Vauvamassu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja August14
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eihän toi ees oo iso o_O Mä en pahemmin oo kommenttia mahastani kuullut. Pomo oli kovin huolissaan (siis lapseton mies) kun mun maha ei kasvanut, sit ku se alko näkymään, ni se oli sillee "Huh, alkohan se vihdoin kasvaa" :grin Sit ku jäin kesälomalle ni myymäläpäällikkö sano, että on se jännä miten mulla on niiiin iso maha, sen parhaalla kaverilla selvis raskaus about samoilla raskausviikoilla ku mitä mä jäin kesälomalle.. Hoikka tyttö, raskausmaha meni hiilariturvotuksesta, vauva painoi 4 kiloo syntyessään :grin.. Mulla maha alkaa pönöttää heti rintojen alta, tosin yläkäyrällä toi mahankasvu meneekin. Mutta sillä olikin kohtu taaksepäin kallellaan ja vauva oli sivuttain vissiin melko loppuun asti, joten ei vaan näkynyt.

Mut emmä jaksa välittää mahan koon kommennoinneista, ellei lääkäri tai hoitaja jotain sano. Kaikki mahat on erilaisia ja kohdut pönöttää eri suunnista ja niin edelleen. :)

Ja minä kun kehuin, ettei arpia ole niin...... Miehen kanssa makoilin sohvalla ja hieroin mahaani ja tunsin sellaisen painauman tuntuisen jutun.. Kysyin onko tuohon housut painanut jälen.. Ei kun se on ollut siinä jo kuukauden.... MITÄ?!?!?! Vekki on ihan omasta näkökentästä ulkona kun on tuolla "vatsan alla".. Ei tiennyt itkeä vai nauraa.. :D katsotaan kuukausi eteenpäin niin ollaako sitä seepran raidoilla sitten...

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Ja arpia tulee lisää ja lisää :S

Nyt on kyllä mun mahalle tapahtunut alaspäin tipahdus :eek: Tai sitten mun mielikuvitus on tehnyt tepposet..Onneksi on ens viikolla neuvola niin ehkä sen jälkeen olen astetta viisaampi, että onko jätkänpätkä tosiaan jo lähtökuopissaan?

Mä oon kanssa Marmoritar miettinyt, että nyt on jotain tapahtunut. Siis mun mielestä ihan yhden päivän aikana (viime keskiviikko) mun tissien ja masun väliin ilmesty lisää tilaa. Seuraavana yönä katos se mun jo monta monta kuukautta vaivannut öinen selkä- ja rintakipu ja kivut siirty lantioon. Lisäksi nyt iltasin ja päivisinkin välillä on liikkuminen tehnyt ihan hirveen kipeetä tonne alas. En oikeen osaa sanoa tarkasti missä se kipu on, jotenkin niin kummallinen paikka. Tuntuu että häpyluut ja pakarat särkee ja jomottaa...

Mulla kanssa neuvola ens viikolla, saa nähdä onko tää vaan mun mielikuvistusta kaikki vai onko jotain oikeesti tapahtunut :grin

Mulla on kans tuo liikkuminen tehnyt TODELLA kipeetä. Ja istuminen tapahtuu nykyään hajareisin, että maha tipahtaa tuosta välistä :grin Ja siitä sitten kun yrittää lähteä liikenteeseen niin..Hetki jos toinenkin vierähtää että askellus lähtee ikään kuin "rullaamaan" :wink

Mä oon huomannu, että istuessa pitää olla selkä suorassa ja mieluiten vielä nojata. Ei voi istua sillain niinku "kasassa", muuten alkaa masua ahistaan ja puristamaan.. Liikkuminen ei kyllä muuten käy kipeetä, mut tosiaan tuo liikkelle lähtö on vähän vaivalloista.. :rolleyes:

Millier, sama täällä mieluummin istuttava hieman takakenossa ja autolla ajaminen alkaa olla tosi ahdistavaa aika ajoin kun joutuu olemaan kasassa jotenkin.. Mulla on nyt tullut kävelystä semmosta vaappuvaa ja hitaampaa. Ukollekin aina joutuu sanomaan että odota kun kävellään johonkin kaksin! Masu on kyllä kasvanut, mutta ei omasta mielestä laskeutunut.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on kans pikkumies jo selkeesti alhaalla, aiemmin maha oli semmonen pystykaari mut nyt viimeisen viikon sisällä puhdonnut selvästi jo alas. Eipä sikäli ihme, kaverin pää oli jo juhannuksena aivan siellä niin alhaalla kuin voi -seuraava siirtymä taitaa olla sitten ulos. Laskettuun on kuitenkin vielä 6 viikkoa, jännä nähdä kuinka pitkään se siellä viihtyy :p

Kharou, ONko sulle moni sanonut masun koosta? Mulle on varmaan kaikki kaverit sanonu et mulla on pieni masu ja pari viikkoo sit yks kaverin kaveri sano et ei uskois mun masusta et mulla on laskettu aika elokuun lopulla kun se on niin pieni. o_O Minusta se ei kyllä oo mikään pieni, mut ei nyt isokaan. Ja ainakin kasvukäyrä sf-mitalla on keskirajoilla niin ainakin lapsukainen kasvaa vaikkei se nyt ulos asti niin näykään! :grin Vaikkakin tuo sf-mittahan ei oo mitenkään tarkka.. mut jospa se sit lääkäri tutkisi asiaa tarkemmin kuun lopulla.:)

Munkin masua on sanottu pieneksi, muttei tuo minusta nyt mitenkään kauhean pieni oo :rolleyes: Moni sanoo, ettei edes huomaa ja neuvolassa kehutaan niin sieväksi ja siroksi.. No tämä on nyt tältä päivää, eli 34+5 :love720140702_153129.jpg

Hanski_, Lähes kaikki siitä tuntuu huomauttavan, osa on epäillyt minun olevan raskauden alkuvaiheessa... :D Meillä tuo sf-mitta on alakäyrän alapuolella, muttei tuo neuvolatäti vaikuttanut siitä olevan huolissaan. Meillä olisi kaksi viikkoa lääkäriin. Jännittää, kun tähän mennessä höttiäinen on tuntunut viihtyvän lähinnä poikittain. Ilmeisesti kohtapuolin kuitenkin pitäisi alkaa kääntyä? Se ehkä selittää senkin miksi tuo maha näyttää niin pieneltä. :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Tässä meidän massu taas.. 33+3
Arpia alkaa ilmestymään ympäri roppaa ja rinnatkin on päättänyt jälleen käydä kasvamaan ja arpeutumaan.. Aaaargh..

Liitteet

• 1404369424744.jpg
    1404369424744.jpg
    120.6 KB · Katsottu: 86
Voi kun teillä on kauniita masuja!

August
, Kyllä ne arvetkin häviää vielä joskus. Ainakin mun arvet hävis sillon kun olin ylipainoinen ja laihduin melkein 20kg. Tietty jos arvet on ihan tulipunaisia niin voi olla että ne vaan vaalenee.. Itselläni oli vaaleita jo silloin ja niin ovat nämä uudetkin mitä on tulleet raskauden myötä. :)

Takaisin