Vauvamasut

No eiköhän kaikki täällä tiedä että näillä viikoilla se nimenomaan on raskauden aiheuttamaa turvotusta. Ei vauvan koosta johtuvaa.. Huoh.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo ymmärrän, mua vaan rupes jotenki hämää :D t. Hormonihirviö


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tässä minun :) selvää kasvua täälläkin huomattu, nimenomaa lonkkaluiden välistä alkaa masu nousemaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1402290735.565601.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1402290735.565601.jpg
    101.2 KB · Katsottu: 193
Siis missä se teidän turvotus on?? Itse ennen raskautta olin alipainoinen ja nyt painoa on tullut ihan hirveästi, vaikka viikkoja on vasta 8! Ja siihen turvotus päälle! Pakko myöntää, että pari viikkoa on mennyt väsyneenä sohvalla (ehkä karkkipussikin on ollut siellä :D) ja tissit on niin kipeet, ettei voi enää treenata. Ihan koiran kanssa lenkkeily tekee kipeää.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eikä mää oon niin kade teille hoikkeloille kun näkyy niin kivasti massu! :) suht normaalipainoisena ei mulla noin hyvin näy, tosin ei näillä viikoilla (8+1) oo näkyny aiemmiltakaan muksuilta muuta ku karsee turvotus! :D varsinkin iltaisin....
 
Nyt alkaa tuntee jo kohdun ja mä en ensikertalaisena tykkää juuri tunteesta yhtään. Mut kohta se alkaa jo näkyy, muutama viikko enää... :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Siis se vähän jopa Ällöttää. Tai sit tänää kaikki ällöttää... mut mahallaan alkaa olla inha nukkuu kun kohtu painaa rakkoo ja ahdistaa. Opetellaan nukkumaan kulkiaaennossa :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Voi, ikävä tulee mahallaan nukkumista, se on lemppariasento. Esikon syntymän jälkeen oli jo sairaalassa kääntyä hetkeksi mahalleen, tuntu taivaalliselta, vaikka olikin paikat arat ja meijerit pinkeet. :D
 
Täällä rupee turvotus vähän väistyy aamusin ja päivisin.. illat on sit ihan omaa luokkaa :) eiköhän se kunnon masu sielt viel tuu ja saa nauttii siitä ihan kyllästymiseen asti :) kateellinen täälläkin hoikille joilla jo pikkasen näkyy ! :)
 
Tää iltaturvotus on iha jäätävää :D jospa se masu kohta alkaa näkymään :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Suloisia masuja teillä :) Itselläni ei näy vielä oikeastaan mitenkään, tai sitten ei vaan erota kun on muutenkin pienimuotoinen rasvakerros vatsassa :D Tänään rv 9+6
 
No eihän se kyl vielä näy muuta ku turvotuksena mut en sit tiedä niillä joilla ei oo eka lapsi, näkyykö aikasemmin? Nyt ittellä vasta alkaa kohtu tuntumaan tuossa häpyluun päällä ja saa ihan urakalla juosta vessassa :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Itse järkytyin neuvolassa, kun puntari näytti 5,3kg enemmän mitä normaalisti. Torstaina alkoi 11. viikko. Voiko turvotus niin paljon vaikuttaa? Koska 5 kiloa pitäisi kyllä meikäläisellä näkyä eikä tuollaista määrää helpolla ole koskaan saanut (olen vuosia painanut saman verran). Kyllähän syön nyt enemmän tai ainakin useammin päivän aikana mutta silti 5 kg on mielestäni paljon. Turvotusta ei ole muualla kuin vatsan kohdalla. Ja rintamus kasvanut sen verran, että sai jo hankkia isommat liivit. Sinänsä ei tuo paino mitään haittaa, mutta yllätyin vaan määrästä :D Laitan sen kyllä itse täysin turvotuksen piikkiin.

Mulla ei ole pömppis kadonnut mihinkään, tuntuu vain kasvavan. Pitäis ehkä opetella juomaan sitä vettä vähän enemmän, josko lähtisi nesteet liikkeelle..
 
Nestettä voi kertyä useita kiloja. Ite oon ahkerana salilla kävijänä seuraillu omaa kroppaa ni rankan reenin jälkeisinä päivinä nestettä tulee 2-3kg joka lähtee sit itestään. Myöskin 1g hiilaria sitoo 4g nestettä eli proteiini/rasvapitoinen ruokavalio turvottaa vähemmän nesteellä.
Mulla on tullu 3-4kg painoo 6viikossa ja tiedän että siitä rasvaa ei voi olla ku muutama sata gramma koska lihoakseen rasvakilon pitää syödä n9000kaloria YLI oman kulutuksen.
Mulla on turvotus näkyy tisseissä, ne on kasvanu ainakin yhen koon, ja alavatsassa. Omat normaalit vaatteet mahtuu päälle. Kireimmis farkuissa mul on ponnari napinlävessä ku muuten tuntuu ikävältä. Mutta en ota ressiä. En usko että tää paino ihan tällästä vauhtia koko aikaa menee. Ja tosin mulla edellisessäkin radkaudessa suurin osa painosta tuli ekan kolmanneksen aikana. Yht 13kg tuli sillon


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eikös toi 13kg oo kokolailla sellanen mitä ihan fysiologisin perustein raskaana pitäis tullakin? Siis vauva + istukka, lapsivesi ym ym... Mut miten joillain voi sitten tulla niin hirveesti vähemmän???
 
On mut jännä siinä oli se että tosiaan suurin osa painosta tuli ekalla kolmanneksella vaikka joka paikassa toitotetaan et alussa ei painon pitäs nousta yhtään :O. Suurimmassa osassa missä ei tuu juuri lainkaan painoa on pakko olla kyseessä jo valmiiksi liikapainoinen odottaja koska jos hoikalle/normapainoselle ei tuu painoa juuri yhtään niin eihän se voi olla terveellistä.. Sillonhan se tarkottaa että se vauva ottaa ravinteensa äidistä joka kuihtuu..ja se ei oo tervettä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top