Vauva kuulumiset

Täällä ei nukuttu niin hyvin kun toissa yönä..tai no tyttö nukku äiti ei..kerran herättiin syömään ja tais pimulla ilmaa olla massussa ku pieri kun aika mies :D

Täällä saadaan hyvin iltasella tytteli nukkuun kun käydään lämpöisessä suihkussa ja tankataan massu täyteen maitoa..sit se on saijonaarasta..mut joka ilta ei siis käydä suihkussa :):) ja noi vaunut on kyllä ihan kätevät nukutus puuhissa

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla alkaa olla 7 viikkoa synnytyksestä. 2 kertaa olen siis synnyttänyt.
Jälkivuoto kesti nyt vaan pari viikkoa ja muutenkin repeämä + tikkaus tuolla välilhan alueella parani nopsasti.
Ei haitannut istumista tms. Kaiken kaikkiaan olen palautunut mielestäni hyvin ja nopsasti. Pissa ei karkaile eikä tunnu mitn "ylimääräistä" tuolla alakerrassa. Lantionpohjajumppaa olen yrittänyt tehdä aina kun muistan. Jälitarkastus oli viime viikolla, ei ollut lääkärilläkään moitittavaa :p

Jos itseä mietittyttää että onko alakerrassa kaikki kunnossa niin ei kannata jäädä yksin miettimään vaan mennä käymään gynellä tsekattavana. Sillä se selviää :)

Mulla vaikuttas jälkivuodon loppuneen kanssa..ehkä..veristä vuotoa ei ole..mut parina päivänä kirkasta limaa tullut..ja 5 viikkoa on sektiosta..haava on parantunut hyvin.. vielä on kumminkin iho vähän hellä tuosta navan ympäriltä..nyt ku sais luvan vielä lähtee puntille niin sais ton nahka läpän pois roikkumasta :p:D

Hieman jännittää se hetki kun pääsee miehen kanssa jossain vaiheessa lemmiskelemään...viime kerta oli lokakuussa :D tässähän tuntee itsensä neitsyeeksi jälleen..hahaaa

marzi: sulla kun on jo useampi lapsi ja sanoit tuossa edellisessä viestissä, että haluaisit salille poistamaan tuon nahkaläpän :D niin millä konsteilla olet aiemmin sen saanut pois? :)

Kävin jälitarkastuksessa tiistaina ja lääkäri antoi luvan lähteä treenaamaan (sektiosta nyt reilu 8 viikkoa) :) jopa maastaveto salittua, mikäli ei satu. Luulin sen nyt olevan liian raskasta.
Otin Elixialle kortin kun niillä oli tarjous ja minulla onkin parin viikon päästä kaksi personal trainer aikaa.
Pyysin nimenomaan pt:n, joka osaa tehdä ohjelman ottaen huomioon taustat :)

Mariya_ ekasta muksusta ei niin velttoa tuohon mahaan jäänyt mutta nämä kaksi sektiota on sitten taikonut mulle löysän nahan :D viimeksi sain sen katoamaan ohjatulla liikunnalla..Kuntojumppa joka sisälti tosi paljon kiinteytystä 6kg sain pudotettua painoakin..sekä normi lenkkipolulla käynti..mulla on nyt pudonnu paino 12kg synnytyksestä..mut suurinosahan siitä oli vauvaa sen reilu 4kg, istukka ja nesteet..mutta kyllä siitä on ihan rasvaakin lähteny varmaan sen 3kg..oon kohta siinä painossa mitä olin ennen raskautta..siitä on kumminkin matkaa tavoitteeseen vielä n.10kg ;)

Huh, vauva nukahti viimein pidemmille päikkäreille. Kakkaa on ähistetty koko päivä eikä lapsi ole suostunut olemaan oikeastaan muuta kuin sylissä. Nukkunut on tähän mennessä vain pätkissä ja sekin on tapahtunut kiinni äidissä. Kaveri on havahtunut joka kerta, kun olen yrittänyt johonkin laskea. Ihana ystävä kävi kyläilemässä ja piti vauvaa sen ajan, että sain syötyä, tiskattua tuttipullot ja viikattua pyykit. Ihanaa! Kohta isi tulee töistä ja mä saan viikonloppuna nukkua. Ihan mahtavaa! Otan ehkä illalla yhden siiderinkin palkkioksi tästä viikosta. :dance011

Marzi ja Mariya: Mä odotan kanssa ihan innolla hikiliikuntaa, varsinkin kun nyt ei ole päässyt edes vaunulenkille noitten ilmojen takia. Jälkitarkastus on ensi viikolla ja toivon tosiaan, että urheilulupa heltiää. Mulla on kuntosalijäsenyys ollut tauolla lokakuun alusta lähtien Voi, kun pääsis aloittelemaan jo helmikuun alussa! :smiley-bounce005Ennen raskautta liikuin monta kertaa viikossa, mutta sitten tuli yli raskauden puoliväliin kestänyt pahoinvointi ja sen jälkeen alkoivatkin heti liitoskivut ja supistukset, niin liikunta on ollut kyllä aika lailla jäissä koko raskauden. Keskivartalon lihakset on ihan makaronia ja käsivarsissa karmeat allit. Aiemmin mulla oli joskus ihan käsilihakset ja kaikkea! Maha näyttää kyllä muuten yllättävän hyvältä jostain syystä. Onhan siinä nyt vähän löysää, mutta tosi nopeasti on palautunut. Linea negra vaan muistuttaa raskaudesta edelleen ihan tummana. Kauankohan sillä kestää hävitä? Onko kellään tästä kokemusta?

Täälläkin niin odotetaan, että pakkaset laantuu... Mä en edes pääse minnekkään autolla näillä pakkasilla, kun en saa autoa minnekkään tolppaan. Onneks mies heitti mut ja pojan eilen kaverille vieraileen.

Jälkivuoto on vihdoin loppu :cool05 ja muutenkin kroppa ja mieli kokonaan raskaudesta palautuneet. Itseasiassa vähän alkais houkuttaa pistää kakkonen alkuun :grin

Mininen, en osaa kyllä sun kysymykseen vastata, mutta mulla myös linea negra (ihan häpyluusta tissien väliin) :). Ja mahan hävittyä viiva on vielä tummempi. Mä kyllä toivoisin, ettei toi ikinä lähtis, on meinaa niin sulonen muísto :grin.
Poitsu on kyllä todella kiltti ja niin ihana :). Nyt alkanut paljon hymyilemään ja ihan kun naurua yrittäis :love7. Nukkuu päivällä kaks pätkää, aamupäivällä n 3-5 h ja illalla 1-3 h ja tuossa välissä on hereillä muutaman tunnin. Yöllä nukkuu 1,5h -4 h ryppäissä, mutta nukahtaa tissille syönnin jälkeen. Vähän maha vaivaa, mutta ei sitä niinkään itke. Mutta ei sitä ähellystäkään ole helppo katsoa, kun toinen on niin raasu :sad001. Koitan välillä pierujumppaa tehdä hänelle ja sit kantelen välillä niin, että makaa mahalteen mun käsivarrella.

Äh... Turhaa taisin hermoilla. Totesin suihkussa, että heikot lihaksethan ne vaan vaivaa noin pystyssä ollessa. Jumppaamaan siis suuremmalla tarmolla. Muutenhan ei tunnu mitenkään pahalta. Taidan vaan kehitellä kaikkia kauhukuvia mielessäni kun omalta osalta kaikki on menny kohtuullisen kivuttomasti ja helposti. Jossainhan täytyy mennä pahasti pieleen ;) Tuntuu kyllä tosi pitkältä tää aika tuohon jälkitarkastukseen, kun tosiaan jo mielisi jotain liikuntaa harrastamaan. Kuntosalikin on tuossa vastapäätä ja babymuokkausta ois siellä tarjolla niin pääsisi jopa päivällä vauvankin kanssa jumppaamaan. Minäkin ajattelin juhlistaa siiderillä (ja sipseillä) sitä että viikosta selvitty järjissä :)

Hitsiläinen..kävin lueskelemassa noita meidän juttuja tuolla synnytys lähestyy iik osiossa..tuli kyllä haikea olo :p vaikka se odotus tuntu lopussa niin karseelta ja pitkältä niin sit se oli kumminkin niin äkkiä ohitse!!
Kauheeta ees kysyä mutta kuinka monelle oli viimeinen lapsi ja meinaako jotkut vielä tehdä lisää?? Tää oli meille kyllä viimeinen..seuraavaksi mulla on kiikarissa uuden työpaikan etsintä kuhan tytteli kasvaa jotta raaskii hoitoon laittaa

Aloin muistelee tot linea negraa, mutta en osaa sanoa kuin että se kestää yllättävän kauan kun katoaa :D mut kyllä se kesää mennessä on hävinny!
Olen sanonu useampaan otteeseen, mutta sanon vielä.. Ei enään lapsia tähän taloon :grin Neljäs olis jo itsemurha mielenterveydellisesti ja raskausaikana kropalle :wink
Mä en kahen aikasemman kohalla tehny mitää sen eteen että kilot katoais. Siinä sitte meni varmaan se 9kk, missä ajassa ne tulikin :grin Nyt vasta oon innostunut lenkkeilystä yms, joten saa nähä kauan kestää kun takamus ja reidet katoaa :oops: Ei mulla kyllä ollut hävinny kuin 8kg kun viimeksi kävin vaa'alla :grin mut eipä tässä ole päässy lenkillekään! Mut tänään pääsee!! :cool05Mut eipä tosta painosta kannata stressata! Itellä oli hetkiä kun yhtäkkiä hävis 4kg ja sitte taas kesti pitkään ennen kuin hävis edes kiloa..

Nii ja piti sanoa, että mä kans kävin lukemassa niitä raskausajan vaivoja palstaa ja voi hitsi sentää! Toisaalta ihana ettei tarvi enään moista kokea, mutta toisaalta taas se aika on ihanaa! :) myös törmäsin muutamaan henkilöön kellä oli uusi lillypie rv jana, joten keskenmenoja myös tullut muutamia :sad001 Noita lueskellassa voi vaan todeta, että kyllä toi raskausaika meni ihan hiton nopeesti!!

:grinHeh, kyllähän sitä synnytystä piti jännätäkin, vaikka se loppujen lopuksi on niin nopeasti ohi. Ja nyt on sitten kaikilla vauvat maailmassa, mikä jossain vaiheessa tuntui uskomattomalta ajatukselta.

Aikomuksena on kyllä varmaan jossain vaiheessa kokeilla, josko tälle pallerolle tulisi pikkuveli tai -sisko, mutta tällä hetkellä ajatus uudesta raskaudesta tuntuu painajaismaiselta, koska omalta osalta se ei todellakaan ollut mitään elämäni parasta aikaa. Aika ei vielä ole kullannut muistoja järkyttävän pahoinvoinnin ja 20 muun vaivan osalta. Omassa raskaudessa oli puolivälin jälkeen ehkä 2 viikon jakso, jolloin olo ei ollut ihan karmea, muutoin oli kyllä aika tuskallista. Näin sellaista untakin, että olin uudestaan raskaana ja ahdistunut. En siis todellakaan ole vielä valmis kokemaan tuota uudestaan. En kaipaa raskausajalta yhtään mitään. Ei ole tippaakaan ikävä sitä jättimahaa . Enkä todellakaan luota siihen "kaikki raskaudet ovat erilaisia" -hokemaan. Tahdon ensin palautua edellisestä ja tehdä normaaleja asioita, kun en semmoiseen yhdeksään kuukauteen kyennyt. Suunnitteilla ei ole siis vuoden 2014 aikana hankkiutua raskaaksi/synnyttää. Huoh, tulipa avauduttua. :happy2

Ei tämän ainokaiseksi olisi tarkoitus jäädä. Itsellä tuo raskaus meni kohtuullisen kivuttomasti eikä synnytyskään aiheuttanut mitään kammoa. Elämäntilanne on kuitenki se, että toinen lapsi on ajankohtainen ehkäpä vasta useamman vuoden päästä :) Itsehän jopa vähän kaipaan raskaana oloa :P

Taas on takana hyvin nukuttu yö ja nyt pisin pätkä minkä tyttö nukkui oli jo 4.5h! Jee! :)

Nyt kun kelikin oli lämpösempi niin päästiin vaunuilemaan ja kaupassa käymään, ihanaa. Kyllä piristää kummasti kun pääsee liikkeelle.

Pitäis kanssa alotella liikkumista. Kovin raskasta ei vielä jaksa tehdä ja kävellessä nivuset tulee kipeeksi. Kotona on onneks perus painot millä pääsee alkuun. Kuntosalijäsenyys on vielä jäissä enkä ihan vielä sitä aio jatkaa. Oon kyllä pääsääntösesti palautunut tosi hyvin. Eppari haava on parantunu ja muutenkin kaikki tuolla alhaalla kunnossa, mitä nyt ne nivuset välillä kipeytyy. Painoa tuli 12kg ja alan olla samassa painossa kun ennen raskautta. Kehon koostumus toki ei ole lähelläkään sitä mitä on ollut, mutta sen ehtii kyllä ajan kanssa treenata kuntoon enkä siitä jaksa yhtään stressata. Mulla kans näkyy linea negra, hassua kun sitä ei raskaana ollessa näkyny ollenkaan.. :o

Meillä olis toiveissa sisarus, mutta vasta myöhemmin. Oon aina ajatellut ikäeroksi 2-4 vuotta. Eli ei vielä mitään kiirettä laittaa toista alulle. Toki sitä ei tiedä miten elämä kohtelee ja koska sitten oikeesti on sisaruksen aika. Toivottavasti joskus. :) Mää kanssa jo vähän ikävöin raskautta. Tykkäsin aina mahasta tosi paljon ja muutenkin mun raskaus oli tosi helppo vaikka lopussa vähän jo turhautti ja puudutti. :)

Meillä oli tänään sitten nimiäiset. Kaikki meni oikein hyvin ja tytön nimi paljastettiin kakussa :)
Olin vielä tilannut valokuvafirmasta sellaiset ns.kiitoskortit, joissa oli tytön kuva piirretyt vaunut ja siihen sitten kirjoitettuna tytön nimi ja syntymäaika. Ne sitten jaettiin jokaiselle vieraalle lähtiessä.
Nyt on juhlastressi ohi ja onneksi huomenna saa vaan olla kolmistaan tytön ja miehen kanssa ennen kuin taas ensi viikon arki alkaa <3

Tytön nimeksi tuli Fiona Erika Viktoria :)

Heipsis! Sellasta vaan huutelen että mitä korviketta käytätte vauvalla? Meillä saa rintaakin siis vielä mut lisänä menee Nan1. Mietin vaan et kokeilisko jotain toista merkkiä kun tuntuu että jäbällä meinaa masu vaivata juurikin aina korvikkeen antamisen jälkeen. Kitisee ja kippuroi sylissä vaikka röyhtäilee ja piereskelee kyllä ilmojakin pois.
Kokemuksia kaipailisin siis :)

Kaunis nimi! :)

Meillä ois tarkoitus hankkia kyllä sisaruksia, mutta varmaankin vasta useamman vuoden päästä. Ei oo vielä toi synnytys päässy unohtumaan jotenka siks ei tee ihan heti mieli laittaa toista alulle. Tykkäsin itse kyllä raskaana olosta vaikka selkä ja nivuset ja muut paikat särki loppu vaiheessa jatkuvasti. Ja mä ainakin kaipaan sitä välillä et tuo tyttö ois takaisin masussa, varsinkin silloin kun huutaa hoosiannaa ja mikään ei auta...Vaikka siis tyttöä kyllä rakastankin :)

En ollut ajatellutkaan että ristiäisistä pitäis kiitoskortitkin antaa... OMG :D kauhee stressi tuli taas tästäkin...

Mulla on vielä n.5 kiloa että oisin takaisin samoissa vaaka lukemissa kuin ennen raskautta, tosin en pahakseen pistäis jos lähtis enemmänkin :D Mä en oo ajatellut mitään salihommia kun en oo koskaan aikasemminkaan sellasesta välittänyt. Että jos sitten ihan kotosalla vaan koittais vähän vauvan kanssa treenata ja sitten ulkoilla paljon :)

Meillä menee Nutrilon Omneo jauhekorvike kun ei Nan1 tainnut sopia pikkuiselle ja kaiken lisäks se korvike haisee hirmu pahalle ja sen myötä koko vauva myös... :D

Takaisin