Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kuumeillaan ensimmäistä ja yritys vasta aloitettu :) Vielä näyttää testi negaa, mutta eilen lisäksi tuli yllättäen ihan mieletön reissutarjous heinäkuulle.. Näitä tällaisia reissuja ei kovin usein vastaan tule ja nyt alkoi hirveä miettiminen, sillä en minä sinne maha pystyssä pysty lähtemään...:sad001 alkuraskaus ei tuottaisi ongelmia, mutta jos nyt raskautuisin, niin heinäkuussa voisi olla jo aika iso maha.. En kuitenkaan halua jättää tätä yrittämistäkään sen takia (tai no en minä ole päiviä laskenut vielä, mennään ihan fiiliksen mukaan), mutta reissuunkin olisi hieno päästä. Hankala tilanne!

Hei pilvikirsikka! Tervetuloa!
Ei kannata liikaa laskea sen varaan että jos tuut raskaaksi. Jos tuut niin sit meette sen mukaan. Toki jos matka on varattu ja vika viikot menee niin oishan se hankalaa, nyt taitaa mennä sinne syyskuun loppu puolelle se jos nyt tuut raskaaksi. Mutta kyllä mä varaisin matkan :) itse tässä vuoden raskautta odottaneena ainakin oon ajatellut että en halua supistaa mun elämää vaan siihen että odottaa raskautta. Se voi käydä nopeasti, kohtuullisessa ajassa tai sit piinaavat aikataululla. Mut älä mieti liikaa :)

Kiitti Ilpuri! Ehkä se on parasta olla turhaan stressaamatta :) Ja voihan siinä raskautumisessa tosiaan kestää vaikka tuonne kesään asti, ken tietää!

Juu älä mieti Pilvikirsikka liikoja.
Jos raskaudut, niin sillon meette tilanteen mukaan just niin kuin Ilpurikin sanoi. :)
Asioilla on tapana järjestyä! :)

:sad001:sad001Tervetuloa pilvikirsikka! Ihanaa yrityksen aloittamista, se on kutkuttavaa ja jännittävää aikaa kun päätös on tehty ja sitä tuntee olonsa jotenkin erilaiseksi sen päätöksen jälkeen! Minulla ainakin oli jotenkin "uudistunut" olo, kun vihdoin päätettiin että nyt olisi vauva tervetullut.:) Hirveästi tuli mietittyä sitä, kuinka hetkenä minä hyvänsä elämä saattaa mullistua ja" äitiys" saattaa alkaa raskauden myötä!
Yhdyn Ilpurin kommenttiin, että henkisesti sitä voi varmasti parhaiten kun jatkaa elämää ihan normaalisti siihen positiiviseen raskautestitulokseen asti. Itsekin mietin näin jälkikäteen, että olisin kyllä katunut jos olisin "pysäyttänyt" elämäni raskauden yrittämiseen plussaan asti, tai edes rajoittanut tulevaisuuden suunnitelmia, olisi muuten jäänyt aika monet ihanat hetket kokematta. Hain jopa uuteen työtehtävään viikkoa ennen positiivista raskaustestiä, koska ajattelin että you never know. Uskon, että tekee myös mielelle ja kropalle hyvää, että sitä odottaa innolla joitain muitakin kivoja juttuja lähitulevaisuudessa kuin sitä plussaa ja vauvaa. Nämä ovat tietysti mielipidekysymyksiä, eikä kenenkään tapa toimia ole se oikea tai väärä. Jollekin voi varmasti tulla stressiä sitten taas siitä, jos on liian monta rautaa tulessa samaan aikaan, ja haluaisi keskittyä pelkkään raskauden suunnitteluun ja siihen liittyviin asioihin. :) Meillä on laskettu aika 4.6., ja olemme maaliskuussa lähdössä vielä reissuun - neuvolassakin sanottiin että reissuun vaan! Olen siis tuolloin raskausviikoilla 27-29.

Ilpuri: Onnea synttärisankarille! Tuokoon tuleva vuosi sinulle paljon onnea ja uusia (plussa)tuulia :dummy1: Kerro sitten maanantaina, miten lääkärissä meni!

Tiisu: Rakenneultra jännittää, mutta np-ultra jännitti kyllä paljon enemmän! Silloin jännitti vauvan vointia ihan hirmuisesti, nyt on paljon luottavaisemmin mieli että vauvalla on kaikki hyvin, kun liikkeitäkin on jo alkanut tuntea! Tietysti sitä murehtii ja miettii että onko nyt kaikki hyvin ja onko pikkuinen kehittynyt normaalisti, mutta paljon kevyemmin murhein on np-ultran jälkeen ollut. Meillä on muuten samana päivänä ultrat!? 16.1.? Jännää!! Mustakin tuntui niin hassulta aluksi, kun mitään ei tuntenut eikä näkynyt missään ja ainoastaan raskaustestituloksen perusteella piti uskoa että raskaana ollaan! Minusta oli muutenkin outoa, että koko neuvola- ja ultraprosessi lähti käyntiin ilman mitään raskaustestejä tai varmistusta siitä että onko raskaus edes jatkunut, kaikki vain oman ilmoitukseni perusteella. Olisi kyllä tipahtanut korkealta ja kovaa, jos np-ultrassa olisi selvinnut ettei siellä mitään ole, ja itse olisi elänyt siinä illuusiossa viikkokausia....:sad001 No, faktahan on se että kyllähän keho varmasti olisi oireillut jos raskaus olisi keskeytynyt, mutta epäilin sitä silti kovasti välillä. Mullakaan kun ei alkuun ollut mitään oireita, pahoinvointi ja väsymys alkoivat vasta hetken päästä testistä. Mutta ihanaa, viikon päästä saamme molemmat taas vähän lisätietoa salamatkustajasta, ja meille saataa jopa selvitä sukupuolikin, kääk!

Eilen vähän säikähdin kun oli kovaa vatsakipua iltapäivästä ihan yöhöna sti, sellaista kuukautiskivun tyyppistä. Soittelin tänään neuvolaan ja keskusteltuamme neuvolan hoitaja sanoi että pitäisi vähän hidastaa vauhtia ja levätä enemmän, että nuo oireet viittaisivat kohdun supisteluun joka yleensä johtuu rasituksesta. Siinä sitten ihmettelin, kun aika hidasta tämä vauhti on ollut, mutta pidempään juteltuamme kävi ilmi, että minulla tuo ehkä saattaa johtua henkisestä rasituksesta, olen ollut aika stressaantunut joulu- ja tammikuun, ja kävin tuossa lääkärissä siitä jo juttelemassakin. Kaikki kivut loppuivat yöuniin, ja neuvolasta sanottiin että varsinkin levolla ohimenevät vatsakivut kuulostavat siltä, että kohtu saa rauhaln levollisessa kehon tilassa, ja kaikki fyysisestä tai henkisestä rasituksesta johtuvat jännitystilat laukeavat. Juuri eilen kävin siis lääkärissä päivällä, ja siellä tuli käytyä läpi kaikenlaisia asioista ja huomasin että koko päivän olinkin vähän "hermorauniona". Minulla on kaikenlaisia outoja pelkotiloja vähän epärealistisiinkin kauhukuviin liittyen, ja ne aiheuttavat välillä ahdistunutta oloa. Onneksi mieheni "passitti" minut taas juttelemaan asioista ammattilaisen kanssa. Tuli heti "huono omatunto" omasta stressaamisesta, kun mietin että meidän pikkuisen kodissa (=kohdussa) on ollu maanjäristys kun itse on murehtinut ihan naurettavia asioita ja keho on varmasti ollut siksi vähän niinkuin krampissa. Yritän nyt kovasti suunnata ajatuksia pois turhista murheista ja löytää jonkinlaista sisäistä rauhaa.... anteeksi, kauhea synkkä tilitys näin viikonlopun kynnyksellä! :oops:

Nauttikaa viikonlopusta! Onneksi itselläkin luvassa rentoa ja mukavaa tekemistä ja muutamat treffit ystävien kanssa, hyvillä mielin siis varmasti viikonloppu tässä menee :p

APUA! Mitkä surunaamat tuolla viestini alussa?? En niitä sinne tahallani laittanut, jotain outoa tapahtui. Sorry! :laughing002

Kiitos tsempityksistä! :) olette ihan oikeassa! Lähinnä mietin sitä, kun tämä mun reissuni sisältäisi useamman tunnin ratsastusta joka päivä, että kuinka sitä jaksaa istua siellä selässä niin pitkiä aikoja.. Ratsastustaustaa toki on pienestä asti, mutta kun koskaan ei tiedä kuinka tulee liitoskipuja ym raskaana ollessa..

Voi että, kiva kuulla sinusta Momwoc, osaat aina laittaa niin mukavia ja kannustavia viestejä. Muista nyt levätä riittävästi! Varmasti säikäytti nuo kivut.

Sanoisin pilvikirsikalle samaa kuin muut, ei kannata "lakata elämästä" raskautta yritettäessä. Itse otin reilu vuosi sitten vastaan unelmieni työn vaikka samaan aikaan takaraivossa raksutti mahdollinen raskaus. Ajattelin että olisi vähän epäreilua jos samoin tein jäisin sitten erityisäitiyslomalle / minut siirrettäisiin toisiin tehtäviin. Tuota unelmatyötäni ei nimittäin voi tehdä raskaana oltaessa. No tässä sitä edelleen tehdään näitä hommia, yli vuosi on mennyt enkä vielä ole raskaana. :) Toivottavasti teillä ei kuitenkaan mene näin kauaa! :)

Nyt on itsellä piiittkästä aikaa oireita ja oloja. Muutamat viimeisimmät kierrot on tosiaan olleet hurjan pitkiä, siinä 60 päivän tietämillä ja niissä ei ole ollut oikein mitään oireita. No nyt lämmöt 36,7 tänä aamuna (normaalisti 35,7-36), alavatsa ihan turvoksissa ja juilii vähän välia. Lisäksi tissit on ihan turvonneet, pinkeät ja kipeät. Nyt menossa kp30, jänskättää!! :)

Mä oon täällä jutellut kuinka mun menkat alkaa aina samalla tavalla; 2pv ennen vuotoa alkaa tulla tuhrua paperiin wc-käyntien yhteydessä. Nyt tuli pari tuhrua kp 25 ja 26. Eilen, eli kp 27 ei juuri mitään ja tänään kp 28 ei mitään :oops: ja huomenna pitäs alkaa varsinainen vuoto. Synnytyksen jälkeen mun kierto on ollut säännöllinen, joten kummastuttaa :confused:

En uskalla ees ajatella!!! :oops: mulla olis 1 liuska kotona. Mahtaako se vielä näyttää mitään tänään? Kp 28/29? Ei sais yhtään innostua, mut tässä vaiheessa kiertoa oon jo joutunut normaalisti käyttämään pikkuhousunsuojaa aina

Voi hitsi että nyt on jännää!! :D
Ebbe: ei välttis näytä mut saa niitä apteekista uusia :D tuu heti kertomaan! Onko mitään muita tuntoja?

Ihanaa!! :)

Ebbe: Mun kokemuksella oota vielä hetki, mulle tarjos kuitenkin viikon negaa ennenkun oli sit hormonit noussu ja sit ihan kunnon plussa jota ei tarvinnu tihrustaa....
Mut nää on yksilöllisiä juttuja, tee se liuska ja käy kaupasta lisää jos vielä tarvetta ;)

Onko tää haamuviiva vai viivanpaikka???? En oo kyllä aiemmissa kierroissa ees tollasta saanut! (Toiv saatte selvää. Paljaalla silmällä nään kyllä haaleen viivan mitä ei tarvi tihrustaa )

Liitteet

• 1420881718869.jpg
    1420881718869.jpg
    47 KB · Katsottu: 123
Tuo on haamu! !! Mulla on tullut aina sellanen ohuen ohut viiru kuin jollain terävällä ois veitsellä ois vetänyt!

Voi mitä onnea!! Oon niin iloinen ebbe sun puolesta! <3

Takaisin