Vauva kuulumiset

^ No juu, jäbä haiskahtaa kieltämättä melko miehekkäältä toisinaan. Kiitti vinkistä :)

Meillä oli tuota omneota käytössä myös..mut aika työläs oli...kun eka pitää keittää vettä ja sit vasta voi sekoittaa sen korvikkeen..ei ehkä niin päiväsellä haitannut mut yöaikaan..me kyllä kehitettiin enempi vettä jemmaan..mut nyt ollaan siirrytty tutteliin..ja hyvin on toiminut

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on nan1 ollut nyt käytössä, enkä ole muita edes kokeillut. Kahella muulla käytin babysemp ja nekin myös toimi :) Tutteli lensi meillä kaaressa ulos esikoisella, joten sitä en ole testannut uudestaan. Hyvin on yksilöllisiä nämäkin :)

Täällä myös Omneo jauhe käytössä. Keitetään kannuihin vettä valmiiksi ja lämmitetään mikrossa. Nan oli ensin, mutta epäiltiin vatsavaivojen johtuvan mm siitä. Nyt kyllä pistän dee vitamiinien piikkiin täysin, mutten uskalla palata Naniinkaan, koska ny on niin hyvä tilanne ollut pari päivää!! Pidettiin pari päivää taukoa d-vitamiineista, tyttö muuttui toiseksi, ei niin paljon kipuja. Sitten varovasti otettiin uudelleen, vatsakivut palasivat pahoina, ei kyenny nukkumaan etc...

Mä olen hölkännyt nyt vaunulenkkejä, ihanaa hikoilla kunnolla pitkästä aikaa. Käytössä on myös mm crosstraineri huonolla säällä. Vatsalaukkua :grin vielä vähän jäljellä ja kolme-neljä kiloa lähtöpainoon.

Seuraavaksi odotankin peiton heiluttelun aloittamista, like a virgin :grin ( elokuussa oli viime kerta :oops:) Ihan tässä vallan jännittää! Nyt pitää metsästää vaan sopivaa hetkeä, kun vauva nukkuu ja mies olisi hyvä olla lähietäisyydellä, eikä tallissa :grin

Meillä on käytössä nan h.a.1 ja hyvin on sopinut. Sairaalassa antoivat tuttelia joka aiheutti ihan jäätävät vatsakivut. Ollaan mietitty myös noita nutrilon jauhekorvikkeita ne vaikuttaa vaan melko työläiltä, mutta olisivat edulisempia :)

Mä oon kyllä jättänyt sen veden keittämisen väliin. Mielestäni sillä ei oo mitään merkitystä... :D Ja meille neukkutäti neuvoi että korviketta voi tehdä valmiiksi päivän tarpeen mukaan jääkaappiin johonkin astiaan. Mutta oon huomannut että ihan helpolla pääsee kun aina tekee sen verran pulloon mitä arvelee tytön syövän.

Meillä kans vaivaa d-vitamiineista, ei auttanut rela-dropsitkaan :S En tiedä mitä tässä enää voi kokeilla...

Täällä mies oottelee jo peiton heilumista mut ite odotan kyllä vielä huomiseen jälkitarkastukseen :D Jos sen myötä sitten uskaltais jo heilutella peittoja ;)

Mä en ole ikinä noita jauheita käyttäny, mutta myös epäilen keittämisen olevan turhaa.. Neukku joskus sanoi, että ei noita vesiä tarvi enään keitellä, varsinkaan jos kunnan vesijohto vedet tulee hanasta.
Täälä peittoja heiluteltu eilen, tai oikeestaan suihkussa pelehditty :grin En osaa sanoa muuta kun että alakerran suonet tuli pirun kipeiksi (joissa oli suonikohjut raskausaikana) ja joo, ei mitenkä hehkuttamisen arvosta. Ehkä se siitä! :eek: 5vk synnytyksestä..

Täälläkin mies odottelee jo peittojen heiluttelua, itselläni on kyllä alakerta viellä sen verta kipeä ja herkkä että saattaa tovi mennä ennen kuin uskaltaudun peittoja heiluttelemaan. Jälkitarkastuskin on vasta 4 viikon päästä, melko myöhään siis, pahasti ja syvältä kun repee niin on kuulemma tapana tehdä toi jälkkäri vähä myöhemmin, haluavat varmistaa että paikat ois mahollisimman hyvin parantunu ennen kuin tarksitelevat ja sörkkivät.

Täällä myös isäntä oottaa millonka voitas rueta hommiin..en tiiä mut mun ei ees oikeen tee mieli..johtuuko kenties siitä että kun on tietoinen et se on vaan semmonen pikanen hiljakseen tehtävä juttu..kun muksut nukkuu viereisessä huoneessa...Taidan oottaa jotain romantiikkaa ekalta kerralta :p ja sitä tuskin on luvassa jos miehestä on kii..

Oon kyllä tosi skeptinen tästä hommasta :D

Hei piti kysyä..tehtäskö uus pino tälle vauva kuulumisille..rupee olee aika pitkä

Pitäiskö tehdä niitä kuukausipinoja? Esim. Tammikuun turinoinnit, Helmikuun höpöttelyt jne.?

joo jotain uusia vois tehdä :) joko kuuksusittain tai uusia otsikoita... Meillä heiluteltiin peittoja myöskin ja muuten meni ihan ok, mutta limakalvot taitaa olla aika kuivat :/ ja eihän tuo kondomin kanssa pelaaminenkaan ihan hirveän hauskaa ole. Koko juttu menikin sitten vähän komiikan puolelle lopulta :D

Heips täältäkin suunnalta. En ole kärsinyt/kerennyt tänne päivittelemään meidän kuulumisia. On nimittäin ollut vaikeeta istua, koska eppari ei ruennut parantumaan niin kuin piti, vaan tikit rupes aukeemaan mut ei onneks tulehtunu. :confused: Mutta nyt kärsii.

Meillä menee yöt vaihtelevalla menestyksellä. Välillä herätään tunnin parin välein ja välillä taas nukutaan se 3-4,5h. Minä tietenkin hoidan yöt kokonaan, mutta välillä on pitänyt puoliso kutsua apuun että oon ite saanu vähäsen ees nukuttua. Enkä kyllä mielellään puolisoo kuttus yöllä tai iha aamusta kaveriks, ku se on sit yhtä vittuilua ja mykkäkoulua koko aamupäivä... :mad:

Päivät valvotaan eikä meinata ottaa kuin tunnin päikkäreitä. Päätä nostelee tomerasti. Kerran pari on kääntynyt selältä kyljelleen (2vko iässä) ja kerran käänty mahalta kyljelleen (3vko iässä). :grin Hyvin rupeaa nukkumaan vaunulenkeillä, mutta ei malta jäädä sen pitemmäksi aikaa nukkumaan vaunuihin...

Me joudutaan oottaa peiton heilutusta jälkitarkastukseen asti eli helmikuun puoleen väliin asti. Mut se ei haittaa, mieluusti oottaa et haava on parantunu. Mut peiton heilutusta enemmän ootan, et pääsisin ratsastamaan. :p

Ootko emäntä kokeillut laittaa vaunuihin päivällä nukkumaan? :) ihan sisällä nukutat tai sitte hetken ulkona työntelet ja tuot sisälle nukkumaan jos on kipakka pakkanen :) meillä nimittäin oli sama ongelma, että nukuttiin vain lyhyitä torkkuja, kunnes aloin laittamaan vaunuihin suht sanoihin aikoihin päivästä. Niissä menee helposti 4-5h unet.
Meillä tänään varmuudella ekan kerran naurettiin/hymyiltiin ja ihan riemusta kiljahdeltiin :love7Neiti nyt 5vk ja 2pv :)

Nii ja minusta olis myös hyvä toi kuukausittainen juttu! :) Tossahan sopivasti alkaa uusi kuukausikin kohta :)

Täällä kans päivisin enimmäkseen vaan torkutaan. Yöt menee onneksi edelleen melko hyvin. Vkloppuna oltiin mummuloissa nimiäisjuhlia viettämässä, niin siellä hälinässä poikahan tietty nukkui hienosti. Eilen sitten pesin ihan asiasta tehden pyykkiä ja laitoin pojan nukkumaan vaunuissa hurisevan pyykkikoneen viereen. Hyvin nukkui 2 h ja äiti sai rauhassa kahvakuulailla ja käydä suihkussa :gen014 Pitänee alkaa tehdä tosissaan pyykkiä, että voi pyörittää konetta joka päivä :grin

Mites teidän pikkuiset käyvät nukkumaan päikkäreille ja yöunille? Mä olen pohdiskellut, että mitä teen/tehdään väärin kun tämä pieni herra käy lähes aina huonosti nukkumaan. Varsinkin yöunille on vaikea saada. Mä olen iltaisin tosi väsynyt ja jaksan ihmeen huonosti tätä pojan nukuttamista. Niin mullahan oli ennen lapsen syntymää sellainen jalo aikomus, että meidän vauvahan nukkuu alusta asti omassa huoneessa ja hänet vaan jätetään omaan pesään (äitiyspakkauksesta tehty pesä, joka on pinnasängyssä). Häntä silitetään ja laitetaan vaan tuttia suuhun ja niin vaan vauva nukahtaa. Olen aiemmin ajatellut, että vanhemmat itse opettavat vauvan siihen, että hänet nukutetaan...

Jep jep, kuinka väärässä olinkaan. Meidän poika (ikää siis eilen 1 kk) on nukkunut ainoastaan ensimmäisen kotona nukutun yön omassa pesässä. Ei herra siellä viihdy. Yöunet sekä päikkärit poika nukkuu vaunuissa, jotka sitten yöksi kiikutan meidän makkariin. Ja se nukkumaan käyminen on vaikeeta. Kun poitsu tankkaa iltaisin paljon, ensin syötään tissit "tyhjiksi" ja sitten annan lisämaitoa (siirryttiin muutama päivä sitten Omneoon). Siinä iltasella iltapesujen/kylpyjen jälkeen poitsu siis vaan syö ja kitisee (paitsi syödessään). Vääntää aina yhdet tai kahdet kakat ja niihin hän aina havahtuu kun olisi juuri nukahtamaisillaan. Välillä (lue harvoin) poika nukahtaa nätisti lisämaidon jälkeen ja nostan hänet vaan vaunuihin. Yleensä pyörii ja hyörii ja kitisee sylissä. Syliin siis aina sitten lopulta nukahtaa. Eilen illallakin havahduin kello 00, että mähän nukun sohvalla puoli-istuvassa asennossa ja poika nukkuu sylissä.

Tuntuu, ettei nukahtamista mikään helpota. Ollaan kylvetetty ja tehdään iltatoimet rutiininomaisesti joka ilta noin kello 21-22. Poika siis nukahtaa yleensä joka ilta noin kello 24. Omituista on se, että nukahtamis aikaan ei vaikuta se, että onko poitsu herännyt edellisen kerran kello 16 tai kello 20. Mua itseä väsyttää iltaisin yllättävän paljon ja usein turhaudun aika kovasti kun poika ei vaan nukahda. Vatsaakaan ei mun mielestä ole juurikaan kitissyt. Mutta pojalla on siis tapana nukahtaa tissille vaikka kovasti häntä siitä herättelen. Vaikuttaakohan ne pienet torkut sitten nukahtamisvaikeuteen?

Mustakin imettäminen on aika tuskallista. Meidän poika roikkuisi siis tississä vaikka koko ajan. Ja mä olen nyt yli 2 viikkoa taistellut sammasta vastaan -sammas selvinnyt voittajana. Kotikonstein ei siis ole hävinnyt. Pojan suu on aika hyvä, mutta mun toinen nänni ei. Ihan sairaan kipee, joten eipä imettäminen mitään herkkua ole. Huomenna saan lääkäriltä reseptin jos pääsisi tästä vaivasta vihdoin eroon. Muutenkin musta imettäminen on yllättävän vaikeaa. Yritän kuitenkin imettää 4 kk jos vain maitoa tulee. Mutta lisämaitoa meillä menee kuitenkin, varsinkin iltaisin.

Niin ja kun olen vauvaa vain parjannut niin täytyy kehua, että herra nukkuu joka yö 4-6 tunnin unet eikä koskaan öisin ole itkenyt. Herään aina siihen kun hän mutustelee nyrkkejään ja pyörii. Aamuisin nukahtaa yleensä aina hyvin. Mistä vaan saisin itselleni lisää virtaa ja energiaa, että jaksaisin noi illat. Päivisinkin poika nukkuu ainakin yhdet noin 3 tunnin päikkärit. Huomenna lähdetään pojan kanssa mummolaan useammaksi päiväksi niin ehkä saan siellä nukkua enemmän kun siellä niitä hoitajia riittää. Meillä ei täällä kotiloissa ole ketään kuka voisi olla edes hetken vauvan kanssa. Ja kun mies on palannut töihin niin minähän täällä sitten olen äitiysLOMALLA 24/7. Siitähän mulle maksetaan:grin:grin:grin

Mä nyt jatkan kun kerrankin on aikaa... Mä en edes uskalla harkita toista lasta. Toisaalta mä kyllä haluaisin toisen lapsen. Mies sanoi, että jos toisen lapsen haluan niin saan etsiä uuden miehen. Mutta mä en kyllä itsekään ainakaan tällä hetkellä haluaisi edes yrittää toista. Ja kun meillä ei tämä ensimmäinen ollut mikään itsestään selvyys vaan yritystä oli 1.5 vuotta ennen kuin tärppäsi. Mä en kyllä usko, että mä jaksaisin toista. Mä ole ollut yllättynyt kuinka hemmetin väsynyt mä olen ja kuinka raskasta tämä vauva-aika on. Tällä hetkellä yritän siis vaan olla onnellinen tästä yhdestä ihmeestä. Ja tätä ihmettä mä joskus huonoina hetkinäkin kadun... Ja koen olevani huono äiti...

En tiedä onko tästä mitään apua. Meillä tyttö nykyään pääsääntöisesti torkkuu päivät + yhdet pidemmät päikkärit. Yöllä nukkuu ensin yhden pidemmän pätkän ja sitten tankkauksen jälkeen vielä lyhyet unet. Kaikki unet nukutaan omassa sängyssä (omassa huoneessa). Meillä oli alussa myöskin ongelma se, että vauva havahtui aina kun siirsin omaan sänkyyn. Tuttia käytiin laittamassa monen monta kertaa takaisin suuhun ennen kuin neiti nukahti. Nyt tarvitsee käydä enää kerran pari laittamassa tuttia takaisin, joskus ei kertaakaan. Jos täytyy käydä useammin niin siitä tietää, että tyttö ei aio edes nukahtaa ja silloin otan tytön meidän kanssa seurustelemaan. Eli kävin vaan sinnikkäästi laittamassa tuttia takaisin, jos neiti havahtui ja alkoi kitistä (oletuksena on siis että vauva rauhoittuu tuttiin eikä tarvi nostaa sängystä syliin). Yöunille annan ensin korviketta pullosta ja sen jälkeen imetän. Päätin tehdä näin koska tyttö nukahtaa nopeasti rinnalle ja ei kerennyt tankata tarpeeksi pitkiä unia varten. Meillä tosiaan tutti on siis ollut käytössä alusta asti ja toimii hienosti. Sen takia tuo omaan sänkyyn nukahtaminen on onnistunut.

Meillä rupee nyt tulee jonkin moista rytmiä päiviin kun pakkanen helpotti...ja olen huomannut että tyttö nukkuu hyvin yöt kun on nukkunut päikkärit ulkona päivällä..nukkuu noin 3-4 tuntia unia vaunuissa pihalla..

illalla nukahtaa klo:21-23 välillä yöunille..mies onneksi hoitaa tämän välin (minä saan nukkua) ja minä sitten hoidan kun tyttö herää 01.30 tai 2.30..syödään, vaihetaan vaippa ja sit saattaa olla hieman levotonta menoa mutta nukahtaa kyllä ennemmin tai myöhemmin!! Alkuyön nukkuu omassa sängyssä..ja loput sitten meidän keskellä...

Jännä homma..tän kolmannen kohdalla oon tosi laiska tämän omassa sängyssä nukkumisen kanssa..kaksi ekaa kyllä laitettiin aina omaan sänkyyn ja nukkui siellä myös aamuun saakka..johtuu varmaan nyt siitä että tyttö on jotenkin "oman lauman perään" vahtii että missä iskä ja äiskä on..jotkut lapset vaan on enempi lähesyyden janoisia..

Takaisin