.

Tässä asiassa olisi ehkä kiva asua jossain kulttuurissa, jossa ylpeillään raskausarvista ja ihmetellään kun joillain ei niitä ole.

f32e459b07ecb7d1cf5952cbe0fcb778

Tässä kuva rv 12+4.. kuva kertoo hyvin miksi meillä kerrottiin heti ekan ultran jälkeen kaikille..

Ihania masuja! Mä oon vähän miettinyt, että voiko tämä masu tosiaa alkaa jo kasvaanäin rv13.. mutta ilmeisesti siis voi :joyful:
Nyt melkein harmittaa, että omasta masusta ei kasvua vielä päällepäin juurikaan huomaa..

Ihanaa et muillakin on jo kunnon masuja :D Oon aina luullut et oon jotenkin superpoikkeava kun vatsa aina kasvanut isoksi heti, mut näkyyhän muillakin olevan aikaisilla viikoilla jo kunnon kumpuja! Outoo et neuvola- ja sairaalahenkilökunta pitää silti esim mun masun kasvua poukkeuksellisena, luulis et ne nyt on nähneet jos jonkin moista!.. Tai sit ollaan kaikki poikkeukselliset osuttu samalle foorumille ;D

Epäilen itse, että minulla istukka on etualalla (siskolla oli näin vaikka maha oli pienempi ) ja sen lisäks turvotus ei oo levinny vaan jäänyt mahan kohdalle :D
Mulla kroppa on sellainen, et jos lihon, kaikki kertyy ensin mahaan ja sen jälkeen vasta leviää muualle kroppaan.

Ai lisääkö se etuseinäistukka vatsan kokoa eteenpäin?? Mullakin edessä. Ja omasta mielestä on tosi pallo jo, vaikkei nyt ihan noihin palstan suurimpiin ylläkään. Turvotustakin ollu alusta asti mahassa paljon vaikka ekaa odotan ja mulle taas yleensä läski kertyy eniten peppuun ja reisiin (vaikkei nyt ihan litteä ole vatsa ennen raskauttakaan ollut!).

Varmaan kohdun asento ja sijainti ainakin vaikuttaa ja kai se et mihin se masu kasvaa? Mulla ei vyötärö oo levinnyt ollenkaan, vaan kaikki kasvu tapahtuu suoraan eteenpäin niinkuin viime raskaudessakin niin näyttää sit masu isommalta. Ja itellä oli viimeks KILON painoinen istukka synnytyksessä, normi on kuulemma puolet kevyempi et kai se istukan koko ainaki sit jollain tapaa vaikuttaa.. Isomasuiset, valmistautukaa siis synnyttää sekä vauva että perään lähes vauvan kokoinen istukka hahah!!

Mulla ei vielä näy vähääkään, enkä painelemallakaan tunne. Kätilö sanoi torstaina ultratessaan että mulla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu, ja sen kyllä tiesinkin edellisistä raskauksista. Nyt istukka on takaseinässä, kahdessa edellisessä etuseinässä. Tuleeko erituntuinen synnytys? Tuntuiskohan liikkeet nyt paremmin/ aiemmin?

Siis kohdun asento ja istukan sijainti saattaa edesauttaa mahan kasvua alussa, mutta tasaantuu myöhemmin. Näin siis luin jostain, en kyllä yhtään muista mistä. Istukka voi myös muuttaa sijaintiaan raskauden edetessä esim. Nousemalla alhaalta ylöspäin.
Ja liikkeet, niinkuin Pöllönen tokaisi, tuntuu usein herkemmin jos istukka on takaseinässä.

Mutta itselläni eritoten tuota turvotusta tuossa mahan seudulla.. illasta on kova kun jalkapallo, aamulla hieman "pehmeämpi" ennen kuin alan aamiaiselle.

Takaisin