Vauvalle tarvikkeet

Kiitoksia neuvoista! :) Kävin kesäkuisilta kyselemässä vinkkejä kantoliinan kanssa ja sieltä sain nettisivun, jossa on kuvalliset ohjeet miten kantoliina sidotaan, ja oli monia sidontavinkkejä. :) Täytyy niitä alkaa reenaileen! Jos ei ala onnistuun niin kävelen tosiaan johonkin liikkeeseen sisään!
Minä laitoin vauvalle ensisängyn tänään, eli äitiyspakkaukseen se patja joka tuli mukana ja lakanat yms. Mutta sitten tuli ongelma ku laitoin peiton sinne (peitto joka tuli äp:n mukana). Sehän oli tosi iso noin pieneen laatikkoon! Ootteko muut ajatellu laittaa tän kyseisen peiton ensisänkyyn vai onko teillä joku pienempi peitto vai kenties joku ihan muu vaihtoehto? Mä oon vähä hukassa näitten juttujen kanssa kun eka lapsi yms.. Mutta kysyvä ei kai tieltä eksy(?)
 
Kare, mulla on isompi sänky ja pienempi peitto, eli ajateltiin skipata se äitiyspakkausvuode kokonaan ja tehdä "pesää" pinnasänkyyn alusta pitäen, ja ensimmäisenä peittona toimii omalta äidiltä saatu eli reilut parikymmentä vuotta vanha äitiyspakkauspeitto kokoa 70x100cm. Ajattelin tosiaan, et sit voi peitoilla tms. tehdä sitä sänkyä pienemmäksi jos se näyttää vauvalle valtavalta lavalta, toisaalta saatan nukuttaa vauvaa löyhässä peittokapalossa... mennessä näkee miten käytännöllisiksi nämä suunnitelmat osoittautuu.
 


pyyhe tyynyliinan sisään, miten söpö ja hyvältä kuulostava idea!  :)  Mun sisko on käyttänyt pieniä fleecehuopia peitoina, kun muihin peittoihin vauva hukkuu..näin hän on sanonut,, Niitä huooia saa mm. Ikeasta. Täytyy käydä ehkä itsekin hakemassa..

Itse vuorasin äitiyspakkauksen sängyn omalla isokokoisella täkkipeitollani, lopputuoksena tosi pehmeä sänky reunoja myöten, eivätkä reunat tipu tai kaadu vauvan päälle.. pistänpä tähän kuvan näytille 




 
Tässä ois meidän pienokaisen ensisänky, peitto on tosin vielä hieman kysymysmerkki.. Voisin käydä itsekin ostamassa jonkun ihanan turkoosin tyynyliinan jonka sisään laittaisin pyyhkeen tai jonkun... =) Äitinikin tosin sanoi, että vauva ei välttämättä tarvitse edes peittoa..
 
Meijän pelastus kotiin tulona oli kapalointi! Kannattaa pyytää sairaalassa kätilöä näyttämään miten tehdään kunnon kapalointi, meinaan helpottaa vauvan nukkumista paljon, kun ei ainakaan meijän esikko nukkunut kunnolla kun päästiin sairaalasta kotio. :)
Vinkkinä siis, joku voi olla jo kirjottanut asiasta (en jaksanut lukea koko ketjua) mutta aivan älyttömän hyvä ratkasu ja toiminut monilla!
 
Huomenna ajattelin meidän prinsessan sängyn laittaa valmiiksi
SItten olis kaikki kondiksesssa. 

täytyy muistaa vaan toinenkin hammastahna ostaa jonka mä saan mukaani sairaalaan. :)
 
Ai että...viikot käy vähiin <3 ihanaa <3 Tänään kasattiin pinnasänky, joka on aikoinaan hankittu mulle..eli se on kohta 28 vuotta vanha, valkoinen perus puinen pinnasänky. Jospa huomenna surruttelisin ompelukoneella pikku peittoja ja verhoilun ensisänkyyn(ä-pahvilootaan). Hyttysverkon aattelin vielä hankkia. Kärkkäiseltä näytti saavan ainakin tosi edullisesti semmosia kauniita suojia. Pyykkiä olis pestävänä vielä vaikka kuinka, mm. kotiutumisvaatteet <3 niin ja jos sitä huomenna pakkaisi sairaalakassinkin. Tsemppiä kaikille..on tää ihanaa aikaa!
 
Pää poksahtaa... vaunuostoksilla!!!

Meillä on kolme kohtuukokoista, silmää miellyttävää, ominaisuuksiltaan passelin oloista vaihtoehtoa.

* Crescent Comfort kantokopalla liikkeestä, noin 500e, netistä ei löydy YHTÄÄN käyttäjäkokemusta suomeksi, mutta ominaisuuksiltaan ilmeisen samankaltaiset kuin seuraavat.

* Crescent Classic kantokopalla nettikaupasta, noin 550e, netissä tuntuu olevan kovin kehuttu ja pidetty, verrattu paljon City Crossiin eikä näyttäisi paljoa hävinneen...? Mutta nettikaupasta en haluaisi tilata, tähän olen tutustunut lähinnä siksi että Comfortista löytyy huonosti tietoa.

* Emmaljunga City Cross + Babylift koppa 700e - ehdottomasti "hehkutetuin" käyttäjäkokemusten perusteella, pikkuhimpun pienempi ja kevyempi kuin edelliset, kennorenkaat on plussa, ja kai tuon merkin pitäisi jotain takuuta tuoda laadusta, mutta onko hintaeron väärti...?!

Ja sit toisaalta kaikista löytyy kommenttia, että ovat isoja, raskaita, kömpelöitä... en sitten tiedä mihin kommentoijat vertaa, niihin heinäsirkan näköisiin rattaisiinko? Sellaiset ei meidän makuun ole :D Mielipiteitä (ja uusiakin ehdotuksia) kuulen mielelläni! Toisaalta toi Emmaljungat näyttää ja tuntuu ihanilta, mutta näyttääkö ja tuntuuko ne 200 euroa ihanammilta kuin noin Comfortit... plöh!


Edit: no, heti löytyi JOKU käyttäjäkokemus Comforteistakin, kun menin sanomaan, mutta edelleen vinkkejä otetaan vastaan.
 
Noista äitiyspakkauksen verhoiluista ja pienistä peitoista: Baby Style myy käteviä settejä, joissa tulee reunapehmuste ja pikkuinen peitto (ja tyynynliina, jolla ei tee kyllä yhtään mitään.Mun kappale oli tosi hienokin vielä, kaikilta hipoilta puuttui pää... :D) Verkkokaupan toimitusmaksu oli 6 €, maksu tehtiin verkkopankin kautta. Tässä yksi esimerkki, oli siellä valikoimassa muutakin
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1945/pl#
 
Korjaus äskeiseen: Ei tuossa ollutkaan sitä reunapehmustetta, vaan peitto, pussilakana ja tyynynliina. Reunapehmusteet myydään erikseen. Oon kyllä aika varma että mun ostamassa pakkauksessa oli kaikki samassa... hmmm? :D
 
Nyt ois sitten vauvalle kaikki täällä :) ainoo mikä puuttuu vielä on amme ja senkin varmaan ostan tänään kun IKEAAN matka käy :D
Onpas kiva vihdoin saada pinnasänkykin tänne niin pääsee laittaa vauvan pedin valmiiks <3 vaikka ei se siellä varmaan hirveesti edes nuku alkuun :D

vaunutkin löytyi halvalla ja on tosi kivat :) Brion happyt. Satuttiin löytää sellaset aivan uutena hitsin hyvästä alesta kun sattu olee erän viimiset :) Oottelen vaan et koskas niitä pääsee tonne ulos lykkimään <3
 
Miima, täälläkin alkaa pikkuhiljaa kamat olla kasassa, paitsi juurikin se amme puuttuu :) 

Ja sitten pari muuta juttua, joista oisin kysynyt teitiltä armaat mammat ja kohta-mammat:
Noi tuttiosat pulloihin mitä saa kaupasta ilman pulloa, onko noita ihan hirveesti erilaisia, pitääkö tarkkaan olla merkit yms. ylhäällä kun niitä ostaa? Meillä pussillinen erilaisia pulloja, ja niihin parit tuttiosat pitäis varuiksi ostaa. Äkkiä kateltuna niissä näyttäisi olevan kahta eri kokoa, mutta kaupassa niitä näytti olevan aika paljon...
Ja sitten nuo pienet tumput käsiin. Mitäs olette käyttäneet, ja tarviikon ne koko ajan olla, ennenkuin on kynnet leikattu jne.? Cittarissa ainakaan ei näyttänyt olevan kuin aika paksuja tumppuja, kesällä turhan kuumat varmaan. Sukat varmaan kävis myös, mutta ainakin noi ä-pakkauksen sukat aika ahtaan ja paksun oloiset, ehkäpä semmoset mutta ohkasemmat ja väljemmät?

Pohtimisia... :)
 
H&M myydään niitä pieniä valkoisia tumppuja puuvillaisia- hyviä :)
paitsi etten oo pitäny ku pihalla kun oli vähän viileämpää - ei meidän neiti ainakaan vielä ole itseään raapinu - (eikä näitä sairaalassakaan laitettu)

meillä tuo avent josta koko 1 on vastasyntyneelle ja 2 on 1 kk eteenpän..
 
Kiitos vinkistä, pitääpä visiteeraa siellä H&M:ssä sit :)
Pulloista, en oikeestaan sitä ikää meinnanut, ne on aika hyvin tuttiosiin merkattu, mutta täälläkin yksi Avent-merkkinen pullo eli nro. ykköstä siis katsomaan. :)  Koolla mietin siis sitä, kun on eri kokoisia siitä tyvestään osa, eli kaikki ei vissiin ihan kaikkiin merkkeihin käy - oiskin helppoa kun ois joku yleinen malli mikä kävis noihin joka ikisiin pulloihin, niin ostais vaan sen pienimmän version siitä sitten, mutkun ei. :P No, mut tää helppas jo niin saadaan pari ostettua varuiksi.
 
Mä oon kuullu hyvää tommee tippeen pulloista ja sen sitten ostinkin :)

Toi tutti ja tuttipullo asiakin on niin hankala kun niitä tuttiosia on muutamia erimuotoja ja mistäs sitä tietää mikä just omalle vauvalle kelpaa.. vai kelpaako mikään!

Eilen illalla kasasin pinnasängyn :) ajattelin että laitan kuitenkin äitiyspakkauslaatikon sinne pinniksen sisään alkuun kun tuntuu et pinnis on niiin iso et poikittais suunnassa sinne mahtus vaikka 5 vauvaa :D
 
miiima meilläkin on tommee tippeen tuttipullo, oli esikoisella käytössä ja nyt tämä vauva saa sen (jos tarvitsee). Ostin vaan uudet tutit siihen pulloon... Sit ostin tommee tippeen lusikoita esikoiselle ensilusikoiks ja ne oli kans ihan tosi hyviä! Sai kaiken ruoan lautaselta kun ne on semmosia vähän taipuisia ja hyvän mallisia. :) Anoppi tosin sulatti ne lusikat viime kesänä mökin hellalla tiskivettä keitellessään eli niitä meillä ei enää oo. :D
 
Tavallinen, valkoinen, solmimisnauhoilla varustettu vauva puuvillapipo... mistä? Ei ole Citymarketissa, ei Prismassa, ei KappAhlissa, Seppälässä, H&M:llä, Anttilassa, Carslonilla, Sokoksella... Koko kaupungista löytyy yksi kappale (Lindexiltä), jonka koko soveltui lähinnä puolivuotiaalle. Mulla on niiiiiiinn ihana valkoinen hempeä "kotiintulovaatesetti" että en halua siihen mitään myssyä jossa on harmaita raitoja tai jossa jököttää joku kilpikonna otsassa. Hah, kaikkea sitä ihminen ehtii "murehtia" :D
 
Takaisin
Top