Vauva-vakuutus

Meillähän tilanne oli se, että tuolla käynnillä tehtiin päätös esikoisen syntymästä rv:lla 36+3. Vatsassa, kun ei ollut enää hyvä olla.
 
Fenniassa oli v. 2013 syntymättömän lapsen vakuutus 90€ ja sit kun synty niin joku 350€/vuosi.
 
Tarkoituksena olisi ottaa mutta ei ole tullut vielä selvitettyä enempää tätä asiaa. Mutta hyvä tieto että 4kk ennen laskettua aikaa on otettava.
 
Ei missään tapauksessa oteta. Suomessa on toimiva julkinen terveydenhuolto, jonka kautta pääsee noi korvatulehdukset sun muut tarvittaessa hoitamaan. Sairaat lapset ja varsinkin vauvat hoidetaan. Myös niissä vakavissa tapauksissa.

On mun mielestä älytöntä, että kuskataan sitten yksityiselle joka nuhan takia. Jos tarvetta tulisikin joskus mennä yksityiselle käymään, se maksaa sen 60-80€. Vakuutus maksaa vuodessa sen 400 + omavastuu (nämä rahat voi esim. säästääkin esim. rahastoon tai säästötilille...). Saa aika monta kertaa tolla hintaa ravata yksityiselläkin. Ja sairaalapäivissäkin on se katto olemassa. Mikään yhtiöhän ei noilla tappiota tee.

Mut nää on näitä. Maksaahan jotkut jostain lainaturvastakin. Kyllä ihmisille myydään, jos joku vaan ostaa.
 
Ei missään tapauksessa oteta. Suomessa on toimiva julkinen terveydenhuolto, jonka kautta pääsee noi korvatulehdukset sun muut tarvittaessa hoitamaan. Sairaat lapset ja varsinkin vauvat hoidetaan. Myös niissä vakavissa tapauksissa.
Tää on varmaan näitä paikkakunta- ja lääkärikohtaisia eroja, täällä ei neuvola ja terkkula oo toiminut sinnepäinkään :sad001 Putkituspäätöstä ei saa ja refluksioireita vähätellään ym. , todella harmillista. En määkään nuhan takia oo yksityiselle viemässä, mutta kun vauvalla/lapsella voi olla paljon muutakin. Me oltas tällä hetkellä vararikossa ilman vakuutusta, mutta tokikaan kaikki lapset eivät niin paljon sairasta. Oon myös kuullut monelta, että kun istuu sairaan lapsen kanssa useamman tunnin päivystyksessä, maksaisi mielellään sen vakuutussumman :)

Mutta joo mielipidekysymyksiä :) Jos kaikki ois meidän esikoisen kohdalla toiminut ja lapsi ois välttynyt kaikenlaisilta infektioilta, saattaisin ajatella toisin.
 
Fenniassa oli ainakin niin että ku kyttää yksityisellä maksaa sen omavastuun 60-80€, ja sillä samalla omavastuulla pääsee puoli vuotta eteenpäin vaikka kuin monesti, ja se puolivuotta lasketaan eteenpäin siitä viimeisimmästä käynnistä, eli tosi sairaan lapsen kanssa pääsee useemman vuoden käymään lääkärissä sillä yhdellä omavastuulla mikä on sen 60-80€.

Ja todellakaan ei kaikissa kunnissa julkinen terveydenhuolto toimi, ei oo helppo lähtee pienen lapsen kans päivystykseen moneks tunniks odottamaan. Lääkäripula meidänki kunnassa ruuhkauttaa aika pitkälti.

Esikoista ei oo kertaakaan käytetty lääkärissä, siis perus neuvolakäyntejä jos ei oteta lukuun. Siitä huolimatta otetaan toisellekin vakuutus samalla lailla, sillä ei ikinä tiedä mitä komplikaatioita esim synnytyksessä tulee. Niitä kun ei voi ennustaa.
 
Juu kun ei tuo julkinen puoli valitettavasti joka kunnassa toimi :/
Niin monet kerrat kuullut tuttavilta, että taas on odoteltu 5 tuntia päivystyksessä kuumeisen lapsen kanssa..
Yksi näistä huikeista esimerkeistä oli kun olin käynyt viikko aiemmin yksityisellä esikoisen kanssa, jossa muun ohessa vilkaistiin korvat ja lääkäri kertoi ettei näe korvakäytävää lainkaan, sillä vaikkua niin paljon. Varattiin uusi aika korvien putsaukseen. Viikko tästä pyörähdettiin julkisella lääkärillä enterorokon vuoksi, jossa yleislääkäri samalla kurkkasi korviin ja totesi että terveet ovat. Niin.... Tuo lääkäri tuskin näki yhtään mitään, että olisi edes osannut kertoa tämän tiedon..
 
Niin ja lisäyksenä, että eiköhän joka kunnassa varmasti akuutti tapauksissa hoitoon pääse. Mutta monissa kunnissa ei korvatulehdus, allergia yms. ongelmiin tahdo apua saada..
 
Mulla on neuvolalääkäreistä (tai siis heidän ammattitaidosta) niin huonoja kokemuksia, että oon siinä pisteessä, etten usko enää mitään diagnooseja ja diagnoositta jättämisiä. Tämän raskauden aikana ois neuvolalääkäri määrännyt mulle tupla-annoksen erästä lääkettä ja onneksi itse aloin ihmettelemään asiaa ja kävin yksityisellä. Selvisi, että tupla-annos ei oo tarpeellista ja lisäksi se on vaarallinen sikiölle ja aiheuttaa keskenmenoja...Esikoisen pulauttelu oli taas toisen neuvolalääkärin mukaan normaalia, kunnes sitten oltiinkin leikkaussalissa kuukauden päästä. Molemmista tapauksista tein valituksen.

Mutta joo on julkisella tottakai hyviäkin lääkäreitä ja erikoissairaanhoito pelaa varmasti hyvin :) Mää en vaan terkkulaan ja neuvolaan hirveesti luota.
 
Muokattu viimeksi:
Pohjola ei myöntänyt mun frendin vauvalle vakuutusta koska äidillä ns kosmeettinen sydän vika, sikiön sydän kokoajan kunnossa. Paska yhtiö. Vedoten just tohon "äidin turvaan"
 
Pohjola ei myöntänyt mun frendin vauvalle vakuutusta koska äidillä ns kosmeettinen sydän vika, sikiön sydän kokoajan kunnossa. Paska yhtiö. Vedoten just tohon "äidin turvaan"

Hakiko sun kaveri sitten muista firmoista? Jos haki, niin mitä niistä sanottiin? Muistaakseni siinä lapussa kyllä joo kyseltiin kaikki, että onko äidillä jotain terveysongelmia jne.
 
Lemmy: Pitääkö rakenneultrassa sit pyytää joku selvitys lapsen ja äidin terveydestä tai raskauden kulusta vakuutusta varten. itsellä olis huomenna rakenneultra ja haluan ottaa vakuutuksen ennen lapsen syntymää. Vakuutusyhtiömme on pohjola.
 
Joo Pohjolalle ei riitä pelkkä merkintä äitiyskortissa vaan vaativat rakenneultran lausunnon. Sen saa kätevästi omasta neuvolasta, laittavat sen sulle postissa heti tulemaan :)
 
Meillä on esikoisella vakuutus Turvassa ja otettiin se ennen syntymää. Vakuutus maksaa muistaakseni 320e vuodessa ja omavastuu on ainoastaan 80e/vuosi. Meillä neiti on sairastellut niiiin paljon että on maksanut itsensä moneen kertaan takasin. Nyt alkuvuodesta oleva putkitus menee myös vakuutuksen piikkiin ja päästään nopeesti. Lisäksi jouduimme olemaan osasto hoidossa neidin ollessa 11kk ikäinen ja kaiken tämän vakuutus korvasi. Lisäksi kaikki lääke maksut olemme saaneet takaisin. Eli ehdottomasti otamme toisellekkin samanlaisen! Eihän sitä koskaan voi ennustaa kuinka paljon lapsi tulee sairastamaan mutta kyllä julkiselle jonottaminen monta tuntia pienen kanssa on kohtuutonta. Ja Turvasta rahat on aina tullut parin päivän sisällä. Suosittelen! :)
 
Siis hä? Ei Pohjola ennen oo mitään RU lausuntoja vaatinu :eek: Mulla on nyt kokonaan mennyt ohi... Kaikkien lasten vakuutukset Pohjolassa ja viimeisin otettu alle vuosi sitten o_O
 
Siis hä? Ei Pohjola ennen oo mitään RU lausuntoja vaatinu :eek: Mulla on nyt kokonaan mennyt ohi... Kaikkien lasten vakuutukset Pohjolassa ja viimeisin otettu alle vuosi sitten o_O
Meillä vaati vuonna 2013...Lähetin äitiyskortista skannatun kuvan ja Pohjola vaati kirjallisen lausunnon rakenneultrasta. Jokaisesta ultrasta kirjoitetaan lausunto automaattisesti, joten sen sai neuvolasta heti itselleen.

Saatiin siis Pohjolasta oikein kirje kotiin, jossa vaadittiin lisäselvityksiä rakenneultrasta. Ja meillä siis ultrassa oli kaikki ok ja niinkuin pitikin.
 
Oho! Mitenhän noin eri tavalla samassa firmassa toimitaan :eek: No, pitääpä varautua tällä kertaa ja pyytää sitä jo etukäteen.
 
Takaisin
Top