vauvamaha!

16+5 eikä näy juuri mitään, iltaisin kyllä aika selkeästi turvotusta, ja itse pystyn kyllä aamuisinkin sanomaan, että olen hieman paksumpi tuosta vyötärön kohdalta, mutta aika pieni on pömppä toistaiseksi. Lähes vartolonmyötäisessä juhlamekossakin esiinnyin viikko sitten, eikä herättänyt minkäänlaista huomiota. Mutta farkut eivät kyllä mene enää kiinni ja joitakin suosikkihousuja on mennyt muokkaukseen, ja olen niiden etuvyötärökaistaleita korvannut trikoolla/resorilla :)
 
Ihanaa että muillakin iltaa kohti masu kasvaa :D mullaki aamulla ihan pieni, eikä juuri huomaa (paitsi jos tietää) raskautta, mut illalla ei jätä arvailun varaa. Kuvannu en kyllä vielä oo :)
 
Mulla on puhelimessa appsi, joka muistuttaa aina viikon välein ottamaan kuvan, mikä on tosi kätevää, kun eihän sitä itse kovin hyvin ilman kuvia osaisi arvioida kuinka paljon maha on kasvanut, kun sen kuitenkin näkee joka päivä ja koko ajan. Olen siis peiliselfieitä ottanut jos en nyt ihan joka viikko, niin ainakin silloin tällöin. Aika samanlaisia on kuvat tähän asti keskenään olleet, mutta ehkä nyt jooonkinlaista kehitystä pömpämpään suuntaan on ollut havaittavissa ihan viimeisimmissä kuvissa :rolleyes:
 
Meil ei kotona oo edes sellasta peiliä, mistä koko kroppa näkyis. Joten oli kyl aikamoinen järkytys, ku näin mahan tänää kaverin peiliovista. Ja ei se pelkkä maha, mutku ne reidet ja lantio jajaja :dead: Maha oli tietty söpö ja valtava, mut niin oli valtavat ne muutki paikat. Salakavalasti nekin levinny. Tänää 18+5.
 
c460fbba203bffeb41f8e043e08a3630

Musta ihrat roikkuu mut kaveri sano et selvä vauvamasu :)
 
Mä en kestä kun kaikilla muilla on niin pyöreitä ja ihania masuja joista näkee niin selvästi mitä siellä mahassa on, kadekadekade! :) Taas kerran mä tuun tänne valittama ihan tyhjästä, mutta hetken kun kerkesin riemuita isosta vauvamahasta piukoissa paidoissa sitä "esitellen", niin kuvat saivat jälleen järkyttymään. Ihan hirveitä, en ikinä kehtaa laittaa niitä mihinkään! En erota niissä pienintäkään pyöreyttä alhaalla, vaan maha on pelkkää mun muuhun kokoon nähden valtavaa muodotonta massaa alhaalta ylös, koska nyt mulla on sekä vauvamaha että valtava turvotus että pari alkuraskaudessa kertynyttä turhaa ihrakiloa ja jokikinen gramma vatsassa. Näytän ihan keskivartalolihavalta mieheltä (poislukien tissit...). Tuntuu, ettei vaan voi olla mahdollista, että vauvamaha on noin ruma ja epämääräinen tässä vaiheessa kun se oikeasti on jo kasvanut sieltä mistä kuuluukin. On mullakin ongelmat, onneksi en edelleen itsekään ota itseäni ihan vakavasti. :grin
 
Ilona88, mulla sama homma! Painoindeksi on normaalin alarajoissa aina ollut, mutta kroppa sen mallinen että vyötäröä tai lantiotakaan ei juuri ole ja hoikassakin kunnossa on pieni pömppömaha. Tasapaksulta tuntuu siis edelleen, ainoastaan alavatsan pömppö on muuttunut pinkeemmäksi ja selvästi kyllä myös isommaksi. Töissä on jo ihasteltu vauvamahan näkyvän ja aamuisin sen huomaa kun vatsa pullottaa vaikka normaalisti aamuisin sen tilalla on melkein kuoppa. Toisaalta kyllä ootan että maha tästä vielä kasvaa! :) Mutta toisaalta kauhistuttaa, kun olen lyhyt ja lyhytselkäinen että minkälainen jättivatsa mulla tulee olemaan. Vauvalla ei tuu varmaan oleen tilaa kasvaa kuin ulos- ja eteenpäin :)

Näistä kuvista innostuneena aloitin vihdoin oman vatsan kuvaamisprojektinkin :) Ihania kuvia!
 
Aaaargh.... Pahoinvoinnista johtuen keskivartalon vararengas ei ole päässyt pienentymään, vaan mieluummin päinvastoin. Sohvalle käydessäni ja pohtiessani joko kumpu olisikin vauvamaha, ei pysähtymisestä johtuva höllyntä jätä epäilyksiä siitä, että kyllä se jotain muuta kuin vauva on. Ja silti jo kaksi puolituttua on käynyt silittelemässä vatsaa että "onko teille perheenlisäystä tulossa". Tämä on sangen epämiellyttävää... Nyt 19+2 ja sitä vauvamahaa ei ole (joskaan en sitä kaipaisikaan vielä, koska kyllä se vielä ehtii tulla), läskiä vain!
 
Onko teillä kohdun korkein kohta jo navan kohdalla? Mulla ollu jo useamman päivän ajan. Nyt 17+1. Edellisestä raskaudesta ei oo kuin se vuosi..
 
Tässä mun vauvamaha kaksi päivää sitten. Maha pompsahti rv 16 + alussa ja nyt jo tuollainen pallo. Mulla on normaalisti aina ollut muuhun kroppaan nähden kapea vyötärö ja kohtuu litteä maha niin tää on kyllä aika iso muutos siihen. Nyt siis menossa rv 17+5
maha 3.8.2015.jpg
 
Mä oon löytänyt vauvan sykkeet mun navan päältä pari viikkoa sitten. :)
 
Kata88 mulla oli kohdun korkein kohta kesäkuun lopulla jo sentin alle navan. Nyt en oo ees tunnustellut :) varmaan jo ylikin :wink mulla myös edellisesta raskaudesta lyhyt aika ja tänään rv 18+3

Muoks: testasin. Justiinsa navan kohdalla on.
 
Muokattu viimeksi:
Kertokaas te viisaammat, et eikös ole ihan normaalia, että napa rupeaa pullahtamaan ns. ulos? Mulla ihan selkeästi erottuu nyt napa eikä ole enää syvällä kapeassa kuopassa niin kuin normaalisti vaan on ns. venynyt jo aika auki ja napa on selkeesti pyöreä. Kiinnostaa tietää miten tuolle navalle käy synnytyksen jälkeen? Palautuuko se sitten ennalleen vai jääkö se nöpöttämään masun ulkopuolle, jos se raskauden aikana ulos pulpahtaa :D
 
Musta_lammas, täällä navassa ihan samoja muutoksia, kun masu on alkanut pyöristyä. Kiinnostaa myös tuo navan kohtalo synnytyksen jälkeen... toivottavasti saan oman napani takaisin! :grin
 
Takaisin
Top