Vauvalle tarvikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saigon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Meillä on poika voittoinen suku. TOdella harvinaista, että saamme ylipäänsä tytön. No nyt kaikki on ihan onnessa, kun prinsessa tulee sukuun, vohdoinkin !
Tässä kuva mieheni mumma oli jo tehnyt prinsessella kotiutumis töppöset:

On niin ihanaa, kun saadaan kaappiin vaaleanpunaistakin. emoticon

emoticon mustakin töppöset oli  ihanat, vielä kun malttaas odottaa, että saa ne pikku leidille laittaa. 

Jenni90, mä en kans malttais millään odottaa että saa pukea vauvalle noita vaatteita mitä ostin... Jotenki konkretisoitu tää raskaus ja vauva ihan eri lailla, kun toi sukupuoli selvisi ja lajittelin esikoisen pikkuvaatteet ja tein muutamia vaatehankintoja. Nyt vaan vauva puuttuu, voi kun aika menis nopsaan!

Jenni suloset töppöset :)

meil hankittu yhdistelmävaunut, turvakaukalo tulee het kun toiselle vauvalle käy liian pieneks mutta ennen pienokaisen syntymää - sitteri samasta paikasta
pinnasänky ja mobile odottaa paikalleen laittamista

kaikkea pientä kivaa on tullut hommailtua - kävin ikeassa shoppailee :)

kirpparilta saa hyvin vaatteita, tosi hyväkuntosiakin ja edullisia

ois ihana laittaa jo kaikki paikalleen mutta ei viitsi on siihen vielä niin kauan että vauva syntyy, niin musta ainakin tuntuu. 

onko itkuhälyttimissä miten paljon eroja ?? vai mahtaakohan olla se halvinvaihto-ehto sen kummosempi kuin muutkaan?
korvakuumemittari ootteko todennu hyväks?
hommataanko rintapumppu synnytyksen jälkeen tarpeen mukaan vai pitäisikö sekin olla jo valmiina?
mitähän vois vielä puuttua?

itkuhälyttimistä me ostetiin Anttilasta meidän omat ja ne sanoi, että phillips Avent kaikista paras; että muut on poistettu niiden valikoimasta. Ne maksoi 80 euroa ja on kyllä ollu hyvät ! Muista merkeistä mulla ei oo edes tietoa, eikä kokemusta.. Kun mekin vaan ostettiin sitten heti ne, ei me jaksettu keirrellä ja ettiä halvempia....

korvakuumemittari oli meillä ainakin ihan peestä, että mä oon käyttänyt ihan normi digitaali mittaria. MEillä toimii se parhaiten emoticon

Mä en viime raskaudessa hommanut rintapumppua ollenkaan... (Mullahan ei tullut maitoa kun Turo-Eemil syntyi, vaikka odotus aikana tuli; veikkaan stressasin sairaalassa niin paljon) No sairaalassa ne sitten käski mun koko ajan pumppailla maitoa niiden sähköpumpulla, jos niin saatais miatoa tulemaan; no pumppailinmoelmpia rintoja vartin ja sain sen yhden tipan! WOW !  No sitten koitti päivä, että päästiin kotiin ja kätilö tuli mulle sanomaan, että kun maitoa tullut jo kuitenkin raskausaikana paljon, niin kannattaa hommata kotiin rintapumppu, vaikka sellanen käsikäyttöinen, ettei tuu rintatulehduksia ja saa sen maidon sieltä pois, jos ei poika suostu imemään.... No onneksi soitin mun ystävlle ja sain  häneltä lainaan käsikäyttöisen pumpun kotiin; koska kun kotiin pääsin ja tulin suihkusta niin maitoa vaan tirras pitkin mahaa !  Pumpulla sai tosi kätevästi tyhjättyä rinnat. JA kun meillä tosiaan ei Turo-Eemil suostunut imemään rintaa, niin mä pumppailin sen kaks viikkoa koko ajan pulloon. Yölläkin heräsin kahden tunnin välein pumppialemaan; oli pakko, muuten me oltais hukuttu siihen maidon määrään sängyssä.... Ja nyt kun mulla taas maitoa jo tulee, niin meinaan ostaa itelleni jo valmiiksi sen käsikäyttöisen rintapumpun, se on edellinen ja hyvä. Saa kätevästi otettua mukaankin joka paikkaan....
Ja rintasuojuksia meni paketti tolkulla! Sama, että nyt pitää mennä rintaliivikaupoille; imetysliivejä täytyy ostaa enemmän; viimeksi mulla oli vaon kahdet ja ne oli koko ajan pesussa, kun kastuivat... Ne on aika kalliita, mutta mielettömän käteviä... Ja nytkin koko raskaus ajan oon pitäny niitä kun ei meinaa muut mahtua edes...

Onko hoitopöytä tarpeellinen? Osa sanoo, että ei sitä tule kuitenkaan käytettyä...
Meillä altaan vieressä vessassa on paljon pöytätilaa ja hyvällä korkeudella, niin aattelin jos siihen vain sen pehmusteen hommaisin..

Meillä myös poika voittoinen suku ja olin paljon poikien vaatteita saanutkin ja jos tarjottiin molempia, minä otin vain ne poikien vaatteet.. Se siitä " vahvasta tunteesta" että se on poika, kun käytiin ultrassa ja lääkäri tuumasi, että ei tälle enää pippeli kasva, kyllä se on selvä tyttö! :D
Sanoi, että monet ensi synnyttäjät luulevat tytöistä että se on poika, varsinkin, jos ei oo ollu vaikia raskaus.. 

Me ei aiota hankkia mitään hoitopöytää. Varmaan vaan sellainen alusta, jos nyt sitäkään. Itse ajattelin hoitaa vaippojen vaihdot ynnä muut siellä missä vapaata tilaa löytyy. Oon kuullut, että monilla toi hoitopöytä on ollut käytössä tasan pari kertaa ja sitten unohtunut.

Huomasin justiin, että niissä vaunuissa, mitä tuleva mummo meille harkitsee ei ole täyskumisia pyöriä. On kuulema vihoviimeinen virhe ostaa ne, missä on ilmakumit. Huh, on tämä vaikeata.

Odotan muuttoa tosi paljon, koska sen jälkeen päästään laittamaan vauvan juttuja kuntoon. Ehkä tää koko homma siitä taas konkretisoituu lisää! Meilläkin vauva potkii kuin mikäkin Maradona. Väliin toivon, että se kääntyisi välillä toistepäin (on nyt perätilassa) ettei niin usein osuisi tonne virtsarakkoon. Että on ikävä tunne, varsinkin silloin kun on rakko täynnä!

Me saatiin eilen sukulaisilta matkarattaat vauvalle! Ihanaa kun kotona on rattaat ja oli niitä kiva työnnellä kun tuotiin ne kotiin. Koko matka miehen kanssa puhuttiin, että mieti tuossa istuu pian meidän pieni lapsi! Matkarattaat nyt ei ole ihan heti käytössä kun sopivat sitten kun lapsi istuu jo mutta saa nuo makuuasentoonkin niin voi pienillä reissuilla käyttää vaikka hetikin kun kapaloi vauvan makuupussiin kunnolla. Sukulaisilla loppui tila kun vastaavat olisi kuitenkin ollut hankintalistalla jossain vaiheessa niin otettiin jo kotiin näin etukäteen.
Seuraavaksi hankintalistalla on vaunut ja turvaistuin. Sitteri meinataan myös hommata piakkoin.
Onko kukana miettinyt vuokraamista sellaiselle vauvan"sängylle", jossa on pyörät alla (samanlainen kun synnärillä)? Meille on moni kehunut jos asuu monessa kerroksessa. Pinnasänky tulee meillä yläkertaan makkariin niin alakerrassa voisi sitten aluksi olla tuollainen vuokralla. Auttaa kuulemma paljon parina ekana kuukautena kun vauva nukkuu paljon niin ei tarvitse aina viedä nukkumaan eri kerrokseen ja olla kuulolla jos vauva herää.Voisi vauva köllötellä siinä kun itse tekee ruokaa tms. touhuilee päivän aikana. Täytyy vielä selvittää mistä niitä saa vuokrata.

Eilen ostin ekat tutit,helistimiä,tuttipullin. Käytiin miehenkanssa Tuurissa ja siellä on vauva viikot kaikkea ihanaa vauvoilla tarjouksessa. Löysin sieltä myös ihanan pinnasängyn :)

Hoitopöytä saadaan mun siskolta koska sitä tulee varmaa käytettyä aktiivisesti eka pari kuukautta. 

Meillä on hoitopöytäkäytössä edelleen...esikoinen on 1v 3kk vanha! Mä en ole edes harkinnut sen laittamista pois...mun selkä ei kestäis kierrossa/kumarassa pukemista tai muita hoito toimenpiteitä. Ja kyllä meillä mieskin sitä käyttää aina...Tilanne saattais olla toinen jos meillä olis sopivalla korkeudella oleva taso, jossa ko. toimenpiteet tulis tehtyä.

Tuo hoitopöydän käyttökin kun on niin yksilöllistä... 
Meidän esikoinen on niin ma-h-d-o-t-o-n, että jos meinaa vaipan muualla vaihtaa kun sylissä tai lattialla niin se on extremeä! Vessassahan meillä on se alusta pesukoneen päällä, mutta ei siinäkään enään onnistu vaipan vaihdot.

Meille tulee kans hoitopöytä, ilmaseksi saadaan, joten miksipä ei kokeiltas että tuleeko sitä meillä käytettyä. Meiltä löytyy tällä hetkellä vaunut, sitteri, turvakaukalo, pinnasänky, kasa vaatteita, pari tuttia ja muutamia leluja. Musta tuntuu, että meillä on hirveesti jo kaikkee kun kaikki tavarat on tullut alle viikon sisään meille vaikka oikeestihan tuossa ei oo vielä läheskään kaikkea. :) Mutta on se ihana kun on saanut kaikkea vauvan juttuja kotiin.  <3 Millään malta odottaa, että vauva on kotona! Olis kiva kuulla mitä muut äidit ovat jo kotiinsa haalineet niin osais itse miettiä myös että mitä kaikkea vielä tarvii. emoticon

Huih, nyt kyllä hieman pelottaa.. Taikauskoinen kun on eikä sille mitään voi.. Ostin siis vauvalle vaunut, ja vanhan ajan uskomuksen mukaan syntymättömälle lapselle vaunujen osto tietää huonoa onnea/ lapsen kuolemaa :/ Vaan en voinut jättää ostamattakaan kun tarjoutui tilaisuus saada haluamani vaunut melkein puoli ilmaiseksi.. Kunhan nyt en vaan sitten joutuisi huijauksen kohteeksi, kun netistä vaunut ostin :S nooh muutaman päivän päästähän sen näkee, että saapuvatko nuo matkahuoltoon vai ei :) toivottavasti

Ai, mä en ole ennen tuollaista "uskomusta " kuullutkaan.....
Me ostettiin ennen esikoisen syntymää sille kahdet vaunut ja hyvin pyyhkii potran esikoisen kanssa. :D

Ja jo joku aika sitten  ostettiin ne sisarus yhdistelmä vaunut. [:

Mä ihan meinaan hukkua näihin vauvojen vaatteisiin..... niitä on niin paljon.. On Turo-Eemilin pieniä monta laatikollista, ja tytön tulevia vaatteita.... huoh. 

Nostanpas tätä ketjua. Mihin tarvikkeisiin olette päätyneet? Me päädyttiin ostamaan Emma Ljungan City Cross vaunut, Manducan kantoreppu ja Maxi Cosin turvaistuin. Sitteristä en oikein tiedä vielä minkälainen olisi hyvä. Onko vinkkejä?

Mä en oo oikeen hirveesti merkkeihin perehtynyt. Oon vaan kattonut, että tarvikkeet on oman maun mukaisia ja yrittänyt tutkia että tuotteet ois mahdollisimman kestäviä ja turvallisia. emoticon  Mua kiinnostais kans tietää, että mitä te muut ootte hommannu ja mitä aiotte vielä hommata? Mullakin kun ensimmäinen lapsi tulossa niin ei oikein tiedä mitä kaikkea tarvii. Oon myös miettinyt minkä verran tuttipulloja kannattis olla valmiina, entäpä tutteja? Noita harsoja oon aika innokkaasti pessy.. (oon kuullu, että niitä kannattaa muutaman kerran käyttää koneessa että ne ns. kuluu ja muuttuu pehmeemmiks)

Tavaroista on tähän mennessä hankittuna käytetyt yhdistelmävaunut (emmaljunga duo edge, classic rungolla). Riitti, että kerran kävin lastentarvike liikkeessä kauhistelemassa uusien vaunujen hintoja, niin totesin meille kelpaavan käytetytkin, etenkin kun sain mieleisen väriset/malliset kaverin kaverilta ostettua. Mukavampi tietää mistä käytetyt tavarat on peräisin, niin tietää miten niitä on pidetty. Jos oisin uudet ostanut olisin halunnut sportti rungon, mutta eiköhän ilman sitä heittoaisaakin pärjää.

Käytettynä pinnasänky, jonka pohjan voi säätää 4 korkeuteen ja yhtä laitaa saa hieman laskettua, vanhaa kokoa eli pituus 110cm (uusi standardi mitta on  käsittääkseni120cm). Miehen siskolta tullut käytettynä vaatteita vähäsen. Yhtään vaatetta en oo vielä ite ostanu, vaikka kaupassa oon useamman kerran käynyt hiplaamassa. Yritän pitää itseni aisoissa, et ensin katson mitä suvusta löytyy käytetynä, ennen kuin meen kauppoja tyhjäksi ostelemaan, vaikka mieli tekis!

Ylihuomenna pitäs mennä tutkimaan serkun pahvilaatikot, siellä ois kuulemma tarjolla vaatteiden lisäks sitteriä, tuttipullojen sterilointilaitetta jne. Kummitytöltä tulee britaxin römer baby safe-kaukalo lainaan ja siihen sopivat matkarattaat. Deuter kid-kantorinkan ostin käytettynä, kun sattumalta kummipojan toinen kummi rupes puhumaan, että niillä ei sielle enää ole tarvetta. Ajatuksena tulavaisuus ja metsälenkkit koirien kanssa, tosin meneehän siihen vielä useempi kk ennen kuin rinkkaa pystyy käyttämään.

Uutena on hankittu pari tuttia ja yksi tuttipullo varalle. Tällä hetkellä mietinnässä mitä sitä vielä pitäisi hankkia, tuntuu pään lyövän tyhjää sen asian suhteen. Mietinnässä on mm. onko rintarepulle tarvetta vaiko ei? Äitiyspakkauskaan ei ole vielä tullut, innolla odotan, koska pääsen tutkimaan sen sisällön ja kumman pakkauksen saan, elättelen toiveita tämän vuoden mallista.

t t, mäkin elättelen toiveita tämän vuoden mallista. En oo vielä edes pistänyt kelaan papereita, jotta saisin tän vuoden mallin. Viimeistään 21.5. mulla pitää olla paperit kelassa, mutta ajattelin että tällä viikolla vien paperit. Mulla ei sinänsä oo mitään kiirettä saada äitiyspakkausta, kun se tarkoittaa että asuntoon tulee taas lisää vauvanvaatteita ja noita entisiäkin on paljon pesemättä ja viikkaamatta. emoticon
Meillä on hommattuna
-yhdistelmävaunut (käytetyt)
-Sitteri(käytetty)
-Autoon turvakaukalo (myöskin tämä käytettynä)
-Pinnasänky (käytetty)
-Vaatteita enemmän kuin mitä edes tarvis (en oo ostanut kuin muutaman itse, muut tullu omalta kummipojalta ja kaverin lapselta.)
-Tuttipulloja
-Kaksi tuttia
-Vaippoja

Mielessä ois että ainakin amme vauvalle ja sitten hoitoalusta sekä rasvat yms.
Oon myös miettinyt, että mitä tässä itselle tarvis hommata esim. imetysliivejä, liivinsuojia, rintapumppua(?) Ääh, pää leviää kun on niin paljon mitä tarvii! emoticon

Takaisin