Vauva kuulumiset

Voi Marzi:sad001 Kokemuksesta voin sanoa että kannattaa puhua jollekkin ammattilaiselle, kummasti se helpottaa ja osaavat auttaa oikealla tavalla. Yksin ei tarvitse selvitä, rohkea on se joka apua hakee, ei se joka yrittää yksin pärjätä ja pitää kaiken sisällä.

Reilu tytteli, otin aamulla kuuden aikaan viekkuun ja siinä se sitten levottomasti "nukkui" puol kasiin, meinasin sit et no parempi nousta ylös, mie kun nousin ni hää rupes tyytyväisenä vetää sikeitä:rolleyes:
 
Tervertuloa KatV!

Marzille kovasti jaksamisia! Tiedän, ettei ole helppoa soittaa sinne psykologille. Yritä ajatella, ettö siitä on koko perheelle hyötyä.

Mirkkuli: Mahtavia yöunia vetää teidän tyttö! Kuinka paljon oikein syö illalla, kun jaksaa noin pitkään? Meillä poika herää edelleen syömään yöllä. Tosin vain kerran, niin en kehtaa liiemmin valittaa. En vaan itse saa nukahdettua sen jälkeen kovinkaan nopeasti. Univelkaa meinaa kertyä.

Annushka: Mulla on täällä peukut pystyssä, ettei sun kiukuttelu mee hukkaan. Välillä täytyy vähän tuulettaa. Mäkin vedin eilen pienet kilarit miehelle, kun tuli kotiin vasta puoli kasin aikaan illalla, vaikka oltiin sovittu että pääsen käymään iltapäivällä kaupungilla. Tässä kun on vauvan kanssa viettänyt aikaa taas koko viikon, niin kaipaa oikeasti edes hetken omaa aikaa. Sanoin miehellekin, että en laske omaksi ajaksi suihkussa/vessassa käymistä tai sitä että syön samalla kun pikkutyyppi huutaa miehen sylissä samassa huoneessa. Mutta ehkä tässä viikonloppuna pääsen ristiäismekkoa etsimään itselleni. Ja kuntosalijäsenyyden meinasin ottaa jäistä heti huomenna. Saas nähdä, mitä siellä uskaltaa tehdä. Pelkään kamalasti kaikkia laskeumia tai vatsalihasten pilaamista. Meilläkin olisi babymuokkausta tarjolla, mutta jotenkin haluisin mennä ilman vauvaa, kun kerrankin pääsee.
 
Juu mäkin oon ehtinyt panikoida jo useempaan kertaan sitä että pilaan alapääni lopullisesti jos tuolla juosta jolkuttelen :D Agilityyn koiran kanssa jo lähdin, mutta muun hötkyilyn ajattelin jättää siihen asti että jälkitarkastus tehty. Ja tuonne babymuokkaukseen varmaan on pakko mennä jos mielii kuntoon päästä. Miehellä kun on omat harrastuksensa ja tuon koirankin kanssa pitäisi treenata, että en varmaan kovinkaan monena iltana viikossa pääse yksin jumpalle. Onneksi tuossa kärryttelemällä saa muutaman kärpäsen yhdellä iskulla, kun tulee koira ulkoilutettua ja itse vähän liikuttua ja vauvakin saa raitista ilmaa :)
 
Soitin tänään psykologille...ja sain ajan joka on VASTA 6 VIIKON päästä :sad001 kiitos kaikille tsempeistä ♡♡♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Marzi:lle paljon tsemppiä! Ikävä tilanne kyllä, mutta päivä kerrallaan eteenpäin ja hienoa, että hait apua! Ei kannata yksin jäädä murehtimaan. :hug013 Vaikka kyllä aika ikävää, että aika meni noin pitkälle. :eek: Jos on akuutti tilanne, niin luulis, että sais vähän nopeammin ajan! Koita jaksaa sinne asti !

Meillä on tyttö ollut nyt tosi itkunen hereillä ollessaan. Kipristelee ja kouristelee ja huutaa. Varmaankin masu vaivaa. En vaan tiedä mitä kokeilisin seuraavaksi. Vaihdoin d-vitamiini merkkiä (sen avusta ei varmuutta kun vasta pari päivää syöty), kokeilin disflatyliä, mutta tuntuu, että se vaan pahensi.. En tiedä olisko sitten oma ruokavalio muutoksen tarpeessa vai onko vaan masuvaivaa joka helpottaa kun helpottaa.. Onneks öihin ei juurikaan vaikuta. Välillä nukuttaessa kyllä heräilee kun vääntää pierua ja edelleen röyhtäilee paljon ja nieleskelee makuuasennossa.. Neuvola on parin viikon päästä niin pitää siellä sitten kysellä. Vaikka musta aina tuntuu, että siellä kerrotaan vaan faktoja mitkä on jo selvillä ja mitään vinkkejä ei juurikaan saa.

Yöt menee kohtuu hyvin, toki nyt on taas muutama yö heräilty tiheemmin ja valvottu vähän enemmän.
Mää olin kanssa alkuun ihan ehdoton, että vauva nukkuu omassa sängyssään. Mutta tyttö aina nukahti tissille/syliin ja kun laskit sänkyyn heräs heti. Sitten kun kolme neljä kertaa teet sen, että ensin nukutat syliin ja sitten lasket sänkyyn jokaisen syötön jälkeen niin ei sitä vaan jaksa. Niimpä jätin viereen kun tissille nukahtaa. Tutti vois toimia rauhottajana, mutta tosi vaihtelevasti tuo sitä suostuu syömään. Välillä syö hyvillä mielin ja välillä kakoo ja raivoo ja sylkee pois kun sitä yrittää antaa.

Imetys sujuu edelleen vaihtelevalla menestyksellä. Sillon kun sujuu saatan jopa nauttia niistä hetkistä, mutta pääsääntösesti edelleen se on mulle semmonen välttämätön paha. Mutta edelleen yritän täysimettää sen neljä kuukautta vähintään ja toivoa, että se alkaa sujumaan koko ajan paremmin. :wink

Mulla on nyt oikea rinta ollut pari päivää toiselta sivulta todella kipee. Viime yönä se oli niin kipeä, että en saanu nukuttua, enkä voinut ollenkaan maata sillä kyljellä. Mitään paakkuja/kovia kohtia siinä ei oikeestaan tunnu ja näyttääkin normaalilta, mutta ihan älytön kipu koko ajan. Mitään aavistusta mistä vois johtua??

Ei muuta kun mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Mun on pakko tulla kertomaan mun parturi reissusta :grin Tai MEIDÄN! Minä ja kolme pipanaa mentii mun kummin kampaamoon, että saadaan ristiäisiin tukat kuntoon.. Toi meidän vauva kun nukkuu AINA tossa turvakaukalossa, mutta ei tietty just tänään! Saatiin puolpäätä leikattua kun mimmi makas mun jalkojen päällä, pää kapan alta pilkottaen. Sit totesin sen vaativan tissiä. No, hyppäsin vapaalle parturin tuolille imettämään kappa puoliksi päällä ja tukka vaiheessa. Siinä sitte kummi leikkasi 10minuutissa meijän isomman neidin tukan kuntoon ja sitten taas oli mun pään vuoro. Tyttö natis hetken turvakaukalossa, mutta rauhottu sitte föönin ääneen ja nukahti :grin Onneksi mun kummilla on 4 lasta, joten sillä on homma hanskassa! Ja onneksi mä olin saanu nukuttua 6h yöunet heräämättä, joten huumoriakin riitti tohon hommaan :grin Ensiviikolla vienkin meijän pojan parturoitavaksi! :) Oli vaan jotenkin niin koominen tilanne, että huh huh! Kiljusen herrasväki vois kuvata tätä kööriä!
 
Mary, mulla kun oli rintatulehdus, niin ei siinä ollut edes mitään kovettumia :eek: ..pari vuorokautta kun olin kärvistellyt, niin alkoi punottamaan. Kipu oli sellanen kuumottavan pistävä. Joten kantsii seurailla..
 
Ai se voi tulla ilman mitään kovettumiakin? Nousiko sulla sitten kuume kuitenkin? :eek: Jos ihan tarkkaan nyt katoin niin se iho on ehkä aavistuksen punanen siltä puolen mistä aristaa.. Mutta voi olla, että kuvittelenkin. Miehen mielestä se kyllä myös vähän punottaa.. Mutta just sellanen kuumottavan pistävä kipu ja tuntuu, että kaikki vaatteet puristaa vaikka ei oikeesti purista. Imetys ei varsinaisesti satu, mutta tuntuu jotenkin erilaiselta kun yleensä..
 
marzi: älytöntä, että noin kauas sait ajan :sad001 Joku muukin taisi tästä mainita, mutta onko sun paikkakunnalla mitään perhekahviloita tai kerhoja? Mullakin on aina kynnys lähteä mihinkään varsinkaan vauvan kanssa, mutta uskon kyllä että noista on itselle iloa kunhan vaan saa raahauduttua paikalle. Siskoni kehui, että hän sai aikanaan uudelle paikkakunnalle muuttaessaan parhaimmat ystävät noiden kerhojen kautta. Minäkin olen muuttanut vasta uudelle paikkakunnalle, eikä mulla ole täällä yhtään kaveria. Ja lapsellisia kavereita ei ole juuri muutenkaan. Kävin nyt kerran avoimen päiväkodin vauvaryhmässä ja aion kyllä yrittää käydä siellä säännöllisesti. Ilmapiiri vaikutti tosi positiiviselta, ja olihan muuten paljon vauvoja :eek::p
 
No johan on kumma että noin pitkään saa odottaa et pääsee juttelee! Kai sinne pitäs uhkailla itsarilla et pääsis nopeemmin:angry7 Mut toihan on ihan yleinen ongelma kaikkialla:angry3 Koita nyt jaksaa marzi! ja jos käy ylivoimaseks ni marssit päivystykseen!

Meillä tuo tytteli nukahtaa itekseen sänkyyn, eli illalla vien omaan sänkyyn ja hetken hää siel pällistelee ja sitten nukahtaa:) Meillä jos kerkee nukahtaa syliin ja vie sänkyyn ni herää just koht uudelleen, jos nukahtaa sänkyyn ni ei herää:)
 
Joo on mulle noita kerhoja tarjottu..mutta tarkoitus olisi nyt saada tilanne sellaiseksi että saisin itse hengähtää ilman lapsia..aikaa lasten kanssa multa ei todellakaan puutu kun olen niitten kanssa 24/7

Mun on turha lähteä lasten kanssa mihinkään kun mulla ei tällä hetkellä ole mitään otetta niihin tai siis noihin vanhempiin muksuihin..mulla juuri ja juuri riittää voimat että selviän arkisin miehen työpäivän täällä kotona yksin noiden muksujen kanssa..mä en arvannut että tää olis näin vaikeeta..tiesin että ei helppoa ole...mutta että tässä vielä näin meni taas käymään..

Esikoiselta kun tää iski niin se oli ihan hirveetä...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mutta mä en tahdo masentaa ketään näillä jutuilla..taidan jäädä taustalle joksikin aikaa

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Huomenta,

Marzi, älä jää taustalle, me tuetaan sua täällä! Ja on tärkeetä, että voit tuuoda oikeasti tunteitasi esiin, vaikka ne on harmillisia. Selkeesti täällä on myös muita ( mukaan lukien itseni) ketkä on kokenut vastaavaa, eli parasta apua ja ymmärrystä myös sellainen.
On hyvä ja pitääkin muistaa, että kaikesta selviää ja sitten taas on virtaa kuin pienessä kylässä.
On tosiaan tylsää, että aika meni noin pitkälle, mutta tosiaan mahtavaa kun soitit sinne. Mä kanssa ehdottaisin noita kerhotoimintoja ( seurakunnalla, jos kuulutte kirkkoon) kannattaa muuten sieltä kanssa kysyä jutteluun hetkeä, heillä on kanssa ammattilaisia.

Mininen, syöminen yleensä riippuu kuin on päivänaikana herkutellu, n. 140-170 ml sitten saattaa tehdä tiheästi 3 tankkausta klo 6 täyden 130-150ml, klo 8 tankkaus 60-90 ml, klo 9-11 täyden ja unille, josta herää klo 4-6 välillä ja nopeesti imasee täyden ja jatkaa unia ..
Ollaan mummolassa kyläileen ja nyt mummi hoiti koko yön ja olen saanut nukkua... Mutta eihän tästä nukkumisesta mitään tuu, ikävä vauvaa :)

Eevi, ihan mahtavaa toimintaa :)

Nyt meen herätteleen pikkuisen :)
 
marzi, höpö höpö ei tarvi mihinkään taustalle jäädä. Kuten Mirkkuli sanoi, täällä saa tukea ja tämä palsta on mielestäni juurikin näitä tilanteita varten. Tsemiä!

Onko muilla paikat jumissa imetyksestä ja vauvan kanniskelusta? Mulla on niskat hullun jumissa ja pääkin jo tästä syystä kipeä :confused: Pitänee alkaa kunnolla venyttelemään...
 
Mary, oli pientä lämpöä, mutta ei mitään korkeaa kuumetta. Lievästi mullakin ekan kerran punotti ja pari seuraavaa kertaa oli jo selvästi punanen. Päätä särki ja olo meni samanlaiseksi kuin pahassa flunssassa ilman nuhaa tai yskää. Kantsii varovasti suihkussa hieroa lämpimällä vedellä ja olla ilman liivejä, vaikka keljulta tuntuukin kastella paidat. Tai jos on toppi minkä alle laittaa vaan suojat, jos pysyis vähä paikoillaan :) Ja koita imettää siitä rinnasta enemmän, vaikka ilkeeltä tuntuukin.. Kantsii käydä lääkärillä jos yhtään siltä tuntuu. Se osaa vetää iteltään vedon pois täysin jos pahaksi pääsee.
Muistetaan me muutkin pitää tissit lämpösinä näillä keleillä :)
Marzi ei meitä masenna :Heartred Anna tulla vaan kaikki paha mieli pihalle, koitetaan tsemppaa parhaamme :)
Olitko sä puhunut sun miehelle ihan vakavasti tästä?? Kantsis nimittäin vaatia häneltä ihan suoraan omaa aikaa muutamaksi tunniksi :) Keksit jotaa hemmottelua itelles, tai sit vaan huilit ja nautit hiljasuudesta :)
 
Tsemppiä Marzi, uskon ettei varmasti ollut helppoa hakea apua. Ite olen käynyt yläaste ja ammattikoulu aikaan psykologin juttusilla ja pakko myöntää että aluksi se häveti että tarvitsi ulkopuolista apua mutta muutaman käynnin jälkeen totesin että siitä oli oikeasti hyötyäkin. Harmi vaan että aika on 6 viikon kulututtua. Mutta jos tilanne äityy pahaksi ja et yksinkertaisesti jaksa niin marssit vaan päivystykseen. Suosittelisin myös miehesi kanssa puhumista ja oman ajan vaatimista.

Ja Marzi, tää sivusto on todellakin sitä varten että saa purkaa niitä hyviä ja huonoja hetkiä!

Täällä on nyt kolme yötä peräkkäin nukuttu hyvin! vaikka siis vauva herääkin 3-5 tunnin välein mutta nukuttaa kuitenkin syömisen jälkeen heti uudestaan. Voin vaan sanoa että tuntuu ihan mahtavalta ja jotenkin levänneeltä :) Tietenkin ens yö menee sitten heti plörinäksi...

Mua on alkanu stressaamaan lähestyvät ristiäiset... Mun miehen ja mun suku tapaa toisensa ekaa kertaa :D
 
marzi: Samaa sanon mitä muutkin että älä ihmeessä jää mihinkään taustalle. Ei muuta kuin pysyt täällä vaan ja annat tulla kaiken ulos jos se vaan sua yhtään helpottaa. Sitä vartenhan täällä ollaan että toisiamme tuetaan jos on tarvis. Ja tuosta psykologin ajasta vielä, soita ihmeessä maanantaina uudestaan ja sano että on akuutti tilanne. Kyllä sun pitäis mun mielestä päästä heti sinne juttelemaan. Hirmuisesti voimia :) ♥
 
Kiitos todella paljon tsempeistä ♡
Tänään vähän parempi päivä...
Mies on kyllä tukenut hyvin kun tietää jo miten tää homma etenee..osaa ottaa sellasen muudin mitä tää tilanne tarvitsee...mulla on tänään syntymäpäivä ja mun äiti ja sisko yllätti mit ja vei päiväksi kaupungille..ihanat rakkaat...lähimmäiset tietää nyt tän tilanteen mikä on päällä ja tsemppaavat mahdollisuuksien mukaan..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Samaa sanon minäkin, että tänne vaan purat pahaa oloa jos se edes vähän helpottaisi. :) en ainakaan koe mitenkään pahana asiana vaikka täällä ihmiset avautuiskin. Hyvä vaan niin on itelläkin joku paikka mihin vuodattaa! :)

Jos oli rintatulehduksen alkua niin taisin selvitä säikähdyksellä. Eilen lepäilin ja lämpösellä hoidin. Imetin myös tiuhaan kipeestä rinnasta ja pumppasin. Nyt on ainakin jo huomattavasti parempi ja vaan vähän arka. Täytyy tosiaan huolehtia ettei rinnat saa kylmää.

Mulla on kans hartiat ja niska jumissa ja selkä kipeenä. Välillä tuntuu, ettei veri kierrä päähän ja on päänsärkyä. Neiti on niin sylin perään ja sen lisäksi vaatii aina hytkyttelyä. Ei oo ergonomia aina ihan kunnossa mamilla ja paikat menee kyllä jumiin. Hieronta tekis niiin hyvää! :)

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Alkuun olin myös ihan jumissa kokoajan, mutta kaippa se kroppa on jo tottunu, lenkeillä aina venyttelin kävellessä hartioita ja mies hiero joka ilta:grin

Tänään käytiin miehen kanssa kaksin uimalassa uimassa, miun äiti ja miehensä olivat Oonaa ja Eetua vahtimassa sen aikaa, esikoinen on miun mummolla yökylässä. Kyllä teki hyvää kertakaikkiaan:) Lapsenvahditkin olivat sillä välin saunoneet meillä:grin
 
Takaisin
Top