Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea ebbe!!

Mä hyppään tähänkin ketjuun tuolta Raskaaksi 2015- ja Esikoinen toiveissa -ketjuista seurailemaan, sikäli kelpuutatte joukkoonne! :p

Meillä on meneillään neljäs yrityskierto ja siitä kp24/30-31. Piinapäivät menossa siis. :)

Hei vesta! Tervetuloa!

Millaiset taustat sulla/teillä on vauvakuumeiluun liittyen? Kauan ootte ollu yhdessä? Minkä ikäinen oot? :)

Kiitos Ilpuri! Mä olen haaveillut vauvasta jo pitkään, mutta ennen tätä se ei ole tuntunut "oikelta ajalta". Ollaan miehen kanssa tavattu vuonna 2011, mutta seurustelemaan alettiin 2012. Muutettiin yhteen vuosi sitten ja vakityössä ollaan oltu jo viitisen vuotta molemmat. Minä olen 24 ja mies 26. Kesällä alettiin puhua perheen perustamisesta ja päätettiinkin silloin että syksyllä jätetään ehkäisy pois kun e-pillerit on syöty loppuun. Nyt siis ilman ehkäisyä syyskuusta lähtien ja tärppiä kovasti odotetaan :)

Onnea ebbe! Ihania ++++ uutisia! :) Tissit edelleen arat ja alamahajuilinnata & turvotus jatkuu. :) kp 31.

Iipuri, minkälainen lääkäriaika sulla oli tulossa? En muista enää... :(

Junttura: siis nyt varmaan aletaan suunnittelemaan tutkimuksia.

Mietin tässä muuten sellaista kun en tiedä että jos nyt mulla tästä kierrosta olisikin tärpänny niin se ei ole viemään maanantaina kiinnittynyt tai on juuri kiinnittynyt niin onkohan siitä haittaa jos se gynekologi menee sinne sorkkimaan kun tekee sisätitkimusta..?

En siis ole laskenut tai tarkistellut mitään ois päiviä, tiistaina tuntu siltä munasolun irtoaminen kivulias ja eilen ja toissapäivänä limaa tuli reippaasti ja on turvottaa koko viikon. Et tällä viikolla se varmaan on ollu.
On miten ollu jotenkin tosi paljon rennompi olla kun ei oo liikaa kalenterin kanssa istunut. Toisaalta on ollu lomakin enkä oo miettiny mitää stressi juttuja joten sen puoleen vois olla hyvä sauma tärpätä. :)

Kauankos te Ilpuri olittekaan yrittäneet? Meillä meni esikossa sen puoltoista vuotta vaikkei meissä mitään vikaa oo :) mutta todella turhauttavaa aikaa se oli :(

Iipuri; meillä oli joulukuun puolivälissä eka käynti naistenpolille. Kävin sen jälkeen antamassa taas uusia verinäytteitä ja miehellä on siemennestetutkimus tässä kuussa. Mulla tehtiin vain ultra tuolla käynnillä, ei se varmaankaan haittaa vaikka olis mikä kierron vaihe menossa?? Ja meillä yritystä reilu vuosi takana, oon 36 vuotias joten sen takia hakeuduin noihin tutkimuksiin jo lokakuussa vaikkei vuoden rajapyykki ollutkaan täynnä. Normi tk-gynekologi hommas lähetteen naistenpolille. Oli sitä mieltä että heti vaan sinne tutkimuksiin.

Oon aatellu testata vasta ens perjantaina jos ei siihen mennessä oo menkat alkanu. sekin on mulle aika aikanen ajankohta ku sillon on vasta kp 37. viimeksi ollu kierto sitä lyhempi kesäkuussa, sen jälkeen kaikki yli 40 päiväsiä.

Joo mä suunnilleen muistin kun tos sun taustan. Mulle kesällä annettiin se clomi kuuri 4 kk mut söin vain 1 kk. Ja se sano että sen jälkeen pitäs tulla. Nyt meen, katotaan mitä se lääkäri sit sanoo.

Muokattu viimeksi:
Junttura: Vaikutti ihan selkeiltä ovisoiteilta, mitkä sinulla oli tossa aikaisemmin, toivottavasti nyt tärppäisi! Lämpökin on noussut, mikä on hyvä merkki. :-)

Ilpuri: Ei se perusgynetutkimus tai ultra varmaan mihinkään vaikuta, ei ne kohtuun kuitenkaan kajoa. Toivottavasti saat miehesi mukaan tutkimuksiin pian. Miehiä on paljon helpompi/nopeampi tutkia.

Ei kai sen Ilpuri pitäis vaikuttaa? Kyllähän ne varmasti sen etukäteen varmistaisi, jos olisi joku riski olemassa että kiinnittyminen tms häiriintyisi. Voithan mainita vielä sit ennen tutkimusta et btw nyt voi olla meneillään siellä jotain :p

Voi kun kovasti toivon et sulla oliskin nyt tärpännyt vihdoin! <3

Tiisu.:katotaan mitä se lääkäri nyt mulle sanoo.

Sannis. Joo nyt on tullu niin paljon plussia täällä ja viitteitä on muillakin niistä et toivon et pääsen samaan imuun :D

Muokattu viimeksi:
ebbe: musta toi on kyllä positiivinen!! Jos toi oli lauantaina, niin sinuna tekisin huomenna maanantaina Clearbluen herkän digitestin vielä. APUVA!! Kyllä tässä vaiheessa mun mielestä jo voi onnitella!!!!!!! :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

ebbe: Jostain syystä mulla jäi yks sivu kokonaan välistä lukematta, enkä siis näin ollen kirjoittaessani ollut nähnyt tuota digitestiä! Eli tuo viestini sulle oli vähän outo, joten tuhannesti onnea siis satavarmasta plussasta, IHANAA!!!!

Tiisu: Täytyy sitten jakaa ultrakuulumiset täällä heti loppuviikosta! Se np-ultra oli ainakin meille jotenkin tosi tärkeä ja ihana kokemus. No, varmaan kaikille :) Meillä on nuo tyttö- ja poikafiilikset jakaantunut, eli mies odottaa tyttöä saapuvaksi ja mulla ihan poikaolo :grin Tällä viikolla kun aloin tuntemaan liikkeitä, niin vauva tuli taas jotenkin vähän konkreettisemmaksi ja lähemmäksi, ja huomasin että mielikuvissani ajattelen koko ajan pienen pojan siellä potkivan! Hih. Eli jommankumman meistä pitää laittaa ajatukset uusiksi joka tapauksessa. Tämänkin takia sukupuoli kyllä kiinnostaa ihan hirveästi jo! Ja siis lisäyksenä vielä, että nämä fiilikset eivät siis liity toiveisiin, vaan ovat vain fiiliksiä :p
Ihan varmistuksena, kun tuo "mieheni odottaa tyttöä" saattoi ehkä kuulostaa siltä. Molemmat ovat meille molemmille tietysti enemmän kun tervetulleita, ja pienokainen on niin odotettu ja rakastettu jo nyt. Mullakin oli muuten myös alkuraskaudessa "krapulainen olo" nimenomaan, se kuvaa musta parhaiten raskauspahoinvointia! Nauti nyt siitä, koska itselläni ainakin sen loppuessa olin tietysti huolissani että miksi se loppui. Ikuiset murheet :happy: Ja mullakaan ei todellakaan tuossa vaiheessa ollut vatsan seudulla MITÄÄN, siis ei kertakaikkiaan minkäänlaista muutosta, vasta reilusti np-ultran jälkeen huomasin ihan pientä pyöristymistä, tai oikeastaan juuri sen että vatsaa ei saanut enää vedettyä niin sisään. Nyt mennään viikolla 20 eikä vieläkään arvaisi raskautta ellei tiedä. Äiti kyllä sanoi että vatsa on pyöristynyt, mutta vielä olen ihan tiukoissa paidoissa töissäkin kulkenut ihan huoletta. No eipä me tässä vaiheessa asiaa olla enää salaltukaan, mutta jotenkin silti on tullut katsottua aamuisin, että voiko tiukassa paidassa vielä lähteä töihin, että eihän maha näy :grin Kai se alkuraskauden salailu jäi vähän päälle! Tietysti tuo keskenmenokokemus varmasti tuo lisähuolta, ja toivoisi että saisi merkkejä etenevästä raskaudesta. Itselläkin oli alkuun aika pöllö olo, että raskaanako tässä muka ollaan, vaikka ei missään näy eikä tunnu. Ja silti täälläkin kaikki edennyt normaalisti. Eli yritä olla ressaamatta, ja nauti ainutlaatuisesta ajasta!

Ilpurille tsemppiä huomiseen lääkäriin, kerro sitten miten meni!! Ja mun yksi kaveri, jolla raskaus alkoi avustettuna, kertoi että alkuraskaudessa jatkuvasti ultrattiin ja seurattiin miten prosessi etenee. Just kiinnittyminen jne. En usko, että tuollaisissa tapauksissa todellakaan ultraisivat (ja oikein usean kerran viikossa) jos siitä olisi jotain haittaa tai se riskeeraisi onnistuneen hedelmöittymisen? Voithan tietysti mainita asiasta, niin ei jää vaivaamaan. Mutta en olisi huolissani!

Noniin. Eli hyvin lievä pco, ei käytännössä vaikuta mitään. Sain kuitenkin jonkun lääkkeen mitä en nyt ole vielä tutkinut sen kummemmin. Mutta tasapainottaa verensokeria ja parantaa munasolun irtoamista sitä kautta. Puoli vuotta sit tutkimuksiin. Sinä aikana siemenestä tutkimus johon saatiin lähete. Mun painosta sanoi et voi vaikuttaa mut tuskinpa on pääsyy. Hyvä fiilis jäi. Kaikki muuten näytti hyvältä.

Noniin Ilpuri, varmasti sait samalla itsellesi vähän mielenrauhaa :)
Nyt ihan uudella "tatsilla" kohti uusia kiertoja :joyful:

Hyvä Ilpuri, että ei löytynyt mitään dramaattista. Tämä varmasti rauhoitti mieltä. Nyt vaan uusi lääke kehiin ja uudella innolla kohti uusia kiertoja. :-) Eikä tämäkään kierto ole menetetty.

Mihin sait aluperin sen clome-kuurin josta kerroit? Saitko siitä jotain sivuvaikutuksia, kun päätit syödä niitä vain kuukauden?

Tiisu: vissiin siks et munasolun irtoaa paremmin ja et kierto tasaantuu. Sillon oli 34-38pv. Tuli aika rankat sivuoireet. Ja kun ne on aika järeät hedelmällisyys lääkkeet ja mulle ei tehty mitään tutkimuksia ja ne tasoitti se kierron kertaheitolla niin ajattelin et yksi kierto riittää toistaiseksi.

Ilpuri: Kiva kuulla että kaikki näytti hyvältä ja niinkuin Tiisu sanoi, ei löytynyt mitään "dramaattista" mikä olisi antanut syyn epäillä että jotain olisi
vialla. Se on tietysti hyvä juttu! Niitä lääkkeitäkö nyt olisi tarkoitus ottaa sen puoli vuotta, vai miten? Jotenkin pitkältä ajalta kuulostaa tuo puoli vuotta...mutta siemenneste tutkitaan ennen sitä, eli tavallaan osin tutkitaan jo aikaisemmin? Tärkeintä, että sulle jäi hyvä fiilis, jospa ne lääkkeet vähän avittaisi ja tepsisi ennen tutkimuksia :Heartred

Takaisin