Vauvamasut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millä viikoilla s. olet menossa? Mullakin vaihtelee mahan koko, mutta ei kyllä aamuisinkaan ole enää litteä vatsa.

Tietty hoikemmilla ihmisillä näkyy varmaan paremmin vauvamasut kuin tällasella tasapaksulla, pehmosella ja hivenen painokkaammalla ihmisellä :) vaikuttaahan se kohdun asentokin :)

Kaissa, 11+3 mutta saattaa olla hiukan pidemmälläkin kun mulla on ollut lyhyt kierto. Maanantaina tarkentuu!
Mutta joo, se tosiaan niistä höpinöistä että vatsa tulee kaikille vasta +20 viikoilla!!! Multa viime raskaudessa kysyttiin niillä +20 viikoilla jo, että joko oon kohta lähössä synnyttämään :bored::p

Mulla on kans iltaisin maha aikamoinen ilmapallo, varmasti sitä turvotusta! Olen yrittänyt painella, josko tuntisin kohdun reunan, mutta enpä ole mitään erottanut :rolleyes: viikkoja siis kasassa 9+3. Mutta sellainen tunne mulla on, että mulle tulee jättimasu - en tiedä miksi, näin oli jo ennen raskautta. No jääpi nähtäväksi :)

Täällä turvotus vähän jo laskenut (rv11), mutta silti huomaa toivovansa, että tämä perusmöhö oliskin jo vähän vauvamasua :love017 ehkei siis kuitenkaan, ja tätä möhöä löytyy sen verran, että tuskin heti näkyykään! Lisäksi oon aina viihtynyt ei niin ihonmyötäsissä vaatteissa, joten tokkopa ihmiset heti arvaakaan.
Mutta aivan ihania kumpuja jo täällä kuvissa!

Mulla ihan vähän turvotusta iltaisin mutta ei puhettakaa siitä että joku arvaisi raskautta. Aina ollu alavatsa pienenä kohoumana niin eipä kukaa kysele. Mun kohtu tosiaa kallistunut taaksepäin niin en hirv än aikaisin odotakkaa vauvavatsan näkyvän. Esikosta oli pieni kumpu rv 16 ja rv 25 oli soma pieni pallo. Loppuviikoilla olikin kunnon raskausmaha

Masu pömpöttää jo selkeästi alhaalta, varsinkin makuulla ja varsinkin jos supistaa ni näkyy kohdun "raja" :)

Multa löytyy masulöllykkä joka vähänä tuossa itteä haittaa... Ei vaan oo saanu millään pois vaikka mitä yrittäny.. Muutenki tuntuu ett turvottaa hirveesti!

Nyt on pakko hehkuttaa vähän lisää, siis tota Bepanthen voidetta raskausarville! Nyt oon käyttänyt sitä hmmm 2kk suunnilleen, ja mun vanhat arvet on hopeoitunut! Olivat siis kirkkaan punaiset vielä 2kk sitten eivätkä näyttäneet vaalenemisen merkkejä. Toivon mukaan auttaa mahdollisiin tuleviin arpiin ennaltaehkäisevästi tai ainakin nopeasti "parantaen" :)

Mulla vauvavatsa on enemmän kohonnut oikealta puolelta, sama oli viime raskaudessakin. Vähän oudon näköinen, mutta kyllä se siitä tasoittuu kunhan kohtu enemmän kasvaa. Eipä sitä muut huomaa kuin itse selällään maatessa, onkohan muillakin vatsa enemmän kohonnut toiselta puolen? Mulla kohtu on taaksepäin kallellaan, en odota, että vatsa vielä pitkään aikaan hirveän isoksi kasvaa. Luulin, että raskaus voisi muuttaa kohdun asentoa, että se suoristuisi, mutta ei näköjään.
Mitenköhän aikaisin raskausarpia alkaa tulemaan..itse vältyin kokonaan niiltä viime raskaudessa, mutta silloin tuli kyllä rasvattuakin ihoa, pelkäsin saavani raskausarpia vatsan täyteen ja rasvasin lisäksi reidet ja alaselänkin :D Mulla on nyt Biothermin raskausarpi-voidetta ja Bio-oilia, tuo Bio-oil on todella riittoisaa, se Bepanthen kului mulla viime raskaudessa todella nopeasti, mutta on kyllä hyvä rasva. Kuivui nopeasti ja oli ihan hyväntuoksuinenkin :)

Mulle ei tullut yhden yhtä raskausarpea kahdesta edellisestä raskaudesta... Mulla on varmaan oudot kudokset. .. Ja en rasvaillut ollenkaan. :happy118 :happy:

Mä tilasin Bio-oilia ebaysta, tuli aika paljon halvemmaksi kuin apteekista. Sitä näkyi olevan Prismassakin, en ole vertaillut että tuleeko ulkomailta tilattuna silti reilusti halvemmaksi. Apteekkiin verrattuna tuli.

Bio-oililla viimeksi myös rasvailin ja ei tullut yhtään arpea. Täytyy varmaan taas ottaa se käyttöön. Siitä on nyt tullut sellainen isompi pullo, niitä pieniä taisi viimeksi mennä 6-7 pulloa.

Mä ostin pari viikkoa sitten bio-oilin, mutta en ole vielä alkanut käyttää. Kertokaapa tyhmälle, että jos ohjeissa sanotaan aloitukseksi neljännen raskauskuukauden alku, niin mikä viikko se on? Ja nyt jos mulla on 14+1 niin onko se nyt sama kuin rv 14 vai rv 15?

Eli eikö neljännen kuun alku tarkoita, että kun kolme kuukautta on täynnä. Eli 12 viikkoa on täynnä... Eli 12+1 eli kolmastoista raskausviikko. Itsekin ostin+aloitin BioOilin tänään :) Ja en mäkään oo varma mitä tuo "neljänneltä raskauskuulta lähtien" on tarkoittavinaan... Mutta kai sitä juuri kun aletaan elää neljättä kuukautta! Ellei sitten muka meinaa että "kun neljä kuukautta on täynnä" joka ois viikko16+0. Noh mulla nyt jo 15+3 jokatapauksessa

Mä otin öljyämisen aktiivisemmin päivärytmiin mukaan vasta kun maha alkoi kasvaa. Eli puolivälin jälkeen. Sitä ennen käytin vaan perusvoidetta kuten normaalistikin eli suihkun jälkeen rasvaan koko kropan.

Takaisin