vauvamaha!

Mun napa ei ainakaan palautunut ekan raskauden jälkeen omaksi somaksi pieneksi itsekseen. Ihohan venyy ja vaikka välttyis arvilta jne, niin on kai aika tavallista, että napa jää eri muotoiseksi. Itselläni napa ei varsinaisesti raskausaikana pullahtanut ulos vaan vain "täyttyi" taisaiseksi vauvamasun kanssa samaksi palloksi ja synnytyksen jälkeen napa jäi sellaiseksi viiruksi kun ennen oli söpö pieni kolo :D
 
Mulla napa on normaalisti sellanen pyöreä kuoppa (kraateri). Ja raskauksissa se on sulautunu osaksi masua eli siitä on tullu ihan tasanen loppuraskaudessa. Ja joka kerta on palautunu samanlaiseks mitä oliki alunperin :)

Mulla ei mitää isoa pesänrakennusviettiä ole. Olisi kyllä tosi kiva penkoa kaappeja ja pistää tavaraa pois ja järjestellä, mutku noi muksut on koko ajan jaloissa. Esikko kyl menee hoitoo ens torstaista alkaen päiväkotiin, mut tää nuorempi se onki sellanen takiainen taas, ettei toivoakaa saada tehä mitään rauhassa.
 
Mullakin on napa kyllä palautunut ainakin lähes entiselleen synnytysten jälkeen sitten kun maha on muutenkin palautunut.
 
Mul on kans palautunut ihan normaaliksi.....
 
Mulla palautu napa melkein normaaliks (ehkä vähän vähemmän kuopalla mut ei paljoa eroa). Nyt se on vaan kadonnu nopeemmin ku esikkoa odottaessa (kai se muistaa miten pullahetaan:p), Tai no kadonnu ja kadonnu, tossa se möllöttää ulkona mahasta ja näkyy pirulainen vaatteiden läpi sellasena pikku nyppylänä.
 
Kadoksissa olevan vauvamahani syy on selvinnyt. Katselin itseäni jumpassa ja tajusin että maha on levinnyt lanteille. Taitaa tulla sellainen leveä "tyttömaha", joten turha haaveilla terhakasta pallukasta varmaan. :p:p
 
Iiiiih, oon ihan fiiliksissä, kun yksi yö järjetön turvotus oli yhtäkkiä poissa kuin taikaiskusta ja jäljellä oli pelkkä vauvamasu! Maha on ihan erilainen kuin vielä viikko sitten, jolloin se oli vielä sitä valtavaa muodotonta turvotusmassaa eikä esim. lantioluita erottunut. Tuntuihan tuo alkuun pieneltä aikaisempaan keskikehoon nähden, mutta nyt se on pääasiassa vauvaa. :) Tuntuukin ihan pinkeältä, eikä siltä aikaisemmalta epämääräiseltä mössöltä. Aika ihme juttu. Rv 18+3.

20150816.jpg
 
Teillä on kyllä niin kauniita kuvia jo näyttää! Mietin just, että oonkohan niin puusilmäinen vai mikä kun ei myöskään tunnu, että maha olisi juurikaan kasvanut. Tunne vatsan seudulla on muuttunut paljonkin ja kädellä kokeillessa ero on huomattava, mutta ei se vaatteiden alta näytä pallomaiselta kummulta.

Noo, kai se sieltä jysähtää joku kaunis päivä, tosiaan nyt vasta tuntuu kasvavan. (18vk mennään)
 
Täälläki alkaa pikkuhiljaa massu näkyä :) ihan muutamassa päivässä kasvanut sen verran että vaikka kuinka laihistaa niin pieni kumpu näkyy :) kuvannu en juurikaan oo, ei niissä näytä oikein miltään vaikka selkeesti pyöristynyt on. Ehkä 18+0 vois huviksi kuvan ottaa ja kattoa miten kasvaa. Aikasemmissa en oo kuvannut ollenkaan mahoja. Saa nähdä jääkö pienemmäksi tällä kertaa.
 
Nyt siis viikkoja 17+2 (vaikka la muuttui, viikot ei kuulemma)
 
Mulla alkoi tänään viikko 19 ja niiiiiiin malttamattomana odotan että alkais näkyä!! grr nyt kaikki jo tietää (töissä yms) joten masukin sais sieltä tulla esiin kunnolla eikä kokoajan tuntuis siltä että kaikki ajattelee että ompas täti tuhdissa kunnossa kun tietysti pientä pyöristymistä tapahtunut :smiley-bounce012 täytyy ruveta kattelee vaatteita jotka korostais masua :p
 
Täällä on masu noussut ja tullut pikku hiljaa enemmän näkyviin :happy: Tänään on ollut pitkästä aikaa enemmän särkyä/ liitoskipuja ja tuntuukin, että maha ois tullut vielä enemmän esille. Nyt siis 16+2. Enää ei meinaa oikein mitkään vaatteet sopia päälle mekkoja lukuunottamatta. Pian tarvii alkaa jotain takkiakin katsomaan syksyä varten :sour:
 

Liitteet

  • IMG_20150817_175326.jpg
    IMG_20150817_175326.jpg
    451 KB · Katsottu: 191
46ef89267e2b35df04685916b66861d4


Eilen otettu kuva jolloin oli 20+0 :)
 
Takaisin
Top