Vauvakuume vaikka ei yritystä

Meillä ei ole yritystä, mutta mentiinpä taas eilen ilman ehkäisyä. Ei olla muistettu ostaa kumeja, ja menty nyt keskeytetyllä. Tai kuten eilen loppuun asti, koska noh, en tiedä 😂

Mä nimenomaan ottaisin sen vielä yhden mielellään pienellä ikäerolla. Tosin meidän kolmonen on tietysti jo melkein 1,5v, eli alkaa jo osata vaikka mitä. Ja uhma alkaa olla jo pienesti läsnä 🙈

Jokaisessa ikäerossa on puolensa 😊
 
Moikka! Hyppään tänne mukaan. :) oon 30v ja mulla on kaks lasta, jotka ovat jo koululaisia. Nuorempi on 7v, eli elämä helpottanut jo kovin. Olen seurustellut pari vuotta minua vanhemman miehen kanssa, jolla on myös yksi lapsi (9v.).

Mulla on iskenyt aivan järkyttävän kova vauvakuume. Te varmaan tiedätte - se sellainen vauvakuume, että tuntuu jossain munasarjoissa asti. :D Mun yllätykseksi mies sanoi, että haluais kanssani lapsen ja jotenkin tosi nolona asian nosti esiin. Hän haluaisi kokea kanssani vanhemmuuden ja puhui todella kauniisti aiheesta.

Ongelma on, et me ei asuta yhdessä enkä tiedä haluanko muuttaakaan - asutaan lähekkäin ja tää kuvio on toiminut tosi hyvin. Me vietetään varmaan 80% ajasta yhdessä. Tuleepa pitkä sepustus, mutta tuntuu että pitäiskö sitä vaan jättää ehkäisy pois ja antaa mahdollisuus. Vai olenko aivan hullu, jos aloitan kaiken taas alusta?! Tai voiko vauvan saamista edes katua - mä olen ainakin aina ollut onnellisimmillani vauva aikoina.

Ihan kauhean sekaisin ajatukset… Mä niin haluaisin kokea vielä yhden raskauden ja kaiken sen. Mutta pelottaa! Apua :sad001
 
Mie oon potenut vauvakuumetta siitä asti kun esikoinen oli 6 viikon ikäinen. Kaiken järjen mukaan ihan hullua, mutta minkäs teet kun kuumeiluttaa. Oon kuitenkin onnistunut tähän mennessä hillitsemään itseäni. Alussa ajattelin, että jos nyt maltetaan siihen, että sektiosta on kulunut se suositeltu vuosi. No sitten kun vuosi kului, niin oon koittanut takoa päähäni, että jos sitä nyt vielä hiukkasen odottaisi ja antaisi esikoisen vielä kasvaa ennen toisen yrittämistä. Nyt ollaan päätymässä siihen ratkaisuun, että syksyllä alettaisiin yrittämään toista lastamme.

Näin kahden äidin perheenä on se hyvä puoli, että kuumeilujen ei edes voi antaa viedä täysin mukanaan, vaan lapsen yrittäminen vaatii vähän enemmän suunnittelua. Tosin en toki tarkoita sitä, ettei muissakin perhemuodoissa vaatisi suunnittelua tai että lapsen saaminen sujuisi automaattisesti tuosta noin vain vanhempien sukupuolesta riippumatta.

Sinäällään jännä juttu nämä kuumeilut, sillä ennen esikoista olin ollut aika vahvasti sitä mieltä, että yksi lapsi riittäisi vallan mainiosti. Mutta esikoinen ei sitten ennattänyt edes parin kuukauden ikään, kun tämä äippä jo alkoi unelmoida pikkukakkosesta. Niin ne ajatukset ja unelmat muuttuu. Puoliso puolestaan toivoisi vähintään kolmea lasta, mutta itse olan olla aika vahvasti sitä mieltä, että kaksi saisi riittää. Vaikka mistäs sitä sitten varmaksi tietää, jos mieli muuttuisikin pikkukakkosen jälkeen. Noh, tuskimpa kuitenkaan.
 
Me oltiin miehen kanssa molemmat sitä mieltä, että kaksi lasta on se meidän määrä. Ehkä kolme, jos sattuvat olemaan samaa sukupuolta (joo, oltiin silloin nuoria ja on tässä vuosien aikana ehtinyt kasvaa monella tapaa).
Kaksi tuli helposti, ja mä kuumeilen kolmatta kun kakkonen oli 6kk. Kun poika oli 2v, tulin vahingossa raskaaksi, ja silloin oli kaikkea isoa meneillään ja päädyttiin keskeytykseen. Siitäpä sitten oikeastaan samantien tajuttiin että virhehän se oli, vaikka siihen tilanteeseen vaikutti oikealta. Ja kolmosta tehtiinkin sitten pidempään. 2019 loppuvuodesta aloitettiin, 2022 alkuvuodesta saatiin. Välille mahtui useampi kemiallinen ja yksi kkm.

Ja kolme vaikutti just sopivalta. Raskaus oli vaikea, synnytys helppo ja ihana, toipuminen kestikin sitten kuukausia.
Ei ikinä enää.
Ja tässä sitä ollaan, kuumeilemassa 🤭
Harmillisesti vain yksin 😏

Vaikka ei mies voi olla täysin vastaan, koska taas eilen jäi ehkäisy kaappiin. Tilanne vähän vei molemmat, mutta on mies aikaisemmin muistanut kyllä kesken vaikka minkä, jos sitä ehkäisyä tosissaan haluaa käyttää.
Jos tästä nyt se neljäs tulisi, sitten pyytäisin minä päästä steri jonoon 😄
Jos ei, niin elämä jatkuu ja katellaan taas myöhemmin mitä mieltä mies on.
 
Hei, olen Elea ja kroonisesti vauvakuumeinen.

Olin useamman kuukauden järkeillyt, että kaipaisin alitajunnassa vain korjaavaa kokemusta kaikkien vaikeuksien jälkeen. Edelliset menkat kuitenkin olivat myöhässä ja tuttuja raskausoireita ilmassa. Niin tutut fiilikset myös uuden kierron alkaessa ja niitä en kyllä kaivannut! Mutta kaiken keskellä se vauvakuume vaan nousi taas potenssiin tuhat.

Nyt yritän järkeillä, ettei meidän yhtälöllä tässä tule kuin pettymyksiä, mutta helpommin sanottu kuin tehty 😅
 
Huomaan kerta toiseni jälkeen lukevani kuumeiluketjuja, ja kirjoittavani tähän ketjuun luonnoksen 😅 Vähän siis vissiin kuumeiluttaisi, vaikka just nyt ei tunnu oikealta ajalta yrittää pikkusisarusta. Toisaalta se voi olla tää vuodenaikakin, esikoisen kuumeilukin alkoi kesällä 😂

Esikoisen vauvavuosi yllätti rankkuudellaan. Oli refluksia ja siitä johtuvaa tiuhaa yöheräilyä, tyytymättömyyttä, vaunuissa ja autossa huutamista yms. Oli myös imetysongelmaa, vauvan hitaahkoa painonnousua ja koin jääväni vähän yksin. Edelleen meillä heräillään kerran yössä, mutta ero vauva-ajan jatkuvaan heräilyyn ja pitkiin yöitkuihin on huomattava. Sylitakiainenkin hän on yhä, vaikka pari minuuttia viihtyykin toisinaan jo itse leikkien 😅

Haluaisin tässä välissä vähän palautua tuosta ekasta vuodesta. Saada sen oman pirteän ja jaksavaisen itseni takaisin, edes lähelle sitä mitä oli. Ensimmäisen raskauden kilotkin olisi tiputettava ja kuntoa parannettava, sillä en halua näin rapakunnossa kokea uutta raskautta... Taaperonkin haluaisin vähän omatoimisemmaksi, sekä vieroitettua rinnalta pois. Lisäksi kytistelen uutta työpaikkaa, kun tekisi mieli vaihtaa firmaa, saada vähän uusia tehtävänkuvia. Jos sellainen tilaisuus tulisi, haluaisin siihen väliin ainakin vuoden työskentelyä täyteen ennen uudelle äitiyslomalle jäämistä. Aikaisintaan ollaan ajateltu, että aloitettaisiin yrittäminen ensi vuoden keväällä (jos sitä työtä ei esim heti aukea lähiseudulle). Siihen asti ei auta kuin myötäelää toisten kuumeilua ja haaveilla 🥰
 
Täällä tulokseton kuumeilu jatkuu 😂
Menkat alkoi, mikä vähän suretti. Mutta en tiedä surettiko enemmän siksi, ettei tästä tullut vauvaa. Vai siksi, ettei tästä tullut raskautta.
Ennen riitti yksi onneton unohdus. Nyt saa painaa vaikka kuinka, eikä mitään. Niin se kroppa vaan vanhenee ja muuttuu.
 
Hei, täällä myös yksi vauvakuumeilija, vaikka 4kk vauva köllöttelee vieressä 😂 imetän edelleen tätä esikoistani joten uusi raskaus ei olisi vielä varmaan edes mahdollinen, mutta silti sitä "salaa" toivoo 🙈 mies ei ole vielä yhtä innostunut tästä ajatuksesta, joten mitään yritystä siihen suuntaan ei ole vielä ollut. Kuitenkin olisi kiva jos lapset olisivat keskenään suht pienellä ikäerolla...
 
Täällä yksi alkava vauvakuumeilija nostaa myös käden pystyyn.🙋‍♀️😆 Yritystä ei aloteta ennen ensi vuotta, koska haluan että raskauksien välillä on ainakin se vuosi. Ihan oman palautumisen takia. Esikoinen siis syntyi tammikuussa. Plus vuoden alussa lopettelen nykyisen vauvan loppumetreillä keskeyttämät opinnot. Plus kun muistan kuinka "hyvävointinen" olin edellisellä kierroksella niin opinnot loppuun eka🤪 Mutta sen jälkeen ei enää haittaa vaikka tulisinkin raskaaksi. Huomaan kyllä jo ajattelevani että sitten kun näitä vaatteita taas tarvitsee ym. Toiveena olisi mahdollisesti tulla ensi vuoden kesästä eteenpäin raskaaksi. Katsotaan katsotaan. Puolisokin on onneksi jo hommassa mukana😁🙈🤞🏻
 
Hei, täällä myös yksi vauvakuumeilija, vaikka 4kk vauva köllöttelee vieressä 😂 imetän edelleen tätä esikoistani joten uusi raskaus ei olisi vielä varmaan edes mahdollinen, mutta silti sitä "salaa" toivoo 🙈 mies ei ole vielä yhtä innostunut tästä ajatuksesta, joten mitään yritystä siihen suuntaan ei ole vielä ollut. Kuitenkin olisi kiva jos lapset olisivat keskenään suht pienellä ikäerolla...
On se kyllä mahdollinen, vaikka täysimettäisit.
 
Me jätettiin hormonaalinen ehkäisy nyt haittavaikutusten takia pois. Sovittiin, että mennään tietoisella riskillä keskeytetyllä yhdynnällä, ja ehkä jos olisi ovisoireet niin silloin varuiksi kumi päälle. Ei tarvitsisi ihan vielä tärpätä, niin koitetaan viivytellä. En kuitenkaan vielä viitsi "ilmoittautua" raskaaksi2023-ketjuunkaan, kun ei tää nyt vielä ole ihan edes tjottailua 😅 mieli alkaa olla valmiimpi uuteen raskauteen ja vauvaan, mutta keho ei ole vielä ihan siinä kunnossa, missä haluaisin raskautta varten sen olevan.
 
Heippa vaan!

Vielä nimettömänä kuumeilen, kun oon niin supersalailija raskauksien ja haaveiden kanssa. Pienokainen 9kk köllöttelee päikkäreillä, mutta keskosvauvan vauvavuoden rankkuudesta huolimatta aivan valtava vauvakuume ollut jo monta kuukautta 🫣 Sektion takia meillä vähintään vuosi taukoa yrityksestä, mutta pianhan se alkaa olla lopuillaan niin uutta vauvaa jo kovasti mieli tekisi. Puolisolle tää on ollut hirveän raskasta ja mua pelottaa, ettei hän haluakaan enempää lapsia. Meillä ikä ja taustat sellaiset, ettei voida kovin kauan enää aikailla. Oon viime aikoina pohtinut paljon, että olisiko se, ettei puoliso haluaisi lisää lapsia, jopa niin iso asia mulle että eroaisin ja hakeutuisin itseellisenä hoitoihin.

No yhtä kaikki vitamiinit kaiveltu jo varalta kaapista ja muut taikatemput kehon huoltoon tehty, eihän siitä hyvinvoinnista haittaakaan ole vaikkei vauvayritys ihan heti alkaisi.

Mikä olisi tällä hetkellä yritysajalle paras monivitamiini, josta ei tule pahoinvointia? Entäs parhaat ja edullisimmat ovistestit? Joudun testailemaan about 15 pvä/kk, koska mun oviksesta ei koskaan tiedä milloin tulee, jos tulee 🫠
 
Heippa vaan!

Vielä nimettömänä kuumeilen, kun oon niin supersalailija raskauksien ja haaveiden kanssa. Pienokainen 9kk köllöttelee päikkäreillä, mutta keskosvauvan vauvavuoden rankkuudesta huolimatta aivan valtava vauvakuume ollut jo monta kuukautta 🫣 Sektion takia meillä vähintään vuosi taukoa yrityksestä, mutta pianhan se alkaa olla lopuillaan niin uutta vauvaa jo kovasti mieli tekisi. Puolisolle tää on ollut hirveän raskasta ja mua pelottaa, ettei hän haluakaan enempää lapsia. Meillä ikä ja taustat sellaiset, ettei voida kovin kauan enää aikailla. Oon viime aikoina pohtinut paljon, että olisiko se, ettei puoliso haluaisi lisää lapsia, jopa niin iso asia mulle että eroaisin ja hakeutuisin itseellisenä hoitoihin.

No yhtä kaikki vitamiinit kaiveltu jo varalta kaapista ja muut taikatemput kehon huoltoon tehty, eihän siitä hyvinvoinnista haittaakaan ole vaikkei vauvayritys ihan heti alkaisi.

Mikä olisi tällä hetkellä yritysajalle paras monivitamiini, josta ei tule pahoinvointia? Entäs parhaat ja edullisimmat ovistestit? Joudun testailemaan about 15 pvä/kk, koska mun oviksesta ei koskaan tiedä milloin tulee, jos tulee 🫠
Tsemppiä raskaushaaveiden kanssa. Jospa se miehenkin pää kääntyisi? Otahan kampanja jossa nostat esiin kaikki vauvan ihanat puolet.

Vitamiineista en osaa sanoa, varmaan kaikki käy kun ei ole tarpeen varoa vielä niin määriä. Itseasiassa on ihan eduksikin tankata kunnolla. Rautaa ja foolia ainakin, rauta on sellainen mikä hupenee meillä naisilla niin helposti synnytyksen, imetyksen ja yövalvomisen seurauksena. Ja kuukautisten.

Edullisimmat ovis- ja raskaustestit olen saanut Aliexpressiltä. 16cnt/kpl. Mutta toimitusaika on pitkä, nopeimmillaan tullut 10pv aikana mutta on mennyt viikkojakin. Ja raskaustestit eivät ole olleet yrityisen herkkiä, mutta toimivia. Hyvä puoli on se ettei kukkaro rasitu himotestailusta.
 
Munkaan mies ei halunnut enempää lapsia. Ei halunnut kolmatta. Eikä tätä neljättä, jota nyt odotan 🤭
Ja silti ihan on mukana ollut touhussa 😂
Meillä toki tuli pidempi ikäero kakkosen ja kolmosen väliin, mutta siihen väliin mahtuikin kaksi raskautta.
Nyt on kolmonen 1,5v ja la neljännellä toukokuussa.

Toivoa on! 😄
 
Munkaan mies ei halunnut enempää lapsia. Ei halunnut kolmatta. Eikä tätä neljättä, jota nyt odotan 🤭
Ja silti ihan on mukana ollut touhussa 😂
Meillä toki tuli pidempi ikäero kakkosen ja kolmosen väliin, mutta siihen väliin mahtuikin kaksi raskautta.
Nyt on kolmonen 1,5v ja la neljännellä toukokuussa.

Toivoa on! 😄
Ahahhhaa jes eli haaveeni suurperheestä voi vielä tältä osin jopa olla mahdollinen! 😆

Joo vitamiinien tankkailu ja tärkeys onkin tuttua, ku on vuosikymmenen kokemus tästä yrittämisestä 🫠 Mutta lähinnä kiinnostais, onko olemassa joku monivitamiini josta ei tulis paha olo 😄 En oo kylläkään noita poretabletteja syönyt vuosiin, et mietin josko niitä kokeilis.
 
Ahahhhaa jes eli haaveeni suurperheestä voi vielä tältä osin jopa olla mahdollinen! 😆

Joo vitamiinien tankkailu ja tärkeys onkin tuttua, ku on vuosikymmenen kokemus tästä yrittämisestä 🫠 Mutta lähinnä kiinnostais, onko olemassa joku monivitamiini josta ei tulis paha olo 😄 En oo kylläkään noita poretabletteja syönyt vuosiin, et mietin josko niitä kokeilis.
Osassa mamavitamiineja (ja ihan muitakin monivitamiineja) on magnesium magnesiumoksidina, mikä joillakin ihmisillä aiheuttaa vatsaoireita. Eli se saattaisi olla semmoinen mitä voisi tarkastella jos haluaa just monivitamiinia käyttää 😊
 
Mä taas luulen että itsellä se on rauta mikä noissa mama vitamiineissa oksettaa kun tavallisissa monivitamiineissa ei sitä ole ainakaan niissä mitä aiemmin käyttänyt. Rautavalmisteista siis myös tulee itselle oksetus olo.
Otan kyllä nykyään iltaisin juuri ennen nukkumaanmenoa niin ei tule pahaa oloa.
 
Takaisin
Top