vauvamaha!

Ehhehee, en alkuun tiennyt itkeäkö vai nauraa ihonmyötäisissä jumppavaatteissa, kun muutoin 24/7 löysiin vaatteisiin pukeutuvana en ole normaalisti niin tietoinen näistä uusista "muodoistani"... Maha oli ylhäältä alas semmoista muodotonta turvonnutta löllöä, ei vieläkään mitään tietoa semmoisesta söpösti pömpöttävästä alavatsasta. Jalat ja peppu ovat kuitenkin pysyneet täysin aikaisempien mittojeni mukaisina kun kaikki rasvakin on kertynyt pelkästään keskivartaloon, tai ehkä jopa pienentyneet lihaskadon myötä. Nyt olo on kuin jollain tikuilla kävelevällä keskikehonrakentajalla, mutta yritetään mennä huumorilla, itselleenkin voi onneksi nauraa. :grin En oo koskaan ollut tukevan näköinen (jos nyt en suoranaisesti laihakaan) ja mies aina onkin sanonut, että sä varmaan näytät sitten raskaana sellaiselta koripallon nielaisseelta, mutta alan vähän epäillä... Vahvasti sinne "rantautunut valas" suuntaan tää homma tuntuis olevan menossa.
 
Ei kyllä mitään vauvamahaa olemassakaan. Mahaläskiä vähän tullut. Rv 15+3. Mietitytttää onko siellä edes ketään. Muut raskausoireet kyllä jatkuvat. Mitään liikettä en edes odota vielä aikoihin tuntevani, istukka edessä. No eka raskaus kyseessä ja ehkä vältyn jättimahalta loppuvaiheessa. Tosin tuskin alun mahan kasvusta voi päätellä kauheasti loppuraskauden mahan kokoa.
 
16+1. Mulla ainakin tässä vaiheessa jo pieni vatsan alku. Ensimmäiset mammahousutkut olen joutunut jo hankkimaa, kun kaikki farkut kiristävät ärsyttävästi. Itse raskauskiloja ei ole kertynyt kun n. 1kg, vaikka mahaa katsoessa voisin kuvitella että niitä olisi enemmän. Ehkä se vain on jotain turvotusta,vai? :D
 
Kertokaas viisaammat. Kun oon tällainen puolitoistametrinen tappi, niin voiko mahan näkyminen johtua siitä kun sisäelimet siirtyy ylöspäin (eikä lyhyyden vuoksi mahdu kovin paljon ylemmäs)? Kun siis vauva ja kohtuhan on vielä navan alapuolella, mutta koko mahassa on havaittavissa pyöreämpää muotoa. Paino ei ole noussut kuin ehkä puoli kiloa. Voihan se toki turvotustakin olla, mutta kun se alkaa heti aamusta ja viimeistään siitä kun ekan kerran syön.
 
Alkuun minullakin oli kovia turvotuksia, mutta sitten olin pari viikkoa vähän kuin ennallaan ja nyt kun on menossa rv 16 (pian rv 17) niin vatsa on alkanut pyöristymään söpösti...Pari kaveria eilen jo yksissä juhlissa uumoilivatkin että kyllä nyt ollaan pieniin päin kun olen kuulemma aina ollut niin timmi..mutta nykyistä tilannetta eivät kuvanneet sanallisesti o_O :smiley-bounce022

Tarhapapu: olen myös 176 cm pitkä ja yksi ystävä sanoi ettei minulle taida isoa masua tulla pituuteni ja kokoni vuoksi, mutta kyllä musta tuntuu että kiloja on tullut jo ihan kivasti ja olen pyöristynyt varmaan vähän joka suuntaan.. :happy7
 
Terkku, mä luulen että mulla myös siksi kasvaa maha niin äkkiä kun ei vaan oo tilaa tissien ja lantion välissä :D mulla myös on pituus vain n. 150cm. Ehkä sentin yli. Ja maha onki sitte kasvanut aika suureksi aina. Ja mulla vielä eteenpäin kallistunut kohtu, joka saattaa myös vaikuttaa. Pikkuhiljaa alkaa olla hankala peitellä, mutta jospa siihen ei ois enää tarvetta. Viikkoja nyt ultran mukaan 13+5. :)
 
Mulla oli turvotuksen aikaan hirveän iso ja selkeä maha, nyt on turvotukset lähteneet ja hyvin saa pömpön piiloon vielä! :finger:
 
Mulla tympäsee kun tissit kasvaa samaa kyytiä niin voi itku miltä sitä taas kohta näyttää kun jalkoihin ei ihan kauheesti kerry mitään :D
 
Täällä näyttää siltä, että vauva on vallannut alavatsan ja läskit ylävatsan :D ku kokeilee, niin alamaha tuntuu kiinteän pinkeältä ja ylämaha löysältä mössöltä.. :D Siitä se alkaa kasvamaan :wink tänään 16+1 :)
 
Mulla taitaa mennä vielä hetki ennenkuin tuo masu pomppaa esiin.
 
Terkku ja Aile, täällä kans yks puoltoista metrinen tappi, jolla masu pömpöttää varsinkin iltaisin ihan järkkynä. Aamusin masu on ns, vähän normaalimpi ja vain pienesti pömpöttää. Sitten töitten jälkeen ja iltaisin maha onkin jo tuplasti isompi. Oon kans miettinyt, et vaikuttaako lyhyys just siihen, ettei oo tilas vaikka suolistolle tai muille sisäelimille niin paljon. Vai mistä vai mistä tämä turvotus oikeen johtuu? :) Vauvamahaa se ei vielä ole, koska nyt oon alkanut tuntemaan kovemman kohdan eli kohdun tuolla paljon alempana. Rv 14+1 vissiin menossa nyt.
 
Täällä pituutta 173, ylipainoa parikymmentä kiloa, viikkoja 17+6 ja mahassa ei näy yhtään mitään. Toisinaan turvottaa, ja paha olo senkun jatkuu edelleen, vararengaskin kulkee mukana edelleen, mutta mistään vauvamahasta ei ole tietoakaan!
 
Kyllä nyt tämän pömpön täytyy osittain jo olla vauvamahaakin, kun tunnenkin kuinka kohtu on tullut ylös lantio-ontelosta ja tuntuu tuossa heti vatsarasvan alla sellaisena pinkeänä. :) Vaikkakin kyllä edelleen tuon kasvaneen mahan voisi tulkita myös överiturvotusähkyaterian tai/ja pitkäaikaisemman keskikehonrakennuksen tulokseksi. En osaa päättää miltä se näyttää, söpöltä vauvamasulta vai joltain muulta...
 
Mulla on tämmönen pinkeä pyöreähkö masu, mies ihan tohkeissaan katto tänään(kin) että on toi sun masus jo ihan selkeesti vauva mahaa. :D mutta hyvin pieni vielä.. :wink
 
Hui mitenköhän tässä käy. Olen ajatellut, että en (mahdollisuuksien mukaan) haluaisi paljastaa raskautta kaikille ennen rakenneultraa, mutta katsotaan nyt...

Olen kaukana bikinimissin vartalosta jos voisi sanoa, mutta mitään ei vielä näy. Turvotuskin on sen verran minimaalista, että siitä ei ole kukaan osannut epäillä.
Tällähetkellä siis 15+2 menossa ja kaikki vaatteet on ok kokoisia..
 
Eilen mies juuri totesi naureskellen et toi mahahan on tosi esillä. Onnessaan sitä silitteli ja naureskeli mun navalle, joka ei oo enää ihan kuopissaan:rolleyes: Voi johtua siitä, että on toka raskaus ni paikat venyy helpommin tai jtn mut ei kyllä esikon kanssa näkyny näin selvästi ja näin aikasin, varsinkaan toi napa. Ihan järkyttävää!
 
Koko ajan väitän kivenkovaan, että ei mulla mitään mahaa ole. Ja peilistä katsoessa näyttääkin siltä ettei olisi, ainakin suurin piirtein. Kuvat puhuvat kuitenkin muuta. Tässä tämän aamun maha. Kasvupyrähdys käynnissä?
 

Liitteet

  • 1438152336451.jpg
    1438152336451.jpg
    70.7 KB · Katsottu: 183
Mun mies tokas eilen kanssa kun oltiin ulkona että on tuo sinun masusi jo pieni vauva masu, ei oo enää saman näköinen kuin ennen raskautta. Nyt se on tollanen pinkeä pikku masu! :) saa kohta lähtee ostaa mammahousuja! ImageUploadedByVau Foorumi1438157012.144953.jpg
 
Takaisin
Top